Jump to content

Se supra incalzeste motorul E39


Recommended Posts

Am o problema cu BMW e39, 520d, an 2001, facelift, 136 CP, 2x climatronic. Astazi am patit penttru prima data, temperatura trece considerabil de 90 grade, urcand inspre limita de sus ( rosu ) . am mers 100 de km cu ea asa, oprind din 20 in 20 de km. cand se raceste, merge 15-20 km si iara se incalzeste. Mentionez faptul ca nu mai baga nici caldura.
Link to comment
Share on other sites

daca nu iti baga caldura, iar inainte iti baga, probabil trebuie aerisit si completat lichidul..

 

 

e cea mai simpla operatie care o poti face.

termostatul de regula se blocheaza pe deschis..

la diesel il mai ai si pe ala de EGR, dar e aceasi chestie si la ala, de regula se incalzeste foarte greu motorul cand e ala defect.

 

Se verifica usor termostatul ala mare, cand e motorul cald pui mana pe furtunele care intra si ies din radiator, unul trebuie sa fie fierbinte, celalt, de unde iese, trebuie sa fie caldut doar, asta inseamana ca circula apa...

daca cel de iesire e rece, gen temp de afara inseamna ca e blocat pe inchis..

 

 

NU stiu ce ai tu , vasc +electroventilator sau doar electroventilator, vezi daca merg si alea..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca nu iti baga caldura, iar inainte iti baga, probabil trebuie aerisit si completat lichidul..

 

 

e cea mai simpla operatie care o poti face.

termostatul de regula se blocheaza pe deschis..

la diesel il mai ai si pe ala de EGR, dar e aceasi chestie si la ala, de regula se incalzeste foarte greu motorul cand e ala defect.

 

Se verifica usor termostatul ala mare, cand e motorul cald pui mana pe furtunele care intra si ies din radiator, unul trebuie sa fie fierbinte, celalt, de unde iese, trebuie sa fie caldut doar, asta inseamana ca circula apa...

daca cel de iesire e rece, gen temp de afara inseamna ca e blocat pe inchis..

 

 

NU stiu ce ai tu , vasc +electroventilator sau doar electroventilator, vezi daca merg si alea..

Am imresia ca ventilatorul acela de racire nu se invarte asa de repede cum ar trebuii cand motorul e foarte cald. Cand temperatura este la 110 grade, opresc motorul, si daca tin elicea ventilatorului cu mana, cand pornesc, e foarte usor de tinut. Sa aibe vre-un sistem elicea ce e uzat si nu o mai invarte cum ar trebuii?

Link to comment
Share on other sites

Cand motorul frige, radiatorul e cald? Ca daca nu, nici nu o sa ai vasc cuplat. Inchinge si pe drum intins?

Daca radiatorul e rece + nu ai caldura, s-ar putea sa fie o problema cu pompa de apa. Unele motoare au o pompa de apa cu piese de plastic, care se rup.

Link to comment
Share on other sites

da ala e vascocuplajul..cu motorul fierbinte trebuie sa se invarta foarte tare. Cu motorul cald, iei contactul si apoi sa incerci sa il invarti cu mana, daca nu opune nici o rezistenta e dus..

la fel am patit si eu la a mea, anul trecut, chiar cand a venit primavara.. iarna, fiind frig, vascul facea fata, cand a dat o leaca de caldura a inceput sa se incinga...

vestea buna e ca a scazut pretul mult la ele, sunt doar vreo 2 mil, fata de 6 acum 2-3 ani.

 

oricum trebuie sa faci o aerisire daca nu iti baga caldura.

Link to comment
Share on other sites

Daca la drum intins, adica, daca supraincalzeste si cand mergi cu masina constant la viteze de peste 50km/ora, inseamna ca poti elimina elice / vasc momentan. Ai de verificat pompa de apa. Verifica daca radiator e cald pe toate suprafata cand e temperatura crescuta peste mijloc. Verifica daca furtun de retur (cel de jos) din radiator e incins. Daca e rece, si nu ai caldura, si sistemul de racire este aerisit corect, cu antigel la nivel, as zice ca trebuie schimbat pompa de apa.
Link to comment
Share on other sites

Mentionez si faptul ca atunci cand apa incepe sa treaca de 90 grade, motorul nu mai trage. Din 136 CP parca are 40 CP.. parca e strangulat. Daca las motorul 15 minute, totul revine la normal, masina trage foarte bine. Si tot asa, cand se incalzeste si incepe sa urce apa peste 90 grade, nu mai merge bine deloc.
Link to comment
Share on other sites

Eu am E34 nu E39 dar cred ca problema e similara. Am avut aceleasi probleme ca tine s-a ridicat brusc temperatura, am oprit motorul, s-a racit si m-am tarat pana acasa. Ca sa ajung la service a trebuit sa merg circa 12 km pe care i-am facut in doua ore....Cand se racea mergea normal cand se incalzea nu mai tragea de loc, am mers cu 10km/ora.Presupun ca are un sistem (calculatorul) care stie ca esti pe un regim de avarie si reduce debitul la pompa de injectie. Rezultat: pompa de apa cu celebrele pale de plastic rupte, schimbat cu una metalica, am scapat cu garnitura de chiulasa intreaga.Totul OK! Bafta.. Edited by florin1309ro
Link to comment
Share on other sites

da, dar la mine nu mai baga nici caldura. Daca ar fi elicea, ar baga caldura. Dar nu mai baga. Presiune in vas am, deci pompa functioneaza.

 

Orice ar fi ( pompa apa, termostat, ventilator ) toate sunt destul de scumpe, peste 300 lei bucata. Deci nu imi permit sa o dau la nimereala.

 

In principiu tind sa cred ca este termostatul.

Link to comment
Share on other sites

daca ai presiune in vas nu inseamna ca merge pompa..ci ca fierbe apa.daca nu isi face apa circulatia e clar ca nu are cine sa o plimbe prin radiator si calorifer din habitaclu...verdictul>schimba pompa !100%.daca era termostatul blocat iti baga caldura de nu puteai sa stai in masina:)) Edited by cata precup
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tu tot speri sa fie ceva ieftin si, in pofida explicatiilor, te incapatanezi sa aduci argumente pentru termostatul ala ruginit la care ai acces

 

 

 

De fapt nu. Da, mai mult ca sigur e termostatul. Garantam noi

Link to comment
Share on other sites

Si pompa si termostatul au cam acelasi pret. Nu conteaza atat de mult pretul cat chestia ca nu as da banii pe una dintre ele si sa nu fie aia hiba.

Daca nu vrei sa demontezi sa verifici si speri totusi sa afli 100 % cauza poti apela la un magician nu la un sfat de forum sau la un mecanic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.