Jump to content

Se supra incalzeste motorul E39


Recommended Posts

La service am dus-o prima data. Reactia mecanicilor a fost: '' Bun, si noi ce sa-i facem la masina asta, ca merge..''

 

Pai nu am spus ca nu vreau sa demontez nimic, am cerut sfaturi, maine o sa dau jos pompa de apa, sa vad in ce stare este. Nu am mai dat jos o pompa de apa, dar cred ca imi voi sa seama daca ceva nu e in regula.

Link to comment
Share on other sites

In cazul tau e simplu, daca e de la pompa inseamna ca are o pala rupta (sau mai multe), altceva nu poate avea ca sa nu se faca racirea corect.

+1 vei vedea imediat daca este pompa de vina. Verifica si radiatorul sa nu fie colmatat sau f murdar. Primul e radiatorul de clima dupa cel de racire a motorului si de obicei se depune f multa mizerie intre ele. Daca vasco numai poate aspira din cauza mizerie de obicei incepe sa creasca apa in bord inexplicabil.

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In cazul tau e simplu, daca e de la pompa inseamna ca are o pala rupta (sau mai multe), altceva nu poate avea ca sa nu se faca racirea corect.

Acum incep sa inteleg in mare principiul. Dar nu inteleg de ce are perioade cand nu se supra incalzeste, si perioade cand se supra incalzeste..? Adica ajungge la 90 grade in 5 minute de mers, si mai merge 30 de km pana sa inceapa sa se supra incalzeasca..

Edited by Daniel Arman
Link to comment
Share on other sites

Eu nu pot sa inteleg cum de nu poti tu sa intelegi ca doar um magician iti poate spune ce defect are masina ta de la distanta, fara sa o vada :)

 

Pot fi si alte probleme la masina, e imposibil sa ghiceasca cineva.

 

Exista riscul ca sa demontezi pompa degeaba. Si sa fie destul de dificil sa o mai montezi la loc. De obicei garnitura nu rezista, si garnituri fara pompa nu prea se gasesc.

Edited by paul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am postat aici sa dau peste ghicitori, vrajitori, sau eu stiu ce MAGICIENI, eu am postat problema mea in speranta ca CINEVA ( deci nu un magician ) a mai patit asa ceva, si are idee ce ar putea fi.

Eu am patit in aceeasi perioada a anului si era de la mizeria dintre radiatoare....

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat sunt mai multe cauze posibile, e doar pe ghicite treaba in cazul tau :)

Nu poti decat sa faci un rezumat la tot ce s-a scris si sa te pregatesti de achitat o factura...

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce nu pricepi :) .

 

Multi au patit asta. Din cauze diferite. La unul a fost radiatorul, la altul pompa, la altul termostatul, la altul vascocuplajul, la altul garnitura de chiulasa, etc, etc.

Daca le schimbi pe toate, probabil rezolvi problema. Dar tu vrei ca cineva sa-ti indice EXACT piesa defecta de la distanta. Ceea ce este imposibil!

 

PS: Vezi semnatura userului similea :)

Edited by paul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat sunt mai multe cauze posibile, e doar pe ghicite treaba in cazul tau :)

Nu poti decat sa faci un rezumat la tot ce s-a scris si sa te pregatesti de achitat o factura...

Da, ai dreptate.. Si nu exclud nici probabilitatea sa fie chiar 2 piese defecte.. Ma indoesc eu ca termostatul ala mai functioneaza optim.. La -10 grade nu trecea apa de 70 grade..

Edited by Daniel Arman
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten ce are o spalatorie. Dar presupun ca nici o presiune prea mare nu e indicata..

In nici un caz nu dai la maxim dar nici presiunea de la robinet nu este sufiecienta. Am incercat. Eu odata pe an curat radiatorele la inceputul veri.

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, dar la mine nu mai baga nici caldura. Daca ar fi elicea, ar baga caldura. Dar nu mai baga. Presiune in vas am, deci pompa functioneaza.

 

Orice ar fi ( pompa apa, termostat, ventilator ) toate sunt destul de scumpe, peste 300 lei bucata. Deci nu imi permit sa o dau la nimereala.

 

In principiu tind sa cred ca este termostatul.

 

nu are nici o treaba circuitul de caldura cu restul, si nici cu termostatul. Ai 2 circuite de apa in motor, ala mare de racire si unul mic de incalzire habitaclu, care preia apa direct din bloc. termostatul poate sa fie inchis deschis sau de loc, in circuitul mic de incalzire trebuie sa circule apa si daca este temp peste zona de albastru sa bage caldura.

Daca tie nu iti circula apa pe acolo pot fi 2 motive, ai elctrovalve blocate pe inchis, sau nu e aerisit, a doua fiind cea mai probabila.

Cand nu e aerisit sistemul nici racire la motor nu o sa ai in veci.

 

Ce nu faci o amarata de aerisire ca nu risti nimic si dureaza 15 min.

 

Ca sa nu mai zic de o constare la un service, multe nici nu i-au bani pentru asa ceva, sau poate cel mult 20 de roni.

In timpul asta mergi asa si vezi ce mai ajungi sa schimbi, adica garnitura de chiulasa, eventual cu chiulasa cu tot si alte belele ce decurg din supraincalzire...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Presiune in vas am, deci pompa functioneaza.

Gresit. Pompa de apa nu e pompa de presiune ci pompa de debit. Presiune apara pentru ca apa se incalzeste si isi mareste volumul.

In principiu tind sa cred ca este termostatul.

Iar gresit. Daca era termostat, avai caldura extrem de multa in masina.

 

Daca termostatul e blocat pe deschis ar fi bagat caldura, dar daca e blocat pe inchis? Nu mai are cum sa bage caldura..

Termostat inchide / deschide circulatie de apa prin radiatorul de racire. Cel de incalzire e pe un circuit separat.

 

In cazul tau e simplu, daca e de la pompa inseamna ca are niste pale rupte, altceva nu poate avea ca sa nu se faca racirea corect.

Sau parte de plastic aluneca pa axa, parca. Adica, axa se invarta, palele nu.

 

Cand nu e aerisit sistemul nici racire la motor nu o sa ai in veci.

Corect. Dar ne a zis ca e bine aerisit.

 

 

Cand a aparut problema? Brusc? Sau treptat? Sau dupa o interventie la masina? Radiatorul se incalzeste pe toate duprafata? Si furtun de retur? Deja ma repet.

Link to comment
Share on other sites

Gresit. Pompa de apa nu e pompa de presiune ci pompa de debit.

Gresit :)

Putea fi orice tip de pompa. De presiune, de ultra inalta presiune. Tot aia era.

 

Explicatia e mai simpla de fapt. Intr-un sistem inchis si de volum constant, nu poti creste presiunea fara un aport din exterior.

Nu ne referim la cresterea presiunii ca urmare a cresterii temperaturii. Pentru simplificare consideram temperatura constanta.

O pompa care trage din sistem si baga tot in acel sistem nu are cum sa duca la cresterea presiunii in acel sistem.

E ceva de genul cum ai incerca sa te salti tragandu-te singur de par.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

eu nu cred ca e bine aerisit pentru ca nu baga caldura in masina.

Electrovalvele alea se strica relativ rar. Si atunci in multe cazuri nu raman blocate pe inchis sau deschis ci undeva intermediar...nu stiu daca are clima sau ac simplu, daca are clima trebuie si aia data pe manual si bagat caldura la maxim cand faci aerisirea, multi uita asta..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca motorul se supraincinge si in masina nu ai gram de caldura e clar ca ai robinetul stricat, se intra cu inpa si il deschizi 100% si vezi pe urma daca baga caldura, verifica si tu tabloul de sigurante

desfaci busonul la antigel si trebuie sa se vada un firicel de apa cum tasneste printr-un orificiu mic, daca nu e clar ca e ceva la pompa, eu am inteles ca nu vrei sa cumperi piese aiurea dar pompa tb s-o verifici, deci tb data jos, termostatul in bagi in apa fierbinte si il masori cu termometrul, si asmd

ps

poti pune si sh daca nu ai bani de noi,verificate in prealabil

 

eu nu cred ca e bine aerisit pentru ca nu baga caldura in masina.

Electrovalvele alea se strica relativ rar. Si atunci in multe cazuri nu raman blocate pe inchis sau deschis ci undeva intermediar...nu stiu daca are clima sau ac simplu, daca are clima trebuie si aia data pe manual si bagat caldura la maxim cand faci aerisirea, multi uita asta..

daca turezi motorul cateva secunde peste 3000 se eriseste circuitul automat datorita presiunii facute de pompa apa, cand nu e aerisita si turezi motorul se aude zgomot din radiatorul de la aeroterma

Link to comment
Share on other sites

Gresit :)

Eu nu cred ca avem o diferenta de pareri :)

 

Tip de pompa uc pale este facut pentru a pompa o mare cantitate de lichid la o diferenta de presiune mica. Presiune worth mentioning s-ar face doar daca in sistemul de racire exista ceva ce ingreuneaza circulatie, ce nu cred ca e caz pe un motor de BMW.

De aici urmeaza ca diferenta de presiune rezulta din o crestere de temperatura, si asta voiam sa spun.

 

Oricum, am impresie ca dam aici degeaba cu sfaturi si pareri, au ramas destule intrebari fara raspuns.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Gresit. Pompa de apa nu e pompa de presiune ci pompa de debit. Presiune apara pentru ca apa se incalzeste si isi mareste volumul.

 

Iar gresit. Daca era termostat, avai caldura extrem de multa in masina.

 

 

Termostat inchide / deschide circulatie de apa prin radiatorul de racire. Cel de incalzire e pe un circuit separat.

 

 

Sau parte de plastic aluneca pa axa, parca. Adica, axa se invarta, palele nu.

 

 

Corect. Dar ne a zis ca e bine aerisit.

 

 

Cand a aparut problema? Brusc? Sau treptat? Sau dupa o interventie la masina? Radiatorul se incalzeste pe toate duprafata? Si furtun de retur? Deja ma repet.

Problema a aparut brusc.

 

Dupa 6 ore de mers la service-uri, nimeni nu stie nimic. Nu pot spala radiatorul deoarece este frig afara, si incheata apa. Nu risc sa inghete apa pe radiator si sa-mi sparga si radiatorul. Afurisita aia de pompa de apa, pe langa ca e destul de scumpa, mai trebuie si o groaza de banii pe manopera la service, din cate mi-au spus trebuie data jos aproape toata fata ca sa ajunga la ea, si odata data jos, si daca e buna, nu mai poate fi pusa la loc, din cauza garniturii.

 

Pana la urma probabil nu voi scapa decat schimband treptat toate posibilele cauze, pana remediez situatia. O sa incerc maine din nou sa aerisesc circuitul corect. Apoi sa vad daca mai face.

 

LE: In final, dupa un calcul, ajung din cauza tampeniei acesteia de problema sa schimb motorul masinii. Am gasit un motor la 260000 km, inca pus pe masina, motor in mintile lui, trage mult mai bine ca al meu ( care are 400000 + km ) la 350 Euro. Daca stau sa schimb pe bajbaite toate piessele posibile ptr defectul meu, ajung tot la banii astia. Cat e piese, e manopera, deci daca ar fii sa schimb termostat + pompa de apa + vascoelicea aia + eu stiu ce mai apare + manopera.. ajung tot la banii aia, sa nu mai spun ca la motorul actual am probleme si cu injectorul cu fir ( asa mi-a spus la service ) deoarece masina are momente cand nu mai trage deloc, parca e un invidiv care nu poate respira ca-l strange unu de gat.. Off !

Link to comment
Share on other sites

Cam asa se intampla cu masinile vechi. Toate sunt bune si frumoase cand o iei ieftin si dupa incepe distractia. Daca te face sa te simti mai bine, nu esti doar tu in situatia asta :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.