Jump to content

Problema Electrica BMW e60!


Recommended Posts

Va salut!

De 2 luni sunt posesorul unui BMW e60 530d 2006. Am o problema cu alternatorul sau bateria cred. Va rog daca puteti sa ma ajutati.

Mai exact in ultimul timp mi se aprind toti martorii pe bord daca o calc cam peste 2500 de ture (nu tot timpul, dar de cele mai multe ori da), dupa ce o repornesc nu mai am nici o eroare, merge normal.

In meniul ascuns imi incarca 14,8 - 15,2 V (la mers normal), daca stau la relanti uneori imi scade la 12,3 - 12,8 V, iar daca ating putin acceleratia imi urca din nou incarcarea.

Bateria are 4 ani (am gasit certificatul de garantie in bord). Azi am mers la masina si am intrat in meniu sa vad bateria cati V are... avea 12,1 si a scazut in 2 sec. la 11,9 (am pornit-o instant de frica sa nu mai scada si sa nu mai porneasca si a pornit unpic mai greu).

Banuiesc ca trebuie sa schimb bateria, dar mi-e frica sa nu am vreo problema si la alternator sau este posibil sa nu incarce la relanti pentru ca este veche bateria?

Link to comment
Share on other sites

.. sau alternatorul sau releul de incarcare.

Ce tensiune iti arata in bord in momentul in care iti apar toti martorii aia?

15 si ceva cred, ca nu apuc sa vad pentru ca pe ecranul pe care imi arata tensiunea apare si una din erori.

In ultimele 2 zile imi face mai urat, adica la relanti imi scade brusc la 12, pe urma urca iara la 15 V, si imi oscileaza putin si relanti-ul cand scade si urca.

Link to comment
Share on other sites

Cum s-a mai spus, ai o problema cu alternatorul. Ori releul din el, ori carbunii, ori altceva. NU ARE VOIE sa scada la 12V in functionare.

Cu bateria ai probleme daca de exemplu iti reseteaza ceasul cand pornesti dimineata, sau nici nu mai porneste.

 

Testele de incarcare se fac pe masina, apoi se demonteaza alternatorul pentru verificarea/inlocuirea altor componente din el.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum s-a mai spus, ai o problema cu alternatorul. Ori releul din el, ori carbunii, ori altceva. NU ARE VOIE sa scada la 12V in functionare.

Cu bateria ai probleme daca de exemplu iti reseteaza ceasul cand pornesti dimineata, sau nici nu mai porneste.

 

Testele de incarcare se fac pe masina, apoi se demonteaza alternatorul pentru verificarea/inlocuirea altor componente din el.

Asta banuiesc si eu... o sa vad maine.

Ceasul nu s-a resetat niciodata si masina a pornit tot timpul.

Multumesc pentru sfaturi.

Ciudat este faptul ca totul a inceput acum o saptamana si ceva dupa ce am fost la un service si mi-a schimbat lichidul de frana. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

E coincidenta. Daca nu cumva ai lasat masina acolo si au apucat sa-ti schimbe alternatorul. :D

Bateria ta n-are nimic.

Am stat in camera de asteptare, de acolo se vede printr-un geam mare dar eu nu-mi vedeam masina de o ambulanta care era in dreptul ei... :fear:

Link to comment
Share on other sites

Nu crezi sau cum? :)

Am deschis si topic la momentul respectiv.

In momentul in care crestea tensiunea la 18v, apareau tot felul de erori: ABS, cutia de viteze....

In 18V statea doar cateva secunde.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/122621-e60-525d-erori/page__st__60

 

Am spus si pe ultima pagina de chestia cu incarcarea.

Crezi ca avea rost sa vorbesc prostii?

Link to comment
Share on other sites

Imi amintesc de problema ta. Dar variatia nu era una normala si era urmare a defectiunii releului.

Acum am priceput ce voiai sa spui. Da, se poate, dar e rau. :)

Nu stiu cine merge cu masina pana ajunge la 9V. Ma indoiesc ca mai functioneaza vreun modul la tensiunea aia.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost de mi-a verificat bateria, este buna. Si m-au programat joi sa demonteze alternatorul.

Cand m-am intors mi-au aparut erorile din nou si a ramas DSC-ul, frana de mana si ceva la roti aprinse, pana am repornit-o. Astept joi sa schimb releul... sper sa fie ala. :huh:

Link to comment
Share on other sites

tind sa cred ca ibs ul este defect sau bateria,numai el poate face una ca asta ..multi au schimbat alternatoare si relee si el statea linistit in portbagaj fara sa l bage nimeni in seama....daca mai verificati baterii care sunt suspecte ,cei care le verifica au un aparat special ce masoara tensiunea la borne si este fix numic ,masurati densitatea in ea daca este cu intretinere si asa o sa stiti exact daca e din baterie sau nu,sunt patit cu baterie varta noua de 0 luna care erea masurata si iar masurata de ingineri peste ingineri si ale caror aparate scoteau la bonuri pe care scriau ca este suta n mie foarte buna,dar ea avea 1.23 densitate .unde o baterie buna tre sa aiba 1,28....oiricum daca nu rezolvi masina primul pas este iar la baterie ,verifica densitatea acidului nu curentul la borne ,daca este buna mergi mai departe la ibs borna de minus are un senzor pe ea daca ai umezeala in compartimentul bateriei SI AI SIGUR DACA AI TRAPA SAU CLAPETELE DE AER NU INCHID BINE, senzorul o ia razna ,,are 3 fire cu 2 mufe decuplezi mufa la firul rosu si vezi incarcarea in cateva secunde tre sa incarce normal 14.1 14 4 {borna de minus a fost un defect de fabricatie la modelele pana in 2006 ceva de genu noile modele au aceeasi borna dar imbracata intr o carcasa de plastic deci protejata de umezeala condens etc,poate fi reparata si una fara carcasa......)dac nici asa nu merge merita sa incerci cu o alta borna second undeva la 200 lei ,dac nici cu asta nu merge abia atunci sari la alternator unde este grosul de la 500 lei in sus bafta. inca ceva daca masina a avut o baterie cu un alt amperaj dect cel de fabrica alternatorul nu stie cat sa incarce decat dupa ce este scrisa bateria respectiva in calc.etc etc .NU VREAU SA PAR CA STIU EU CA FAC EU SUNT PATIT SI DOAR ATAT. am tercut prin multe cu 5 aru meu
Link to comment
Share on other sites

tind sa cred ca ibs ul este defect sau bateria,numai el poate face una ca asta ..multi au schimbat alternatoare si relee si el statea linistit in portbagaj fara sa l bage nimeni in seama....daca mai verificati baterii care sunt suspecte ,cei care le verifica au un aparat special ce masoara tensiunea la borne si este fix numic ,masurati densitatea in ea daca este cu intretinere si asa o sa stiti exact daca e din baterie sau nu,sunt patit cu baterie varta noua de 0 luna care erea masurata si iar masurata de ingineri peste ingineri si ale caror aparate scoteau la bonuri pe care scriau ca este suta n mie foarte buna,dar ea avea 1.23 densitate .unde o baterie buna tre sa aiba 1,28....oiricum daca nu rezolvi masina primul pas este iar la baterie ,verifica densitatea acidului nu curentul la borne ,daca este buna mergi mai departe la ibs borna de minus are un senzor pe ea daca ai umezeala in compartimentul bateriei SI AI SIGUR DACA AI TRAPA SAU CLAPETELE DE AER NU INCHID BINE, senzorul o ia razna ,,are 3 fire cu 2 mufe decuplezi mufa la firul rosu si vezi incarcarea in cateva secunde tre sa incarce normal 14.1 14 4 {borna de minus a fost un defect de fabricatie la modelele pana in 2006 ceva de genu noile modele au aceeasi borna dar imbracata intr o carcasa de plastic deci protejata de umezeala condens etc,poate fi reparata si una fara carcasa......)dac nici asa nu merge merita sa incerci cu o alta borna second undeva la 200 lei ,dac nici cu asta nu merge abia atunci sari la alternator unde este grosul de la 500 lei in sus bafta. inca ceva daca masina a avut o baterie cu un alt amperaj dect cel de fabrica alternatorul nu stie cat sa incarce decat dupa ce este scrisa bateria respectiva in calc.etc etc .NU VREAU SA PAR CA STIU EU CA FAC EU SUNT PATIT SI DOAR ATAT. am tercut prin multe cu 5 aru meu

Bateria nu cred ca este pentru ca nu a ramas niciodata fara curent (masina nu are trapa si compartimentul bateriei este uscat, inclusiv clapetele de aerisire, nici macar praf nu are, este curat), si pe tester mi-a aparut ceva cu tensiune prea mare.

Toate erorile apar cand o calc, si trece de 2500 de ture (si uneori cand este frig si stau la relanti incarcarea imi scade la 12 V. pentru o sec., pe urma urca iar, tot oscileaza). Cred ca atunci cand o calc incarca prea mult alternatorul.

Luni dimineata am programare la service... sper sa fie releul de incarcare.

Multumesc pentru sfaturi.

 

Vroiam sa va intreb daca scot mufa la IBS si merg asa se intampla ceva? (Adica daca scot mufa si fac o tura asa sa vad daca mai apar erorile).

Pot sa incerc?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.