Jump to content

Motoare pentru E21


Black_Rider_GVG

Recommended Posts

Am un 318 E21 si ma intreb cam ce motor as putea sa pun
Evident ca, din punct de vedere teoretic, poti sa pui orice motor intra.

Practic insa, cred ca trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:

1. Repartitia maselor: motoarele de 6 cilindri "mari" (M30), deci cu atat de mult cele de 12 cilindri (M70) sunt considerabil mai grele decat motoarele de 6 cilindri M20 sau M50 si vor afecta drastic repartitia de mase a masinii. Mai exact, rezultatul ar fi o masina care va fi rapida in linie dreapta, dar se va comporta infect in curbe.

2. Cost, in timp si bani: motoarele V8 (M60) sau V12 (M70) vor necesita modificari radicale ale masini. Practic, din masina va ramane doar caroseria si interiorul, in rest va trebui sa modifici totul: motor, transmisie, suspensie, frane, electrica. Mai mult, o serie de elemente (in special suporti, cleme, etc.) va trebui sa le fabrici artizanal, cu rezervele de rigoare asupra preciziei si fiabilitatii. Poti sa incerci numai daca ai un buget fara limite.

3. Simplu si eficient: cea mai practica metoda de a obtine un rezultat bun este sa te indepartezi cat de putin posibil de solutia tehnica aleasa si testata de constructor. Dat fiind ca ai un M10 pe masina, poate cel mai bine este sa incerci sa dezvolti acel motor, sau sa il inlocuiesti cu un M10 mai performant. Un M10 turbo de pe BMW 2002 ajungea la 170 CP.

Cat despre motoarele de 6 in linie, M30 are un design invechit si este net inferior unui M20 (deci cu atat mai mult unui M50), atat ca eficienta cat si ca greutate. Sigur, chiar daca puterea absoluta a unui M30 este superioara, ea este obtinuta pe baza unei capacitati cilindrice mult mai mari si a unui consum de benzina pe masura.

Daca tii neaparat sa ai un motor "mare", atunci cred ca ar trebui sa incerci fie cu un M20 (de exemplu, cel de 2.5l si 171 CP de pe E30,) fie cu M50, urmasul lui M20 (de exemplu, cel de 2.5 l si 192CP de pe E36 / E34). Asta pentru ca E21 a avut modele cu motor M20, deci mergi pe un teren experimentat si garantat de producator. Si, raportat la masa redusa a unui E21, sunt convins ca puterea furnizata de M20 sau M50 va fi arhi-suficienta.

 

Daca imi dai voie sa exprim o parere personala, eu as merge pe dezvoltarea unui M10. La inceputul anilor '80, BMW a participat (indirect) in Formula 1 cu motoare M10 care furnizau 800 CP. Deci, un M10 iti ofera o platforma excelenta, fara sa intri in modificari colosale, care vor neceista un buget pe masura.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

recomand un m20, am un 323i cu conversie l-jetronic si sunt multumit de el si este si f usor de gasit si instalat, o sa ai nevoie de traversa fata (punte) motor, cutie de viteze si cardan (daca ai 4 trepte) si in functie de ce sistem de alimentare vei alege instalatie electrica. poti sa mergi chiar mai departe cu f bine cunoscutul m 20 folosind un bloc motor de 325e/525e cu chiulasa si alimentare de pe un m20 "i", combinatia asta o sa iti ofere cuplu bun la turatii joase si un final de putere superior unui 2.5i. toate astea depind de cati bani esti dispus sa investesti in masinuta ta ...
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru recomandari , chiar un M70 nu m-am gandit ca o sa strecor sub capota , m-ati cam convins sa pastrez motorul actual cel putin pana la vara si sa incerc sa umblu la el , cred ca cel mai probabil turbo (am deja o turbina), dar daca nu da rezultate un M20 cum este pe 323i de 2,3 sau 2,5 litrii ; diferentialul la mine imparte la 3.91 si am motorul de E30 am 5 trepte, stiti pe cineva care are un M10 transformat in turbo ?
Link to comment
Share on other sites

1. Repartitia maselor: motoarele de 6 cilindri "mari" (M30), deci cu atat de mult cele de 12 cilindri (M70) sunt considerabil mai grele decat motoarele de 6 cilindri M20 sau M50 si vor afecta drastic repartitia de mase a masinii. Mai exact, rezultatul ar fi o masina care va fi rapida in linie dreapta, dar se va comporta infect in curbe.

19253[/snapback]

 

tot aud faza asta cu repartitia maselor in ultima vreme. un e30 325 are aceasta repartitia aproape de 50-50. Cat credeti ca o sa se schimbe daca se monteaza un motor mai mare? (sa zicem unul de 3.5 ca asta vad ca e la moda). Cu cat o sa fie noul motor mai greu? (20-30kg?)

un audi a3 nou 2.0tdi are 62-37 sau ceva de genu asta si nu are probleme in curbe. Adica in afara de cele tipice tractiunii fata (subvirarea).:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.