Jump to content

Cum conduci un BMW diesel automat?


Unknovvn

Recommended Posts

Salut. Nu de mult mi-am luat un e60 530d, cutie automata. Mentionez ca nu am mai avut masina diesel pana acum, si nu stiu cum se conduce corect.

Aud tot felul de dtscutii... daca merg subturat se duce turbo, filtru de particule...

Mai mult circul prin oras si in drive masina nu trece de 2000 de ture, si daca o calc sa treaca trebuie sa franez sa nu ma urc pe cel din fata...

Eu m-am gandit sa ies o data pe saptamana in afara orasului vreo 50 - 100 km. chiar daca nu am drum si sa o tin pe manual peste 3000 de ture sa se curete. I-as face un bine masinii in felul asta?

Ii rog pe cei cu mai multa experienta ca mine sa-mi dea unele sfaturi. :drinks:

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa prelungesti viata filtrului de particule si a turbinei, da-o din cand in cand pe sport sau pe manual in oras, pentru a schimba vitezele mai sus, gen 2500-3000rpm. Nu e obligatoriu sa o calci blana pana la 3000rpm, ideea e doar sa turezi motorul mai mult...Si da, nu strica sa o scoti saptamanal pe autostrada, sa o mai desfunzi :) Edited by Alex Nastase
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ca sa prelungesti viata filtrului de particule si a turbinei, da-o din cand in cand pe sport sau pe manual in oras, pentru a schimba vitezele mai sus, gen 2500-3000rpm. Nu e obligatoriu sa o calci blana pana la 3000rpm, ideea e doar sa turezi motorul mai mult...Si da, nu strica sa o scoti saptamanal pe autostrada, sa o mai desfunzi :)

Asa am sa fac. :)

Link to comment
Share on other sites

am si eu 530d automat E60 luat de nou,parerea mea e sa mergi normal,isi curata singura filtrul,se aude zgomotul de esapament mai gros cand o face.

 

Atentie ce km are masina daca sint reali sau nu,daca are peste 200.000 oricum teoretic trebuie schimbat DPF ul.

Alt lucru important clapetele din galeria de admisie,daca le mai ai sau nu.Daca au fost scoase filtrul DPF se va infunda mai repede,daca nu au fost scoase sint periculoase daca au prea multi kilometrii se pot rupe si strica motorul.BMW recomanda schimbatul acestei galerii de admisie la fiecare 100.000 km dar lumea prefera sa scoata clapetele.

Daca se infunda filtrul DPF se duce turbina apoi :).Practic pentru o masina peste 200.000km se recomanda,scoaterea clapetelor si anularea filtrului DPF fizic si din soft.

Alta chestie la care trebuie sa fii atent,uleiul in cutia automata.Cind am luat masina de la autobavaria ei mi-au spus ca uleiul e lifetime(toata durata de viata a masinii) si eu i-am intrebat :OK si care este perioada medie de viata a masinii?,mi-au spus 6 ani:),deci cam dupa 6 ani sau maxim 120.000 km uleiul+filtru trebuie schimbat

Cit despre turatii ,eu personal am sute de mii de km cu diesel ,si merg subturat(dar fac multi km in afara orasului) ,nu am avut niciodata probleme cu turbina sau cu EGR

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am si eu 530d automat E60 luat de nou,parerea mea e sa mergi normal,isi curata singura filtrul,se aude zgomotul de esapament mai gros cand o face.

 

Atentie ce km are masina daca sint reali sau nu,daca are peste 200.000 oricum teoretic trebuie schimbat DPF ul.

Alt lucru important clapetele din galeria de admisie,daca le mai ai sau nu.Daca au fost scoase filtrul DPF se va infunda mai repede,daca nu au fost scoase sint periculoase daca au prea multi kilometrii se pot rupe si strica motorul.BMW recomanda schimbatul acestei galerii de admisie la fiecare 100.000 km dar lumea prefera sa scoata clapetele.

Daca se infunda filtrul DPF se duce turbina apoi :).Practic pentru o masina peste 200.000km se recomanda,scoaterea clapetelor si anularea filtrului DPF fizic si din soft.

Alta chestie la care trebuie sa fii atent,uleiul in cutia automata.Cind am luat masina de la autobavaria ei mi-au spus ca uleiul e lifetime(toata durata de viata a masinii) si eu i-am intrebat :OK si care este perioada medie de viata a masinii?,mi-au spus 6 ani:),deci cam dupa 6 ani sau maxim 120.000 km uleiul+filtru trebuie schimbat

Cit despre turatii ,eu personal am sute de mii de km cu diesel ,si merg subturat(dar fac multi km in afara orasului) ,nu am avut niciodata probleme cu turbina sau cu EGR

Multumesc pentru sfaturi.

Masina are 175500 Km. (o am de la 172900 Km.), are clapetele si urmatorul lucru este sa schimb galeria de admisie cu una noua. Uleiul in cutie nu a fost schimbat niciodata, dar cutia schimba foarte bine.

Vreau sa te intreb daca atunci cand porneste regenerarea DPF-ului motorul sta mai turat, cutia schimba in turatie mai mare si este mai zgomotos putin?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.