Jump to content

Norme poluare BMW


popzic

Recommended Posts

Salutare,

 

Data fiind actuala taxa de inmatriculare si dorinta de a lua un Seria 3 SH din Germania as vrea sa stiu ce norme de poluare au diferite modele. Pe mine personal ma intereseaza E36 si E46 cu motoare pe benzina sub 2000cmc, dar sunt sigur ca sunt si altii interesati de alte modele.

 

Cine stie sa ne lumineze.

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fiecare motot a avut normele lui de poluare obligatoriu in Germania au fost din 1997 Euro 2

1999 Euro 3

2005 Euro 4

2009 Euro 5

sigur unele modele au avut cu mult inainte aceste norme dar trebuie sa vezi in particular fiecare motor are un cod altfel in general trebuie sa mergi cum a fost sau este legea.

Link to comment
Share on other sites

Fiecare motot a avut normele lui de poluare obligatoriu in Germania au fost din 1997 Euro 2

1999 Euro 3

2005 Euro 4

2009 Euro 5

sigur unele modele au avut cu mult inainte aceste norme dar trebuie sa vezi in particular fiecare motor are un cod altfel in general trebuie sa mergi cum  a fost sau este legea.

186869[/snapback]

e34 , e36 au au euro 2 :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu ma refeream la situatia cand masina este deja inmatriculata in Romania. Spre exemplu cand platesti rovinieta de unde stie tanti aia de la peco ce norma are masina?

186960[/snapback]

 

Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare

 

EURO 2 - X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3

 

EURO 3 - D3, E3, R3

 

EURO 4 - E4, R4

 

 

http://www.rarom.ro/rovigneta.html

Link to comment
Share on other sites

Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare

 

EURO 2 - X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3

 

EURO 3 - D3, E3, R3

 

EURO 4 - E4, R4

http://www.rarom.ro/rovigneta.html

186980[/snapback]

Pai la a mea nu apare nimic din ceea ce scrie mai sus, cu toate ca e din 1997 (deci euro 2). Are seria asta : ACBMI5IIIDI970I, in schimb la tipul motorului scrie: 164E2 (E2 = euro 2?).

Link to comment
Share on other sites

Am "o mica problema", conform seriei de omologare din talon masina mea (e36, 316i, 1997, M43 - tip motor 164E2) este non euro :blink:. Dupa o mica documentare am aflat (sau cred ca am aflat) de ce a aparut aceasta problema: masina a fost inmatriculata in Romania in Iunie 1998, si pe vremea aia nu se facea la noi clasificarea euro a motoarelor :) dupa cum reiese din siteul celor de la RAR, asa ca trebuie sa fac un drum pe la astia de la RAR sa rezolv problema. :) :) :)

 

Pun si un extras din textul publicat pe siteul RAR:

 

"Dat fiind faptul ca legislatia româna a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene Începând cu 1998 ("EURO 2"), pâna În acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, În cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate În Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip Începând cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Român, la cererea proprietarilor, În cazul În care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.

Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra În categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scânteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc Îndeplinite simultan. "

Link to comment
Share on other sites

Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare

 

EURO 2 - X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3

 

EURO 3 - D3, E3, R3

 

EURO 4 - E4, R4

http://www.rarom.ro/rovigneta.html

186980[/snapback]

Mda... Mie la rovigneta cei de la Rompetrol mi-au zis ca trebuie sa platesc Euro 1, desi numarul de omologare se termina in X1 si eu stiam ca e Euro 2 (M50B25 cu Vanos din 1995). Am dat 74,47 RON.

Cat e de fapt rovigneta pe 1 an pentru Euro 2?

Link to comment
Share on other sites

Mda... Mie la rovigneta cei de la Rompetrol mi-au zis ca trebuie sa platesc Euro 1, desi numarul de omologare se termina in X1 si eu stiam ca e Euro 2 (M50B25 cu Vanos din 1995). Am dat 74,47 RON.

Cat e de fapt rovigneta pe 1 an pentru Euro 2?

187125[/snapback]

lasa-ma cu astia de la benzinarii, numai ei stiu dupa ce criteriu se i-au, mie cica la e36 318 M40 e non euro :blink: , bine ca nu e diferenta mare, nu le-am mai zis nimic

Link to comment
Share on other sites

Si eu am un e36 din 93 si fostul proprietar a vrut sa plateasca acu 2-3ani rovigneta si i-au spus ca e non-euro. Deci omu s-a dus la RAR si la Politie si pana la urma a rezolvat, acum scrie in talon Euro 1. Cand am platit anul trecut eu a trebuit sa ma cert nitel cu tipa de la posta ca nu vroia sa-mi dea euro 1 chiar daca scria asta in talon. Pana la urma a zis ca-mi da pe "raspunderea mea", deci am reusit :blink:
Link to comment
Share on other sites

Si eu am un e36 din 93 si fostul proprietar a vrut sa plateasca acu 2-3ani rovigneta si i-au spus ca e non-euro. Deci omu s-a dus la RAR si la Politie si pana la urma a rezolvat, acum scrie in talon Euro 1. Cand am platit anul trecut eu a trebuit sa ma cert nitel cu tipa de la posta ca nu vroia sa-mi dea euro 1 chiar daca scria asta in talon. Pana la urma a zis ca-mi da pe "raspunderea mea", deci am reusit  :blink:

187158[/snapback]

Unde anume in talon s-a facut mentiunea ca e euro1?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Fiecare motot a avut normele lui de poluare obligatoriu in Germania au fost din 1997 Euro 2

1999 Euro 3

2005 Euro 4

2009 Euro 5

sigur unele modele au avut cu mult inainte aceste norme dar trebuie sa vezi in particular fiecare motor are un cod altfel in general trebuie sa mergi cum  a fost sau este legea.

186869[/snapback]

la e46 incepand din 98, e mai ciudat... 316 si 318 avand tipul de motor 194E1, au sigur euro3... dar un prieten de-al meu si-a adus acuma 2 ani un 316 din 99, iar la rar i-au dat constatare verde, care corespundea normelor euro4, si avea acelasi tip de motor, 194E1... chiar scria in constatare: "norma de poluare e4"...

 

ciudat, nu?

Link to comment
Share on other sites

In functie de marca, model, varianta, cod motor, capacitate, putere, viteza maxima constructiva si tipul de cutie reiese norma de poluare.

Exemplu:

VW PASSAT TDI AVF 1896 96 208 5H

ASTA E EURO 3.

Edited by GTR
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.