Jump to content

E70 -Schimb Ulei cutie de viteze X5 DA sau NU ?


Ioan NEACSU

Recommended Posts

Ce inseamna cutie revizionata?

O cutie reparata cu piese noi?

 

de unde costurile astea?

 

De la un service, eventual, premium? :sorcerer:

 

Da, asa se face averea. La 40k totusi nu cred ca mor de 6L ulei si vreun filtru avand in vedere cat costa combustibilul ca sa fac aia 40k :)

Depinde, pe mine unul, combustibilul ala nu ma costa nimic. :thumbsup:

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

Pe mine sincer schimbul asta de ulei in cutie incepe sa ma ruineze.De ce? Pentru ca inainte de schimb cutia functiona la perfectie, iar dupa schimb au inceput nene problemele:socuri in toate vitezele(uneori extrem de violente), socuri in trecerea in/din P R N D si chiar socuri destul de urate cand se incalzeste uleiul ala nenorocit, la stop in D cu piciorul pe frana. Sincer? Daca as da timpu inapoi sigur nu as mai face prostia asta cu schimbul de ulei din moment ce masina mergea impecabil inainte de schimb, iar acum in asa hal merge incat m-a determinat sa incep sa pun bani deoparte pentru reparatie. Ai mare grija daca vrei sa faci schimbul, pentru ca cei de prin reprezentantele BMW din Ro nu respecta procedura ZF de service-are a cutiei, fapt de care m-am convin pe pielea mea si in viitorul cat se poate de apropiat, pe banii mei. Succes!
Link to comment
Share on other sites

Daca nu prezenta cutia nici un fel de soc inainte, ar merita sa mergi in alta parte sa verifici nivelul de ulei.

E foarte posibil sa nu-ti fi pus suficient ulei in cutie.

La ZF-urile 6HP trebuie sa pui ulei cu motorul pornit si cu maneta schimbatorului aflata in Parking, in caz contrar va intra foarte putin ulei.

Ce masina ai? Ce tip de ulei ai pus? Unde ai facut schimbul de ulei?

 

O cutie reparata cu piese noi?

 

 

 

De la un service, eventual, premium? :sorcerer:

 

 

Depinde, pe mine unul, combustibilul ala nu ma costa nimic. :thumbsup:

 

Revizionata = reconditionata / reparata

Nu prea sunt sinonime.

 

Depinde de cutie. Reparatia unui GM 5L40-E (cutie steptronic de pe E39 530d, X5 3.0d, E46 330d etc.) costa mai putin decat reparatia unei cutii ZF 6HP.

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba ca e prea scump, dar la trei schimburi de ulei ajungi la pretul de reparare (revizionare) al cutiei.

 

Sa zicem un pret de 300 euro schimb ulei la 80k km. La 240k ai platit 900 euro pe schimb de ulei. Cu o mie de euro revizionezi cutia. Cum e mai bine la 240k km? Cu trei schimburi de ulei sau cu cutia revizionata (ca si noua)?

Ai depasit 250k km cu cutia fara ulei schimbat, deja esti pe plus.

 

ma depaseste rationamentul asta , cine tine masina 250k km , eu as prinde max un schimb de ulei la 20k pe an . Deci ce spui tu acolo e pt astia care se insoara cu masina pt 10 ani .Eu nu am avut probleme si nu stiu ce ar putea sa faca un ulei nou in o cutie uzata . Cu ochii mei am vazut o procedura f simpla , jos ulei , baie , lasat sa se scurga 30 min , apoi umplut cu o pompa amarata de aia cu manivela cu masina pornita in N sau P , apoi plimbat prin viteze de cateva ori , umplut pana da afara si aia e , nici o diferenta in bine in rau sau ce mai spun colegii pe aici . Masina e si acum ok la actualul proprietar . Deci eu ca utilizator fara probleme nu pot decat sa recomand schimb , restul faceti ce vreti .6.3 l au intrat la E90

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Daca nu prezenta cutia nici un fel de soc inainte, ar merita sa mergi in alta parte sa verifici nivelul de ulei.

E foarte posibil sa nu-ti fi pus suficient ulei in cutie.

La ZF-urile 6HP trebuie sa pui ulei cu motorul pornit si cu maneta schimbatorului aflata in Parking, in caz contrar va intra foarte putin ulei.

Ce masina ai? Ce tip de ulei ai pus? Unde ai facut schimbul de ulei?

 

 

 

Revizionata = reconditionata / reparata

Nu prea sunt sinonime.

 

Depinde de cutie. Reparatia unui GM 5L40-E (cutie steptronic de pe E39 530d, X5 3.0d, E46 330d etc.) costa mai putin decat reparatia unei cutii ZF 6HP.

Masina este un E90 325I 2497 cmc 218 bhp 2006. Cutia este un GA6HP19Z, steptronic la care i-am facut revizia la o reprezentatnat BMW din Ro.

Am schimbat atunci tot ceea ce trebuia schimbat la cutie si cand spun asta ma refer la: ulei LifeGuard6-6L, baie de ulei cu tot cu filtru, garnitura etansare si suruburi, toate OEM din reprezeentatna respectiva.

Dupa ce a fost facuta operatiunea si masina a plecat la test drive baietii s-au cam seriat si ei, negasind o explicatie logica pentru ceea ce se intampla.

In fine, adaptari, neadaptari, mergi cu ea ca o sa-si revina bla bla bla...Si merg si merg vreo 5000km cu ea si nimic. Durerea mea se adancea direct proportional cu nr de km parcusi.Si ma hotarasc sa merg la o alta reprezentata BMW din Ro pentu diagnoza si verificare nivel ulei. Se face diagnoza, dupa ce inginerul de acolo incearca sa ma induca in eroare ca pe un copil mic in legatura cu testerul, nu se verifica uleiul, de frica, am impresia, si mi se recomanda resoftare cutie (EGS cum ii spune). Facem resoftare cutie+motor la aceeasi reprezentanta, se indulcesc un pic socurile, ca sa zic asa, dupa care incep sa apara socurile la stop in D si chiar si in P. Ofticat la maxim ii sun pe cei cu resoftarea, ei spun ca nu are nici o treaba resoftarea si ca rezultatul rescrierii softului a fost "successful" si cu asta basta. Si mai enervat merg la cei care mi-au facut schimbul(reprezentanta BMW Ro) si reclam cele intamplate. Se verifica electronic masina, nu rezulta nici o eroare, dupa care se ridica masina pe elevator, se verifica uleiul si ..surpriza...400 Ml ulei minus in cutie...completeaza baietii dorei("eh ce...400 ml din 8 litri ce mare lucru", zice gigel si mie-mi vine sa-i sar la jugulara), reseteaza adaptatiile din cutie cu mine de fata, platesc uleiul bineinteles si diagnoza, ca de garantia aia pe lucrare e degeaba, se mai testeaza electronic inca o data masina si din nou nu iese nici o eroare. Plec destul de enervat si de acolo. Masina si-a mai imbunatatit comportamentul in mers, in schimb pe loc la relanti schimbul P R N D se face tot cu socuri, iar la stop dupa ceva km prin bucuresti primesc suturi in fund de ma trec transpiratiile. Mai mult de atat, la trecerea din R in D si invers, se aude un zgomot puternic ca si cand 2 fiare s-ar lovi destul de puternic unul de altul, iar trecerea se face bineinteles....ai ghicit...printr-un soc. Cam asta e tot pe scurt.

P.S. Schimbul de eulei se face conform celor de la ZF, cu motorul pornit si rularea 3 secunde in toate vitezele de mers dupa care Refill. Asa zic ei.

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Deci eu ca utilizator fara probleme nu pot decat sa recomand schimb , restul faceti ce vreti .6.3 l au intrat la E90

Eu am fost la o reprezentanta BMW, DreamCar, de unde mai imi cumpar ocazional piese:

 

"-Buna ziua

-Buna ziua

-As vrea sa schimb si eu uleiul la cutia steptronic E46

-Aa, dar uleiul la cutie nu se schimba

-Stiti, dar am citit eu pe internet ca se schimba

-Stati sa-l chem pe seful de service

-Vreau sa schimb uleiul, internet, bla bla...

-Imi pare rau, uleiul e lifetime, nu se schimba

-Pai si daca se strica cutia, nu o reparati si puneti ulei?

-Nu, va punem una noua si costa 4k euro

-Mda, va multumesc, la revedere"

 

Eu pe cine sa cred acum?

Deci, ca utilizator fara probleme, nu recomand schimbul. Restul faceti ce vreti, sa nu patiti ca ionut_cosmin. Cand se strica, o fac pachet, o trimit la @ciupanezu la service, mi-o reconditioneaza sau revizioneaza, stie el mai bine si gata. De ce sa ma scarpin daca nu ma mananca?

Link to comment
Share on other sites

@Ionuț_Cosmin: Din pacate, cutia ta e pe ultimul drum.

Din moment ce ai facut schimbul la BMW, in mod sigur cutia ta era deja uzata in momentul schimbului, dar nu ti-ai dat seama.

Adica cei de la BMW nu ti-au pus vreun ulei ieftin care ar fi putut cauza problemele si in mod sigur au respectat procedura.

La ZF-urile astea au mai fost probleme cu mici socuri din 1-2 si din 2-1, dar daca ai multe socuri si problemele au aparut dupa schimb, in mod sigur ai probleme pe la cutie sau blocul hidraulic.

Socurile in Parking nu au nici o logica.

Edited by Dorin Burtan
Link to comment
Share on other sites

Si eu ma aflu in situatia de a schimba uleiul la cutie si inca nu m-am decis,masina se apropie de 120.000 km(majoritatea in oras) si 8 ani vechime,merge perfect cu exceptia cunoscutului sut in fund rareori,nu a avut inca update de soft.

Dar...la aprox 500 euro costul unei cutii SH(la o prima cautare pe net,poate ma insel nu dati cu pietre)idea colegului ice_man mi se pare pertinenta

Link to comment
Share on other sites

Cutiile automate sh au in general convertizorul foarte uzat si discurile aproape arse.

Foarte rar ajung masini in stare buna si intretinute la dezmembrari.

 

Habar nu am...sincer incep sa ma gandesc unde sa merg cu ea pentru o diagnoza a cutiei, in bucuresti si daca va fi nevoie unde sa o reconditionez?

Eu repar cutii automate.

 

Daca vrei, poti trece pe la atelier sa o conduc.

Edited by Dorin Burtan
Link to comment
Share on other sites

Cutiile automate sh au in general convertizorul foarte uzat si discurile aproape arse.

Foarte rar ajung masini in stare buna si intretinute la dezmembrari.

 

 

Eu repar cutii automate.

 

Daca vrei, poti trece pe la atelier sa o conduc.

pe 1 iulie intru in concediu...poate ne vedem pe atunci...

Link to comment
Share on other sites

am fost si noi la un service bmw si mi au zis ca desi pe cutie scrie life time,trebuie schimbat si intra cam 20 l ,i am zis ca am auzit ceva de 9 litri si a zis ca se schimba ,ca mai raman vreo 4 si intra vreo 20...lucrau numai cu piese originale bmw ,super service :no: .

si eu am steptronic,nu da socuri ,nu trepideaza doar ca nu schimba viteaza 2->3,are momente cand o schimba si cand nu,punem alta ,si gata... :)

Link to comment
Share on other sites

20 de litri are un butoi intreg de ulei de cutie de la BMW. :)

 

In cutie nu intra mai mult de 10 litri, iar la schimb intra aproximativ 6 litri.

 

deci am ramas paf,l am intrebat daca se pricepe la cutii,a cam dat o de gard...nu a zis da sau nu,imi venea sa rad.I mi pare rau ca nu erai langa mine ,ca tu stiai ce sa i raspunzi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Am intalnit cazuri cand o cutie care dadea mici semne de uzura ia fost schimbat uleiul si nu a mai plecat dupa loc. Uleiul vechi si uzat este ceva mai gros (are pilitura) si mai tine un pic presiunea astfel incat mai merge cat de cat. Atunci cand cutia da semne de uzura schimbul uleiului nu ajuta la nimic. Schimbarea uleiului este o actiune de preventie nu de reparatie.

Cat despre povestea cu uleiurile... Eu la masina mea 5hp24 i am pus ulei castrol multi atf care pe buletinul de analiza are aceleasi proprietati ca esso (cel original) si masina merge brici de peste 40000 de km ( un litru costa undeva la 40 50 de lei). Acest tip de ulei l am folosit si la alte cutii in 5 trepte automate (gm sau zf) fara probleme. De asemenea stiu cazuri in care 5hp24 merge brici cu dextron 3. Bineinteles NU este recomandat. Dextron 3 are rezistenta mai mica la oxidare prin urmare la 50 60 de k trebuie schimbat. De asemenea pt 5hp24 merge brici si febi 14738.

Iti recomand sa mergi la Dorin sa vezi ce are cutia. Daca mergi asa cu ea ai sanse sa strici pompa de ulei si / sau blocul de supape

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Am intalnit cazuri cand o cutie care dadea mici semne de uzura ia fost schimbat uleiul si nu a mai plecat dupa loc. Uleiul vechi si uzat este ceva mai gros (are pilitura) si mai tine un pic presiunea astfel incat mai merge cat de cat. Atunci cand cutia da semne de uzura schimbul uleiului nu ajuta la nimic. Schimbarea uleiului este o actiune de preventie nu de reparatie.

Cat despre povestea cu uleiurile... Eu la masina mea 5hp24 i am pus ulei castrol multi atf care pe buletinul de analiza are aceleasi proprietati ca esso (cel original) si masina merge brici de peste 40000 de km ( un litru costa undeva la 40 50 de lei). Acest tip de ulei l am folosit si la alte cutii in 5 trepte automate (gm sau zf) fara probleme. De asemenea stiu cazuri in care 5hp24 merge brici cu dextron 3. Bineinteles NU este recomandat. Dextron 3 are rezistenta mai mica la oxidare prin urmare la 50 60 de k trebuie schimbat. De asemenea pt 5hp24 merge brici si febi 14738.

Iti recomand sa mergi la Dorin sa vezi ce are cutia. Daca mergi asa cu ea ai sanse sa strici pompa de ulei si / sau blocul de supape

 

 

Da cu siguranta ,cutia va fi in mainele lui Dorin, :thumbsup:

Edited by miky_1
Link to comment
Share on other sites

eu daca as avea cutie automata n-as merge mai mult de 70-80 de mii cu uleiul in cutie fara sa-l schimb.

Din ce am observat, exact cei care nu au automata, sunt cei mai inversunati in a recomanda schimbul de ulei la cutie.

 

Asa ca paranteza. Am un prieten care vreun an m-a batut la cap: nu schimbi uleiul la cutie? ai vazut ce zic astia pe forum? eu daca as fi in locul tau, l-as schimba, bla bla.

Si acum doua luni, a cumparat e60 cu steptronic. Zic, hai mah nu schimbi uleiul la cutie? Ba da dar nu stiu de care sa bag, sa mai ma interesez, sa mai dea un pic caldura si alte asemenea motive. Vax albina, nu a schimbat nimic.

Adevarul este ca daca intrebi zece insi ce ulei sa pui, primesti zece recomandari diferite. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.