Jump to content

E70 -Schimb Ulei cutie de viteze X5 DA sau NU ?


Ioan NEACSU

Recommended Posts

Recomandare este doar una si ti o va spune reprezentanta BMW care la randul lor au primito de la ZF sau GM. Ca noi putem pune si uleiuri care au aceleasi proprietati e alta ,nu este chiar recomandat si este pe propria raspundere

Aici nu se pune problema ca se vorbeste pe la colturi ca uleiul se schimba sau nu. Uleiul nu este garantat de producator lifetime deci nici bmw nu il poate garanta atat . Ei garanteaza ca atat timp cat masina e in garantia (100000 dekm) el este liftime ( din punctul lor de vedere aia e viata masini care ii intereseaza). Zf recomanda schimbarea lui la 80000 sau 120000 sau 160000 in functie de uleiul folosit.

 

Uleiul din cutie oxideaza din cauza temperaturilor mari la care poate ajunge si din cauza faptului ca acesta amorzeaza toate discurile si placile ce sunt agrenate in cutie. La un moment dat incepe sa isi piarda proprietatile si atunci apar uzuri premature in discuri si in convertor ca apoi pilitura sa strice si blocul de supape si uneori chiar pompa de ulei. Uzurile oricum apar in acele discuri dar daca tu nici uleiul nu il schimbi ii mai pui o lopata de pamant deasupra

 

Povestea cu uleiul lifetime a aparut din cauza capitalistilor care atunci cand achiztioneaza o flota auto calculeaza pana la ultimul cent cheltuielile cu intretinerea masinilor. Este o poveste frumoasa si atat.

 

Oricine a vazut cum arata uleiul dintr o cutie automata dupa 100000 de km stie ca nu are cum sa fie lifetime. Daca cutia este in toate mintile ei dupa schimbare uleiului va schimba un pic mai lin. Daca are deja semne de oboseala va repet numai schimbati uleiul ca zice un nene mecanic ca asa se rezolva beleau ca aruncati bani pe geam. Uneori si cei de la Bavaria propun nebunia asta neavand pe ce altceva sa va ia bani dat fiind ca se asteapta ca ca nu va permiteti 5000 6000 pe o cutie RMFD in fabrica la zf ( pe care ei o iau de la zf cu 1500 si o dau cu 6000). Si sa nu credeti ca ZF schimba tot cap coada intr o cutie. Schimba kitul de reparatie si dupa cartea de reparatii tot ce are uzura sub limita acceptata. Garantia in fond este de 6 luni

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

La fel conteaza si ce jante ai. Una e sa mergi cu jante pe 15 sau pe 16 si alta este sa ai jante pe 19 cu pneuri late si sa mergi si forjat.

De ce? Stie cutia ce pneuri ai si se strica mai repede?

Care e diferenta dpdv al cutiei ca tu ai niste pneuri ultralate sau ca mergi cu masina mai incarcata, sau ca urci o rampa?

Ca dupa logica asta ar trebui sa mergem cu masina cat mai goala, ca sa nu o supunem la stres.

 

reparare (revizionare) al cutiei.

[...] sau cu cutia revizionata

 

Revizionata = reconditionata / reparata

In ce limba asta? Cred ca in limba mecanicosilor, ca in limba romana cuvantul revizionat nu prea exista. Bine, nu ma indoiesc ca multi mecanici sunt atat de buni incat pot determina introducerea unor noi cuvinte in DEX.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e doar o capcana in care vrei sa ma tragi. :)

 

Esti absolvent de politehnica, asa ca intelegi foarte bine despre ce e vorba si beneficiezi si de un vocabular tehnic pe care eu nu-l detin.

 

Sigur ca astfel de detalii nu conteaza la o masina noua sau in stare buna, dar cand cutia e deja uzata si masina are in jur de 200 000 km, niste mici socuri devin niste socuri foarte mari cand ai jante foarte mari si grele, mai ales ca majoritatea celor care-si pun jante mari nu-si permit jante usoare pentru ca sunt foarte scumpe.

 

La fel cum articulatia cedeaza mult mai rapid atunci cand ai jante grele, la fel si cutia e afectata.

 

Eu cand mi-am montat jante pe 18 de M5 E39 aveam cutia deja uzata si niste mici socuri erau prezente, dar nu intotdeauna.

Imediat dupa montarea jantelor s-a simtit o diferenta destul de mare. Cu alte cuvinte, micile socuri au devenit niste socuri destul de puternice, iar dupa o vreme cutia a inceput sa patineze foarte rau.

Nu spun ca d-asta ar pica pentru ca nu e vorba de asa ceva.

 

In ce limba asta? Cred ca in limba mecanicosilor, ca in limba romana cuvantul revizionat nu prea exista. Bine, nu ma indoiesc ca multi mecanici sunt atat de buni incat pot determina introducerea unor noi cuvinte in DEX.

Eu tocmai asta i-am atras atentia.

N-am auzit niciodata sa zica vreun mecanic acest cuvant. Asta e un fel de neologism fortat preluat de Ice man din italiana probabil.

 

Oricine a vazut cum arata uleiul dintr o cutie automata dupa 100000 de km stie ca nu are cum sa fie lifetime.

Sa stii ca nu e intotdeauna asa.

Am vazut cutii de pe masini care aveau 200 000 km pe bord si care totusi erau in stare foarte buna, iar uleiul era foarte ok aparent. Adica nu mirosea urat, nu era ars si nici nu era prezenta pilitura.

Link to comment
Share on other sites

Greutatea jantelor si latimea cauciurilor conteaza in sarcina aplicata ansamblului de transmisie. Este si firesc de exemplu masina mea consuma cu un litru mai mult in oras atunci cand merge cu 235 60 16 decat atunci cand merg cu 215 65 16. Bmw a recomandat pentru motorizarea si cutia mea 215 numai ca mie mi se pare mult mai stabila cu 235. Pana si la o cutie manuala daca ii pui jante nesimtite ambreajul si volantul au viata mai scurta.

 

 

 

 

Sa stii ca nu e intotdeauna asa.

Am vazut cutii de pe masini care aveau 200 000 km pe bord si care totusi erau in stare foarte buna, iar uleiul era foarte ok aparent. Adica nu mirosea urat, nu era ars si nici nu era prezenta pilitura.

Sunt si excepti dar asta nu inseamna ca trebuie sa risti sa il lasi la nesfarsit numai ca romani in general il schimba ca panaceu universal si de acolo si legenda ca schimbarea uleiului distruge cutiile automate.

 

offtopic mi am imbracat plafonul si stalpi in alcantara. Munca de om nebun (3 zile cate 3 4 ore).. o sa faca niste poze. A iesit superb dar nu as mai repeta schema

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Jante nesimtite. Ce-or fi alea?

 

Hai sa nu exageram.

Ca sa puna in miscare un autovehicul, motorul trebuie sa genereze un cuplu (cuplu transmis evident de la motor la roti prin cutie) care sa invinga suma urmatoarelor rezistente:

- rezistenta la rulare a pneurilor

- rezistenta aerului

- rezistenta la urcarea unei pante

- rezistenta necesara pentru invingerea pierderilor din transmisie - cardan, diferential, planetare, roti

- rezistenta la accelerare

 

Jantele pot influenta cresterea consumului prin rezistenta suplimentara de rulare. Insa diferenta rezistentei de rulare intre o janta de 235 60 16 si una de 215 65 16 este foarte mica, iar ponderea ei in ansamblul tuturor celorlalte rezistente pe care trebuie sa le invinga motorul este absolut neglijabila.

 

Mult mai mult influenteaza cresterea rezistentei de inaintare o viteza de deplasare mare, urcarea unei pante sau accelerarile frecvente decat o janta mai lata.

Link to comment
Share on other sites

Jante nesimtite. Ce-or fi alea?

 

Hai sa nu exageram.

Ca sa puna in miscare un autovehicul, motorul trebuie sa genereze un cuplu (cuplu transmis evident de la motor la roti prin cutie) care sa invinga suma urmatoarelor rezistente:

- rezistenta la rulare a pneurilor

- rezistenta aerului

- rezistenta la urcarea unei pante

- rezistenta necesara pentru invingerea pierderilor din transmisie - cardan, diferential, planetare, roti

- rezistenta la accelerare

 

Jantele pot influenta cresterea consumului prin rezistenta suplimentara de rulare. Insa diferenta rezistentei de rulare intre o janta de 235 60 16 si una de 215 65 16 este foarte mica, iar ponderea ei in ansamblul tuturor celorlalte rezistente pe care trebuie sa le invinga motorul este absolut neglijabila.

 

Mult mai mult influenteaza cresterea rezistentei de inaintare o viteza de deplasare mare, urcarea unei pante sau accelerarile frecvente decat o janta mai lata.

Tot ce spui este corect dar trebuie sa recunosti ca atat timp cand consumul creste inseamna ca exista o sarcina suplimentara pe ansamblu motor- transmisie. Aceea rezistenta suplimentara la rulare este transmisa cu siguranta mai departe si cutia fiind prima care prea acest efort suplimentar urmata de motor. Fireste ca nu se va simti in 2 km dar pe termen lung isi va spune cuvantul (100000 200000 de km. Este logic ca nu se compara cu urcare unei pante dar daca urci si o panta si mai ai si caucicuri mai late si jante mai grele se creeaza un cumul de sarcini in plus care isi vor spune cuvantul. Bineinteles ca asta nu duce la socuri sau patinare ci la efort suplimentar aplicat cutiei.

De altfel cutia mea se comporta identic si cu jante pe 16 si cu jante pe 19 si cu 235 si cu 215

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Hai sa discutam concret, ca sa ne facem o idee despre ce vorbim.

 

Pierderile datorate rezistentei de rulare a pneurilor sunt de ordinul a 5% din totalul pierderilor.

Sa zicem ca tu pui niste pneuri nasoale. Cat de mult crezi ca poate creste rezistenta de rulare? Cu 20%? OK.

Asta ar insemna crestere de la 5% la 6%. In contextul tuturor pierderilor ar fi doar 1% in plus (6-5). Adica extrem de putin.

Nu uita ca pierderile in transmisie sunt de ordinul a 10-12%, echipamentele electrice si accesoriile consuma cam 2%, samd.

 

PS: Sper ca nu se gandeste nimeni ca acele pierderi suplimentare de 1% inseamna o crestere a consumului cu 1 litru la 100 km :)

Link to comment
Share on other sites

In ce limba asta? Cred ca in limba mecanicosilor, ca in limba romana cuvantul revizionat nu prea exista. Bine, nu ma indoiesc ca multi mecanici sunt atat de buni incat pot determina introducerea unor noi cuvinte in DEX.

DEX - A REVIZUI. 2) Control special al activitĂŁții economice sau financiare a ĂŽntreprinderilor, organizațiilor sau a persoanelor responsabile; inspecție. 3) tehn. Ansamblu de operații efectuate asupra unei instalații sau asupra unei mașini, care constĂŁ ĂŽn reglarea pieselor sau ĂŽnlĂŁturarea deficiențelor.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt si excepti dar asta nu inseamna ca trebuie sa risti sa il lasi la nesfarsit numai ca romani in general il schimba ca panaceu universal si de acolo si legenda ca schimbarea uleiului distruge cutiile automate.

Ma refer la altceva, si anume la faptul ca toata lumea spune ca de la uleiul neschimbat pica transmisiile si ca ar fi vorba de o conspiratie marca BMW.

Chestia asta e falsa, nu e vorba doar de ulei. Poti schimba uleiul la 150 000 km si totusi sa-ti pice blocul hidraulic, fapt care va duce la stricarea cutiei.

Sau poate sa-ti pice convertizorul si sa-ti pice si cutia din cauza asta, adica sa-ti arda convertizorul si discurile din cutie.

 

 

offtopic mi am imbracat plafonul si stalpi in alcantara. Munca de om nebun (3 zile cate 3 4 ore).. o sa faca niste poze. A iesit superb dar nu as mai repeta schema

Super!

Link to comment
Share on other sites

pai de exemplu ATRA a publicat un studiu care zice ca intr-o exploatare normala gen 90% din defectiunile cutiei de acolo vin.. neschimbarea uleiului...

de altfel multi ingineri auto sunt de acord cu asta...

bine intre timp vin si alti factori.. ca de exemplu cuplurile enorme de la dieselurile de azi +proiectare defectuasa.a radiatoare de racire a cutiei care tin de producatorul masinii, nu a cutiei, etc etc...

Link to comment
Share on other sites

ATRA astia vad ca sunt unii care repara cutii, schimba ulei.

 

Mi se pare normal sa spuna ca e foarte bine sa schimbi uleiul, doar ei fac bani din asta.

 

Nu stiu cine sunt acei specialisti auto.

 

La BMW nu e proiectat defectuos radiatorul de racire.

 

Sa fim seriosi, cand o cutie automata pica dupa 200 000 km pe bord, deci nici nu stii de fapt cat are de fapt, e aberant sa spui ca e vorba de o problema de proiectare.

Link to comment
Share on other sites

Nu exista ulei lifetime pentru cutie. Intervalul de schimb pentru ulei depinde solicitarile la care este supusa cutia, adica de regimul de mers.

 

Din cate imi aduc aminte, acum cativa ani am argumentat treaba asta pe baza recomandarilor fabricantului cutiei de viteze. O sa caut postul acela.

 

Ca ordin de marime, intervalul de schimb recomandat de ZF, fabricant de cutie de viteze, este de ordinul a 80.000 - 150.000 km, in functie de cat de solicitata este cutia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un lucru e cert nu numai de la ulei se poate strica o cutie automata ci si din cauza unor factori cum ar fii : cutii subdimensionate, racirea uleiul de la cutie cu antigel( o economie retardata si riscanta) , defecte de fabricatie, probleme electrice samd. Ok dar sufletul cutiei nu este uleiul si odată ce il scoti va muri... Ci este un consumabil care dacă este schimbat la timp si corespunzător va prelungi viața cutiei. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

;

Bogdan, am vrut acum sa intru pe forumul tau dar mi-a aparut mesajul cum ca "[#1000] You are not allowed to visit this forum". Care e problema? E doar o eroare sau mi-ai blocat accesul?

Iti scriu aici ca vad ca citesti acest topic.

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=246783

 

 

Life time inseamna 160000km pentru BMW deci? Scrie clar in multe documente treaba asta, multi cred ca life time inseamna +500.000 km

 

Practic BMW nu greseste absolut cu nimic in recomandarile aste, doar ca folosesc un joc de cuvinte care duce omul in eroare :console:

 

Tin sa mentionez ca eu am schimbat uleiul in cutie pe la 155000 parca, si am respectat procedura corecta si nu am avut probleme, plus ca am pus filtru si ulei original BMW (209L) si doar pentru a nu amesteca uleiul ramas in cutie(aprox 3L) cu alt tip de ulei (motul, castrol,etc)

 

Am resetat adaptarile si am asteptat din nou placerea de a conduce.... e foarte important sa resetezi adaptarile, in caz contrar uleiul nou nu va avea mare "efect" pentru ca nu are aceleasi proprietati ca cel vechi unde presiunile erau altele! pentru cei interesati pot sa pun niste printuri cu presiunea de deschidere inainte si dupa schimbarea uleiului, unde se poate vedea diferenta de cativa milibari.

Link to comment
Share on other sites

Bogdan, am vrut acum sa intru pe forumul tau dar mi-a aparut mesajul cum ca "[#1000] You are not allowed to visit this forum". Care e problema? E doar o eroare sau mi-ai blocat accesul?

Iti scriu aici ca vad ca citesti acest topic.

Eu nu ti-am dat ban, dar nu cred ca e o eroare.

 

Un lucru e cert nu numai de la ulei se poate strica o cutie automata ci si din cauza unor factori cum ar fii : cutii subdimensionate, racirea uleiul de la cutie cu antigel( o economie retardata si riscanta) , defecte de fabricatie, probleme electrice samd. Ok dar sufletul cutiei nu este uleiul si odatĂŁ ce il scoti va muri... Ci este un consumabil care dacĂŁ este schimbat la timp si corespunzĂŁtor va prelungi viața cutiei.

Radiatorul ala de cutie prin care trece antigel e o inventie destul de desteapta dupa parerea mea.

 

Exista intr-adevar cazuri de cutii subdimensionate. De exemplu, cutia 5L40-E care a fost montata pe E39 530d, pentru care este o cutie foarte buna, dar si pe Range Rover 3.0d.

Range Rover-ul respectiv are aproape 3 tone si pica in prostie transmisiile pe acel model, am reparat si eu doua.

Edited by Dorin Burtan
Link to comment
Share on other sites

Este o idee proasta si strict legata de economie. Cutia nu functioneaza la 95 de grade la fel ca si motorul deci e stupid sa ii tii uleiul la aceea temperatura constant cu ajutorul antigelului. Unde mai pui ca au si obiceiul sa se fisureze acele schimbatoare de caldura si te trezesti cu antigel in cutie. Stiu f multe cutii care s au stricat in aceasta maniera. Si mercedes are astfel de schimbatoare. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Eu nu ti-am dat ban, dar nu cred ca e o eroare.

Cred ca nu aveam sapca, ca nu am mai intrat sau postat de o gramada de vreme pe acolo :) .

Banuiesc ca e vorba imbecilul ala de bavaria. Ai grija, nu-mi scoate banul chiar daca l-a dat degeaba, ca nu e bine sa te pui rau cu el. Pe mine m-a amenintat ca vine sa ma bata. Vezi sa nu te bata si pe tine daca nu-l asculti.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Este o idee proasta si strict legata de economie. Cutia nu functioneaza la 95 de grade la fel ca si motorul deci e stupid sa ii tii uleiul la aceea temperatura constant cu ajutorul antigelului. Unde mai pui ca au si obiceiul sa se fisureze acele schimbatoare de caldura si te trezesti cu antigel in cutie. Stiu f multe cutii care s au stricat in aceasta maniera. Si mercedes are astfel de schimbatoare.

Atata timp cat vezi destule E60-uri cu acel sistem care au mult peste 200 000 km, sistemul e functional si bine proiectat.

 

In general problemele la racitorul de cutie apar la pachet cu un accident, nu chiar degeaba.

 

Eu zic ca noi suntem prea mici sa analizam problemele de proiectare la o cutie automata.

Pentru asta trebuie sa ai o anumita pregatire si o anume experienta. :)

Doar o parere, desigur.

Edited by Dorin Burtan
Link to comment
Share on other sites

Unui prieten la un e Klass ia cedat racitorul fara nici un accident si cutia sa făcut praf. Omul era pe autostrada si logic nu avea cum sa își dea seama.de obicei racitoarele astea sunt pe lângă blocul motor deci trebuie sa ai un accident serios. Ca merge 200000 de km e una faptul ca e o idee idioate mi a spus un inginer de la sonnax usa. Cutia automata tine uleiul la 70 75 de grade cu un radiator normal.. la ce bun sa ii dai tempratura in plus de la antigel? oricine stie ca temperatura mai mare accelreaza oxidarea.Omul vrea sa deschidă de la anul un service pentru cutii automate si rmfd de convertoare in București . La origine e roman.

Ps știi de exemplu ca in Germania si in USA se da garantie la un convertor doar dacă schimbi si radiatorul? Eu aici nu îmi expun parerile mele sau păreri de pe forumuri. Ii cunosc aproape pe toți care repara cutii automate in București si oameni îmi relatează de ce se strica fiecare tip de cutie. Si asta dupa ce au reparat sute. Fiecare cutie are câteva puncte slabe si in 99% acolo va ceda.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca toti cei care repara cutii automate n-au cum sa cunoasca istoricul masinii, nr. real de km si modul in care a fost exploatata.

Exagerand putin, ca mecanic trebuie sa fii ca Dr. House, sa crezi ca toti te mint. Nu prea poti sa iei de bun ceea ce-ti zic clientii, deci n-ai cum sa-ti dai seama exact de ce a picat o cutie.

Sigur ca-ti dai seama ce piese cedeaza, dar e greu sa spui daca au cedat in urma uzurii normale sau din alte motive.

Nu o sa recunoasca nimeni ca isi ucide masina, ca a resoftat-o si ca o ucide si mai rau sau ca a schimbat uleiul si a pus un ulei ieftin. Sau ca e o cutie pe care a luat-o de la dezmembrari.

Cand ii intrebi, toti pun piese noi, toti isi intretin masina corespunzator, toti o conduc responsabil.

Mie mi-a picat cutia pe E39 pentru ca am condus ca un idiot.

Edited by Dorin Burtan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.