Jump to content

Cum putem face milionul de km fara reparatii majore?


mvpaul

Recommended Posts

Dupa cum stiti, multe camioane ajung sa faca chiar si 1.500.000 km fara sa li se desfaca motorul pt segmentare sau altceva. Unul din motivele acestor reusite este faptul ca majoritatea km sunt facuti la drum lung fara multe opriri..... alt motiv mai temeinic este intretinerea foarte buna

 

Cum am putea intretine masinile noastre pt a putea apropia acest nr de kilometrii fara sa facem prea multe la motor? Este posibil acest lucru? Am vazut pe acest forum multi useri care tin foarte mult la masinile lor vechi si nu le-ar schimba pt nimic. Cred ca o mare parte dintre noi am dori sa stim de la alti colegi mai experimentati cum sa ne comportam cu ele pt a repara cat mai putin si a rezista cat mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum stiti, multe camioane ajung sa faca chiar si 1.500.000 km fara sa li se desfaca motorul pt segmentare sau altceva. Unul din motivele acestor reusite este faptul ca majoritatea km sunt facuti la drum lung fara multe opriri..... alt motiv mai temeinic este intretinerea foarte buna

 

 

Si mai e unul care nu trebuie neglijat. Cat se tureaza in camion?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu totusi cred ca motoatele de camion sunt facute in alti parametri...

 

Am mai auzit acest lucru insa nu stiu cat de adevarat este. Bmw-urile sunt masini scumpe. De ce ele ar fi facute altfel cand cei care le cumpara ar dori sa tina cat mai mult?

Link to comment
Share on other sites

Pt ca nu e in interesul BMW sa tii masina foarte mult - trebuie sa se strice sa cumperi alta.

BMW nu face masini care sa tina 1 milion de km fara reparatii majore si nici nu prea a facut vreodata. Nu mai vorbim de reparatii "minore" care costa mult mai mult ca cele majore .

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, un camion de 13 400 cmc are cam 450 de cai, pe cand la masini mici se scot in medie 180 cai din 2000 cmc, si cu o remapare din 3000cmc se scot aproape 300 cp. Iti dai seama care motor are gradul de uzura mai mare.

Plus ca la un camion, media de turatie e in jurul a 1600rpm, si rar vede turatii constante de ~2000 rpm => uzura mult mai mica.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta nu stiam. Sa inteleg ca unul din motive este ca le turam mult?dntknw.gif

 

 

Presupun ca da. Daca iei cazul unui motor conceput pentru un cargo ship o sa vezi ca ala face motorul de camion sa para drept ceva de cursa scurta. Si din cate stiu, nu vad mai mult de cateva sute de rpm (nici macar de ordinul unui idle al unei masini normale). Cred ca ajung undeva la milioane de mile marine parcurse pe durata vietii lor.

 

LE: Cosm1n, intr-adevar cobra aia e de legenda in privinta asta, dar nu detine recordul mondial. Ala ii apartine unui tip cu un Volvo destul de vechi. Un P1800.

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Presupunand ca cineva cumpara un diesel nou si ingrijeste masina aceea cu sfintenie, schimbandu-i consumabilele inainte de termen si folosind-o numai in afara orasului credeti ca ar rezista atat?

 

pentru asta e necesara o anumita varsta si nivel de educatie, la 25 ani eu cred ca e imposibil.

Link to comment
Share on other sites

Presupun ca da. Daca iei cazul unui motor conceput pentru un cargo ship o sa vezi ca ala face motorul de camion sa para drept ceva de cursa scurta. Si din cate stiu, nu vad mai mult de cateva sute de rpm (nici macar de ordinul unui idle al unei masini normale). Cred ca ajung undeva la milioane de mile marine parcurse pe durata vietii lor.

 

LE: Cosm1n, intr-adevar cobra aia e de legenda in privinta asta, dar nu detine recordul mondial. Ala ii apartine unui tip cu un Volvo destul de vechi. Un P1800.

Nu ma refeream ca detine recordul mondial, ci ca le facusera asa de fiabile, w123(cobra) si w124 (primul E Classe) incat multe consumabile nu se vindeau(pivoti, bucse de componente ale motorului nici nu se punea problema)

Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

Punand lucrurile cap la cap din ce s-a discutat pana acum, trag concluzia ca un autoturism poate rezista foarte mult daca:

 

---- este condus linistit, fara turatii mari

---- face mai multi kilometrii in afara orasului decat in oras

---- schimburile i se fac la timp cu produse de calitate....cu atat mai bine daca consumabilele se schimba inainte de termen

---- de preferat sa aiba cutie manuala(oricum nu e foarte necesara daca se foloseste mai mult la drum lung)

----soferul sa nu fie sub 25 anigrin.png

 

De discutat: motorul sa fie putin incalzit iarna inainte de-a pleca de pe loc? Sau sa-l incalzim mergand foarte usor?(se stie cum camioanele se incalzesc intotdeauna poate si pt necesarul de aer)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

la un motor cea mai mare uzura este pornirea la rece,ft mult conteaza unde tii masina, garaj sau afara la minus 30 grade,

pe urma conteaza foarte mult daca pornesti cu ambreiajul calcat si acceleratia apasata cum este recomandat mai recent si in urmatoarea secunda dai drumul si pleci in tromba, o sa-l omori imediat e clar.....

pe urma regimurile de functionare a motorului, daca faci raliu cu ea in fiecare zi nu o sa tina prea mult,

dar cel mai important lucru este sa-ti bati joc de ea si pe urma sa dai ceva km inapoi si s-o mariti thumbsup.pngthumbsup.png

eu personal consider ca nemtii sunt cei mai prosti soferi si masinile lor sunt foarte obosite dupa 100-150k din cauza manierei lor de condus

Link to comment
Share on other sites

+1 mvpaul

 

-iarna nu trebuie incalzit motoru, trebuie doar mers cat mai constant, cu accelerari usoare, maxim 2500rot/min pana se incalzeste motoru thumbsup.png

 

 

 

Parerea mea este ca 2500 rot este deja mult daca motorul este rece iar temperatura afara coboara mult sub 0. Este acceptabil insa daca se incalzeste cat de cat....gen 30-40grade.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca 2500 rot este deja mult daca motorul este rece iar temperatura afara coboara mult sub 0. Este acceptabil insa daca se incalzeste cat de cat....gen 30-40grade.

 

am zis Maxim 2500,eu de obicei merg cu 1500-2000 pana se incalzeste, chiar si vararolleyes.gif

 

merge si altfel motoru cand este rece.. are un fel de huruit

Link to comment
Share on other sites

la un motor cea mai mare uzura este pornirea la rece,ft mult conteaza unde tii masina, garaj sau afara la minus 30

 

Pt a face masina mai rezistenta din privinta asta, ideal ar fi un webasto pt a preancalzi motorul, nu? Ar prelungi sigur viata motorului cu zeci de mii de km, poate mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.