Jump to content

Schimbare volan E38 din dreapta pe stanga


Gabi_BMW

Recommended Posts

Cum mai evolueaza proiectul?

 

 

 

Incet si sigur....ma asteptam sa fie mai simplu. Din pacate lucrez la masina doar sambata...motorul este gata ( caseta, instalatie, instalatie gas si calculatoare), instalatia din interior in proportie de 90%, pompa servo montata, instalatia din usi e gata.

Urmeaza ce cred eu ca este cel mai greu...sa mut fizic coloana de directie, presupune doua gauri ovale prin doua table care nu sunt paralele, si ca sa fie treaba treaba....caroseria de anglia difera de celelalte prin niste forme ale caroseriei chiar in dreptul volanului. chiar daca as muta suportul tot nu as putea sa-l prind in partea stanga din cauza caroseriei. Mai trebuie sa mut frana de serviciu si sa prind pedala de acceleratie de podea. Apoi testul final...It will work ?!!! si daca trece testul....mocheta, fetele de usi, coaja de bord si scaunele......tadaaaaa frantics.gif

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

ai schimbat si cadrul motor?

 

da...cadrul si caseta

 

Esti tare... nebun. Sunt f curios daca iese

 

Daca stiam ce ma asteapta.....nu mai faceam pasul asta....o gramada de ore lucrate la ea....incerc sa nu o dau in bara cu lucrul de mantuiala (lasa ma ca merge asa)...merge o luna ca apoi incepe sa apara problemele.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare...in weekend am reusit sa pornesc masina dupa cateva incercari nereusite......nu invartea electromotorul si nu mergeau nici stergatoarele. Am luat la mana iar toata instalatia...toate firele ok...navigatia pornea, ceasurile de bord, luminile, inchiderea nu functiona si era un scurt la luminile din bord. Problema era de la o regleta ce continea cateva fire si nu era legata de caroserie, a pornit fara probleme apoi, chiar a intrat si pe gaz.

Intre timp am mai achizitionat un 735 si voi folosi cateva piese de pe el la mutarea volanului si sa urmaresc cum sunt prinse firele pe sub bord ca nu cumva sa incurce ceva pe viitor.

Urmeaza sa montez perdeluta spate, senzori de parcare fata+spate, senzor ploaie si spalatori faruri.

Am schimbat placutele fata+spate, lichidul de servodirectie si cel de racire, urmand apoi uleiul bmw 5w30 si filtrele necesare.

 

 

 

 

P.S. : Cunoasteti o vopsitorie buna ? (si ieftina) rolleyes.gif trebuie vopsita masina si ceva de tinichigerie ( aripa spate si mici indoituri) !!!

Link to comment
Share on other sites

Intrebare 1.....nu im functioneaza geamul stanga fata, precizez ca am inversat instalatia din usi si memoria am testat-o doar la oglinzi si functioneaza....instalatia de la scaune presupun ca trebuie si ea inversata nu ?

Intrebare 2:....daca inversez motorasele de la scaune (stanga-dreapta) vor functiona si memoriile ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

As vrea sa schimb si uleiul la cutie.....ce tip de ulei sa folosesc ? masina e din 1998 e38 2.8i. La motor i-am pus BMW 5w30!

 

 

Salut.Dupa cum poate ai citit, ele vin cu un ulei esso lt 71141 dar pe care nu il mai gasesti.Esso a fost cumparat de Mobil.Eu vreau sa imi schimb uleiul la cutia automata, e tot 5hp18 ca a ta si am gasit Mobil lt 71141 la bidon de 20 litri pe care l-am cumparat cu 740 lei iar acum stau dupa filtru de cutie si garnitra originala.Sa ai grija cu uleiul de cutie ca si eu de doi ani ma tot documentez ce ar fi mai bun iar pareri vei primi dar banii sunt ai tai daca se strica.Sa nu pui botul la cei ce spun ca doar dextron III (acesta e pentru cutiii cu eticheta neagra) sau sa ii pui cumva sintetic.Eu vreau sa ma duc pe original cat pot ca si tine avand in vedere ca masina asta vreau sa imbatranesc cu ea.Vezi ce eticheta ai pe cutie daca e neagra e dextron III rosu care se schimba regulat la un interval 40000-60000km.A mea e eticheta verde si la vremea aceea uleiul esso lt71141 ce era pus din fabrica era considerat lifetime pentru ca pe atunci era garantat 120000km ceea ce se considera viata masinii si era ceva, nu ca akum.In toata cutia cu convertizor intra 10.8 litri dar pe care nu poti sa ii schimbi toti decat daca dezasamblezi cutia.Cam 7-8 litri poti sa ii schimbi prin golire prin buson si flush pe la radiatorul de racire.Pentrumine un bidon de 20 trebuie sa imi ajunga de doua schimburi pe care o a le fac intre 80000-120000km sau la 8 ani cum scrie in precizarea bmw din anul 2000.Vezi ca vei gasi multe uleiuri atf care vezi doamne respecta specificatile tehnice lt71141 dar daca vei alege orice ulei sa fie culoarea mierei si sa respecte specificatia tehnica agreata ZF TE-ML 11B.Daca ai acces la ebay poti lua ulei original ZF lifeguard 5.Repet ca aceste informatii sunt pt cutie ZF 5hp18 cu eticheta verde daca ai cu eticheta neagra e simplu dextron III.Sa nu uiti inainte sa te apuci sa comanzi filtu de ulei cutie si garnitura baie de ulei.

 

Off topic.te rog daca poti sa faci niste fotografii din mai multe unghiuri si le postezi postezi cu caseta de directie originala a masini pe dreapta pentru ca eu sunt in etapa reconditionarii casetei de directie (pe stanga o am eu) si vreau sa vad daca m-ar ajuta o caseta de directie de pe o masina de anglia.Pentru ca imi mananc nervii pentru un rulment pe care nu il gasesc.Multumesc anticipat si scuze pentru off topic dar sunt disperat.

Edited by zoom1200
Link to comment
Share on other sites

Salut.Dupa cum poate ai citit, ele vin cu un ulei esso lt 71141 dar pe care nu il mai gasesti.Esso a fost cumparat de Mobil.Eu vreau sa imi schimb uleiul la cutia automata, e tot 5hp18 ca a ta si am gasit Mobil lt 71141 la bidon de 20 litri pe care l-am cumparat cu 740 lei iar acum stau dupa filtru de cutie si garnitra originala.Sa ai grija cu uleiul de cutie ca si eu de doi ani ma tot documentez ce ar fi mai bun iar pareri vei primi dar banii sunt ai tai daca se strica.Sa nu pui botul la cei ce spun ca doar dextron III (acesta e pentru cutiii cu eticheta neagra) sau sa ii pui cumva sintetic.Eu vreau sa ma duc pe original cat pot ca si tine avand in vedere ca masina asta vreau sa imbatranesc cu ea.Vezi ce eticheta ai pe cutie daca e neagra e dextron III rosu care se schimba regulat la un interval 40000-60000km.A mea e eticheta verde si la vremea aceea uleiul esso lt71141 ce era pus din fabrica era considerat lifetime pentru ca pe atunci era garantat 120000km ceea ce se considera viata masinii si era ceva, nu ca akum.In toata cutia cu convertizor intra 10.8 litri dar pe care nu poti sa ii schimbi toti decat daca dezasamblezi cutia.Cam 7-8 litri poti sa ii schimbi prin golire prin buson si flush pe la radiatorul de racire.Pentrumine un bidon de 20 trebuie sa imi ajunga de doua schimburi pe care o a le fac intre 80000-120000km sau la 8 ani cum scrie in precizarea bmw din anul 2000.Vezi ca vei gasi multe uleiuri atf care vezi doamne respecta specificatile tehnice lt71141 dar daca vei alege orice ulei sa fie culoarea mierei si sa respecte specificatia tehnica agreata ZF TE-ML 11B.Daca ai acces la ebay poti lua ulei original ZF lifeguard 5.Repet ca aceste informatii sunt pt cutie ZF 5hp18 cu eticheta verde daca ai cu eticheta neagra e simplu dextron III.Sa nu uiti inainte sa te apuci sa comanzi filtu de ulei cutie si garnitura baie de ulei.

 

Off topic.te rog daca poti sa faci niste fotografii din mai multe unghiuri si le postezi postezi cu caseta de directie originala a masini pe dreapta pentru ca eu sunt in etapa reconditionarii casetei de directie (pe stanga o am eu) si vreau sa vad daca m-ar ajuta o caseta de directie de pe o masina de anglia.Pentru ca imi mananc nervii pentru un rulment pe care nu il gasesc.Multumesc anticipat si scuze pentru off topic dar sunt disperat.

 

 

Salut!

Multumesc mult pt informatie. O sa ma uit de eticheta aceea daca este verde sau neagra. Mai am putin si o termin. frantics.gif

 

Din pacate nu am o poza cu caseta de anglia si o sa ajung la masina abia peste 2 saptamani, dar ce rulment anume te intereseaza, poate te pot ajuta ?!

Edited by Gabi_BMW
Link to comment
Share on other sites

Il vezi in foto este produs de INA Germany cod F-210898 este rulmentul care cu ajutorul surubului de reglaj mai poti strange jocul casetei in timp pana nu mai ai cei face . L-am cautat la magazine specilizate de rulmenti SNR si altele dar nimic cica e facut special pt ZF si nu gasesc datele tehnice in cataloage.Iar dupa masuratorile cu sublerul nu am gasit unul cu dimensiuni apropiate.Iar acesta e cel mai important dupa melc si bile.Iar cei ce reconditioneaza casete nu spun dar cam asa fac si anume la strung pun bucsa si adapteaza un rulment.Iar eu am spus sa meg pe reparatie originala nu carpeli dar datorita marchetingului ZF si BMW pentru o cana de lapte trebuie sa cumperi toata vaca :)) .O sa vad ce pot sa fac ca degeaba iau caseta second ca nu ma ajuta pentru ca mai devreme sau mai tarziu o sa ajung in aceeasi situatie si cum datorita greutatii fata si a drumurilor in special la bmw 3,5,7, cam pica casetele in ro in prostie,cel putin asta am constatat la prieteni dar norocul lor e ca la seria 3,5 sunt cu cremaliera si sunt mai usor reparat ca exista kituri.A si ca sfat pentru sanatatea directiei si a casetei fugi de roti mari, lasale originale ca dimensiuni respectiv pe 16 ca o sa regreti mai incolo.

post-44940-0-90491600-1375281408_thumb.jpg

post-44940-0-30793300-1375281425_thumb.jpg

Edited by zoom1200
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Il vezi in foto este produs de INA Germany cod F-210898 este rulmentul care cu ajutorul surubului de reglaj mai poti strange jocul casetei in timp pana nu mai ai cei face . L-am cautat la magazine specilizate de rulmenti SNR si altele dar nimic cica e facut special pt ZF si nu gasesc datele tehnice in cataloage.Iar dupa masuratorile cu sublerul nu am gasit unul cu dimensiuni apropiate.Iar acesta e cel mai important dupa melc si bile.Iar cei ce reconditioneaza casete nu spun dar cam asa fac si anume la strung pun bucsa si adapteaza un rulment.Iar eu am spus sa meg pe reparatie originala nu carpeli dar datorita marchetingului ZF si BMW pentru o cana de lapte trebuie sa cumperi toata vaca :)) .O sa vad ce pot sa fac ca degeaba iau caseta second ca nu ma ajuta pentru ca mai devreme sau mai tarziu o sa ajung in aceeasi situatie si cum datorita greutatii fata si a drumurilor in special la bmw 3,5,7, cam pica casetele in ro in prostie,cel putin asta am constatat la prieteni dar norocul lor e ca la seria 3,5 sunt cu cremaliera si sunt mai usor reparat ca exista kituri.A si ca sfat pentru sanatatea directiei si a casetei fugi de roti mari, lasale originale ca dimensiuni respectiv pe 16 ca o sa regreti mai incolo.

 

ok.....o sa ma uit la o caseta sa vad ce gasesc, din pacate o sa ajung abia weekendul viitor. Da un PM cu numarul de tel si te contactez cand ajung la masina. Esti din Bucuresti ?

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat volanu la e46-le meu in urma cu 2 ani. vreau sa iti spun ca daca nu iei toata instalatia electrica de pe o masina cu aceleasi optiuni ca a ta s-ar putea sa iasa o tiganie in care sa iei foc pe viitor.nu inteleg de ce a trebuit sa schimbi instaltia electrica a motorului.
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat volanu la e46-le meu in urma cu 2 ani. vreau sa iti spun ca daca nu iei toata instalatia electrica de pe o masina cu aceleasi optiuni ca a ta s-ar putea sa iasa o tiganie in care sa iei foc pe viitor.nu inteleg de ce a trebuit sa schimbi instaltia electrica a motorului.

 

Foarte greu sa gasesti o instalatie de pe o masina cu aceleasi optiuni, acelasi an.

Am optat sa prelungesc instalatia masinii pt comenzile de pe partea dreapta cu cele de pe partea stanga si invers, totul s-a facut cu mare responsabilitate, firele au fost lipit cu fludor (nu innadite) si izolate cu varnes (tub termocontractibil) verificate de 2-3 ori, si apoi pozate exact pe traseul original (verificat dupa o alta masina donatoare).

Instalatia motorului a fost schimbata deoarece daca nu o schimbam, trebuia si aceea prelungita....calculatoarele trebuiau mutate in partea dreapta iar firele nu mai ajungeau, am decis sa o schimb , pretul fiind unul ok...200ron.

Toate butoanele....comenzile...sistemele...functioneaza fara probleme. Firele care au prelungit instalatia au fost luate de pe un e39, de aceeasi grosime, litzate, nu fire din comert de 2 lei. Masina vreau sa o tin, deci....in nici un caz nu am facut o tiganie, au fost weekenduri intregi pierdute la prelungirea instalatiei, la un moment dat cand ajungeam acasa visam numai fire ,fludor si solutie decapanta. Oricum....daca ar mai fi o masina la care sa-i schimb carma....mai bine as da 700e +piesele decat sa mai pierd atata timp si munca nu mai zic.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.