Jump to content

probleme droser xenon?


amilo123

Recommended Posts

Salut,

 

Pe 28 martie mi-a aparut eroare de bec ars in bord (e vorba de un bmw e90 din 2008 cu xenon), sambata 30 martie am desfacut sa vad exact ce model de bec era. Atunci am facut sipoza asta. Mie mi se parea ars becul, dupa aspect, si am comandat unul nou, tot philips. Luni a venit, si marti am incercat sa-l montez. Dar nici asta nou nu a pornit. Crezand ca are ceva becul nou l-am pus in partea soferului si a mers.

 

Am vrut sa pun becul care credeam ca e ars in partea soferului, dar am zis ca mai bine nu incerc, sa nu ard si droserul bun.

 

Astazi am fost la un mecanic sa-l intreb ce ar trebui sa cumpar. Primul lucru care m-a intrebat a fost daca am pornit masina de 50 ori, ca in acel caz calculatorul nu mai da curent pe bec, daca da eroare de 50 ori. I-am zis ca nu cred, pt ca trecusera doar 5 zile.

 

Acum nu stiu ce sa fac, poate ar trebui sa pun becul care crdeam ca e ars in partea soferului, sa fiu sigur ca el e ok. Poate e doar o chestie de soft. Dar nu stiu daca se poate arde droserul bun. Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Din punct de vedere tehnic, limitarea la 50 de porniri ar trebui sa fie doar atunci cand iesirea respectiva este in scurtcircuit. Daca becul este ars, nu ar trebui sa fie limitari. Dar nici softul nu este perfect sa faca diferenta... :rolleyes:

 

Eu as incerca sa pun alt drosser sau asa cum ti-a fost recomandat mai sus.

 

Limitarea respectiva (daca s-a activat desi nu cred) se poate scoate insa nu stiu cum. Dar am mai citit ca se poate scoate.

Link to comment
Share on other sites

E ars drosser-ul.

Primul lucru care trebuia sa-l faci, era o rocada de becuri stanga-dreapta.

Nu poti sa-ti dai seama daca e ars becul dupa aspect. Din punctul meu de vedere, becul ala poate fi perfect bun, sau defect.

Pastila albicioasa ce o vezi acolo e normala dupa multe ore de functionare. Sarurile din ea se amesteca foarte bine si nu mai e transparenta sticla.

 

PS: de regula, becurile oem se inrosesc atunci cand "se ard". Nu crapa pur si simplu.

Am schimbat o gramada pana acum. Cele oem erau doar rosii. Cele aftermarket (chinezesti, etc) se opreau pur si simplu.

Cred ca secretul e in compozitia sarurilor din pastila.

Link to comment
Share on other sites

Ca si o mica completare! Corect este BALAST si nu droser! Zic asta ca de ~10ani lucrez prin firme ce vand "lumina" folosind foarte des astfel de componente in corpuri de iluminat stradal/industriale ori in automotive!

 

Asa cum ti-a fost recomandat, nu are nimic rau daca verifici becul ars in soclul celalalt care inca functioneaza! Becurile xenon ca si cele cu sodiu sau mercur sunt lampi cu descarcare in diferite gaze! N-au saruri in interior, ci anumite gaze, la fel cum le zice si numele: lampi cu descarcare in gaze!

Link to comment
Share on other sites

Fara sa deschid un alt topic intreb aici.

 

Am un e46 compact cu xenon iar culoarea luminii imi pare ca este cam galbena.

Adica la alte masini mai noi se vede o diferenta foarte mare intre luminile de la proiectoare si cele de la xenon, iar la mine este o diferenta mica.

In timp aceste becuri se decoloreaza?

Ce trebuie schimbat ca sa isi revina la culoarea lor "sanatoasa"?

Link to comment
Share on other sites

Fara sa deschid un alt topic intreb aici.

 

Am un e46 compact cu xenon iar culoarea luminii imi pare ca este cam galbena.

Adica la alte masini mai noi se vede o diferenta foarte mare intre luminile de la proiectoare si cele de la xenon, iar la mine este o diferenta mica.

In timp aceste becuri se decoloreaza?

Ce trebuie schimbat ca sa isi revina la culoarea lor "sanatoasa"?

 

Probabil ai becuri de 4300k luate de pe net (osram sau philips)... Nici cu osram cbi de 5000k nu vei observa mare diferenta (vorbesc din propria experienta). Asadar, ai doua variante:

1. Iei unele no name de 6000k, dar nu o sa vezi nimic cu ele.

2. Cauti niste becuri originale, ori la reprezentanta, ori la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

Fara sa deschid un alt topic intreb aici.

 

Am un e46 compact cu xenon iar culoarea luminii imi pare ca este cam galbena.

Adica la alte masini mai noi se vede o diferenta foarte mare intre luminile de la proiectoare si cele de la xenon, iar la mine este o diferenta mica.

In timp aceste becuri se decoloreaza?

Ce trebuie schimbat ca sa isi revina la culoarea lor "sanatoasa"?

 

Probabil ca nu amandoua becuri au aceeasi temperatura de culoare! In timpul functionarii, becurile nu-si modifica temperatura de culoare, in sensul ca din alb sa treaca mai spre rosu! Lucrul asta e valabil la LED-uri care din cauza temperaturii ridicate(daca nu sunt suficient de racite), au tendinta sa-si modifice culoarea! Cele mai critice sunt cele galbene, care au tendinta de a trece spre rosu!

 

Cauta becuri care sa aibe acelasi Kelvin! Spre ex: 6000K amandoua!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Da, in timp becurile pierd din culoare si lumeni.

Doar becurile trebuie schimbate.

 

 

BTW, asa era si la mine cand mergea becul din dreapta, mai galben decat celalt de pe stanga.

 

PS: unu era philips, probabil din fabrica, cel care nu mai merge, si celalt osram, probabil schimbat de vechiul proprietar

Edited by amilo123
Link to comment
Share on other sites

asta nu iti ofera suficiente motive sa generalizezi si sa spui ca "alea de 6000k nu vad deloc"

 

ti s-a intamplat tie si atat !

 

eu le am din 2009 si vad foarte bine, la fel si alte zeci de becuri de 6000k pe care le-am montat pe diverse masini

Link to comment
Share on other sites

Cred ca vrea sa faca referire la faptul ca atunci cand ploua sau cand e umed pe jos, cele de 6000k avand o tenta albastruie fata de 4300k, nu prea sunt eficiente.

 

Am avut si eu pe E46 tot 6000k aftermarket si din punctul asta de vedere, nu prea sunt ok.

Edited by InSidE
Link to comment
Share on other sites

AltĂŁ chestie.

Din când ĂŽn când farul stânga pâlpâie, foarte repede, adicĂŁ se stinge și aprinde ĂŽntr-o fracțiune de secundĂŁ.

Asta vĂŁd câteodatĂŁ noaptea când sunt aproape de un zid sau o mașinĂŁ.

Asta este doar din cauza becului sau sunt implicate și alte componente din far?

Link to comment
Share on other sites

@Costi9b Poate fi si balastul, dar in general e becul. Ca sa elimini suspiciunile fa rocada intre becuri.

 

Referitor la cele de 6000, nu mi-au placut nici pe uscat, dar mai ales pe ploaie...nu se compara la luminozitate cu cele de 5000.

Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Va salut, vreau sa va intreb ceva legat de becurile d1s

Dupa ce am achizitionat masina la scurt timp becul de pe dreapta sa inrosit, am cumparat un set osram de 5000k de pe net, china, binenteles, de la montaj pe partea dreapta becul avea o nuanta mai albastruie ca si cel de pe stanga, am zis ca e china di le-am lasat asa, acum am luat 2 becuri originale philips xenstart, surpiza a venit dupa montaj cand diferenta e mai vizibila acum ca becurile sunt mai galbene, am schimbat becurile intre ele si la fel. , la ochi e mai albastru cel de pe dreapta , dar noaptea od masini sau drum nu este diferenta de nuanta, sa fie vreun balast de vina si sa aiba putere msi mare sau mai mics ca si celalalt? Intreb deoarece sa le svhimb intre ele la e91 trebuie demontata bara, deci un sfat sa nu lucrez degeaba ar fi binevenit, multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.