Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Intamplare SF e46 320d


Recommended Posts

Salutare tuturora. Am nevoie de o parere avizata. Va scriu `schema`. Am lasat masina nepornita cu aproximatie o luna si jumatate. Ieri am pornit masina, a pornit la sfert. A mers bine, dar se auzea un zgomot in partea stanga a motorului, ca si o rola. Am vrut sa accelerez putin masina, ma gandeam ca asa poate nu mai suna. M-am uitat pe bord si am vazut becul rosu de la ulei pornit, asadar conform `manualului` am oprit motorul si am sunat mecanicul. Mi-a zis sa ii iau borna sa vad daca se stinge becul (ne gandeam ca poate cum a stat atat s-a stricat senzorul de la ulei), evident becul nu s-a stins. L-am sunat din nou si a venit sa vedem care e problema. Am desfacut filtrul de ulei si era aproape uscat. Prima impresie era ca probabil pompa de ulei e defecta (nu ajungea ulei sus la culbutori0. Am pus vreo 200 de grame de ulei in carcasa filtrului, l-am strans am lasat motorul sa mearga dupa care am verificat iar, si pompa de ulei era ok filtrul era imbibat cu ulei si ajungea ulei sus. Am decis sa lasam motorul sa mearga sa o si miscam din loc. La vreo 2 minute a inceput sa scoata fum alb cu miros de ulei pe teava. Acum suspectam fie turbina care posibil sa fi fost uzata si din cauza faptului ca nu s-a lubrifiat s-a stricat si din cauza ei avem fumul alb, sau sa fie garniturile de la supape care sa se fi uscat din cauza faptului ca a stat nepornita. Masina a ramas pornita maxim 2 minute cu toate incercarile noastre. Acum vin si intrebarile : 1. Care sa fie cauza ? (faptul ca s-a mai lubrifiat turbina sau sa fie garniturile de la supare) 2. Exista vreo supapa de sens in carcasa filtrului de ulei (totul uleiul era scurs, eu cand am schimbat filtrul de ulei nu am schimbat si cele doua garnituri si ma gandesc ca pe acolo s-a scurs uleiul) 3. Aveti o alta idee legat de ce s-a intamplat? Masina e e46 320d din 99 de 136 de cai Edited by mihai_farcas
Link to comment
Share on other sites

poi poti verifica turbina manual, sa vezi daca a aparut joc la ax si verifici si filtrul epurator eventual sa`l schimbi daca nu a fost demult schimbat

iar urmatorul pas, daca turbina si filtrul epurator sunt ok si tot scoate fum, trebuie data jos chiulasa si schimbate simeringurile la supape.

ultima faza ar fi segmentat motorul. dar nu cred ca s`a ajuns pana aici.

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este sa nu mai lasati motoarele mepornite mai mult de o saptamana mai ales la motoarele cu peste 100000 de km ! Rugati un vecin ,un prieten sa mai dea o cheie din cand in cand ! Nu e vorba doar de motor , dar nefunctionad se deterioreaza furtunele , racordurile si garniturile pe la celelalte sisteme ale masinii !
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturora. Am `rezolvat` problema. Am mers cu masina la mecanic, si fiind un baiat foarte serios, chiar daca nu se vedea span in filtru a zis ca cel mai bine ar fi sa ii dea jos si baia de ulei. Stia ce a patit masina pentru ca el a venit si a amorsat pompa cu ulei. S-a apucat de ea si in vreo 2 ore jugul fata era luat jos de pe masina si baia scoasa. In prima faza eram optimist, nu se vedea pilitura (span) in baie. Dupa care mi-a zis ca trebuie sa verificam si cuzinetii pentru ca stia ca s-a aprins becul rosu de la ulei. Dupa ce i-a desfacut am constat ca din nefericire aveau uzura si i-a inlocuit. Asadar din cauza supapei nenorocite din corpul filtrului de ulei am schimbat turbina, cuzineti de biela, filtru epurator (din cauza faptului ca s-a stricat turbina era imbibat in ulei), ulei si filtru ulei. Norocul meu a fost mecanicul care se pricepe la bmw-uri, altfel cred ca ma costa o avere reparatia. Nu stiu cine a mai patit ce am patit eu, dar legat de partea de manopera am fost foarte multumit. Pentru schimb de cuzineti + turbo + tampon motor (unu era rupt) + filtru epurator + flexibil esapament am platit o suma modica zic eu 500 de lei. Daca are cineva probleme, va raspund la ceea ce stiu.

post-58447-0-87344700-1371709118_thumb.jpgpost-58447-0-92877300-1371709136_thumb.jpgpost-58447-0-66330200-1371709154_thumb.jpgpost-58447-0-24918300-1371709178_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si a schimbat si prezoanele biela ?

Salut, legat de prima intrebare. Din cauza supapei, uleiul s-a scrus in baie. Eu cand am pornit masina s-a auzit zgomot , dar ma gandeam in prima faza ca e de la ceva rola (desi cand a venit mecanicul mi-a zis clar ca era turbina care mergea fara ulei), dupa care am vazut becul rosu aprins la ulei si am oprit motorul. Din ce mi-a zis cand a schimbat cuzinetii , l-am oprit la timp deoarece un piston avea ulei in camera de ardere asadar din tot raul e si un bine, macar nu a luat-o pe ulei. Deci daca era buna supapa nu se scurgea uleiul in baie, nu se strica turbo (mergand fara ulei) si nu se uzau cuzinetii (din cauza lipsei de ungere). Norocul e ca au fost doar cuzinetii de biela nu si cei de palier. Legat de a doua intrebare, nu s-au schimbat suruburile deoarece dupa parerea mea nu e necesar, forta necesara pentru strangere e 20 de nm + 70 de grade, asadar e acceptabil.

Link to comment
Share on other sites

La 320D NFL orium se scurge uleiul in baie. Toate tacane la pornire dimineata pana ajunge uleiul sus. In mod normal n-ar trebui sa faca asa, rezolvarea fiind rectificarea pomei de ulei. Multi au schimbat carcase de filtru de ulei pentru a scapa de becul rosu aprins dimineata timp de cateva secunde, dar fara rezultat. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

La 320D NFL orium se scurge uleiul in baie. Toate tacane la pornire dimineata pana ajunge uleiul sus. In mod normal n-ar trebui sa faca asa, rezolvarea fiind rectificarea pomei de ulei. Multi au schimbat carcase de filtru de ulei pentru a scapa de becul rosu aprins dimineata timp de cateva secunde, dar fara rezultat. :thumbsup:

salut, oricum s-a desfacut si carcasa si o sa o testam sa vedem daca ea e cea vinovata. pompa de ulei nu are probleme, pentru ca tocmai asta e problema, daca se scurge uleiul in baie nu se mai amorseaza si nu mai circula uleiul. oricum o sa scriu clar daca a fost de vina corpul (supapele) sau pompa de ulei.

Link to comment
Share on other sites

La 320D NFL orium se scurge uleiul in baie. Toate tacane la pornire dimineata pana ajunge uleiul sus. In mod normal n-ar trebui sa faca asa, rezolvarea fiind rectificarea pomei de ulei. Multi au schimbat carcase de filtru de ulei pentru a scapa de becul rosu aprins dimineata timp de cateva secunde, dar fara rezultat. :thumbsup:

ce trebuie rectificat la pompa de ulei?

Link to comment
Share on other sites

Asta nu stiu....ceva cote....nu am intrat in detalii. Dereglatu` mi-a zis ca asta e rezolvarea. A mai facut cateva masini inainte si in momentul de fata nu mai au problema cu becul rosu la ulei dimineata sau dupa ce sta masina mai multe ore nepornita. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Asta nu stiu....ceva cote....nu am intrat in detalii. Dereglatu` mi-a zis ca asta e rezolvarea. A mai facut cateva masini inainte si in momentul de fata nu mai au problema cu becul rosu la ulei dimineata sau dupa ce sta masina mai multe ore nepornita. :thumbsup:

am inteles

multumesc de informatie

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg nimic,a mea a stat nepornita 1 an si 3 luni, si n-a avut nimic, a pornit la prima cheie, tot modelu de 136 cai, si avea vreo 240.000km. "filtru epurator (din cauza faptului ca s-a stricat turbina era imbibat in ulei)" - imbibat in ulei o sa il gasesti si acum daca il demontezi si te uiti la el. si ce turbina e aia sa se strice in 2 minute de mers chiar si fara ungere? ai schimbat la 5000 ture in alea 2 minute de functionare? nu cred ca ai depasit 2000 ture pentru ca iti era frica sa nu strici mai rau, asadar nici macar nu a intrat in functiune,acum daca ai rezolvat problema oricum nu mai conteaza, e bine ca ai rezlovato si nu mai ai probleme.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg nimic,a mea a stat nepornita 1 an si 3 luni, si n-a avut nimic, a pornit la prima cheie, tot modelu de 136 cai, si avea vreo 240.000km. "filtru epurator (din cauza faptului ca s-a stricat turbina era imbibat in ulei)" - imbibat in ulei o sa il gasesti si acum daca il demontezi si te uiti la el. si ce turbina e aia sa se strice in 2 minute de mers chiar si fara ungere? ai schimbat la 5000 ture in alea 2 minute de functionare? nu cred ca ai depasit 2000 ture pentru ca iti era frica sa nu strici mai rau, asadar nici macar nu a intrat in functiune,acum daca ai rezolvat problema oricum nu mai conteaza, e bine ca ai rezlovato si nu mai ai probleme.

masina a stat la relanti in cele 2 minute, daca o acceleram o lua pe ulei, si asa aveam ulei in camera de ardere. la masina ta probabil s-a schimbat corpul filtrului de ulei candva si de asta nu mai ai probleme cu ea. filtrul epurator nu il gasesti imbibat in ulei decat daca patesti ce am patit eu cu turbina, altfel o sa il gasesti murdar nicidecum cu ulei.

Link to comment
Share on other sites

curios si cum a ajuns uleiul doar in camera de ardere doar la un piston, cum s-a observat acest lucru fara demontarea chiulasei, ce legatura are filtrul separator de ulei cu starea turbinei?

 

in 2 min uleiul nu poate ajunge prin toata tubulatura pana in admisie si in piston mai ales la relanti, probabil ca turbina era terminata de mult dar numai recent ai descoperit problema

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

curios si cum a ajuns uleiul doar in camera de ardere doar la un piston, cum s-a observat acest lucru fara demontarea chiulasei, ce legatura are filtrul separator de ulei cu starea turbinei?

 

in 2 min uleiul nu poate ajunge prin toata tubulatura pana in admisie si in piston mai ales la relanti, probabil ca turbina era terminata de mult dar numai recent ai descoperit problema

salut, turbina era ok. la pistonul 4 era ulei, si e simplu sa `observi` asta, am dat dupa ce am pus turbina si cuzinetii la cheie si nu a pornit, si e clar ca era ulei(il auzi ca nu invarte). ca sa rezolvi uleiul din capul pistonului, scoti bujia si dai la automat si il scuipa tot afara. din pacate la mine cam in 2 minute a durat tot, daca il acceleram putin o lua pe ulei.am reusit sa desfacem si carcasa filtrului de ulei si avea o supapa blocata intredeschis, dar mecanicul a curatat-o si acum totul e ok, uleiul ramane in filtru.

 

salut. la ce mecanic ai fost?ms

salut, la un prieten are service si se pricepe. am dus la el multe masina si pe toate le-a rezolvat plus ca are preturi accesibile si e si serios. daca vrei numarul de telefon scrie-mi eventual un mesaj si iti scriu pentru ca nu l-am intrebat daca pot sa ii postez numarul pe net.

Edited by mihai_farcas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.