Jump to content

F30 328i xDrive


FRE

Recommended Posts

Hai ca mi-am mai adus aminte si de topicul asta,l-am cam neglijat :angry2:

Am nevoie de pareri,pertinente de altfel in privinta uleiului de motor,curand termin garantia si cum am hotarat ca nu o mai prelungesc,as vrea sa pun alt tip de ulei,mai " de calitate " sau " mai performant " insa care sa respecte cerintele tipului meu de motor N20. Ceva experiente m-ar ajuta :flowers:

Link to comment
Share on other sites

vezi ce norma de ulei recomanda in cartea masinii (cel mai probabil LL01 sau LL04) si te orientezi aici:

http://www.opieoils.co.uk/c-682-bmw-engine-oil.aspx

 

Eu as alege ceva fara norma C3 (care este pt dpf) vascozitatea corecta din carte si ca firme as merge pe Amsoil, Fuchs, Millers.

Chiar si Shell, pana la urma (cel putin in cazul meu), orice a fost mai bun decat uleiul BMW.

 

Multi o sa iti recomande Redline ( sau Royal purple) dar pe mine ma da oarecum inapoi faptul ca nu au normele BMW.

 

Oricum ar fi orice e mai bun decat ce ai acum.

Link to comment
Share on other sites

... is la 4lea schimb cu Redline (next week) si masina merge impecabil in sensul ca a scazut consumul de ulei iar calutii erau tot acolo dupa 3 schimburi...chiar nu stiu cum poti diferentia uleiurile dar daca motorul functioneaza perfect dupa un timp cu un ulei (indiferent care), parerea mea e sa nu schimbi nimic...doar ca am vazut ce depuneri a lasat un ulei BMW Longlife si is perfect deacord cu Merlin ca orice bagi din uleiurile astea high end o sa fie peste BMW ...
Link to comment
Share on other sites

Nu merita sa faci prelungirea de garantie? Parca era vreo 1000-1500E pt 3 ani..

Este aproximativ 1300 euro pentru inca 3 ani,nu e vorba neaparat de bani,cat de faptul ca esti limitat de conditii,curand vreau sa upgradez puterea,apoi vreau sa folosesc alt tip de ulei,etc iar astea iti scot automat masina din garantie.

Link to comment
Share on other sites

mai nou uleiul bmw e facut de shell .treba asta e de luna trecuta, din ianuarie

 

nu stiu daca au primit astia in reprezentante deja, e posibil sa aibe inca stocuri vechi.

deci shell vei gasi sigur pe norma bmw pentru motorul tau.

 

 

 

http://www.bmwblog.c...d-oil-supplier/

 

 

stau in belgia si shell se foloseste la greu, ce are diferit fata de alte uleuri.. detergenti la greu adica fix ce ai tu nevoie . daca zici ca iti e frica de depuneri.

 

am folosit si eu in saab, shell helix tot motor benzina turbo. e ok. primul schimb nu mi-a venit sa cred ce curgea pe acolo, apoi a fost mult mai bine.

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

In primul rand trebuie sa te uiti sa respecte norma BMW pentru motorul tau, adica LL04! Incearca un MOTUL X-Clean 5W30! Evident ca sunt multe uleiuri bune ori mai bune sau proaste chiar! Am avut MOTUL si cred ca la urmatoare revizie voi reveni tot la acesta! Am auzit doar vorbe bune in general! Poate ca si pretul mai ridicat decat multe altele mai comune spune ceva(in bine), desi nu-I obligatoriu la modul general!
Link to comment
Share on other sites

In primul rand trebuie sa te uiti sa respecte norma BMW pentru motorul tau, adica LL04! Incearca un MOTUL X-Clean 5W30! Evident ca sunt multe uleiuri bune ori mai bune sau proaste chiar! Am avut MOTUL si cred ca la urmatoare revizie voi reveni tot la acesta! Am auzit doar vorbe bune in general! Poate ca si pretul mai ridicat decat multe altele mai comune spune ceva(in bine), desi nu-I obligatoriu la modul general!

Am citit pe specificatiile din state,ca pentru motorul meu ( pe benzina ) norma ar fi LL01 :hmm:

Link to comment
Share on other sites

LL01 este o norma BMW mai veche, aparuta in 2001, iar LL04 este ultima norma BMW in ceea ce priveste uleiurile, aparuta in 2004! Nu cred ca sunt norme diferite atunci cand vorbim despre diesel ori benzina! Sunt si cei cu E39-uri, masina ce-a fost lansata prin 96 unde norma la vremea respectiva era LL98, dar nu-I faci nici un rau motorului daca-i pui un ulei de generatie mai noua si anume un LL04! Nu contest ca poate pentru benzina altfel sta treaba in ceea ce priveste normele, doar ca mi-e greu sa cred ca ultima norma LL04 nu-I valabila si la benzina!

 

 

 

 

LE. Uite ce zic cei de la MOTUL LINK Norma BMW, tot LL04, deci nu-I vorba ca aceasta se aplica doar pt diesel ori doar pt benzina, este aceeasi norma, ultima norma BMW!

 

 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

LL 01 e ulei pentru benzina si diesel fara dpf, iar norme ACEA pentru asa ceva veti gasi doar A3B4, niciodata C3.

 

04 poate fi pus si in benzinare insa ACEA lui este C3. Nu exista ulei C3 sintetic, doar mineral. Daca uleiuri C3 indeplinesc si norme de A3B4 asta nu inseamna ca sunt mai bune decat cele ce au doar pe cea din urma, din contra.

 

Uleiurile se aleg in primul rand in functie de norme si apoi de specificatii/aprobari. Normele de top pentru benzinare sunt mb 229.5, Bmw ll01, Porsche A40, Ferrari! Orice ulei de are astfel de norme este unul de top (ma refer minim 3 din cele 4 enumerate).

 

Aici pe forum vi se face reclama uleiurilor Aimsoil, Redline etc, aduse in tara la suprapret de un tip din Alba. Trebuie sa stiti ca aceste branduri nu au aprobari/specificatii ale niciunui constructor auto. Bmw, Mercedes, VAG etc, niciunul nu a aprobat aceste uleiuri, niciunul nu le-a testat pe propriile motoare, niciunul nu si-a dat ok-ul pentru folosirea lor..

Ele sunt doar recomandate, recomandate de propriul fabricant (adica Amsoil, RedLine).

 

Deci un ulei genuine este unul de are pe eticheta approved/specified for, nicidecum recommended! Asta inseamna ca puteti merge cu el la orice service, pe cele recommended teoretic, mai ales service-urile reprezentanta, ar trebui sa le refuze.

 

Cei mai mari jucatori in materie de lubrifianti sunt Mobil si Shell. Faptul ca Bmw va pune Gtl de la Shell, adica un ulei de grupa IV, fata de Castrolul mineral de grupa III folosit pana acum, este un lucru foarte bun. Gtl-urile sunt viitorul. Performante de esteri pa preturi de minerale. Esterii sunt pe cale de disparitie, fiind foarte scump de produs si oferind randament doar in situatii limita (racing cu precadere, aproape deloc daily use).

 

Bafta!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai cred ca va fi mai bine, daca cum spuneam uleiul oem e shell acum adica facut cu noua tehnologie, e sintetizat din gaze naturale.. e chiar bun.

nemernicii aia de la castrol de nu stiu cand vand uleiuri semisintetice pe care le prezina ca fiind "la fel ca alea sintetice", sunt pardaf de mult..

si bidonul care e acum cu bmw-shell e altfel acum, daca iti pune dinasta nou, nu stocuri vechi ar trebui sa fie ok.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.