Jump to content

F30 328i xDrive


FRE

Recommended Posts

Eu zic sĂŁ te duci la 10k. Cum aratĂŁ filtrele?

stii care e partea proasta, ca el poate sa mearga si din mie in mie de kilometrii, service-ul inclus cuprinde numai situatiile cand calculatorul de bord ii indica ca trebuie sa faca revizia, altfel totul face numai pe banii lui, care mi se pare incorect, tinand cont ca BMW se lauda cu service gratuit 5 ani/100000km

Link to comment
Share on other sites

Ce ti se pare incorect? Doar nu te astepti ca daca un cumparator se decide sa vina din mie in mie de km la revizie, desi producatorul recomanda service la 30000, sa suporte BMW costul?
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce ti se pare incorect? Doar nu te astepti ca daca un cumparator se decide sa vina din mie in mie de km la revizie, desi producatorul recomanda service la 30000, sa suporte BMW costul?

Nu m-ai inteles, diferenta intre filtrele de pe masinile BMW de acum 6 ani comparativ cu cele de acum nu sunt cu mult diferite, cum nici nu cred ca e o diferenta incomensurabila intre filtrele de la BMW si cele de al Audi sau Mercedes; daca la restul masinilor se face la 15000km revizia, iar la BMW se facea pana acum cativa ani tot la 15000 km, acum de ce se face la 30000? ca sa intelegi, mie masina imi spune sa faca revizia la 34000! sub 32000km nu mi-a aratat niciodata;

Una peste alta cred ca altfel trebuie pusa problema, cei de afara fac revizia la 30000km asa cum se spune, cum de noi toti vrem sa o facem la 10000?

si nu ma luati cu poluarea si alte chestii, ca inafara de Bucuresti, nu cred ca stam mai rau decat metrolpolele din Vest

Link to comment
Share on other sites

Problemele astea nu mi le-am pus pana acum,o sa vorbesc la service sa vad ce spun,cu toate ca raspunsul il stiu deja : ce arata computerul ! In alta ordine de idei,revizia o pot face si la 15.000 km, ca nu stau in banii aia,dar nu stiu daca chiar are rost ?
Link to comment
Share on other sites

nu te intereseaza pe tine, cumparator de masina noua, decat daca ai de gand sa tii masina mai mult de 5 ani/100k km, cat ai contractul..

Treaba asta cu service la 30k km o sa fie bataia de cap a urmatorului proprietar...

Cam asta e situatia de ceva ani incoace....

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La BMW iti "deconteaza" revizia daca pe bord iti arata mai putin de 5000km (sub 5000 scade din 100 in 100 de km). Cel putin la e60.

 

Este deja isterie nationala asta cu schimbul de ulei. Cei de la BMW sunt smecheri, prosti, tot romanul stie cum e mai bine pentru motor :rolleyes:

 

Am schimbat filtrul de motorina la 70k km asa cum recomanda BMW (la al 3-lea schimb de ulei) si nu a fost nicio problema. Radeau si se minunau "meseriasi" care schimba filtrele la 10k km...

 

Din experienta mea "forumistica" si din discutii am observat ca cei care isi cumpara masini noi, tind sa respecte recomandarile BMW iar cei cu sh, multi cu km dati inapoi, se simt aproape intotdeauna datori cu o intretinere mult mai atenta a masinii fata de recomandari. Nu-mi explic de ce...

Link to comment
Share on other sites

La BMW iti "deconteaza" revizia daca pe bord iti arata mai putin de 5000km (sub 5000 scade din 100 in 100 de km). Cel putin la e60.

 

Este deja isterie nationala asta cu schimbul de ulei. Cei de la BMW sunt smecheri, prosti, tot romanul stie cum e mai bine pentru motor :rolleyes:

 

Am schimbat filtrul de motorina la 70k km asa cum recomanda BMW (la al 3-lea schimb de ulei) si nu a fost nicio problema. Radeau si se minunau "meseriasi" care schimba filtrele la 10k km...

 

Din experienta mea "forumistica" si din discutii am observat ca cei care isi cumpara masini noi, tind sa respecte recomandarile BMW iar cei cu sh, multi cu km dati inapoi, se simt aproape intotdeauna datori cu o intretinere mult mai atenta a masinii fata de recomandari. Nu-mi explic de ce...

Da, ca sa vezi, sun la BMW(ieri 13.06.2013) si le zic ca vreau revizia si le spun ca am 103000km, ma intreaba: Sunteti la a 3-a revizie? pe cuvant!

Pe urma, zic sa imi schimbe si filtru de motorina, ma intreaba: "DE CE??" atat mi-a zis?

ori suntem noi mai panicosi din fire, cu drobu de sare de la Creanga, ori nu mai inteleg nimic;

Edited by tutorial
Link to comment
Share on other sites

La BMW iti "deconteaza" revizia daca pe bord iti arata mai putin de 5000km (sub 5000 scade din 100 in 100 de km). Cel putin la e60.

 

Este deja isterie nationala asta cu schimbul de ulei. Cei de la BMW sunt smecheri, prosti, tot romanul stie cum e mai bine pentru motor :rolleyes:

 

Am schimbat filtrul de motorina la 70k km asa cum recomanda BMW (la al 3-lea schimb de ulei) si nu a fost nicio problema. Radeau si se minunau "meseriasi" care schimba filtrele la 10k km...

 

Din experienta mea "forumistica" si din discutii am observat ca cei care isi cumpara masini noi, tind sa respecte recomandarile BMW iar cei cu sh, multi cu km dati inapoi, se simt aproape intotdeauna datori cu o intretinere mult mai atenta a masinii fata de recomandari. Nu-mi explic de ce...

 

Pai e simplu si logic, cumparatorii de sh nu stiu cum au fost intretinute motoarele respective + ca, exact cum ai spus si tu, 90% dintre masini au km dati inapoi (asta inseamna uzura mai mare,etc) de aceea incearca "sa le tina cat mai din scurt" (revizii la intervale mai scurte fata de cele noi si fata de ce recomanda producatorul).

Link to comment
Share on other sites

Da, ca sa vezi, sun la BMW(ieri 13.06.2013) si le zic ca vreau revizia si le spun ca am 103000km, ma intreaba: Sunteti la a 3-a revizie? pe cuvant!

Lol. Totusi sa nu alteram topicul omului.

Daca ai luat-o de noua te doare-n pix de revizii. Din partea mea ar putea mari intervalul de km...asa pe la 50k prima revizie :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu uleiul e simplu, numĂŁr de ore de functionare. Ăl poate schimba la orice service cu propriul ulei cum am fĂŁcut eu. Pentru mine, nu pentru altcineva.

 

Cu filtrele am spus, te uiti si poti lua o decizie.

 

Cu motorina/benzina e alegerea fiecĂŁruia. Cine a mers mai mult pe afarĂŁ si prin tara e imposibil sĂŁ nu fi sesizat diferente.

 

Uite cĂŁ VW nu oferĂŁ ĂŽn România pentru mine revizii la interval mare, dar ĂŽn Germania da, standard. Chiar a apĂŁrut o problemĂŁ, ĂŽn acte având revizia la 25k Ăâ˘i aici era obligatoriu la 15k.

Link to comment
Share on other sites

asta cu "long service interval, low maintenance cost" e o discutie nesfarsita, gen benzina vs diesel..... dar pe cine intereseaza e destul material sa se documenteze, si fiecare se distreaza pe banii lui.... Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cum am ajuns la un numar de kilometri destul de mare ( intr-un timp asa de scurt ),ma gadesc sa le scriu din nou un mail celor de la Hartge si pana la urma sa imi cumpar box-ul de putere de la ei.Dilema ar fi daca chiar merita banii,costa detul de multicel,in jur de 1800 eur fara TVA,sau poate gasesc ceva pe plaiurile noastre,pentru motorul meu.Asa ca daca aveti bunavointa sa imi indicati surse safe,v-as multumi foarte mult.Ca si informatie,Hartge indica o crestere de putere de la 245 cp / 350 nm stock la 286 cp / 410 nm ( pentru modelele fabricate pana in 09.2012 - 290 cp,insa nu este cazul meu ).

 

 

vorbeste cu baietii astia http://www.exelixis.ro/ sunt destul de priceputi nu numai pe partea de softuri, au niste proiecte destul de complexe. plus ca sunt din Bucuresti poti sa le faci o vizita.

Link to comment
Share on other sites

vorbeste cu baietii astia http://www.exelixis.ro/ sunt destul de priceputi nu numai pe partea de softuri, au niste proiecte destul de complexe. plus ca sunt din Bucuresti poti sa le faci o vizita.

Astia nu s-au priceput nici la amaratul meu de e60 pe EDC17 Bosch si tu il trimiti la ei? :))

Oricum daca vrea resoftare trebuie doar la BMW. Hartge e autorizat de BMW sa puna box-uri pe masini in garantie?

Ori FRE probabil se gandeste ca atunci cand se duce la revizie scoate box-ul. Deci cu un box te-ai scos. Dar barem sa nu uiti de el acolo.

Link to comment
Share on other sites

Astia nu s-au priceput nici la amaratul meu de e60 pe EDC17 Bosch si tu il trimiti la ei? :))

Oricum daca vrea resoftare trebuie doar la BMW. Hartge e autorizat de BMW sa puna box-uri pe masini in garantie?

Ori FRE probabil se gandeste ca atunci cand se duce la revizie scoate box-ul. Deci cu un box te-ai scos. Dar barem sa nu uiti de el acolo.

Asa este Andrei,la asta m-am gandit si eu ca nu afecteaza garantia,iar la revizii,update-uri de soft,etc,il scoti,ca nu e mare lucru.

 

Mai astept sa vad daca divizia M Performance scoate ceva si pentru motorul asta,cum a scos pentru celelalte,insa,cum a spus si c6t9,sincer nu cred ca am nevoie de extraputere,cel putin la stilul meu de mers,ma satisface si stock ( doar ideea de mai multa putere ma gadila putin ) avand performante destul de bune.

Link to comment
Share on other sites

Totul se rezuma la bani.

Oricum gradina forumului e mare , de la cocalari la oameni care merita marca asta cu varf si indesat, asa ca o sa auzi n pareri de la oameni complexati, oameni avizati, etc; pentru ca din pacate toti au dreptul la opinie.

O sa vina unu sa iti spuna ca a facut el "kitschtuning" cu 200E merge brici! sa faci si tu treaba asta pe masina de 50k euro.

Asa ca poti linistit sa triezi posturile pe care le iei in calcul fara prea mari remuscari.

Normal ca daca si-a luat si "iel" beameveu sa moara dushmanile de ciuda, nu o sa-i faca revizii la 15k, neluand in calcul CACATURI de DRUMURI , praf mai mult decat aer, etc. O sa o faca tot la 30k

de parca esti in germania , unde nu se pune intr-o saptamana praf pe masina.

Tu, avand in vedere ca ti-ai luat F30 nou si ca iti permiti intretinerea lui, eu zic sa nu iti bati joc de revizii, in stilul caracteristic romanesc pe sistemul "da-o-n **** si asa nu o tin mai mult de 3 ani, sa o pateasca ala de dupa mine", si sa fii atent cu intervalele de revizie.

Numai bine,

Andrei.

 

LE: Sry de flame, dar mi se acreste.

Edited by AndreiJOY
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

values used in SIA I and SIA II (fuel, mileage, engine temp, RPM) were still being used to determine "load".

 

The old SIA I formula was e=a(1+t+r) where:

e = estimated mileage

a = actual mileage

t = 1 (if engine operating temps is below normal) otherwise t=0

r = .5 (if engine is above 4500 RPM) otherwise r=0

 

So under this old calculaton, if you drove 5 miles with a cold engine @ 5000 RPM...the SIA I would calculate "e" as 12.5 miles although you only drove 5 miles:

a = 5 (the actual miles driven)

t = 1 (since the engine was cold and never reached normal operating temps)

r = .5 (engine exceeded 4500 RPM)

e = 5(1+1+.5)= 12.5 estimated mile

varianta "noua" SIA III si SIA IV

 

 

But starting with the 1996 model year...BMW started implementing SIA III where fuel is the ONLY value used to calculate load.

 

asta e,bine nu stiu sigur daca la F30 nu au mai schimbat.scuze de off topic .

Link to comment
Share on other sites

La masinile anterioare am avut cartile de service complete,cu toate reviziile la timp,facute numai la reprezentanta,asa ca nu o sa imi stric obiceiul acum.Masina vreau sa o tin macar 5 ani,poate chiar 6,cum s-a intamplat cu anterioara,asa ca nu am cum sa imi bat joc de revizii.Cel mai probabil,la mijlocul intervalului afisat o sa schimb filtrul de aer si cel de polen,in rest,cum spune la carte.

Intre timp am primit si raspunsul de la Hartge insotit de o factura proforma,cu plata netto,fara TVA,adica 1795 eur,ramane sa ma gandesc si sa ma hotarasc daca chiar am nevoie de box,asa ca weekendul asta o sa trag putin de ea sa ma conving ca nu e bine ce fac :hyper:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.