Jump to content

Smunceste cutia cand schimba din 1 in 2


Recommended Posts

Salut. Va rog sa imi dati unele sfaturi sa stiu la ce sa ma astept. Mai exact de ceva timp simt o smuncitura cand schimba cutia din treapta 1 in treapta 2, restul le schimba perfect (masina este un e60 530d '06 176000 Km. uleiul nu cred ca a fost schimbat niciodata), dupa 1 - 2 km se amelioreaza, devine insesizabil. Dar cand plec cu motorul rece este destul de puternic socul, si numai cand schimba din 1 in 2, am vazut ca atunci cand schimba prima data (dimineata de ex.) din 1 in 2 se aude un sunet in spate, nu foarte tare, dar se aude, pe urma nu se mai aude. In rest pleaca bine de pe loc, nu tremura, trage, doar cand schimba din treapta 1 in a doua imi da o smuncitura. M-am gandit la un update de soft ca sa plece cu a doua de pe loc, dar asta doar ar ascunde problema.
Link to comment
Share on other sites

Daca iti face doar la rece nu-i asa grava treaba. Intereseaza-te cine din apropierea ta iti poate face schimbul de ulei la cv cum trebuie.

 

Din pacate, la tine filtrul de ulei din cv vine la pachet cu baia de ulei si e in jur de 860-900 ron.

 

N-o sa-ti zica nimeni ca trebuie sa dai jos cutia si s-o trimiti la reparat pentru o mica zmucitura si aia la rece.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mergi la un service si completeaza uleiul, si verifica tampoanele cutiei desi normal alea dau mici socuri cand treci din D in R.. poate fi o chestie foarte simpla...

oricum ar trebui schimbat si uleiul, normal se schimba la 80-120k conform specificatiilor zf..mici socuri pot aparea si de la nivelul de ulei, mai ales ca iti face doar la rece, pare cea mai probabila explicatie..

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Imi da un soc si cand schimba in R, in D nu prea, foarte rar. Cand mi-am schimbat termostatul, si masina a fost ridicata, se vedea in partea dreapta, spre spatele cutiei ca este traspirata de ulei cred. Socul s-a agravat dupa un drum de 2 km. neasfaltat unde am mers cu viteza 1.
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa te dezumflu, insa schimbul de ulei nu cred ca va rezolva nimic.

 

Este foarte probabil sa ai ambreiajele arse in cutie si/sau convertizorul de cuplu defect. Ar trebui verificat la un service de cutii automate inainte de orice.

Link to comment
Share on other sites

La asta m-am gandit si eu, ca nu as vrea sa schimb uleiul si pe urma sa arunc cutia.

Dar pana acum 2 saptamani, cutia schimba perfect, in 400 de km. s-au dus ambreiajele sau convertizorul! asa dintr-o data?

Saptamana asta o sa merg la service sa-mi verifice nivelul la ulei, eventual completez cu ulei OEM sa fie la nivel si sa vad pe urma cum se comporta.

Uleiul in cutie este cel original, vechiul proprietar a zis ca nu l-a schimbat niciodata, ca este pe viata... Asta stia el. :)

Edited by Unknovvn
Link to comment
Share on other sites

Uleiul se schimba preventiv. Dacă au apărut uzuri uleiul schimbat e frectie la picior de lemn. Socurile sunt fie din discuri arse fie din blocul de supape dar euas merge pe prima saupe ambele variante. Cand apar uzuri mizeria produsă calatoreste in blocul de supape ... Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

cel mai bine sa mergi sa verifici starea cutiei, oricum, nici nu stii ce ulei e in ea, daca s-a schimbat vreodata sau de fapt cati km are de fapt masina.

 

un schimb de ulei de duce in 14-15 milioane ca trebuie schimbata si baia cu filtru, ori numai asta e 700 de lei.

Link to comment
Share on other sites

vesti despre problema ta?

 

eu am alta.

 

in trepta 5 daca accelerez puternic. turatia urca greu, ezita, desi pedala este apasata dar totusi urca putin, apoi cade cam 500 rpm ca si cum ar patina dupa care schimba cu un soc. daca se intimpla cam de 2-3 ori consecutiv acest lucru cutia intra in protectie. apare mesaj de transmission fault. acelasi lucru se intimpla si in trepta a 6-a.

 

opresc masina, o las 30 de secunde, pornesc si totul este ok in 1-2-3-4. deci eroarea nu este permanenta iar limp mode nu este prezent.

 

am mai patit asta acum 5 luni pe 1 decembrie. de atunci deloc.

 

alta chestie interesanta. in kickdown daca trece din 4-5-6 nu se manifesta problema.

 

doar in jurul vitezei de 100km/h daca incerc sa accelerez si este in treapta a 5-a sau a-6a. si in jurul a 1500-2000 rpm.

 

bmw e60 535d 2008 modelul cu padele pe volan si cutie cu buton sport. 157.000km

Edited by muzica9
Link to comment
Share on other sites

Cel mai repede schimba uleiul cat poti de mult, filtru de la cutie, si garnitura eventual dupa 200 de km verifici din nou cum se prezinta uleiul si il schimbi daca este nevoie.Am patit-o la un e39 530d, masina luata de noua de la bavaria si a picat la 100k...fiind la reprezentanta la 90k cu ea sa schimb uleiul dar mi-au spus ca nu este pentru ca este pe viata!tampenie mai mare ca asta nu am auzit, dar trebuiau sa specifice pe viata cutiei!!

in fine cei de acolo au spus ca nu fac asa ceva...fara sa-si i-a vreo vina asupra lor cand a picat...

Link to comment
Share on other sites

astazi nu a facut deloc. s-a comportat normal. posibil sa fie datorita faptului ca nu am mers suficient de mult doar vreo 30 km sau ca am resetat valorile adaptive folosind procedura cu pedala si contactul pus.

 

dupa paste o sa fac o verificare la cei din incinta faur. am vazut ca sunt specilizati si autorizati in ZF. a mai fost cineva la ei?

Link to comment
Share on other sites

Nu am fost ieri la service pentru ca a trebuit sa raman la lucru pana la 8 jumate seara.

O sa merg dupa paste, ciudat este ca de trei zile nu mi-a mai facut.

Si mie mi-e frica sa dau o gramada de bani pe ulei si baie si pe urma sa trebuiasca sa-i fac rebuild.

Link to comment
Share on other sites

Am fost aseara la un service si mi-a ridicat masina, cutia nu pierde ulei, in schimb tampoanele la motor sunt uzate cam tare, si cel de la cutie la fel, urmeaza sa le schimb si sa vad pe urma cum se comporta. Am observat ca de la 2000 de ture in sus schimba perfect in orice treapta.
Link to comment
Share on other sites

Guest Pole

am resetat valorile adaptive folosind procedura cu pedala si contactul pus.

 

 

Da, da, sper ca ai facut procedura completa, adica la final trebuie sa zici tatal nostru, asa zice in TIS.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, da, sper ca ai facut procedura completa, adica la final trebuie sa zici tatal nostru, asa zice in TIS.

Am incercat si eu, si nu s-a intamplat nimic... Nu stiam de tatal nostru... Cred ca deaia nu a mers, o sa incerc azi din nou. :p

Link to comment
Share on other sites

Bine, unii ar zice ca pe langa rugaciuni poti sa te apuci sa schimbi si uleiul ala, preventiv. Stiu ca e greu sa te mobilizezi pe treaba asta din experienta personala de viata, dar la un moment dat o s-o faci :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.