Jump to content

BMW M4


BMW_manic

Recommended Posts

Alexandrov, aici gresesti un pic sa stii.

 

Si in Germania am observat fenomenul asta, oameni normali (da, nemti de la mama lor) care vin la servici cu e92 m3, s6 sau Porsche 911. Normal ca nu fac TOTI asa, pentru ca ei sunt mega chitrosi in general si nu stiu cum sa mai economiseasca 2 centi. Dar sunt si oameni care gandesc altfel, chiar daca nu se scalda in bani, isi fac unele placeri acum, ca la batranete nu se stie :)

 

Si de ce nu si-ar permite un mecanic de la Audi in Anglia un RS7? Mecanicul meu de la BMW de exemplu are un 750i ;)

 

 

Eu nu spun ca aceasta categorie nu exista, sunt ferm convins ca au si ei genul asta de oameni . Dar crede-ma ca ponderea este mult mai mica la ei fata de Romania . In Germania (ca tot ai dat exemplu) nu prea cred ca o sa vezi oameni cu case de 50K si cu masini de 100K cum vezi la noi. Poate cu case de 2-300K si masini de 20K . Dupa cum spuneam, la noi este o problema de mentalitate, la noi marea majoritate cred ca posibilitatile financiare ale unui om sunt direct proportionale cu autoturismul pe care il conduci ... NIMIC MAI FALS !

 

Hai sa-ti dau cateva exemple : In Olanda am vazut oameni care au in garaje Ferrari, pe care le urca pe platforma si merg cu ele la circuit in Germania . In Hofddorp spre exemplu nu o sa vezi garaj fara un Ferrari, un Maserati, un Lamborghin, Porsche etc. Dar in acelasi timp ai sa le vezi proprietarii cum merg pe bicilete sau cu masini micute gen Toyota Auris . Masinile respective sunt folosite doar pentru plimbari de weekend sau pe circuit .

In Monaco la fel, toti au masini de-ti pica falca numai cand te uiti la ele, dar le folosesc doar asa de panoplie . In rest ei au soferi care-i plimba cu niste masini absolut banale . Vezi cazul babei impuscate acum vreo doua saptamani .

 

Ca si o antiteza, vezi cazul lui Nicorescu de la noi, care la aproape 50 de ani isi pune poze cu masinile pe farcebook ca sa agate toate ghenele de femei ....

 

Acum on topic : Desi nu am mers niciodata cu un M, sunt ferm convins ca si vechea si actuala generatie sunt niste super masini . Dar repet, nu ca masina de zi cu zi .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am mers cu 535d-ul de 286CP si mi s-a parut fain, vibreaza mai puternic decat un benzinar V8 evident, insa sunetul e destul de misto in ture. E asa diferit oare motorul de 306CP?

 

 

Am mers si cu cel de 286cp,acesta este un pic mai galagios decat cel de 306cp,insa in ture parca suna o idee mai gros.Dieselurile V6 ale concurentei sunt mai silentioase,tremura mai putin.

 

Inainte bmw facea cele mai silentioase, si mai rafinate dieseluri,acum,cel putin L4-urile noi parca sunt ascutitori.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

E normal sa avem mentalitatea asta...adica nu neaparat ca e normal, dar e de inteles. Am trait atatia ani sub comunism, conducand o Dacia 1310, un gunoi de masina...pe cand nemtii si olandezii si francezii conduceau cam aceleasi masini pe care le au si acum (ca marci ma refer). E de inteles ca atunci cand ai mai multe optiuni si ceva posibilitati financiare, sa-ti doresti o masina mai buna.

 

Nu zice nimeni sa duci asta la extrem, cum spui tu, casa de 50.000 euro si masina de 100.000, astea clar sunt cazuri speciale (din pacate multe in Romania, datorita usurintei cu care s-au furat facut banii) :)

 

Pe de alta parte, in Germania un apartament cu 2 camere incepe de pe la 160-180.000 euro (in MĂźnchen), iar in Bucuresti gasesti si la 40.000 euro. Deci automat cand raportezi o masina de 20.000 euro la cele doua preturi, e cu totul altceva...iar acea masina costa cam la fel si in Romania si in Germania.

Link to comment
Share on other sites

Am avut placerea sa fiu prezent la lansarea M3/M4 din Slovacia de pe SlovakiaRing si pot impartasi impresii despre ele

Mentionez ca detin 1M Coupe si am avut M3 e92 (la care inca am acces)

 

Pentru cei care au impresia ca nu este un motor destul de special pentru un M ... :)))

Motorul este suna si merge ca unul de M !

Ok poate sunetul V8 ului de pe e92 era mai special desi a trebuit sa schimb evacuarea sa fiu complet multumit dar pentru un L6 se aude foarte bine mult mai bine decat cel de pe 1M si nu ma refer la sunetul din interior care este in proportie de 20-30% din difuzoare ci la sunetul din exteriorul masinii.

 

Directia noua electronica - un pic prea moale in confort si prea dura in sport plus insa pe sport este exact ce trebuie pentru masina si pentru strada si pentru circuit mi s-a parut cea mai buna varianta ... deci nu s-a pierdut feelingul directiei

 

Lucruri bune fata de vechiul M3 :

- cuplul motor fiind turbo (pentru cei care se plang de lag in modul sport plus la motor efectiv nu se simte nici o secunda ca ar fi motor turbo)

- interiorul masinii (optiunea de piele full cu bord fete usi arata excellent)

- head up display ul full color (disponibil optional ... pe e92 nu a existat)

 

Singurele aspecte negative ar fi scaunele care nu au suportul extensibil pentru picioare desi ca support lateral si aspect sunt mai bune decat cele de pe e92

si un alt aspect ar fi sunetul fake din cabina care din fericire poate fi eliminate prin codare :)

 

Concluzia M3/M4 nu m-au dezamagit deloc ba chiar au impresionat si pe strada cat mai ales pe pista unde sunt mult mai rapide decat modelele pe care le-au inlocuit

 

ps - M3 negru pentru mine va rog :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Depinde ce iti doresti de la o masina,daca vrei doar o masina cu care sa te dai si atat cumperi GT-R. Preturile si mie mi se par mari,mai ales la M6,pai GCoupe pleaca de la 148k euro,cu ceva optionale (fara B&O sau piele individuala) sare de 160k euro.Sh dupa un an si max 20-30k km se vand cu 85-90k euro.
Link to comment
Share on other sites

Depinde ...

Din punctual meu de vedere da merita insa eu as merge pe M3 F80

Daca insa decizi sa cumperi un M3 e92 neaparat sa fie 2011+ fabricatie si sa il verifici foarte foarte bine

 

Avantaje M4 ar fi

-consum de carburant mai mic (am reusit 12,9 mediu mers sportive unde cu M3e92 nu am avut niciodata sub 15-16 medie in acelasi stil de condus)

-impozit ... cel putin la noi in tara

-dotari (bord acoperit in piele, HUD ce nu erau disponibile pe e92)

-cuplu enorm in comparatie cu v8 ul aspirat

-performante mai bune (este in mod clar mult mai rapid modelul nou)

-greutate redusa cu ~70 kg fata de e92

-frane mult mai bune pe M4 6 pistonase pe fata discuri de 400mm si sunt fixed calipers

 

Singurul capitol la care pot spune ca e92 era mai bun este soundul produs de motor si faptul ca se tura pana la 8500 rpm

 

Despre GTR ... daca te intereseaza liniute si puteri fara limita e foarte bun

Daca insa esti interesat mai mult de feelingul pe care il lasa masina si de ce simti la volan M3 este genial :)

 

 

 

 

ps - un GTR nou 2014 este 100k

Edited by daniwmk
Link to comment
Share on other sites

Ai alege M3 F80 datorita faptului ca e mai practic, cu 4 usi? Sau sunt si alte motive?

 

Sincer sa fiu, cochetez destul de tare cu ideea ca in viitorul apropiat sa ma bag la un M3/M4...pe care probabil il voi tine for life :)

Link to comment
Share on other sites

Primle masuratori:

 

M4 DKG

0-40km/h -1.4s

0-60km/h -2.6s

0-80km/h -3.4s

0-100km/h -4.2s

0-120km/h -5.5s

0-160km/h -8.5s / 9.9s (M3 E90 DKG) / 9.4s (M3 GTS) / 9.2s (M3 CRT) / 9.6s (M5 E60)

0-200km/h -12.9s / 15.7s (M3 E90 DKG) / 15.0s (M3 GTS) / 14.6s (M3 CRT) / 14.1s (M5 E60)

 

 

M4 manual

0-40km/h -1.5s

0-80km/h -3.1s

0-100km/h -4.2s

0-160km/h -8.8s / 10.6s (M3 E90 man.)

0-200km/h -13.6s / 16.4s (M3 E90 man)

0-400m-12.3s / 13.2s (M3 E90 man)

 

80-120km/h

3.7s (tr4),4.3s (tr5),5.3s (tr6) M4 man.

4.9s (tr4),6.1s (tr5),7.6s (tr6) M3 E90 man.

 

Pe Sachsenring si Hockenheim Short a batut M3 CRT.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

auzisem de treaba asta cu sunet fake din difuzoare si nu mi-a venit sa cred. e chiar reala?

altfel, orice m v-ar place va recomand Porsche. am avut doua m-uri noi la vremea lor, ambele cabrio, un e46 si un e93. ambele mi-au placut foarte mult, m-am bucurat de ele, le-am folosit ca masina de toata ziua, in special in oras. desigur, puteti spune ca alea nu sunt masini pt asa ceva, insa eu nu m-as mai fi dat jos din ele, stateam si pe loc in curte, decapotat si beam cate o bere la volan daca puteti crede asa ceva. am ales m pentru ca aveau bancheta in spate utilizabila la o adica, pentru ca mergeau mai bine decat porschele non-s, fiind in acelasi timp si ceva mai ieftine decat s-ul Porsche. acum, dupa ce am cam trecut prin toate masinile, imi doresc un Porsche turbo cabrio. o fi prostie cabrio pt unii (nu poti merge la drum lung decapotat) insa mie tare imi placea dimineata devrema sa ma duc la munca astfel. altfel, sunt convins ca orice m va scoate vreodata bmw-ul, tot la fel ca si acum si ca si oricand, va fi un Porsche mult in fata. nu iau in discutie gtr-ul, ala nu e masina, e doar o unealta, facauta exclusive pentru pista, chestier care nu m-a interest niciodata. altfel, orice bmw apare, m sau ce vreti voi, se primeaza in max un an, uitati-va la Porsche, poate avea si 20 de ani vechime, tot intoarce capete. de mers, trebuie sa incercati si va lamuriti. m-ul merge f bine, in special v8-ul, porschele merge si mai bine.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Primle masuratori:

 

M4 DKG

0-40km/h -1.4s

0-60km/h -2.6s

0-80km/h -3.4s

0-100km/h -4.2s

0-120km/h -5.5s

0-160km/h -8.5s / 9.9s (M3 E90 DKG) / 9.4s (M3 GTS) / 9.2s (M3 CRT) / 9.6s (M5 E60)

0-200km/h -12.9s / 15.7s (M3 E90 DKG) / 15.0s (M3 GTS) / 14.6s (M3 CRT) / 14.1s (M5 E60)

 

 

M4 manual

0-40km/h -1.5s

0-80km/h -3.1s

0-100km/h -4.2s

0-160km/h -8.8s / 10.6s (M3 E90 man.)

0-200km/h -13.6s / 16.4s (M3 E90 man)

0-400m-12.3s / 13.2s (M3 E90 man)

 

80-120km/h

3.7s (tr4),4.3s (tr5),5.3s (tr6) M4 man.

4.9s (tr4),6.1s (tr5),7.6s (tr6) M3 E90 man.

 

Pe Sachsenring si Hockenheim Short a batut M3 CRT.

 

Uriase diferentele fata de m3-ul precedent, desi are foarte putini cai in plus...incredibil!

Link to comment
Share on other sites

Uriase diferentele fata de m3-ul precedent, desi are foarte putini cai in plus...incredibil!

 

sunt cifre pe hartie, deja daca are turbine nu mai conteaza. devine o problema de rezistenta materialelor. un tuner nebun ti-o face si de 1000 cp. tine 2 ore. e ok asa?

am crezut si eu multa vreme ca motoarele mici cu puteri mari (dopate) sunt ok. nu sunt. o astfel de masina o cumperi pentru feeling, sa-ti placa, nu ai realmente ce sa faci cu ea. daca insa e vorba de pista si conteaza cifrele, nu asta e masina orice I-ai face, ci gtr-ul, Porsche...altceva. bmw e pe undeva pe la locul 30-40 nici nu am stat sa numar, numarati voi:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

m-ul turbo e kitsch, ca si sunetul de evacuare in difuzoare.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si actualizata tot pe acolo ar sta bmw-ul. nu are treaba in competitie. e "driver's car" si atat. o masina facuta pe placul soferului, buna sa o iei acasa. nu e o masina realmente sport si nu face performanta reala in directia aia. doar asa, sa dea senzatia soferului neprofesionist/proprietarului ca e pilot de curse.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.