Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Pole

asa o fi, insa pe tine te-a dus capul sa verifici articulatia masinii de exemplu ? la un service preferabil.

 

ca poate blestemul tau se trage de la altceva decat de la "roti".

Link to comment
Share on other sites

e normal sa fi verificat si asta. eu service-urile mi le fac la service autorizat BMW ( nu repr. ) , si am verificat. jocuri nu sunt.

stii vreo piesa anume de la directie, articulatii care poate provoca vibratii ? eventual sa mai verific odata

Link to comment
Share on other sites

Paleonte, du-te-n Iris la atelierul ala de verificat si roluit jante.

eu de fiecare data cand am luat jante, primul lucru a fost sa le duc la el. La un moment dat, am luat 4 BBS RC090 pe 17". Erau strambe toate 4. Daca vrei, iti zic unde si iti dau nr de tel. pe PM.

Link to comment
Share on other sites

Paleonte, du-te-n Iris la atelierul ala de verificat si roluit jante.

eu de fiecare data cand am luat jante, primul lucru a fost sa le duc la el. La un moment dat, am luat 4 BBS RC090 pe 17". Erau strambe toate 4. Daca vrei, iti zic unde si iti dau nr de tel. pe PM.

 

da-mi PM te rog. am auzit de ei !

Link to comment
Share on other sites

Eu de un an si ceva ma plimb pe la vulcanizari cu rotile de 245 (cele de vara), de 3 ori verificata geometria, bucse, pivoti. Cu alea de iarna n-am avut probleme (225).

Am fost si la vulcanizari cu aparate mai profesionale, si la altele mai slabute... rezultatul a fost mai mult sau mai putin acelasi.

Dupa mult studiu in domeniul asta, ajung la concluzia ca problema e in FOLOSIREA aparatelor de echilibrat. Si anume, toleranta cu care se lucreaza.

Bun... am facut un ultim efort si m-am intors la baietii de unde am luat anvelopele si le-am spus ca m-am saturat sa tot cheltui cu anvelopele lor. Ori le rezolva, ori le dau inapoi. Evident ca m-au imbarligat ca e de la masina, ba ca anvelopele se mai "lasa" dupa putina folosire. I-am intrebat cu ce toleranta lucreaza la aparatul lor. Raspuns: 10 grame.

 

Buuuun. Le-am cerut sa mi le echilibreze cu toleranta cea mai mica. Adica 1 (UN) gram.

Le-au bagat la echilibrat... erau dezechilibrate rau (aveam chiar si 70 de grame dezechilibru la una din ele).

Probabil drumurile proaste ajuta mult, desi sunt destul de grijuliu.

Ei... e prima data cand mi s-a reechilibreze aceeasi roata de 3 ori consecutiv. Cum echilibrau intr-un loc, apareau dezechilibre in alte puncte.

 

Intr-un final, dupa ce au lasat un dezechilibru de 2-3 grame intr-o parte (nu aveau contragreutati mai mici de 5 grame), directia nu mai vibra deloc. Acum parca merg cu roti de 155 de pe Matiz. :D

 

In concluzie, scaderea sensibilitatii aparatului, scoate in evidenta TOATE dezechilibrele rotii, oricat de mici ar fi.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca primul lucru trebuie verificate jantele. Daca ele sunt rotunde si drepte si cauciucurile nu sunt praf, cantitatea de plumb e minima. Eu am avut roti cu 0 - 0 si cea mai naspa roata cred ca era 0 - 10, probabil din cauza cauciucului.
Link to comment
Share on other sites

eu am 10 si 15 grame , fara plumbi inainte de echilibrare.

 

problema este de la aparate, iar cel mai precis am zis mai sus care este,dar vad ca-s ignorat, n-are nimic, poate gasesc totusi in B unul, desi incep sa ma indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

De verificat jantele...eu am avut jantele strambe din butuc, varza iar la toate vulcanizarile spuneau ca sunt perfecte. Va dati seama ce meseriasi. Aaa sa nu uit ca la service cu pretentii cum se autointituleaza ei "profesionisti" nu au fost in stare sa imi monteze corect rotile pe masina, in sensul ca la OZ sunt inele de centrare metalice cu siguranta otelita ( o sarma care vine pe circumferinta inelului pentru a nu-l lasa sa iasa de pe janta). Idiotii au bagat inelul invers si s-a prins sarma aceea intre butuc si roata si nu se prindea roata corect pe masina, in mers se vedea ca si cum este 8, cum era la bicicletele alea vechi de le faceau rotile in toate felurile. Cum e sa vezi ca-ti face roata in mers asa? :))
Link to comment
Share on other sites

Eu de un an si ceva ma plimb pe la vulcanizari cu rotile de 245 (cele de vara), de 3 ori verificata geometria, bucse, pivoti. Cu alea de iarna n-am avut probleme (225).

Am fost si la vulcanizari cu aparate mai profesionale, si la altele mai slabute... rezultatul a fost mai mult sau mai putin acelasi.

Dupa mult studiu in domeniul asta, ajung la concluzia ca problema e in FOLOSIREA aparatelor de echilibrat. Si anume, toleranta cu care se lucreaza.

Bun... am facut un ultim efort si m-am intors la baietii de unde am luat anvelopele si le-am spus ca m-am saturat sa tot cheltui cu anvelopele lor. Ori le rezolva, ori le dau inapoi. Evident ca m-au imbarligat ca e de la masina, ba ca anvelopele se mai "lasa" dupa putina folosire. I-am intrebat cu ce toleranta lucreaza la aparatul lor. Raspuns: 10 grame.

 

Buuuun. Le-am cerut sa mi le echilibreze cu toleranta cea mai mica. Adica 1 (UN) gram.

Le-au bagat la echilibrat... erau dezechilibrate rau (aveam chiar si 70 de grame dezechilibru la una din ele).

Probabil drumurile proaste ajuta mult, desi sunt destul de grijuliu.

Ei... e prima data cand mi s-a reechilibreze aceeasi roata de 3 ori consecutiv. Cum echilibrau intr-un loc, apareau dezechilibre in alte puncte.

 

Intr-un final, dupa ce au lasat un dezechilibru de 2-3 grame intr-o parte (nu aveau contragreutati mai mici de 5 grame), directia nu mai vibra deloc. Acum parca merg cu roti de 155 de pe Matiz. :D

 

In concluzie, scaderea sensibilitatii aparatului, scoate in evidenta TOATE dezechilibrele rotii, oricat de mici ar fi.

 

La ce vulcanizarea ai facut treaba asta?

Link to comment
Share on other sites

deci nu avem in Bucuresti acel aparat de echilibrare nici la cele mai fita vulcanizari (autosoft se lauda pe site ca sunt la zi cu tot ce misca pe domeniu, dar se uitau ca vitelul la poarta noua cand le ziceam ce vreau si daca au)..asa ca , cumparati anvelope bune, ce nu necesita echilibrare de precizie si sperati sa fie bine. Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

sa va mai zic de ce nu este bun un aparat normal de echilibrat fara rola ?

 

va zic :

 

"Aparatul de echilibrat de care aveti nevoie este unul cu rola, nu cel care invarte roata prin rotirea axului rotii,ci prin rotirea unui tambur sau banda, ce "calca' pe roata.

Prin acel tambur,Fcontact, poate fi detectata,si luata in calcul pentru a echilibra roata corect.

In engleza, termenul este FORCED ROAD BALLANCER.

 

ATENTIE!!: Dupa echilibrarea unei roti ,pe un aparat forced road ballancer, la un aparat clasic al maselor, roata va arata dezechilibrata,pentru ca Fcontact este anulata cu plumbi suplimentari.

Aparatele clasice, nedetectand Fcontact, vad plumbii de echilibru ca pe o masa suplimentara de dezechilibru. "

Link to comment
Share on other sites

omule, ne zici degeaba daca noi nu avem asa ceva pe la noi...

 

eu verific prima data jantele, apoi mai vad. daca ele sunt ok, o sa incerc cu alte anvelope de calitate !. nu o sa am liniste pana nu ii dau de cap ! eu asa nu pot circula. nu ma pot gandi la un concediu cu vreo 1500 km parcursi, cu vibratii in volan. cred ca la final m-as sinucide !

Link to comment
Share on other sites

Aveti grija si pe unde verificati jantele, cel putin sa fiti si voi de fata cand le verifica. Eu am patit acest lucru. La SAMA au dat jos anvelopele de pe jante si mi-au zis ca sunt perfecte, la Best Tires acelasi lucru, eu nefiind langa masina de echilibrat sa vad. Am luat anvelope noi Nokian le-am montat pe jante, vibra de mama, mama de la 120, am mers cu ele vreo 800 km si m-am reintors la echilibrat. Mi le-au echilibrat din nou si surpriza, tremuratul aparea de la 100km/h. M-am dus apoi la PAK Racing care mi-a aratat pe masina de echilibrat in ce hal erau jantele mele de strambe care cei de la vulcanizare mi le considerau perfecte.
Link to comment
Share on other sites

am gasit aparatul in Bucuresti, exista intr-un singur loc ! :frantics:

 

sunt curios de rezultat

 

https://maps.google.ro/maps?hl=ro&ie=UTF-8&q=primat+gold+barbu+vacarescu&fb=1&gl=ro&hq=primat+gold+barbu+vacarescu&hnear=0x40b1f93abf3cad4f:0xac0632e37c9ca628,Bucure%C8%99ti&cid=0,0,16757105700862715532&ei=aRKSUYanLPT64QS13IHYCA&sqi=2&ved=0CIoBEPwSMAM

 

 

http://img819.imageshack.us/img819/4426/111111fg.jpg

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

am fost, si am nimerit la Daniel, omul e super priceput.

 

Mi-a zis toate bubele legate de rotile mele, adica am nevoie de inele de centrare pe jantele astea deoarece joaca roata pe butuc si da diferente (putandu-se sa se rupa chiar si prezoanele in cazul cel mai nefericit..) , mi-a aratat ce cauciuc are buba si mi l-a optimizat pe janta astfel in cat sa fie in cea mai buna pozitie posibila (cu minunea de aparat) si mi-a zis ca dupa ce o sa pun inelele de centrare fata spate si se va face fata spate tot tacamul o sa fie perfect , desi un cauciuc este la limita bataii..

 

mi-a facut echilibrare pe fata si este perfect acum , insa mi-a zis ca la prima gropa se deplaseaza janta pe butuc(neavand inelele de centrare) si o sa vibreze iar in cateva zile daca nu rezolv.

 

 

Deci , pentru roti si service roti recomand locatia si neaparat sa-l cautati pe Daniel , omul e profi pe roti ! :thumbsup:

 

p.s. ciudat mi se pare faptul ca la toate celelalte vulcanizari , nimeni nu si-a dat seama ca am nevoie de inele de centrare..

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.