Jump to content

Debitmetru montat invers


sL!cK

Recommended Posts

Salu. Zilele trecute am schimbat filtru de aer si filtru de polen. Dupa ce am montat filtru de aer la locul lui , am vrut sa montez si debitmetru in filtru de aer. Am obs ca urechile acelea care sunt pe suportul de la debitmetru ,in care se prind clamele metalice de la tubul ce vine din filtru de aer,erau in cealalta parte ( in partea care duce la clapeta de acceleratie). Din cate stiu eu , urechile acelea de prindere sunt puse pentru prinderea debitmetrului de filtru de aer. I-am inversat pozitia si am pornit masina...statea motorul turat la 1500 ture fix,fara fluctuatii. Inainte nu facea asa. Am crezut ca am montat debitmetrul gresit .

 

M-am apucat si iam schimbat pozitia ,cum era initial,adik cu urechile de prindere in capatul celalalt ( inspre clapeta de acc) . Am pornit masina din nou. Acum turatia era scazuta ,statea undeva pe la 800 ture,numai ca ,de data asta relantiul fluctua puternic ,dadea sa moara motorul( varia in intervalul 300- 800 ture).

 

 

 

Care este pozitia corecta a debitmetrului???? Ajutati-ma va rog ca nu stiu cum sa fac.

 

Masina este e46,318i,nFL.

Link to comment
Share on other sites

In momentul asta debitmetrul este montat astfel..:

 

Asa cum este el pus acum ,masina sta turata in intervalul 1000-1500 ture.

Sageata aceea ...este undeva sub debitmetru ,asa cum este el pus acum.

 

Este corect pus asa debitmetru cum apare in poza? Sau trebuie sa il pun invers?

post-48313-0-16185300-1367845367_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pai altfel nu intra.

Nu inteleg totusi de ce ai umblat la el. Ca doar ai schimbat filtrul de aer si n-aveai nevoie sa scoti debitmetrul.

 

Era foarte mult praf in cutia aia de la filtru de aer si mam gandit sa fac un pic de curat pe acolo...asa am scos tot suportul de la filtru de aer . Cand am vrut sa il montez la loc,am obs debitmetrul ca era pus invers ( cu urechile in care se prind clemele metalice ce vin pe tubul de plastic ce vine de la filtrul de aer).

Link to comment
Share on other sites

Da..cred ca este corect pus acum ( sageata este indreptata catre motor). Acum am o alta intrebare....cum naiba am umblat eu asa 1 an de zile,cu debitmetrul montat deandoaselea????????? Cum se poate asa??? Am fost cu ea intr-un service cand am schimbat ultima oara consumabilele si cei de acolo au spus ca mi-au verificat si debitmetrul, ca lau curatat, etc. Cum este posibil sa il monteze invers? Si cam care ar fi consecintele dupa ce mergi cu un debitmetru montat invers 1 an de zile??? Daca stie cineva cam la ce sa ma astept...il rog frumos sa imi spuna.

 

In ultima perioada aveam probleme cu relantiul (fluctua puternic intre 500-800 ture). Am schimbat bujii, racordul de la debitmetru ( ca lam gasit crapat), furtunul dela valva DISA lam izolat( ca era crapat si ala). Dar tot aveam fluctuatille acelea...parca erau mai mici. Tot ce am facut, am facut dupa ce am citi pe forum aici, cu furtunele si toate cele.

 

Dar acum ..a venit beleaua asta...si nu stiu ce sa mai cred.

 

In momentul de fata masina merge cu relantiul pe la 1000 ture , si coboara incet spre 900,apoi iar urca putin...si se stabilizeaza aproape de 1000 de ture. O fi dus debitmetrul????

 

Nu mai inteleg nimk...

 

Mai dati-mi niste explicatii ...va rog

 

Sa o duc la doctor..la diagnoza????

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pare cam mare relantiul de la dvs,ar trebui sa fie 800.este normal ca la pornirea masinii sa fie mai mare dupa care sa scada odata cu incalzirea motorului (doar cand motorul a fost pornit la rece,cum se spune).

nu ar strica o diagnoza,dupa ce a-ti pus ebitmetrul in pozitie normala ar fi trebuit sa revina la parametrii initiali.

Link to comment
Share on other sites

Pune un tester pe masina si sterge-i adaptarile. Pozitia corecta a debitmetrului e una singura, cea in care vine corect la prinderi. Nu are cum sa isi revina singura la parametrii initiali pentru ca in calc de injectie s-au memorat niste valori(mai ales ca ai mers mult cu ea asa) iar dupa ce ai intors debitmetrul vede alte valori pentru aer. Cauta pe cineva care te poate ajuta cu stersul erorilor si al adaptarilor. spor
Link to comment
Share on other sites

Ms frumos pentru sugestii. Am vb deja pentru o diagnoza profi ,o verificare a motorului de catre un mecanic care cunoaste la motoare bmw. Nu mai duc masina la aceiasi mecanici ,care cred ca ...nu stiu cum dreaq au reusit sa puna debitmetru ala invers. Oricum ma astept la ceva defectiuni. Osa va anunt ce mia dat la diagnoza.

 

Bafta .

Link to comment
Share on other sites

Nu ai ce probleme sa gasesti din cauza debitmetrului. Eu am luat masina fara el, adica era defect, si cine stie cat o fi mers asa... L-am schimbat cu unul second de pe o masina adusa din anglia(habar n-am ce marca e) si am facut exact ce ti-am spus si tie, sters erori, adaptari. De atunci si pana acum masina merge foarte bine. La masinile astea cu electronica multa e usor sa verifici ce are si nu trebuie sa te apuci sa arunci banii pe piese fara sa fii convins ca ai gasit defectul. Am vazut oameni care au schimbat piese de li s-a acrit, pe vorbele mecanicilor. Creierul masinilor astora e calculatorul(1,2,3,5,9...), adica la orice problema de functionalitate intai ii faci diagnoza si apoi te apuci de aruncat cu banii! Parerea mea. Edited by andishors
Link to comment
Share on other sites

Nu ai ce probleme sa gasesti din cauza debitmetrului. Eu am luat masina fara el, adica era defect, si cine stie cat o fi mers asa... L-am schimbat cu unul second de pe o masina adusa din anglia(habar n-am ce marca e) si am facut exact ce ti-am spus si tie, sters erori, adaptari. De atunci si pana acum masina merge foarte bine. La masinile astea cu electronica multa e usor sa verifici ce are si nu trebuie sa te apuci sa arunci banii pe piese fara sa fii convins ca ai gasit defectul. Am vazut oameni care au schimbat piese de li s-a acrit, pe vorbele mecanicilor. Creierul masinilor astora e calculatorul(1,2,3,5,9...), adica la orice problema de functionalitate intai ii faci diagnoza si apoi te apuci de aruncat cu banii! Parerea mea.

 

 

Din ce am citit aici pe forum ,toata lumea spune cam acelasi lucru ,ca si tine...diagnoza,diagnoza,diagnoza.

Diagnoza ,din cate mia spus tipul care o are,este una dedicata BMW. Acuma ..ramane de vzt...ce o sa iasa la diagnoza.

Am citit insa si cazuri prezente aici pe forum, in care ,diagnoza nu a rezolvat nimic. Adica masina avea relantiul oscilant,iar diagnoza nu dadea nici o eroare. Deci...nici diagnoza asta nui 100% sigura. Acum ,ramane de vzt ce o sa iasa in cazul meu.

Link to comment
Share on other sites

Nu am zis ca e 100% sigura diagnoza, doar ca e primul pas pe care trebuie sa il faci, sa nu te apuci sa schimbi piese doar ca asa spune lumea pe forumuri si sa descoperi ca ai cumparat aiurea ce nu era stricat si din cauza unor erori sa nu fi functionat corespunzator sau era de vina altceva. Daca nu iti place sa surubaresti la masina ta si sa depui cel mai mic efort in a o repara du-te cu ea la un service si ai terminat.

E cea mai simpla metoda de abordare intai verifici software daca totul e in regula si apoi te bagi la desfacut, schimbat motoare si mai stiu eu ce. Nu te scarpini ca olteanul, cu mana dreapta in urechea stanga...Spor

Link to comment
Share on other sites

numai sensorul sa nu fie gresit montat in carcasa debitmetrului. o fi umbland fostul propietar.

dar daca zici, ca inainte sa-l pui tu la pozitia initiala, iti mergea mai prost,inseamna ca acum este pus corect.

slabeste cablul de acceleratie, sau verifica sa nu traga aer fals. de obicei de la valva pcv+furtunul acesteia, sau cotul de la debitmetru.

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

Azi am verificat toate furtunele. Nu am niciunul rupt sau gaurit sau crapat. Am facut asta sa stiu eu sigur inainte sa o duc la mecanic ca nu are nici o prbl la capitolul asta.

 

Am o nelamurire ..am curatat si valva control relanti,inainte sa depistez treaba cu debitmetrul. Am curatat f bine tot pe acolo. Inauntrul ei este o clapeta metalica(in interiorul valvei). Clapeta aia am incercat sa o misc in sus si in jos, sa pot sa curat mai bine pe acolo prin interiorul valvei , si nu merge...este fixa,adica nu se misca in nicio directie. Este normal sa fie asa?

Link to comment
Share on other sites

ba te contrazic, trebuia sa se miste, ba chiar foarte usor

 

 

Deci daca nu se misca deloc acea clapeta ,inseamna ca are o problema acea valva control relanti. Relantiul nu mai fluctueaza de cand am pus debitmetrul in pozitie corecta,doar ca sta pe la 1000rot/min. Atunci cand am curatat-o ,am citit si diy-ul despre curatare valva control relanti si spunea sa curatam si inauntru valvei,sa miscam clapeta acea si sa curatam bine pe langa ea. Am incercat sa o misc ,dar nu merge este fixa,fixa. Nu se misca deloc..si pace. Ce trebuie sa fac...?

 

Trebuie sa schimb valva aceea??

Link to comment
Share on other sites

incearca sa ii dai cu un spray petru curatare(decarbusolv sau ce mai stii si tu), ea trebuie sa se miste foarte fin(intelegi tu...). daca nu reusesti sa o faci sa se miste asa cel mai probabil trebuie schimbat tot regulatorul. atentie la garnitura dintre regulator si corpul clapetei! succes
Link to comment
Share on other sites

incearca sa ii dai cu un spray petru curatare(decarbusolv sau ce mai stii si tu), ea trebuie sa se miste foarte fin(intelegi tu...). daca nu reusesti sa o faci sa se miste asa cel mai probabil trebuie schimbat tot regulatorul. atentie la garnitura dintre regulator si corpul clapetei! succes

 

 

Am dat cu wd40 in valva aia foarte bine,am curatat ff bine acolo,toata valva pe dianuntru arata ff curat,mai putin clapeta acea care nu se misca este intepenita,sau nu stiu care este prbl. Idea este ca am incercat sa misc de ea,am fortat un pic in ea cu plastic si nu se misca de nici o culoare. Garnitura am schibat-o ca era rupta.

 

Pana la urma ce ma sfatuiti sa fac??

 

Eu cred ca cel mai bine este sa cumpar valva control relanti?

 

Se merita Sh ( am gasit bosch la 400 ron pe net) sau e musai sa fie nou-noutza (noua costa 1000 ron)???

Link to comment
Share on other sites

pulverizeaza cateva jeturi puternice de wd40, si incearca s-o misti cu betisoare de urechi ude de wd40... daca nu reusesti.

schimba piesa...acela este un regulator, si probabil de asta sta motorul turat.

 

Am dat cu wd40 in valva aia foarte bine,am curatat ff bine acolo,toata valva pe dianuntru arata ff curat,mai putin clapeta acea care nu se misca este intepenita,sau nu stiu care este prbl. Idea este ca am incercat sa misc de ea,am fortat un pic in ea cu plastic si nu se misca de nici o culoare. Garnitura am schibat-o ca era rupta.

 

Pana la urma ce ma sfatuiti sa fac??

 

Eu cred ca cel mai bine este sa cumpar valva control relanti?

 

Se merita Sh ( am gasit bosch la 400 ron pe net) sau e musai sa fie nou-noutza (noua costa 1000 ron)???

 

da, trebuie schimbata...nu este neaparat noua. este o piesa care rezista mult, de asta si pretul usturator. cumpara una SH.

si este mult, 400 ron. eu am gasit la 150ron. de la cineva care umfla preturile. deci se poate si mai ieftin.

 

inainte s-o schimbi, vezi ca acea clapetuta se misca in stanga si-n dreapta. adika se gliseasa (slide) nu stiu cum sa-ti explic.

ca si eu inainte, miscam de ea, credeam ca se roteste.

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.