Jump to content

BMW 118D Uzura mare motor - pistoane


hmhbv

Recommended Posts

Buna ziua , am achizitionat acum 1 an un BMW 118 D 143 CP motor N47 D 20 C din germania si am avut surpriza ca dupa 6 luni sa observ ca mananca din ce in ce mai mult ulei. Dupa ce am reparat mai multe sub-ansamble am ajuns la concluzia ca e de la supape sau semeringurile de la pistoaene problema. Am desfacut motorul si am avut surpriza sa constat ca motorul are o uzura destul de mare si pistoanele au un joc destul de mare lateral schimbarea semeringurilor nu ar ajuta cu nimic si nici achizitionarea unor pistoane mai mari. Din cate stiu la aceste motoare nu se poate face operatiunea de schimbare camesi sau de honuire din cauza ca sunt turnate. Intrebarile mele sunt :

 

1. Daca iau alt bloc motor se va potrivi si cel de la unul de 177 CP ?

 

2. Ma sfatuiti sa iau un motor nou sau doar blocul motor ? ( De precizat: _chiulasa_ arat bine , supapele sunt ok , injectoarele sunt ok)

 

3. Aveti cumva si alte rezolvari pentru problema mea ?

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu la aceste motoare nu se poate face operatiunea de schimbare camesi sau de honuire din cauza ca sunt turnate.

 

 

Cam toate blocurile sunt turnate (cu mici exceptii, da cica noi n-avem bani de asa ceva) si honuire se poate face. Acum tu decizi daca merita sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Am refacut turbina , ca avea joc , cu kit de reparatie , am schimbat _chiulasa_ + supape , capac culbutori , restul sunt ok. Consuma cam 1 l ulei la 1000 de KM . Dupa ce am reparat turbina, si supapele si _chiulasa_ ( am luat una SH - rectificata - garnitura noua ) consuma 1 l la 2000km Castrol 5 w 40. Trebuie precizat ca am luat masina la un pret rezonabil avand in vedere ca a fost de scoala - de aici si uzura motorului... dar nu ma asteptam sa fie chiar atat de rau. Lantul la distributie e ok - La motor s-a mai umblat deoarece _chiulasa_ era rectificata si mai mergea doar o data rectificata din ce mi-au zis cei din service ( in care am incredere deoarece mai am un Golf IV pe care de 5 ani numa la ei il duc si n-am pb ). Arunca gaze de carter pe la busonul de ulei dupa ce se incalzeste( in cantitate foarte mare + ulei )filtrul DPF nu e infundat, asta ca precizare extra. Se merita facuta honuirea ? Si daca da unde si cam cat costa ?

 

- 165.000 Km din 2009 dar e masina de scoala a stat timp de 1 an in garaj - avea praf pe ea de 2 degete cand am urcat in ea prima oara... Motorul l-am desfacut la un service de cartier si am fost cu el in portbagaj la reprezentata BMW Brasov + alte 2,3 service-uri si toti au zis ca uzura e mare la pistoane. Ma intereseaza sa rezolv problema pe termen cat mai lung. :)

 

Multumesc.

Edited by hmhbv
Link to comment
Share on other sites

Sincer eu zic a avut problema cu lantul , s-a rupt si a reparat omu masina cat sa o vanda repede ... se vad urme de lovitura pe interior la vechea chiulasa . @ifx - 4400 RON e mai putin decat 9000 cat costa un motor SH decent dar cat de buna e honuirea cat tine ???
Link to comment
Share on other sites

Stati putin. 4400 sunt DOAR pistoanele. Dupa se mai adauga manopera.

 

Cat tine? Mult si bine. Tot ce inseamna cilindri si pistoane sunt la stadiul in care sunt cand e masina noua. Restul nu stiu in ce stare se prezinta.

Link to comment
Share on other sites

5 mii - mai pun 3,5 mii si mai iau o data masina :) - Motor SH fara subansamble il iei la cam 1500 - 2000 EUR cu 6 luni - 1 an garantie - am gasit un loc unde ma lasa sa desfac motorul si sa il iau doar daca arata bine. Edited by hmhbv
Link to comment
Share on other sites

Pistoane cred ca se pot gasi pe cota si aftermarket la un pret mai bun. Pe langa pistoane mai trebuie sa te gandesti si la cuzineti, segmenti, garnitura chiulasa( nu obligatoriu) , garnitura capac culbuturi ( cam obligatoriu) si manopera aferenta. Cred ca te ajunge mai ieftin sa iei un motor sh dar la cat de "fiabil" este n47 este o loterie sa cumperi un astfel de motor. Cel mai sigur este sa il repari pe al tau pentru a avea o oarecare siguranta. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Observ ca hmhbv e din Brasov. Vezi ca nu esti chiar departe de Ozun. Acolo poti sa rezolvi in caz ca te hotarasti. Asta daca nu vrei sa te trimitem in Bucuresti. Sunt foarte ok oamenii si foarte seriosi.

 

pese: la honuit ma refer. Uite ca s-a vorbit de ei si pe aici. Imi pare rau, preturile nu-s actualizate :)

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60592-ajutati-ma-cu-niste-sfaturi-va-rog/page__view__findpost__p__807937

Edited by ifx
Link to comment
Share on other sites

Mai bine cauti un motor de e46 de 150 de cai e similar cu cel de 163, cred ca se potriveste pe seria 1.

Se potriveste daca schimbi si instalatia electrica, cutia de viteze cardanul si diferentialul :o :console: . dupa o sa observi ca nu ai prinderi pe caroserie pentru acel tip de motor

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.