Jump to content

E46 320d nu mai trage cum trebuie


Recommended Posts

Salut,

 

Iata pe scurt datele problemei: de aprox doua saptamani masina nu mai trage chiar ok. Acul de consum ramane sus in acceleratie, urca in ture liniar, insa aproape ca nu imi mai dau seama cand intra turbina, desi anterior lucru asta era destul de evident.

Nu se plafoneaza nici in ture, nici ca viteza, doar ca se accelereaza ceva mai lent :(

 

Am facut o diagnoza motor, testat admisie, presiune turbo, rampa injectie si totul pare ok - am atasat si cateva poze cu ce mi se pare relevant din rezultate (poate imi scapa ceva)

post-10772-0-49149600-1369679341_thumb.jpgpost-10772-0-24463200-1369679353_thumb.jpgpost-10772-0-74874700-1369679360_thumb.jpgpost-10772-0-81988000-1369679367_thumb.jpgpost-10772-0-16317500-1369679374_thumb.jpgpost-10772-0-88141000-1369679382_thumb.jpg

 

Am facut cateva drumuri ceva mai lungi ai am tinut masina mai turata, am schimbat motorina, insa comportamentul ramane acelasi.

Ce imi recomandati sa mai verific?

Link to comment
Share on other sites

intra din nou si vezi daca la turatii peste 3000rpm ai 1000 la debitmetru

 

Nu imi este tocmai la indemana sa refac testul, insa daca probabilitatea cea mai mare este sa fie pb la debitmetru, o sa o fac.

 

Concluziile dupa diagnoza au fost ca nu exista nicio pb (exceptand releul - care nu are legatura), desi anterior in proba mecanicul a fost de acord cu mine ca masina nu trage chiar cum ar trebui. S-au resetat niste parametrii urmand sa verific eu comportamentul ulterior. Nicio schimbare insa.

 

Solutia ar mai fi o resoftare, insa imi vine greu sa cred ca va rezolva. De aceea am mai cerut pareri...

Link to comment
Share on other sites

Desi eram hotarat sa ignor problema pana se mai accentueaza, constat imi ia toata placerea de a conduce :( Sunt hotarat sa merg cu ea in service din nou sapt care vine, insa nu prea stiu de unde sa o apuc, ce ar mai trebui verificat la ea.

 

Asadar, ajutorul ar fi apreciat...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Desi eram hotarat sa ignor problema pana se mai accentueaza, constat imi ia toata placerea de a conduce :( Sunt hotarat sa merg cu ea in service din nou sapt care vine, insa nu prea stiu de unde sa o apuc, ce ar mai trebui verificat la ea.

 

Asadar, ajutorul ar fi apreciat...

Buna am vazut ca ai niste probleme cu tractiunea la masina adica nu merge cum mergea ,sa stii ca noi cand am avut probleme de genul asta a fost de exemplu fluturasii de la turbosuflanta sau un tub de la turbo fisurat sau precatalizatorul .Sper sa te ajute cu ceva si noi am dus-o la pompist la reprezentanta si la fel nu dadea nici o eroare .Avem un bmw e 46 110 kw 150 de cai 320 are cam 300000 de km asa ca ni sa intamplat destule daca mai ai nevoie de informatii ti le oferim cu placere

Link to comment
Share on other sites

Salut,Iata pe scurt datele problemei: de aprox doua saptamani masina nu mai trage chiar ok. Acul de consum ramane sus in acceleratie, urca in ture liniar, insa aproape ca nu imi mai dau seama cand intra turbina, desi anterior lucru asta era destul de evident. Nu se plafoneaza nici in ture, nici ca viteza, doar ca se accelereaza ceva mai lent :(Am facut o diagnoza motor, testat admisie, presiune turbo, rampa injectie si totul pare ok - am atasat si cateva poze cu ce mi se pare relevant din rezultate (poate imi scapa ceva)post-10772-0-49149600-1369679341_thumb.jpgpost-10772-0-24463200-1369679353_thumb.jpgpost-10772-0-74874700-1369679360_thumb.jpgpost-10772-0-81988000-1369679367_thumb.jpgpost-10772-0-16317500-1369679374_thumb.jpgpost-10772-0-88141000-1369679382_thumb.jpgAm facut cateva drumuri ceva mai lungi ai am tinut masina mai turata, am schimbat motorina, insa comportamentul ramane acelasi.Ce imi recomandati sa mai verific?

 

 

din moment ce masina nu trage... nu se aude turboul cand incarca si totusi tie pe diagnoza iti da totul ok.... nu bate putin la ochi asa? masina are probleme la tubulatura... verifica orice furtunel de vacuum si turboul in sine cu tot cu wastegate. daca totul e in regula acolo.... ultima solutie ... turboul refacut

Link to comment
Share on other sites

Ai mai rezolvat ceva?

Incarcarea de la munca m-a convins sa trec momentan cu vederea problema :) Turbina este actionata electric, m-am gandit ca poate este gripat mecanismul care actioneaza tija. Am incercat sa lubrifiez, insa fara rezultat. In rest, nimic nou...

 

Si a mea "face" exact la fel, trage foarte slab, exact ca si cum turbina ar fi moarta.

Am fost la un tester la Ciupanezul si mi-a zis ca apare o eroare la injectorul cu fir, acesta putand fi motivul respectivei puturosenii.

Diagnoza am facut-o la Contemp Brasov, dupa ce in prealabil masina a fost luata in proba. Imi place sa cred ca au verificat ce trebuia - cele mai probabile cauze.

Nu stiu sa-ti spun daca s-a verifica si injectorul cu fir - nu pare din ce am vazut eu prin hartii. Sincer insa, nici nu stiu exact care este rolul sau. Compensarile injectoarelor insa le-am verificat acum vreo 4 luni si nu erau probleme.

 

 

Buna am vazut ca ai niste probleme cu tractiunea la masina adica nu merge cum mergea ,sa stii ca noi cand am avut probleme de genul asta a fost de exemplu fluturasii de la turbosuflanta sau un tub de la turbo fisurat sau precatalizatorul .Sper sa te ajute cu ceva si noi am dus-o la pompist la reprezentanta si la fel nu dadea nici o eroare .Avem un bmw e 46 110 kw 150 de cai 320 are cam 300000 de km asa ca ni sa intamplat destule daca mai ai nevoie de informatii ti le oferim cu placere

Da-mi te rog mai multe detalii - la ce te referi prin fluturasi? M-am gandit si eu ca ar putea fi de la vreun furtun fisurat, insa presupun ca nu mai iesa presiunea ok in turbo. Si in teste a iesit chiar putin peste valoarea de referinta.

 

din moment ce masina nu trage... nu se aude turboul cand incarca si totusi tie pe diagnoza iti da totul ok.... nu bate putin la ochi asa? masina are probleme la tubulatura... verifica orice furtunel de vacuum si turboul in sine cu tot cu wastegate. daca totul e in regula acolo.... ultima solutie ... turboul refacut

Ok, verific tubulatura - chiar intrebam mai sus daca este o posibila cauza, tinand cont de rezultatele diagnozei. Turbo se aude, la rece chiar suiera putin (stiu ca nu este semn bun), insa masina nu scoate fum, nu consuma exagerat ulei. Iar masina trage totusi, insa nu cum ar trebui. Si asta deodata, cumva.

 

Inainte sa umblu la turbo o sa incerc si resoftare cu ultima versiune, cine stie (aparent, e varianta cea mai ieftina in faza in care sunt). In ultima instanta o pun si pe un dyno - poate am eu o pb si masina e ok... :unsure:

Edited by idx
Link to comment
Share on other sites

Incarcarea de la munca m-a convins sa trec momentan cu vederea problema :) Turbina este actionata electric, m-am gandit ca poate este gripat mecanismul care actioneaza tija. Am incercat sa lubrifiez, insa fara rezultat. In rest, nimic nou...Diagnoza am facut-o la Contemp Brasov, dupa ce in prealabil masina a fost luata in proba. Imi place sa cred ca au verificat ce trebuia - cele mai probabile cauze.Nu stiu sa-ti spun daca s-a verifica si injectorul cu fir - nu pare din ce am vazut eu prin hartii. Sincer insa, nici nu stiu exact care este rolul sau. Compensarile injectoarelor insa le-am verificat acum vreo 4 luni si nu erau probleme.Da-mi te rog mai multe detalii - la ce te referi prin fluturasi? M-am gandit si eu ca ar putea fi de la vreun furtun fisurat, insa presupun ca nu mai iesa presiunea ok in turbo. Si in teste a iesit chiar putin peste valoarea de referinta.Ok, verific tubulatura - chiar intrebam mai sus daca este o posibila cauza, tinand cont de rezultatele diagnozei. Turbo se aude, la rece chiar suiera putin (stiu ca nu este semn bun), insa masina nu scoate fum, nu consuma exagerat ulei. Iar masina trage totusi, insa nu cum ar trebui. Si asta deodata, cumva.Inainte sa umblu la turbo o sa incerc si resoftare cu ultima versiune, cine stie (aparent, e varianta cea mai ieftina in faza in care sunt). In ultima instanta o pun si pe un dyno - poate am eu o pb si masina e ok... :unsure:

 

 

suieratul poate fi si de la un furtun sarit , inlocuieste acel filtru epurator..... si apoi verifica daca mai papa ulei.... daca tot o face.... e clar ca turboul are semne de uzura si necesita inlocuirea sau refacerea lui. softul doar te va amagi ca masina e in regula. un dyno cu masina in starea actuala te va lamuri cum sta treaba. daca presiunea iese mai mare decat referinta , nu e lucru bun deloc.... asta inseamna ca face overboost si asta se datoreaza ori capsulei vacuumatice de pe turbo ( aka acel solenoid) ori pompa de vacuum sau acel furtunas care pleaca din pompa in turbo ... e scopt si crapat pe undeva. trebuie curatat tot pe acolo. daca tot esti nelamurit ... da mi un pm cu numarul tau de telefon si iti explic pas cu pas ce trebuie sa faci si ordinea lor.

Link to comment
Share on other sites

ce de lucruri noi poti afla de pe forum daca te documentezi despre 320 :clapping: , fluturasi, turbouri, wastegate, precatalizatoare, pompistii de la reprezentanta fac remapari si dyno, capsule vacuumatice montate peste electronica de la turbo, face si overboost mai nou( pe wastegate din cauza la capsula vacuumatica):blink: Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

ce de lucruri noi poti afla de pe forum daca te documentezi despre 320 :clapping: , fluturasi, turbouri, wastegate, precatalizatoare, pompistii de la reprezentanta fac remapari si dyno, capsule vacuumatice montate peste electronica de la turbo, face si overboost mai nou( pe wastegate din cauza la capsula vacuumatica):blink:

 

Daca ai putea reformula postul intr-o forma constructiva, as ramane indatorat :)

 

Imi asum faptul ca nu este domeniul meu de expertiza, lucru care cred ca se subintelege din posturile de pana acum. Sunt in egala masura constient ca pentru a rezolva masina este necesar sa ajung cu ea in service, lucru pe care l-am facut si il voi mai face. Sunt insa in punctul in care voi incerca sa o rezolv 'la nimereala' - aparent masina este ok, diagnoza (destul de complexa, dupa parerea mea) nu releva nicio pb...

Am apelat la forum in speranta ca voi nimeri cat mai repede :)

Link to comment
Share on other sites

verifica debitmetru pe un tester special pt el sa vezi daca iti lucra in parametri!!!

verifica toata instalatia de vacum sa nu ai furtune fisurate pe unde ai putea pierde vacum

vezi ca furtunele alea se coc si se mai fisureaza de la temperatura in timp + caldurile de acum ...iti dai seama cand se incinge ce e acolo

Link to comment
Share on other sites

ce de lucruri noi poti afla de pe forum daca te documentezi despre 320 :clapping: , fluturasi, turbouri, wastegate, precatalizatoare, pompistii de la reprezentanta fac remapari si dyno, capsule vacuumatice montate peste electronica de la turbo, face si overboost mai nou( pe wastegate din cauza la capsula vacuumatica):blink:

 

 

Modelul baiatului are actuator vacuumatic si nu electronic "expertule".... si din cauza mizeriei acumulate ori se blocheaza ori rupe arcul ori slabeste .... mai cauta si documenteaza te... daca esti mai priceput ca mine de ce nu vii cu o idee la om sa il ajuti? ca de dat cu parerea din carti 90 la suta sunt toti buni !

 

Un dyno te ajuta foarte mult sa iti dai seama de ce probleme sufera masina [ asta daca stii sa interpretezi o fisa dyno ]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pune te rog un vin aici daca se poate ! actuatorul vacuumatic tot de un modul electronic e actionat ! ideea e pozitionarea lui.... cel electronic are modulul pus direct pe turbo ... celalalt e pus langa !... spun asta pentru ca in general se face confuzie... tot pe un 320d din 2004 si 6 trepte cand sa facut resoftarea ... nu dadea caii pe dyno pana nu l am curatat ! Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

deci asa cum am zis, electronica este pusa peste vacuumul care deschide wastegate :sorcerer: , unde ai invatat expertule sa repari bmw-uri? in barlad sau in torino?

 

eu i-am recomandat mai sus sa mai verifice odata debitmetrul, din ce a postat el reiese ca functioneaza la 1500rpm corect, important este insa sa vada si cum se comporta la 3000-4000rpm

 

si nu ma consider expert , am dat si eu sfaturi in limita experientei mele

Link to comment
Share on other sites

Pune te rog un vin aici daca se poate ! actuatorul vacuumatic tot de un modul electronic e actionat ! ideea e pozitionarea lui.... cel electronic are modulul pus direct pe turbo ... celalalt e pus langa !... spun asta pentru ca in general se face confuzie... tot pe un 320d din 2004 si 6 trepte cand sa facut resoftarea ... nu dadea caii pe dyno pana nu l am curatat !

 

Devil, colegul nostru are turbina din pozele de mai jos. Ne explici, te rog, care este actuatorul vacuumatic sau, ma rog, pe unde intra vacuumul?

post-25893-0-72290300-1372536240_thumb.jpg

post-25893-0-41034500-1372536250_thumb.jpg

post-25893-0-24783200-1372536303_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

deci asa cum am zis, electronica este pusa peste vacuumul care deschide wastegate :sorcerer: , unde ai invatat expertule sa repari bmw-uri? in barlad sau in torino?eu i-am recomandat mai sus sa mai verifice odata debitmetrul, din ce a postat el reiese ca functioneaza la 1500rpm corect, important este insa sa vada si cum se comporta la 3000-4000rpmsi nu ma consider expert , am dat si eu sfaturi in limita experientei mele

 

Da , ai dreptate , imi cer scuze ca m am grabit in afirmatii , stiam ca din 2005 au fost puse pe e46 actuatoarele electronice ! PS ... nu repar bmw uri eu :)... la fel am zis din experienta avuta cu astfel de motoare !

 

 

Devil, colegul nostru are turbina din pozele de mai jos. Ne explici, te rog, care este actuatorul vacuumatic sau, ma rog, pe unde intra vacuumul?

 

am atasat o poza ! cu actuatorul vacuumatic !

post-30210-0-59965600-1372582922_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.