Jump to content

E46 320d nu mai trage cum trebuie


Recommended Posts

Salut , o mica intrebare legata de un 320 110 kw , turbo este electronic sau nu ? cod motor M47N 204 D4 , s-a stricat turbo si in italia e cam scump si vroiam sa il iau din tara dar mi s-a spus daca e electronic sau nu :D

cineva care poate sa ma ajute va rog ? :D

320d de 150 pana in 2003 are turbo pe actuator vacuumatic, dupa are actuator electric. Turbina nu functioneaza electric, daca asta intrebi :) Orice actuator se poate schimba...asta daca nu ti-a stricat turbina deja prin functionarea gresita. Daca turbina e ok mecanic, nu ai de ce s-o schimbi, iei alt actuator si cam atat. Uita-te si tu in stanga cum stai cu fatza la masina sub filtrul de aer.

Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi pot spune ca mi-am rezolvat problema singur dupa ce am fost la 3 testere din care un "specia pt bmw" dupa ce am citit mai multe postari am dezactivat EGR-ul scotand furtunasul de vacum si astupandul aceasta operatiune fiind cea mai acesibila si usora pt cunostintele mele in ale mecanici si surpriza masina trage mult mai bn in orice treapta la modul ca scartaie in trapta a doua B) deci eu va propun sa incercati fiind o operatiune foarte usoara.Eu ma gandesc sa il anulez de tot din soft si posibil pe viitor dupa ce trec ITP-ul sa rezolv si cu filtru de particule si cred ca ar trebui sa schimb si furtunasele ca am vazut sa unele sunt dezgolite de panza(material)

Cine are cunostinte va rog sa imi spuneti daca pot inlocui actuatorul vacumatic cu cel electonic pe turbina de fl 150cp

Mersi

Nah, nu exista motive destul de solide ca sa blochezi EGR la un diesel. Repara-ti convertorul de presiune sau EGR-ul cu pricina incat sa functioneze ok, si crede-ma ca masina va merge mult mai bine.

Sunt o gramada de explicatii despre blocarea EGR, desigur tunerii iau banii pe blocarea din soft desi nu e de-ajuns. Daca s-ar uita cineva in mapa ecu StartofInjection, ar putea vedea ca in regiunea unde functioneaza/sau ar trebui sa functioneze EGR, avansul e intarziat, cu -1 -2 grade dupa TDC(top dead cylinder center). O injectie intarziata ii scoate OK pe producatori in normele EURO, insa se pierde economie, putere, etc. Acest fapt e compensat de prezentza EGR. Daca-l blochezi, o sa simti permanent un lag, pana combustia ajunge la temperatura la care era avand EGR. Nu stiu cati tuneri se baga sa optimizeze mapa SOI fara dyno(sau cred ca toti..niciunul nu raspunde de nimic) incat sa nu treaca prea sus cu unghiul de injectie si sa obtina un BSFC(brake specific fuel consumption) optim. Teoria EGR e mai multa, nu e doar pentru noxe..sau la cum is setate hartile originale ECU, mai ajuta si altceva inafara de anti-poluare. Nu mai zic de un amestec permanent prea sarac..iar ideea cu..ai blocat EGR creste masa de aer, urca cantitatea injectata..pica din start. IQ se stabileste in functie de senzorul pedala, MAF si alte harti sunt doar limitatoare, ele nu urca nimic automat, doar limiteaza.

Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru raspuns am sa incerc sa rezolv cu electovalva de la EGR am mai citit undeva ca fara EGR masina nu mai e asa brutala la acceleratii(blana) bineinteles daca e in mintile ei masina...deocamdata se comporta mai bine asa deoarece e stricat ERG si e mai bine anulat decat sa merg cu el stricat .Am observat ca, cu el anulat(EGR)raspunde mai bn la turati sub 2000 dar se cam plafoneaza masina dupa 2500(ma refer ca merge mai liniar nu mai trage brutal de la 3000) tin sa precizez ca masina mea e softata la 180-190cp dar acum o luna mi-au iesit doar 157cp :( cu EGR activ acuma nu stiu cat ar iesi... Edited by naut
Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru raspuns am sa incerc sa rezolv cu electovalva de la EGR am mai citit undeva ca fara EGR masina nu mai e asa brutala la acceleratii(blana) bineinteles daca e in mintile ei masina...deocamdata se comporta mai bine asa deoarece e stricat ERG si e mai bine anulat decat sa merg cu el stricat .Am observat ca, cu el anulat(EGR)raspunde mai bn la turati sub 2000 dar se cam plafoneaza masina dupa 2500(ma refer ca merge mai liniar nu mai trage brutal de la 3000) tin sa precizez ca masina mea e softata la 180-190cp dar acum o luna mi-au iesit doar 157cp :( cu EGR activ acuma nu stiu cat ar iesi...

180 ? din 150 sper nu? Ca din 136 il faci varza in scurt timp si nu cred ca poate duce atat cu componentele stoc.

Link to comment
Share on other sites

320d de 150 pana in 2003 are turbo pe actuator vacuumatic, dupa are actuator electric. Turbina nu functioneaza electric, daca asta intrebi :) Orice actuator se poate schimba...asta daca nu ti-a stricat turbina deja prin functionarea gresita. Daca turbina e ok mecanic, nu ai de ce s-o schimbi, iei alt actuator si cam atat. Uita-te si tu in stanga cum stai cu fatza la masina sub filtrul de aer.

Ar fi super sa am actuator electric,masina este din 10/2003 deci mi-as lua de o grija chiar ma gandeam sa fac un test sa vad daca geometria variabila se deschide complet...

Edited by naut
Link to comment
Share on other sites

Ar fi super sa am actuator electric,masina este din 10/2003 deci mi-as lua de o grija chiar ma gandeam sa fac un test sa vad daca geometria variabila se deschide complet...

Nu stiu daca-s asa mari diferentele intre un actuator vacuumatic sau electronic daca ambele merg in mintzile lor. Acel mic lag oricum poate aparea, traseul de la turbo pana-n motor e destul de lung, tre' sa fii prea pretentios sa pui la indoiala comparatii de genul acesta. Fa niste teste Actuator Duty Cycle sau charge aer duty cycle. La turatie mica, 2000 rpm, daca bagi piciorul si e nevoie de boost, duty cycle va fi undeva pe la 70+, adica vanele se inchid pt a crea presiune mare chiar si cu un flow scazut pe evacuare.

Pe masura ce urca turatia, practic nu mai e nevoie de vane, ele deschizandu-ze pentru a evita overboost..Sau uita-te fizic in partea stanga cum stai spre capota, dai jos 2-3 plastice si o sa vezi ca in relanti trebuie ca tija wastegate sa fie trasa la maxim.

Link to comment
Share on other sites

180 ? din 150 sper nu? Ca din 136 il faci varza in scurt timp si nu cred ca poate duce atat cu componentele stoc.

da 150cp stock, masina avea momente cu EGR activ cand daca o tineam in trapta 1 la turatii mai mari(asta sa intamplat o singura data cand urcam niste serpentine) masina dintro data avea putere la modul ca, chiar simteam aia 180 cp la acceleratie blana te baga pur si simplu in scaun dar dupa mers normal si-a revenit la toanele ei...de atunci nu am mai pupat eu 180cp :(

Edited by naut
Link to comment
Share on other sites

da 150cp stock, masina avea momente cu EGR activ cand daca o tineam in trapta 1 la turatii mai mari(asta sa intamplat o singura data cand urcam niste serpentine) masina dintro data avea putere la modul ca, chiar simteam aia 180 cp la acceleratie blana te baga pur si simplu in scaun dar nupa merg normal si-a revenit la toanele ei...de atunci nu am mai pupat eu 180cp :(

Aici e de investigat, is curios eu ce mapa ti-au pus cei cu tuningul, cat au tras de turbina, pompa, etc, sau au marit toate mapele ce le-au venit la indemana cu 10% si cu asta basta. Faci loguri in mers, in special presiune, aer MAF, limitation delivery, la tine e si rail pressure. Nu-s prea familiar cu motorul CR de la BMW insa niste loguri ajuta mult.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca-s asa mari diferentele intre un actuator vacuumatic sau electronic daca ambele merg in mintzile lor. Acel mic lag oricum poate aparea, traseul de la turbo pana-n motor e destul de lung, tre' sa fii prea pretentios sa pui la indoiala comparatii de genul acesta. Fa niste teste Actuator Duty Cycle sau charge aer duty cycle. La turatie mica, 2000 rpm, daca bagi piciorul si e nevoie de boost, duty cycle va fi undeva pe la 70+, adica vanele se inchid pt a crea presiune mare chiar si cu un flow scazut pe evacuare.

Pe masura ce urca turatia, practic nu mai e nevoie de vane, ele deschizandu-ze pentru a evita overboost..Sau uita-te fizic in partea stanga cum stai spre capota, dai jos 2-3 plastice si o sa vezi ca in relanti trebuie ca tija wastegate sa fie trasa la maxim.

Aha mersi de sfat saptamana viitoare trebuie sa schimb ulei si toate filtrele poate e de acolo masina fiind cumparata in toamna nu stiu de cand nu au mai fost schimbate...ma bate gandul sa rezolv si cu filtru de particule ca am auzit ca daca e infundat sticat gatuie turbina si chiar o strica si s-ar sinti si o crestere de putere

 

Aici e de investigat, is curios eu ce mapa ti-au pus cei cu tuningul, cat au tras de turbina, pompa, etc, sau au marit toate mapele ce le-au venit la indemana cu 10% si cu asta basta. Faci loguri in mers, in special presiune, aer MAF, limitation delivery, la tine e si rail pressure. Nu-s prea familiar cu motorul CR de la BMW insa niste loguri ajuta mult.

Masina am cumparato softata si culmea masina a fost a unui mecanic el spune ca a duso la un baiat care mananca bmw pe paine...am graficul dyno daca ajuta dar trebuie sa il cer mai intai...

Edited by naut
Link to comment
Share on other sites

Neah, e doar un catalizator, pe care l-am dat si eu jos definitiv:) Intr-adevar se simte mai bine turbina, lipsa contrapresiunii pe traseu ajuta mult, da-l jos daca ai ocazia, cu un remap se impaca foarte bine.

eu l-as da jos cu prima ocazie dar am ITP-ul pe 11/2014 si ma tem sa nu il trec daca il dau jos pe deasupra am si resoftare...ma gandeam dupa ITP scot tot :)) si am in plan si un upgrade la turbina :)

Link to comment
Share on other sites

eu l-as da jos cu prima ocazie dar am ITP-ul pe 11/2014 si ma tem sa nu il trec daca il dau jos pe deasupra am si resoftare...ma gandeam dupa ITP scot tot :)) si am in plan si un upgrade la turbina :)

De o saptamana am trecut ITP relaxo, fara pile si chestii de genul. Al doilea catalizator sa-l lasi, backpressure de pe turbina dispare cu primul dat jos, al doilea inca filtreaza si isi face treaba pentru ITP, daca raportul aer/motorina e bun in tuningul tau si nu se intampla sa ai amestec prea bogat cand ti-o testeaza baietii. Lasa asa turbina cum e cat mai merge, cu turbinele astea hybrid iese si nu iese treaba, sunt baieti seriosi care pun compresor mai mare, ax mai mare, etc insa nu presiunea face tot. Ai nevoie si de un alt MAF ca sa citeasca un debit mare de aer > 1100 1200 mg, apoi sa vezi cat ai maximul de motorina pe motorul tau.

Cine ti-a facut modificarile trebuie sa stie unde sa mai insisti :) Daca a facut remaparea pe dyno e si mai bine, cu siguranta(sper) a ajuns la BSFCul optim fara sa supuna motorul la riscuri sau pierderi inutile de motorina.

Ambreiajul duce cam 450 NM, e acelasi de pe 330 deci nu-ti face mari grij din cauza lui. Odata cu turbina trebuie furtune probabil, ca astea stock sigur nu tin prea mult mai ales nefiind noi, intercooler pentru racire buna si tot asa :)

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

De o saptamana am trecut ITP relaxo, fara pile si chestii de genul. Al doilea catalizator sa-l lasi, backpressure de pe turbina dispare cu primul dat jos, al doilea inca filtreaza si isi face treaba pentru ITP, daca raportul aer/motorina e bun in tuningul tau si nu se intampla sa ai amestec prea bogat cand ti-o testeaza baietii. Lasa asa turbina cum e cat mai merge, cu turbinele astea hybrid iese si nu iese treaba, sunt baieti seriosi care pun compresor mai mare, ax mai mare, etc insa nu presiunea face tot. Ai nevoie si de un alt MAF ca sa citeasca un debit mare de aer > 1100 1200 mg, apoi sa vezi cat ai maximul de motorina pe motorul tau.

Cine ti-a facut modificarile trebuie sa stie unde sa mai insisti :) Daca a facut remaparea pe dyno e si mai bine, cu siguranta(sper) a ajuns la BSFCul optim fara sa supuna motorul la riscuri sau pierderi inutile de motorina.

Ambreiajul duce cam 450 NM, e acelasi de pe 330 deci nu-ti face mari grij din cauza lui. Odata cu turbina trebuie furtune probabil, ca astea stock sigur nu tin prea mult mai ales nefiind noi, intercooler pentru racire buna si tot asa :)

intercoolerul il am deja :) de pe un 3.0d dar in legatura cu primul calizatorul are cea sensori, sonde care trebuie lasate sau acelea sunt la filtrul de particule? dupa anulare trebuie umblat si la soft?

Link to comment
Share on other sites

La 5 zile de la anumarea EGR a aparut in bord martorul motor(check engine) nu trebuia sa imi apara imediat dupa anularea EGR-ului?Sa nu se fi frecat ceva la motor <_< desi nu cred motorul sa plafonat ca inainte ori m-am obisnuit eu cu el am in plan sa probez de la cineva alt debitmetru si electrovalvele poate am noroc
Link to comment
Share on other sites

Eu am rezolvat intre timp problema. Nici mecanicul nu stia de ce nu trage masina. Mi-a pus-o pe ICOM nou ...a verificat in sus si in jos si el insista ca sa schimb actuatorul electronic...sau intreg turbo. I-am explicat ca am schimbat motorul si inainte de toate problemele mergea turbo ok. Am studiat zeci de pagini de forumuri poate s-a mai lovit careva de problema asta...mai nimic. Din ce am inteles intr-un final si am decis de unu singur. Probleme initiale : nu trage de la 2000 in sus, nu mai inchide perdeaua de la radiator, scurt circuit actuator eroare, si scurt circuit senzor de temperatura combustibil. Astea au fost datele problemei.

Bun: i-am rugat ca " pe banii mei" dati jos galeria de admisie, fiindca simt eu ca problema e da la blocarea perdelei de la radiator. Ei nu si nu ca n-are cum. Eu aveam un tester d-asta de pe okazii cu 150 de lei, bestial de altfel...dar ce stia ICOM u in plus era codul de culori la firele electice care eu pe GT1 nu le aveam.

Banuiam ca s-au inversat 2 mufe intre ele si culmea am avut dreptate. erau inversate mufele de la perdeaua de la radiator cu cea de la sezorul de temperatura combustibil, care la randul lui dadea eroare de scurt circuit la actuatorul turbo, care la randul lui nu mai varia geometria la turbina. Deci o problema in lant, care in final era o simpla inversare de mufa.

Am intrebat in postul anterior daca cunoaste cineva ce parametri pot influenta in mod direct parametrii actuatorului electronic si nimeni nimic. Am descoperit pe propria piele urmatoarea concluzie: Orice alta eroare "chiar si aparent banala" duce la blocarea geometriei variabile a turbinei.

Asa ca: cei cu actuatoare electronice. Inainte de toate verificati ce erori aveti. Daca sunt orice erori de senzori electronici ce citesc parametrii de functionare a motorului e destul de clar.

Toti mecanicii mi-au zis aceleasi 2 vesnici "cica probleme ale lui 320d" ba ca-i debitmetru, ba ca ii turbo (cum actuator separat nu se vinde cica). Dar sincer raman cu piticu meu ... nici turbo nici debitmetru nu sunt "punctele slabe ale acestei masini" ci simpla intretinere si atentia la detaliile minore care de multe ori iti semnaleaza altceva. In acest moment masina imi merge perfect, erori in acvest moment doar bujia 2.

Sunt constient ca cazul meu poate fi considerat "caz particular" dar cu siguranta poate fi un punct de pornire pentru altii.

Asa cum eu la randul meu am cautat intre atatea pagini de forumuri sa-mi rezolv problema, postez acest mesaj pt ca altii sa-l gaseasca. Cine stie poate cuiva ii va fi vreodata util.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut.Revin cu problema mea zilele trecute ma sfatuit cineva sa scot mufa de la debitmeru zis si facut am scos mufa si masina tragea la fel...azi am merg la dezmembrari am luat un debitmeru si am mers la mecanic sa il monteze si cand se uita vede ca furnunasele de vacum sunt cam coapte...il desface pe cel de la radiator sufla in el si se aude cum iese aerul pe undeva ca si cum ar fi rupt sau neconectat...ii spun sa puna debitmetrul pornesc masina si cand pornesc acelasi lag si masina fara vlaga...opresc masina deconectez iar debitmetrul si masina se comporta la fel chiar mai bine.Acum sunt 2 variante furtunase schimbate si verificat cu un debitmeru nou.
Link to comment
Share on other sites

Alte cauza ar mai fi BOASKA?Eu sunt la al 3lea debitmetru in 3 ani.

 

 

cred ca esti dusmanul masinii mergi numai cu acceleratia in podea sau ce? poate ai remapare pe masina , posibil trebuie codat sau facute readaptari , tb sa pui original ...nu stiu ce sa-ti zic

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.