Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

Nu-mi dau seama daca raspunsul a fost pentru mine. Intrebarea mea a fost punctuala, legata de graficul din postul tau de mai devreme.

Am citit pe telefon si nu am inteles prea bine in mers.

Este graficul de la versiunea de 163hp pe caroseria E90.

Ce este important de retinut este ca dyno Mustang masoara corect si vine cu aport de fericire la cifre.

Am si un grafic de la un 177, doar modificat pentru ca l-am primit modificat si l-am remodificat.

post-1741-0-44666400-1521012361_thumb.jpg

Edited by SebastianLR
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare destul de 'optimista' valoarea de 165cp stock tinand cont de faptul ca in general lumea se plange de valorile scoase de masinile BMW (sub cele declarate). (no offence intended) Presupun ca are legatura si cu temperatura exterioara / fluxul de aer venit de la ventilator.
Link to comment
Share on other sites

Da. dreptate, in general scot mai putin decat se declara, insa BMW este un caz fericit si de obicei arata valoarea de fabrica cu foarte mici variatii in funcrie de model si versiune. Discutam de masini in stare foarte buna.

Lafel cand vorbim de dyno vorbim de masuratori facute in conditii optime.

As putea spune ca BMW este una din marcile cu cele mai exacte valori de putere.

Am sa atasez un grafic de la un E90 330d cu 245hp stoc.

 

Pot sa atasez si pentru un E48 320d de 150hp care a ridicat doar 146 conform graficului.

post-1741-0-07252600-1521048088_thumb.jpg

post-1741-0-95655500-1521048336_thumb.jpg

Edited by SebastianLR
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, cum a stat E46-le dupa resoftare in ceea ce priveste fumul?

 

Aceasta este o modificare fara fum. In general incercam sa facem cu fum zero sau spre zero.

In mod cert la noxe ias mai bine decat de fabrica.

Se poate si mai impins dar cu fum dupa ea.

Daca turbina, injectoare sunt bune si esapamentul curat nu prea se vede fum dupa ea.

 

Uitati un 330d e46 de 204hp care a urcat la 270 fara fum dar cu mai multe modificari:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Salut baieti.

 

Detin un Bmw e39 520d 136 cp.Mi-as dori mult o mĂŁrire de putere dar nu ceva foarte puternic deoarece nu as vrea sa sacrific fiabilitatea motorului(care a intrat intr-o reconditionare completa), eu folosind mașina doar pentru a ma deplasa dintr-un punct in altul in confort,dar totusi un plus de putere ar fi deosebit.

 

Ma gândesc la un turbo upgrade și un soft de maxim 155 de cai, credeți ca s-ar putea realiza asta,nesacrificand fiabilitatea motorului?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Daca ridia puterea si macar cu 1Cp tot consum mai mare da si ecotuniningul , dupa cum am spus reduci consumul doar daca scazi puterea,nici o alta combinatie nu iti scade consumul

Fosta mea masina: Golf 5 2008 benzina, 1.4 vreo 70 de cai. consum 9-10 in oras

Am incercat doua motorizari mai puternice, ambele au consum mai scazut.

 

De ce? Simplu:

1. ajungi la viteza dorita mult mai repede, perioada de acceleratie scade considerabil (compara consumul dat de o accelerare 20-80 in 10 secunde fata de 3 secunde)

2. misca o masina grea cu un motor de 0.5L si spune-mi cat de mic e consumul pe care-l scoti :)

 

Data viitoare sa fii mai putin categoric, da-ti o sansa sa te scoti in caz ca te inseli.

Edited by QUERTIY
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am incercat doua motorizari mai puternice, ambele au consum mai scazut.

Faci comparatia in aceleasi conditii de test? Esti sigur ca nu cumva e vorba si de alte tehnologii la acele motorizari?

 

De ce? Simplu:

1. ajungi la viteza dorita mult mai repede, perioada de acceleratie scade considerabil (compara consumul dat de o accelerare 20-80 in 10 secunde fata de 3 secunde)

Din pacate, logica ta poate ca are sens daca doar se accelereaza pana la 80 km/h in acele 10 (sau 3) secunde dupa care se franeaza iarasi pana la 20 km/h si nu mergi cu 80 km/h nici macar timp de 40 (sau 20) de secunde. Tu presupui ca intr-o masina, marea majoritate a timpului ti-o petreci accelerand de la 20 la 80, nu ca vei merge si cu 80 constant la un moment dat? Nu spun ca e un scenariu invalid dar e extrem de putin probabil - si tu scrii ca prin acea accelerare doar intentionezi sa "ajungi la viteza dorita" (80?). Ba mai mult, presupunerea ta ca dupa cele 10 secunde (si respectiv 3 secunde) de accelerare, acele doua motoare de puteri diferite vor consuma exact la fel, e cat se poate de gresita...

 

2. misca o masina grea cu un motor de 0.5L si spune-mi cat de mic e consumul pe care-l scoti :)

Ce incerci sa spui? Ce inseamna "grea"? Termenul de "greu" e cuantificabil. Poate ai facut tu experimentul asta - spune-ne cat ti-a iesit consumul cu motorul de 0.5 litri si cat ti-a iesit consumul cu un motor mai mare pe aceeasi caroserie. Fii mai exact in declaratii. E evident ca exista calcule si teste facute de producatorii de masini care vor duce intotdeauna la un raport decent intre puterea sau cilindreea motorului montat si greutate...

 

Data viitoare sa fii mai putin categoric, da-ti o sansa sa te scoti in caz ca te inseli.

Eu sunt de acord cu colegul ender79. Din pacate, eu am uitat de ceva vreme notiunile de fizica dar un singur lucru e clar: daca din X (e.g. cantitate de motorina) obtii (prin diferite procese fizice) Y, sigur vei avea nevoie de (X + a ) sa obtii (Y + B ), cu a si b mai mari decat 0 - deci nu vei obtine din acelasi X, (Y + B ).

Edited by adi0
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti.

 

Detin un Bmw e39 520d 136 cp.Mi-as dori mult o mĂŁrire de putere dar nu ceva foarte puternic deoarece nu as vrea sa sacrific fiabilitatea motorului(care a intrat intr-o reconditionare completa), eu folosind mașina doar pentru a ma deplasa dintr-un punct in altul in confort,dar totusi un plus de putere ar fi deosebit.

 

Ma gândesc la un turbo upgrade și un soft de maxim 155 de cai, credeți ca s-ar putea realiza asta,nesacrificand fiabilitatea motorului?

 

Nu prea tine pompa de injectie, asta e problema la tipul tau de motor.

Link to comment
Share on other sites

Nu cade pompa din cauza resoftarii cu 20 cai in plus. Daca e sa cada, cade cu soft stock. Fostul meu E39 520D , merge de 12 ani resoftat la 165 cai fara probleme.

@ bmw_e39fan - nu ai nevoie de turbo upgrade pt 155 cai. Daca turbina ti-e in toate mintile, si pompa/injectoare la fel, poti sa faci resoftare la nivelul ala fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fosta mea masina: Golf 5 2008 benzina, 1.4 vreo 70 de cai. consum 9-10 in oras

Am incercat doua motorizari mai puternice, ambele au consum mai scazut.

 

De ce? Simplu:

1. ajungi la viteza dorita mult mai repede, perioada de acceleratie scade considerabil (compara consumul dat de o accelerare 20-80 in 10 secunde fata de 3 secunde)

2. misca o masina grea cu un motor de 0.5L si spune-mi cat de mic e consumul pe care-l scoti :)

 

Data viitoare sa fii mai putin categoric, da-ti o sansa sa te scoti in caz ca te inseli.

 

Am sa fiu si mai categoric , cum adica faci tu comparatie la acelasi motor tunat cu acceleratie de la 20-80 kmph in 10 sec fata de 3 secunde. Prietene intre 10 si 3 secunde nu vorbim de 20-30-50 CP in plus la un motor, vorbim de un motor de cel putin 2 ori si ceva mai puternic .

Iti dau exemplul meu, actuala masina X1 23D , 2000 Cmc , biturbo, 204 CP si 400 Nm din fabrica. Prin tuning poate ajung undeva la 240-250 CP , iar cuplu in plus 0 , pentru ca e automata si fix 400 Nm suporta cutia, dar daca am accelaratie default de la 0 la 100 kmh in 7.5 sec, plusul ala de 40 CP o sa ma faca sa ajung la 100 in 6.6 sec , diferenta de 0.9 secunde , fix nu ma intereseaza , pentru ca am un consum in plus enorm in accelerare continua.

 

La o masina cu un motor foarte mic pentru greutatea ei , da o sa ai un consum ceva mai bun cu un motor mai puternic, dar nicidecum asa de bun cum crezi tu, daca e o masina grea.

Daca vorbim de masini de peste 150 CP si greutate sub 2 tone, orice tuning iti va creste consumul , nu il va scadea .

 

Atentie te rog la logica, chiar nu e greu de priceput, doar pentru cei care vor sa priceapa.

Link to comment
Share on other sites

Faci comparatia in aceleasi conditii de test? Esti sigur ca nu cumva e vorba si de alte tehnologii la acele motorizari?

 

 

Din pacate, logica ta poate ca are sens daca doar se accelereaza pana la 80 km/h in acele 10 (sau 3) secunde dupa care se franeaza iarasi pana la 20 km/h si nu mergi cu 80 km/h nici macar timp de 40 (sau 20) de secunde. Tu presupui ca intr-o masina, marea majoritate a timpului ti-o petreci accelerand de la 20 la 80, nu ca vei merge si cu 80 constant la un moment dat? Nu spun ca e un scenariu invalid dar e extrem de putin probabil - si tu scrii ca prin acea accelerare doar intentionezi sa "ajungi la viteza dorita" (80?). Ba mai mult, presupunerea ta ca dupa cele 10 secunde (si respectiv 3 secunde) de accelerare, acele doua motoare de puteri diferite vor consuma exact la fel, e cat se poate de gresita...

 

 

Ce incerci sa spui? Ce inseamna "grea"? Termenul de "greu" e cuantificabil. Poate ai facut tu experimentul asta - spune-ne cat ti-a iesit consumul cu motorul de 0.5 litri si cat ti-a iesit consumul cu un motor mai mare pe aceeasi caroserie. Fii mai exact in declaratii. E evident ca exista calcule si teste facute de producatorii de masini care vor duce intotdeauna la un raport decent intre puterea sau cilindreea motorului montat si greutate...

 

 

Eu sunt de acord cu colegul ender79. Din pacate, eu am uitat de ceva vreme notiunile de fizica dar un singur lucru e clar: daca din X (e.g. cantitate de motorina) obtii (prin diferite procese fizice) Y, sigur vei avea nevoie de (X + a ) sa obtii (Y + B ), cu a si b mai mari decat 0 - deci nu vei obtine din acelasi X, (Y + B ).

 

 

Adi , eu am avut multe modele de masini, de la Ford la BMW si Mercedes,majoritatea cu ciptuning . Consumul a crescut la absolut toate masinile tunate, nu foarte mult, dar a crescut. EU nu ma uit pe computerul de bord, eu fac consumul strict plin la plin si a crescut mereu consumul chiar daca cu mai putin de 1L , tot e in plus fata de stock.

 

La o viteza constanta, consumul masinii e fix acelasi si inainte de tuning si dupa, diferenta de consum e doar pe perioada de accelerare.

Toate masinile de la euro4 in sus au hartile de injectie adaptive, daca greutatea masinii nu se modifica, coeficientul aerodinamic ramane acelasi, logic ca masina la 120 KM/h constant, consuma fix aceiasi cantitate de motorina sa invinga fortele de frecare cu sau fara tuning.Chiar daca tunerul ii da +1% debit pe injectoare, harta fiind adaptiva, la viteza constanta motorul va micsora timpul de injectie , tocmai pentru a pastra viteza constanta.

Link to comment
Share on other sites

De unde ai luat limitele de 150 CP si 2 tone ? Cred ca sunt multe variabile cand vine vorba de consum, iar limite de astea nu au sens . Doar un calcul cinematic poate sa evidentieze ceva.

Eu unul dupa 4 masini resoftate , toate sub doua tone si unele sub 150 cai, pot sa spun ca scaderile de consum sunt pana la 0,5l/100km la mers normal si cresteri tot pana la 0,5/100 la condus agresiv.

Link to comment
Share on other sites

De unde ai luat limitele de 150 CP si 2 tone ? Cred ca sunt multe variabile cand vine vorba de consum, iar limite de astea nu au sens . Doar un calcul cinematic poate sa evidentieze ceva.

Eu unul dupa 4 masini resoftate , toate sub doua tone si unele sub 150 cai, pot sa spun ca scaderile de consum sunt pana la 0,5l/100km la mers normal si cresteri tot pana la 0,5/100 la condus agresiv.

 

Masinile moderne au cam toate pana in 2 tone, nu e luata aleator aceasta valoare.

150 CP iar e o valoare normala pentru normele anului 2010+.

 

EU nu am condus masina sub 150 CP, daca unii conduc masini cu 115 CP si 1480 Kg, e fix problema lor,dar consumul tot le creste si in conditiile astea.

 

P.S .... m-a luat gura pe dianinte, am avut un Mercedes c200 CDI din 2003 , 116 CP , care avea cred in jur de 1400-1500 kg, dus prin tuning la 156 CP , ghice ce s-a intamplat, a crescut consumul,chiar la mers normal, nu sportiv.

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
1 hour ago, IS15RCT said:

Salut grup! la un 318d e46fl stiu ca din chip se scot maxim 146 cp , intrebarea mea este :ce modificări necesita pentru sa zic maxim 200 cp.

Mersi!

Un e46 de 20ani cu probabil câteva sute de mii de km, cred ca cere ceva bani și fără modificări. Mai bine iei ceva mai nou și cu km mai puțini. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ba nui vorba de asta! Masina e pusă la punct pe partea mecanica si caroserie la fel  o dețin de 4 ani si am luato la 200k originali am verificat-o pe tot ce se poate de verificat. Eu doar as vrea sa ii mai adaug cv cai sa merg mai lejer cand vine vorba de o depășire etc..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.