Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

hai bavaria sa fim seriosi .... lucrez in domeniu...

 

Banuiesc ca esti foarte priceput in meseria ta insa se poate intampla.Daca tie nu ti s-a intamplat sau nu gasesti nici o explicatie logica, nu inseamna ca nu se poate intampla.Oricum, fiecare cu parerea si cu pregatirea lui. <_<

Link to comment
Share on other sites

pai noi cand facem softurile de ECU : pentru o multime de proiecte (marci auto)... le facem si bune si rele (la inceput inainte de teste)... uneori nu porneste de bune ce is pana descoperim problemele, le facem teste de toate felurile pentru a ne asigura ca-i bun softul la final. niciodata nu s-a stricat un ECU (chiar daca lucram cu ele deschise - dar avem grija)...

ai putea sa intrebi si la BMW AG daca se poate strica HARD un dde de la un soft prost si ai sa vezi raspunsul (soliciti un raspuns din partea celor de la tehnic - ecu development team, nu de la cei pusi la departamentul sales)...

 

eu zic ca puteti arunca in om daca i-a picat la x sau y turbina ca i-a dat ca nebunul la masina dupa resoftare, zicand ca-i vina lui si nefiind acoperit cu argumente foarte solide, dar nu puteti sa-i reprosati ca schimband doar ZONA DE CALIBRARI a ECU-ului a stricat el hardware acea componenta, asta nu .....

Link to comment
Share on other sites

ai putea sa intrebi si la BMW AG daca se poate strica HARD un dde de la un soft prost si ai sa vezi raspunsul (soliciti un raspuns din partea celor de la tehnic - ecu development team, nu de la cei pusi la departamentul sales)...

 

Am intrebat.Raspunsul este da.

Tu nu cred ca intelegi o treaba.In ziua de azi masinile sunt proiectate cu ajutorul calculatorului, aproape totul este facut cu ajutorul calculatorului.Stii cum stabilesc cei de la BMW rezistenta pieselor la rugina?Le tin cateva luni in apa cu sare, asta inseamna nu stiu cati ani de mers normal.Asta este un exemplu, la fel se procedeaza si cu softul si cu erorile pentru diagnoza.

Se fac extrem de putine teste reale.Concluzia.Cand masina se loveste de uzura normala, apar multe probleme nebanuite si care nu aveau sens inainte, deoarece "teoretic" aceste probleme nu aveau cum sa apara.

Deci nu ai ce sa imi explici.Un computer poate fi stricat fizic in urma unui upgrade de soft.Se poate bloca in asa fel incat sa nu mai poate primi informatia sub nici o forma, chiar daca este o problema de soft tot mii de dolari costa unul nou.In cazuri extreme se poate distruge ceva in interior, fizic.

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat.Raspunsul este da.

bavaria : te rog sa ma scuzi dar nu te cred..... sau nu cred ca ala a fost raspunsul cum zici tu ... am sa dau luni dimineata un email sa intreb si eu oficial sa vedem ce zic baietii...

 

paul : loaderul de care zici tu se numeste BOOT area, si este o zona la fel ca aceea de calibrari care se remapeaza.... se poate intra peste la un resoft din cauza neprofesionalismului si atunci clar se strica (nu mai porneste DELOC dupa incheierea scrierii - care se termina cu success). dar acel ECU nu e stricat din punct de vedere hard.... e doar "gol" sa zicem asa.... pana la o resoftare completa a lui (cu softul OEM - integral) nu va putea fi folosit...

sa fi facut george asta ? ma indoiesc...cu greu se intra in acea zona si oricum se poate repara.... dar is putini care fac asta din lipsa de soft complet (nu poate fi downloadat de pe masina inainte din cauza unor key de security - si trebuie dupa aceea sincronizat cu IMMO = modulul care face criptarea comunicatiei cu cheia)...

cei de la reprezentanta pot face reparatia contracost (destul de mic)....dar prefera sa-ti vanda unul nou din motive evidente...

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

cei de la reprezentanta pot face reparatia contracost (destul de mic)....dar prefera sa-ti vanda unul nou din motive evidente...

 

Si asta ce inseamna?Nu trebuie sa cumperi unul nou?

 

ps

 

Eu nu cred ca cei de la reprezentanta pot face asta.Da un telefon si intreaba.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca nu au cu ce.

EXACT <_<

 

Cand zic reprezentanta zic BMW AG .... nu dealeri ca AB bucuresti sau Banat Car timisoara...

zic de cei la Munchen care duc brandul pe umeri. acolo is oameni priceputi. acolo se trimit la resoft (si ei trimit la noi dupa aceea sau la bosch, sau la delphi, etc)....

important e ca se poate... si o stiu si dealerii dar prefera sa vanda mai scump decat sa trimita si sa repare mai ieftin neavand profit pe faza asta.

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Cand zic reprezentanta zic BMW AG .... nu dealeri ca AB bucuresti sau Banat Car timisoara...

 

 

 

Politica este aceeasi la toti dealerii, cine te baga pe tine in seama daca suni la BMW in Germania si spui ca vrei sa ti se reprogrameze computerul.Sa fim seriosi...

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

important e ca se poate... si o stiu si dealerii dar prefera sa vanda mai scump decat sa trimita si sa repare mai ieftin neavand profit pe faza asta.

Multe se pot face ... teoretic . Ca tot se discuta mai devreme, se poate face si o bucsare a blocului motor. Si unii ar fi in stare sa zica ca BMW nu face asta ca nu are profit si prefera sa trimita oamenii sa cumpere un bloc nou.

Link to comment
Share on other sites

haideti sa ne oprim cu faza asta de soft strica hard pana saptamana viitoare cand voi avea un email de la ei cu un raspuns concret.

 

oricum sper sa fiti de acord cu mine cu ideea ca daca george ar fi stricat HARD dde-ul masina nu mai pornea si omul nu mai ajungea la constanta cu ea.

si pun pariu ca daca ar scrie doar masini noi nu ar fi nici o problema si nu ar avea nici o plangere. dar cum ziceati si voi el se baga peste masini cu istorie necunoscuta, unele cu KM necunoscuti, cu piese invechite care poate-s cu lumanarea pe ele si de la vant mai puternic se stinge si george e astfel suspectul nr 1.

eu cand mi-am facut resoft am fost constient de riscuri (mici) dar cum se stie.... piese ca turbina pot pica si inainte de remapare si nu neaparat dupa.

am 190mii km... si nu pot da vina pe resoft daca pica ceva.... la altii a picat turbina dupa 80mii......asta e.... mai e vorba si de noroc

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Hai sa clarificam doua aspecte :

1. Nu e nevoie sa strici hard-ul ca sa faci ECU inutilizabil. E suficient ca repunerea in functiune sa necesite echipemente ce nu pot fi gasite sau sa coste mai mult ca unul nou.

2. Pot face un soft care sa-mi strice hardul la ECU. Nu ma refer la partea de semnal mic ci la iesiri. Pot sa le fortez prin soft pana crapa fara nicio problema. Deci pot strica ECU si hard.

Link to comment
Share on other sites

haideti sa ne oprim cu faza asta de soft strica hard pana saptamana viitoare cand voi avea un email de la ei cu un raspuns concret.

 

oricum sper sa fiti de acord cu mine cu ideea ca daca george ar fi stricat HARD dde-ul masina nu mai pornea si omul nu mai ajungea la constanta cu ea.

 

 

Pai ai spus ca te pricepi.Nu se poate strica ceva in computer astfel incat doar valva de la turbina(de ex) sa nu mai fie activata?

Este retorica, deoarece se poate.

Nu se poate strica un tranzistor care comanda o bobina de inductie(la benzina) si masina sa mearga?

 

ps

banuiesc ca tu ai facut ciptuning la el <_<

Link to comment
Share on other sites

2. Pot face un soft care sa-mi strice hardul la ECU. Nu ma refer la partea de semnal mic ci la iesiri. Pot sa le fortez prin soft pana crapa fara nicio problema. Deci pot strica ECU si hard.

NU.

 

Pai ai spus ca te pricepi.Nu se poate strica ceva in computer astfel incat doar valva de la turbina(de ex) sa nu mai fie activata?

DA. se poate. dar se strica altceva atunci nu ECU.

 

Nu se poate strica un tranzistor care comanda o bobina de inductie(la benzina) si masina sa mearga?

NU de la soft.

 

Pai email de la customer service chiar nu este relevant.Crezi ca o sa admita cineva ca se poate strica ceva.

intelege ca eu o sa vorbesc la alt nivel cu ei (nu am treaba cu customer service sau sales departament) ...

am sa dau mail la cei care se ocupa de ECU production... la cei care ne fac request de soft si care gandesc anumite strategii care le vor si care stiu cu ce se mananca.

 

ps

banuiesc ca tu ai facut ciptuning la el

intamplator da. ca am vazut pe forum ca avea recomandari multe si bune si nu incepuse nimeni sa arunce cu noroi in el.

a nu se intelege gresit. nu-i iau apararea - nu-l cunosteam inainte - nu am nici un interes comercial - incerc sa fiu realistic si m-am bagat doar la partea de soft strica hard ca-s in domeniu.

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

din ce vad pe net : The EGS (tranny computer) is on top, and the DME (engine computer) is on the bottom.

nu stiu detalii. nu ma pricep. nu stiu legatura dintre cele doua. nu facem soft pentru EGS (decat pt ECU) la noi in departament. altii se ocupa de asta.

stiu doar ca de la EGS ne vine pe CAN la DME (ECU) variabila care indica in ce viteza e (drive,park,neutral,etc)

 

PS for paul/mods : de ce parerile negative au fost pastrate in topic, iar cele pozitive au fost sterge si s-a facut un topic separat pentru asta - NU astept raspuns, e optional, doar is curios si asa cum ziceam mai devreme nu e o intrebare cu tenta comerciala, iar ca atare nu astept un raspuns comercial...

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

din ce vad pe net : The EGS (tranny computer) is on top, and the DME (engine computer) is on the bottom.

nu stiu detalii. nu ma pricep. nu stiu legatura dintre cele doua.

stiu doar ca de la EGS ne vine pe CAN la DME variabila care indica in ce viteza e (drive,park,neutral,etc)

 

Ideea era ca da, poti sa pui pe DME si soft de cutie si soft de la computerul de lumini,..etc

Se arde, fizic.De aici si vorba aia, softul poate strica hard-ul. <_<

Astept cu interes sa vad ce raspuns iti dau cei din Germania, desi nu ma bazez foarte mult pe raspunsul lor...

Link to comment
Share on other sites

nu are cum sa pui alt soft... la ECU softul este de 1Mb sau 2Mb in functie de an/model... si in momentul cand scri sunt niste checksumuri care fac verificarea, ii dai ca parametrul la program un binary file (.bin), iar daca nu-i ala bun nici nu-l scrie. poti forta sa scri bit cu bit cu un editor de eeprom dar .... dar.... nu va rula acel soft. nu va boota... deci nu are cum sa se arda. te rog fa analogia cu ce ai tu pe comp. daca te apuci si strici windowsu sau pui linux sau altceva.... strici 2 fisiere din system folder.... nu mai porneste windowsu dar nu e stricat CPU-ul... e stricat doar soft laptopu/compu si se poate repara prin resoft (instalarea win again).... Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

PS for paul/mods : de ce parerile negative au fost pastrate in topic, iar cele pozitive au fost sterge si s-a facut un topic separat pentru asta - NU astept raspuns, e optional, doar is curios si asa cum ziceam mai devreme nu e o intrebare cu tenta comerciala, iar ca atare nu astept un raspuns comercial...

Gata, acum am venit de acasa, acum inteleg goana ta de acum de a demonstra imposibilul <_<.

Posturile tale, cele postate in urma softarii facute la userul george, si care au fost sterse de pe acest topic erau vadit si exagerat de comerciale. Si nu in sensul bun. Nu erau obiective.

Link to comment
Share on other sites

PS for paul/mods : de ce parerile negative au fost pastrate in topic, iar cele pozitive au fost sterge si s-a facut un topic separat pentru asta - NU astept raspuns, e optional, doar is curios si asa cum ziceam mai devreme nu e o intrebare cu tenta comerciala, iar ca atare nu astept un raspuns comercial...

Gata, acum am venit de acasa, acum inteleg goana ta de acum de a demonstra imposibilul <_<.

Posturile tale, cele postate in urma softarii facute la userul george, si care au fost sterse de pe acest topic erau vadit si exagerat de comerciale. Si nu in sensul bun. Nu erau obiective.

 

paul te rog fi realist si intelegator...

n-am nici un motiv de a demonstra ceva in ajutorul lui george. daca nu faceam inca resoft mai ziceam ca poate am motiv sa primesc ceva discount. dar asa ? eu am vrut si vreau sa lamuresc ceva (faza cu softu strica hardu - n-are legatura cu a demonstra imposibilul cum zici tu). ai vazut ca nu m-am bagat si nu am scris nimic cand ziceau x si y ca le-a picat turbina. treaba lor. doar aici m-am bagat ca stiu cu ce se mananca...

 

postul in urma resoftarii (ca nu au fost mai multe - doar unul) a fost sa-mi exprim multumirea pentru cum mergea masina in urma resoftului. ATAT. nu am mai zis nimic dupa ce am inteles de ce au fost sterse (ca is de acord ca puteau fi interpretate ca si reclama si evident ar fi fost comerciale) - dar de asta am intrebat acum... ca si astea negative is tot comerciale si totusi is pastrate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.