Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

daca tu ai impresia ca un Gigel iti face cu 200E o harta mai buna decat a facut-o bmw, go4it :)

 

Pai nu face Gigel softul ca n-are dyno in sufragerie. Gigel cumpara/ia gratis de pe net hartile facute de firme marisoare. Daca te uiti pe net ai sa vezi ca sunt 4-6 versiuni de harti (putere/cuplu) la 10.000 de firme de tuning, indiferent de tara sau continent.

Gigel are o interfata care scrie softul atat ( bine trebuie "personalizat" cu codul masinii pe care se instaleaza). E 50-100 euro o interfata chinezeasca de scris ECU-uri pe bordura si daca softul e bun, nu e nici o diferenta intre resoftat la Hartge sau la Gigel pe bordura. Doar riscurile sunt mai mari la Gigel pentru ca pot apare erori la scriere si atunci trebuie scule speciale de programat ECU-ul scos de pe masina.

 

BMW face harta cu o limita de siguranta sa zicem 50-70% din ce poate motorul. Problemele apar de obicei la ambreiaj si cutie nu la motor din cauza cuplului , mai ales la diesel.

 

Indiferent ce se intampla cu softul (remap pe ODB-II nu dezlipire eprom si scriere) se poate pune la loc softul original (mai usor sau mai greu depinde de cat de mare e buba :D ).

 

ASA CA CERETI SOFTUL ORIGINAL ( oricum trebuie downloadat ) SCRIS PE UN CD

Link to comment
Share on other sites

Nu e vreo mare smecherie daca respectivul care face treaba are cat de cat scule si pricepere. Singura problema mare care poate aparea e ca scrierea sa nu se faca cum trebuie (scule chinezesti , ecu, cabluri cu probleme, fara redresor conectat la baterie ( nu e 100% necesar dar e indicat). Nici dealerul nu face nici un update fara sursa exterioara de tensiune pentru ca nu stii ce figuri face bateria)). In cazul asta se complica treaba dar se poate rezolva ( cu ecu scos de pe masina si codare individuala).

Gandeste-te ca recodarea e ca un update de firmware la un telefon, nimic mai mult, doar ca ecu-ul costa ceva mai mult. Totdeauna se poate pune softul original si orice tuner serios ofera optiunea asta fara costuri suplimentare.

In mod normal dureaza 5-10 minute sa citesti softul. 10 minute sa copii datele de identificare in softul nou si 5 minute sa-l scrii.

 

Nu-si baga nici un Gigel nasul in soft pentru ca de obicei iti trebuie dyno si alte scule ca ajustezi harta cum trebuie. Softul vine de la firme mari, (de aia vezi anunturi cu reprezentat mai stiu eu ce firma din Austria,etc) . Gigel doar citeste si scrie softul. La fel ca la un centru de reparat telefoane. Firmware-ul vine de la Nokia/Samsung/ etc ei doar au o interfata de scriere.

 

Eu am avut softul scris/rescris de 7-8 ori fara probleme pana acum.Gandeste-te ca firmele mai spalate de tuning iti trimit un aparat cu 2-3 versiuni de soft care de fapt e un flash-er de ECU-uri si poti schimba softul in functie de preferinte.( din telecomanda si alte "smecherii" din astea).

 

Firme ca AC Schnitzer, Hartge... Dupa cum am scris mai sus iti dau un alt ECU. Nu iti dau un CD.

 

Exista 2 standarde pe masini

 

ODB-I - softul se rescrie prin flash-ul direct al EPROM-ului din ECU (asta presupune desprindere/ dezlipire din socket si scriere pe un banc de programare ). La asta te referi tu :)

ODB-II - softul se updateaza prin port-ul masini fara a fi necesara desfacerea ecu-ului.

 

Intreadevar multe firme (de obicei situate in alta tara) gen ESS, Hartge etc iti cer trimiterea ECU-ului prin posta, ei il updateaza si il trimit inapoi.

 

Am mai intalnit cazuri in care "tunerul" se apuca sa dezlipeasca eprom-ul la masini OBD-2 pentru ca e mai multa munca si trebuia sa justifice cu ceva aia 500 euro. (sau nu avea interfata adecvata).

Link to comment
Share on other sites

Sunt atatia Gigei care dispun si de dyno, dar asta nu mi-ar da increderea sa le solicit serviciile. Si sa fim seriosi, softul pe care-l pui tu cu 200E este clar diferit de un soft brand-name de 1000E+. Intr-adevar, multi trimit soft-ul in afara, unde este mesterit de nu stiu ce firma de renume mondial (de care n-a auzit nimeni).

Acum mai depinde si ce asteptari ai. Daca vrei ca masina doar sa functioneze, este ok orice soft care-ti porneste motorul, la urma urmei, insa soft-urile originale sunt facute luand in considerare tolerante mari, in vederea mentinerea fiabilitatii in orice conditii de exploatare.

 

De ce crezi ca sainz a platit 2000E+ pt un extra de 20CP, cand ar fi putut face asta cu 100E in spatele blocului? Diferenta e ca la el s-au schimbat elemente hardware pe masina, lucru necesar mentinerii fiabilitatii si, implicit, a garantiei masinii.

 

...parerea mea :)

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Sunt atatia Gigei care dispun si de dyno, dar asta nu mi-ar da increderea sa le solicit serviciile. Si sa fim seriosi, softul pe care-l pui tu cu 200E este clar diferit de un soft brand-name de 1000E+. Intr-adevar, multi trimit soft-ul in afara, unde este mesterit de nu stiu ce firma de renume mondial (de care n-a auzit nimeni).

Acum mai depinde si ce asteptari ai. Daca vrei ca masina doar sa functioneze, este ok orice soft care-ti porneste motorul, la urma urmei, insa soft-urile originale sunt facute luand in considerare tolerante mari, in vederea mentinerea fiabilitatii in orice conditii de exploatare.

 

De ce crezi ca sainz a platit 2000E+ pt un extra de 20CP, cand ar fi putut face asta cu 100E in spatele blocului? Diferenta e ca la el s-au schimbat elemente hardware pe masina, lucru necesar mentinerii fiabilitatii si, implicit, a garantiei masinii.

 

...parerea mea :)

 

iti spun eu de ce, pentru brand si garantie. ala la 2000 de euro iti da aceasi garantie ca si BMW daca masina e noua sau relativ noua, inca in garantia BMW.

 

In al doilea rand nici la firma mare X nu costa 2000 de euro ci doar vreo 5-600 o simpla resoftare, de 2000 de euro intra inca multe alte modificari de regula, adica inclusiv piese schimbate cu variante performance etc etc...

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

atat ridicati unii in slavi nu stiu ce tuneri mari ca zici ca ei is 'mnezo..si denigrati "gigeii", in timp ce aici pe forum,unul isi face treaba de multa vreme cu succes,lumea fiind foarte multumita.

 

Nu ridica nimeni in slavi, pe nimeni. Doar ca, nu credeam ca nu intelegi ce reprezinta niste nume/branduri precum AC Schinitzer, Hamann, G=Power, Hartge etc. Ca sa nu mai discutam despre ceea ce ofera BMW, prin gama Performance. Daca tu crezi ca userii care "cipuiesc" masini aici, pe forum, sunte peste (sau, macar, egali) acesti tuneri, .... Eu m-as bucura sa fie asa, dar cred ca mai trebuie sa asteptam.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu un 320 d 2004 150 cp. Daca ii pun chip pana la cati cai creste puterea? E posibil sa am probleme dupa cu turbina sau alte piese? E mare diferenta intre 150 cp si 170 cp sau cat creste maxim? Multumesc

 

Diferenta intre 150 si 170 cp este de ....20 cp! Mai importanta este cresterea de cuplu.

Probleme cu turbina poti avea in functie de cine, cum si cat modifica "hartile".

Link to comment
Share on other sites

iti spun eu de ce, pentru brand si garantie. ala la 2000 de euro iti da aceasi garantie ca si BMW daca masina e noua sau relativ noua, inca in garantia BMW.

BMW nu-ti va mai onora garantia pt motor/cutie veci pururi daca pui un soft aftermarket. Nu sunt la curent daca exista intr-adevar firme de tuning care sa preia integral garantia, adica sa despagubeasca orice defectiune survenita ulterior la motor/cutie. Sincer, mi s-ar parea aiurea sa o faca. Din moment ce ei au creat doar un soft, nu cred ca vor sa-si asume eventualele defectiuni ale unor componente care n-au fost construite/vandute de ei.

Link to comment
Share on other sites

Upsolute nu a fost o experienta fericita pentru mine; un flacau de aici copiaza softul si-l trimite pe mail unui turc, in Austria. Apoi, dupa 2 zile (daca e rapid turcul) , trimite softul modificat pe mail si ti-l rescrie pe masina.

Simti o diferenta, fireste, dar - dupa ce am pus-o pe dyno - am vazut (in cifre) ca ....nu crescuse decat cuplul, putin. In rest, mai nimic. Dupa 2-3 incercari (si tot atatea dyno pe banii mei), am renuntat sa mai incerc cu ei.

Link to comment
Share on other sites

Pfff , acum nu stiu ce sa zic...am un var care si-a facut la upsolute ct chip pe un superb 1.9 tdi...alta masina are 2 ani de cand are si nu am auzit sa fie vreo pb.

Ma cam bate gandul si pe mine...daca nu reusesc sa o vand combin...ma bag in ea

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.