Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

Cred ca tu ai inteles doar partial.Daca sa zicem masina ta are cuplu de 400 nm si prin tuning ajunge la 450 nm,asta nu inseamna ca pe toata plaja de turatii masina tunata va avea mereu un cuplu mai mare de 400 mn.Vorbeam de depasirea valorilor maxime.

 

 

 

 

prin tuning poti face :

 

1.sa cresti puterea motorului dar si consumul

2. sa cresti puterea motorului si sa scazi consumul

3.poti sa scazi puterea motorului si sa scazi consumul

4.poti sa scazi puterea motorului si sa cresti consumul.(harti modificate gresit)

 

Am sa ma opresc la varianta

2. Sa cresti puterea motorului si sa scazi consumul;

 

Cum se intampla asta:Se intarzie scanteia la bujie pt. benzinare sau se intarzie injectia de motorina la dizel. Astfel prin aceasta intarziere se produce o presiune mai mare in cilindru,iar in momentul aprinderii combustibilului va avea loc o ardere mai intensa,ceea ce duce la o impingere mai puternica a pistonului,rezultand o putere marita a motorului. Asta se traduce prin: o scadere a consumului la acelasi stil de condus,asa cum spun toti tunerii. Este intradevar o crestere de putere dar una destul de nesemnificativa.Aceasta intarziere a aprinderii sau injectiei se poate face doar intre anumite limite foarte stricte.Nu poti creste puterea motorului cu 25% la un motor turbo sau cu un 15% la motoarele aspirate doar din acesta intarziere.Pt. aceasta este nevoie de un plus de combustibil.Dar per total la un motor tunat,la acelasi stil de condus consumul scade,daca stilul de condus este unul moderat si consumul creste daca stilul de condus este unul agresiv.

 

Tu ai inteles partial,nu vorbesc de maxime , prin resoftare modifici harta de injectie care este o functie de turatie si apasare a pedalei de acceleratie rezultand timpi de injectie. Adica la 2000 rpm si pedala apasata 15% ai sa zicem 1 g de motorina(este doar un exeplu), la aceasi turatie dar la 25% de pedala de acceleratie sa zicem ca ai 1,05 grame motorina.Prin tuning care ii da pe plus sa zicem 0.1 grame de motirina pe injectie o sa ai la 2000 rpm si 15% pedala 1.1 g si la 25% pedala 1,15 g. CU ALTE CUVINTE LA MERS LEJER UNDE AVEAI TU LA O TURATIE SI O APASARE DE PEDALA INAINTE 125 Nm ACUM O SA AI 129 Nm si alte puteri .

Deci nu ma refer la maxime, chiar si in mers lejer (atat timp cat accelerzi cat de putin,nu conteaza), iti creste consumul....o fi chiar asa de greu de inteles?

 

 

 

Nu inteleg de unde le scoti .Ai cumva niste cifre exacte,statistici cum ca un motor tunat consuma mai putin decat unul stock?Eu am avut 4 masini,toate diesel , resoftate si absolut toate au consumat mai mult dupa resoftare,fara exceptie.Iar eu nu mi-am schimbat nici un stil de mers.

Orice cal putere in plus, inseamna consum tot pe plus.

Dar daca vrei sa scazi consumul la o masina,se poate si sunt 2 optiuni :

 

1. Macanica

Intervii mecanic la motor (modifici camera de ardere incercand sa maresti raportul de compresie la diesel - randamentul motorului diesel e direct proportional cu raportul de compresie,capetele pistoanelor pentru a omogeniza arderea/amestecul atat la benzina cat si la diesel).Mai poti incerca reducerea frictiunii in diverse locuri,segmenti nu stiu de care,alta pompa de ulei,poti umbla chiar si la trenul de rulare(planetare,cardan,rulmenti,grupuri , cutii de transfer unde e cazul etc.................

Habar nu ai cate se pot face sa scazi consumul,dar vezi tu...asta o face producatorul , nu tu. Si o face de obicei lansand un model/motor nou cu alte specificatii

2. Din soft

 

a ) Ii scazi puterea motorului ->>> reduci consumul

B ) Scazi puterea si maresti cuplu , iar reduci consumul , dar la acest punct B ) tinand cont ca o crestere de cuplu , tot motorina in plus in seamna, trebuie sa te ajute si caroseria,adica scazi CX-ul masinii (coeficientul aerodinamic) .

 

Cel mai bun exemplu penru punctul B ) il reprezinta la BMW acel efficientdynamics , ca exemplu concret BMW 2.0D de 177 CP si 350 Nm se transforma in BMW efficientdynamics de 163CP si 380Nm , si da acel BMW efficientdynamics are spoilerul fata,garda de la sol,pana si bandourile laterale modificate pentru a reduce CX-ul

 

SI ca sa punctez ... prin resoftare/tuning cresti consumul indiferent de ce masina e vorba.

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

Eu daca as fi tuner nici macar nu as umbla la harta de injectie ce reprezinta sub 50% deschidere acceleratie . Adica pana la o apasare de pana la 50% pedala de accelareatie sa am valorile stock ale hartii de injectie si implicit consum stock.Iar peste 50% cand vreau sa fac o depasire , apoi atunci sa simt acea resoftare si consum mai mare , doar ca nu cunosc absolut nici un tuner sa faca asta,lucru foarte trist Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

De fapt mint sunt si alte solutii sa scazi consumul si nu te costa nimic:

 

1. mergi pe rosu cu combustibilul , in functie de capacitatea rezervoului salvezi intre 50 si 90 kg greutate

2. nu ai nevoie de lichid de spalat parbrizul si trebuie sa te rogi sa nu ploua , mai salvezi 5-8 kg greutate

3. arunci rota de rezerva ,bancheta din spate si scaunul din dreapta soferului , aici poti slava si 200 kg

4. nu are rost sa conduci imbracat,poti sa conduci in fundu gol sau cu niste chilotei subtiri ... si hainele alea au 5-6 kg

5. daca optezi sa pastrezi scaunul din dreapta , totusi sa ai grija sa nu accepti in masina persoane mai grele de 50 kg

 

SI uite asa scazi consumul,eu garantez 100% pe metoda asta,mai putin nu stiu cum ar reactiona sotia la punctul 4 cand ar trebui sa o conduc la servici in fundu gol

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Se vede ca nu participi la 400m.. accelerare, si nici la unguri nu ai fost sa vezi ce inseamna 1.9Tdi de 400 cp... N-are rost sa stau eu aici sa lamuresc pe unu si altu. Vezi ce inseamna 13,3 sec pe 400 m , si apoi vezi cat scoate un M3 e46 tot pe 400m , sau mai simplu ada M3,ul. Eu stiu ce vorbesc fiindca am si Rs4 B5 de 460 cp, care in varianta stock de 380 cp merge mai SLAB!! decat 123d. Sau poate vrei sa vezi pe youtube liniuta dintre Rs4 si M5 e60 de pe autostrada transilvania cu 300km/h. Despre acel Rs4 alb e vorba.Alta comparatie nu-si mai are rostul fiindca e46 M3 e mai slab decat Rs4...

 

Ce se demonstreaza in acel clip? Ca un RS4 tunat nu poate sa depaseasca o masina stock. E normal ca o masina tunata sa fie mai puternica decat una stock nu?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tu ai inteles partial,nu vorbesc de maxime , prin resoftare modifici harta de injectie care este o functie de turatie si apasare a pedalei de acceleratie rezultand timpi de injectie. Adica la 2000 rpm si pedala apasata 15% ai sa zicem 1 g de motorina(este doar un exeplu), la aceasi turatie dar la 25% de pedala de acceleratie sa zicem ca ai 1,05 grame motorina.Prin tuning care ii da pe plus sa zicem 0.1 grame de motirina pe injectie o sa ai la 2000 rpm si 15% pedala 1.1 g si la 25% pedala 1,15 g. CU ALTE CUVINTE LA MERS LEJER UNDE AVEAI TU LA O TURATIE SI O APASARE DE PEDALA INAINTE 125 Nm ACUM O SA AI 129 Nm si alte puteri .

Deci nu ma refer la maxime, chiar si in mers lejer (atat timp cat accelerzi cat de putin,nu conteaza), iti creste consumul....o fi chiar asa de greu de inteles?

 

 

 

Nu inteleg de unde le scoti .Ai cumva niste cifre exacte,statistici cum ca un motor tunat consuma mai putin decat unul stock?Eu am avut 4 masini,toate diesel , resoftate si absolut toate au consumat mai mult dupa resoftare,fara exceptie.Iar eu nu mi-am schimbat nici un stil de mers.

Orice cal putere in plus, inseamna consum tot pe plus.

Dar daca vrei sa scazi consumul la o masina,se poate si sunt 2 optiuni :

 

1. Macanica

Intervii mecanic la motor (modifici camera de ardere incercand sa maresti raportul de compresie la diesel - randamentul motorului diesel e direct proportional cu raportul de compresie,capetele pistoanelor pentru a omogeniza arderea/amestecul atat la benzina cat si la diesel).Mai poti incerca reducerea frictiunii in diverse locuri,segmenti nu stiu de care,alta pompa de ulei,poti umbla chiar si la trenul de rulare(planetare,cardan,rulmenti,grupuri , cutii de transfer unde e cazul etc.................

Habar nu ai cate se pot face sa scazi consumul,dar vezi tu...asta o face producatorul , nu tu. Si o face de obicei lansand un model/motor nou cu alte specificatii

2. Din soft

 

a ) Ii scazi puterea motorului ->>> reduci consumul

B ) Scazi puterea si maresti cuplu , iar reduci consumul , dar la acest punct B ) tinand cont ca o crestere de cuplu , tot motorina in plus in seamna, trebuie sa te ajute si caroseria,adica scazi CX-ul masinii (coeficientul aerodinamic) .

 

Cel mai bun exemplu penru punctul B ) il reprezinta la BMW acel efficientdynamics , ca exemplu concret BMW 2.0D de 177 CP si 350 Nm se transforma in BMW efficientdynamics de 163CP si 380Nm , si da acel BMW efficientdynamics are spoilerul fata,garda de la sol,pana si bandourile laterale modificate pentru a reduce CX-ul

 

SI ca sa punctez ... prin resoftare/tuning cresti consumul indiferent de ce masina e vorba.

 

 

 

 

 

Sa ma bag si eu inseama dupa ani. Hai sa-ti reamintesc de VANOS la bmw,in speta dublu vanos. Daca ai vazut vrodata cum arata o harta de vanos,sigur ai observat ca bmw foloseste tehnici de avansare si retard pe axele cu came pentru mai multe motive,cele mai importante fiind grija noxelor si impiedicarea dezvoltarii cuplului ridicat la turatii mici <2500 pentru evitarea pierderii aderentei. Nici pe departe bmw nu scoate din fabrica motoare cu capacitati exploatate la maxim din "n" motive. Si ca sa fiu pe subiect,poti mari performanta si cuplul unui bmw cu vanos fara sa modifici hartile de injectie,sau chiar le poti modifica in beneficiul consumului. Micsorezi injectia si setezi vanosul sa elimine overlapul de la ralanti,pana la ~2500rpm. Pe plaja asta o sa ai cuplu simtitor mai mare,cu un consum mai mic ori identic.

 

Ar fi interesant sa vorbim despre modalitati de tuning, idei, pareri, teste,si nu sa contrazicem subiectul.

 

 

 

 

 

Eu daca as fi tuner nici macar nu as umbla la harta de injectie ce reprezinta sub 50% deschidere acceleratie . Adica pana la o apasare de pana la 50% pedala de accelareatie sa am valorile stock ale hartii de injectie si implicit consum stock.Iar peste 50% cand vreau sa fac o depasire , apoi atunci sa simt acea resoftare si consum mai mare , doar ca nu cunosc absolut nici un tuner sa faca asta,lucru foarte trist

 

inseamna ca nu cunosti tuneri :)) Aproape toate modificarile profesionale implica mici modificari pe partea de inceput a injectiei si se rezuma la modificari esentiale in zonele de load ridicat ,turatiile fiind deloc elocvente

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu stiu oe dinafara, dar se identifica foarte usor tipul de ecu, asta nu e o problema.

Scrie pe ecu sau cu sculele de tuning se citeste indentiatea ecu.

 

La versiunea de 163hp modificarea se face direct prin portul OBD si castigul este de cca. 35-40hp si 50-70Nm.

Se preteaza foarte bine la tuning si la noi operatiunea dureaza cca. 2-3ore.

Intamplator am si un grafic de la un BMW cu aceasta motorizare.

post-1741-0-13397500-1520803142_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Asa scrie la scule ca se modifica prin OBD.

Aici este o lista cu BMW pretabile la modificarea prin OBD:

http://www.flashtec.ch/index.php/products/cmdflash-obd#bmwcars

Insa sunt cazuri la modelel noi ca sa comunica prin obd trebuie sa dai ecu jos sa il deblochezi apoi merg prin mufa, deci tot il desfaci. De multe ori practic e mai complicat decat scrie pe ambalaj.

Ce frumos ar fi sa mearga toate prin OBD, mai mult decat atat la unele modele noi cand citirea se face prin OBD de fapt nu citesti softul din masina ci un soft dintr-o baza de date de pe internet... si in unele cazuri ca sa citesti tot trebie tot sa deschizi ecu...

Trebuie sa fi pregatit in meseria asta pentru oricare din variante.

Link to comment
Share on other sites

Asa e, in domeniul asta trebuie sa fi pregatit pentru orice, dar atat timp cat exista solutii de resoftare prin OBD pentru toate BMW-urile EDC17 - fie ele seria E sau F nu vad de ce sa desigilez un ECU... ( nu ma intelege gresit si eu am desfacut in trecut multe edc17 BMW dar in momentul de fata daca tehnologia imi permite sa nu desigilez un ECU ... nu il voi desigila).

 

Lista postata de tine de la interfata CMD nu e relevanta..., personal si eu detin CMD de aproximativ 10 ani, e o interfata foarte buna si stabila (cu anumite slabiciuni...) dar trebuie sa recunoastem ca la BMW OBD a ramas cam in urma...

In momentul de fata exista interfete mai avansate pentru OBD BMW EDC17.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ai siguranta si posibilitatea de a lucra direct prin OBD e foarte bine si nu se justifica deschiderea de ecu decat in anumite situatii.

Sunt multe interfete de comunicat cu ecu de la diverse firme doar ca CMD are cel mai la vedere postata lista si sigur ca au lipsuri ca toti ceilalti chiar mari lipsuri si asa cum se obisnuieste in domeniul auto mint mult. Important este ca dupa extragerea softului sa ai "traducerea hartilor" sa sti ce este cu acei biti, si si aici intervine o problema faptul ca damos si alte chestiuni de acest gen nu sunt complete. In aceste situatii intervine maiestria colegului meu care este licentiat in electronica are diploma IPC pentru accesul autorizat in zona procesoarelor, ce tine de ele sistie sa deschida, sa vaneze hartile sa le inteleaga coret si sa le acceseze astfel incat sa nu fie obligat sa lucreze in orb pe anumite parti de soft sau sa le lase la voia intamplarii. Abordeaza cu maxim de profesionalism domeniul asta avand calificarea si cunostintele necesare, depasind zona de amatorism, hobby ... e profesionist.

Edited by SebastianLR
Link to comment
Share on other sites

Am deviat un pic subiectul... :) dar ai dreptate - cine modifica mapele trebuie sa detina cunostintele necesare, care nu se pot dobandii peste noapte, decat dupa o experienta de ani de zile...

Experienta tunerului se masoara prin calitatea lucrariilor si automat clientilor multumiti.

Un client multumit intodeauna va aduce un nou posibil client, din acest motiv trebuie sa abordam cu profesionalism domeniul in care activam !

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vad ca iti place marketingul, daca discutam de clienti.

Eu nu vreau sa discut de clienti, nu e locul si nici momentul si in general asta ne caracterizeaza , noi lucram cu masina, pe noi ne intereseaza sa obtinem un rezultat de care noi in calitate de specialisti, sa fim multumiti. Cu siguranta daca noua ne place este ceva bine facut.

Poate ca e o abordare gresita din partea mea si poate ca e mai important sa se simta clientul bine, sa fie multumit, insanoi vrem sa punem accentul pe lucrarea in sine, noi lucam cu masina.

De curiozitate unde ai sediul si ce dyno folosesti?

Link to comment
Share on other sites

Automat trebuie sa fim noi multumiti de rezultat altfel nici clientul nu cred ca va fi multumit, poate doar pe moment...

Cat tine de marketing.... nu pari dezinteresat :) cel putin nu asta se intelege din postarile tale.

E normal sa te bucuri daca ai rezultate si clienti multumiti care apreciaza munca ta.

Nu vreau sa ma intelegi gresit, dar daca nu am avea clienti multumiti mai devreme sau mai tarziu suntem obligati sa inchidem afacerea si eventual sa ne modificam doar masinile noastre... :)

 

O zi buna iti doersc !

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

George scuza-ma ca ma bag, dar la 90% din masinile la care faceti chiptuning , posibil 85% din clienti sunt multumiti pentru ca nu ai cum sa fii altcumva cand vezi ca masina trage mult mai bine, insa din pacate toti clientii ala multumiti sau nemultumiti habar n-au ce faceti voi acolo, daca ati facut o munca buna sau nu, un soft se face pe dyno sa urmaresti plaja de turatii sa fie cat mai progresiva si liniara, daca luam softurile voastre facute fara nici-o verificare dupa (la dyno ma refer), sigur o iau razna plajele alea de turatii.

Clientii stiu ca masina trage bine si le place si sunt multumiti.

 

Nu vreau sa dau nume la cine ma refer insa nu ai cum sa-mi demonstrezi tu mie ca ai facut treaba buna ca ai facut soft prin mufa si te uiti la valori la turbina si etc, valori care pot sa la urmaresc si eu, dar nu ai nici-o treaba cu un dyno facut cum trebuie.

 

Stiu zeci de cazuri te tuning-uri facute (ma regasesc printre ele) facute prin fata blocului ca sa aflu ca softul este praf, am mers tot pe incredere, insa daca vrei sa fii corect fata de un client, nu-i faci soft si sa-i spui ca e bine fara sa ai cum sa-l verifici, verificarile alea rudimentare sa urmaresti valorile sunt 0 fata de un dyno..

 

O zi buna!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@SebastianLR

 

Ma gasesti la un service langa Metro Militari

-personal nu detin dyno dar toti clientii care au vrut sa testeze masina inainte si dupa resoftare sa vada exact pe ce dau banii au mers la ce dyno au vrut ei.

 

O seara buna !

 

@WIN60

 

Salut,

Ma repet , cine vrea dyno merge si testeaza masina inainte si dupa.

-sa sti ca de-a lungul anilor mi-au venit multe masini remapate de "tuneri consacrati" ( dupa spusele clientilor - nu am avut cum sa verific eu asta... ) cu solutii de dpf off facute cu programe automate ( Volta, ECUSafe...) care nu faceau decat sa stearga niste tabele de erori fara sa opreasca regenerarea ... + softuri de putere fara sa fie atinse n harti de cuplu + debit motorina maxim, etc :)

 

O seara buna !

Edited by 320i e36
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La versiunea de 163hp modificarea se face direct prin portul OBD si castigul este de cca. 35-40hp si 50-70Nm.

Se preteaza foarte bine la tuning si la noi operatiunea dureaza cca. 2-3ore.

Intamplator am si un grafic de la un BMW cu aceasta motorizare.

E un grafic de M47 sau de N47 - ED ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.