Jump to content

F 650 GS / dakar


sez

Recommended Posts

Salut

 

Am permis din toamna '04 si printre altele ma uitam si la F650GS ca prim motor. Pana acum am auzit de pe la cunostinte (care nu sunt posesori de nici un GS) ca e prea soft, ca e de fetitze numai ca nu e roz si ca sa-mi bag mintile-n cap si sa ma duc la LC4 ca ala-i de baietzei.

 

Eu acum n-am avut ocazia nici pe unul nici pe altul, ma mai gandesc si la un naked ceva gen monster ca prim motor.

 

Are cineva pe la noi 650GS? Un sfat? Ca pe net posesori si reviews am vazut dar prin africa si tarile de mai din nord, dar acolo e altceva...

 

Asfalt uscat!

Link to comment
Share on other sites

eu am mai multe cunostintze care au sau au avut ca prima motocicleta BMW F650 GS.

Este o super motocicleta pentru incepatori

iti ofera o stabilitate foarte buna, comfort cat cuprinde, iar manevrabilitatea in oras este deosebita.

ce sa mai este o motocicleta 100% pentru incepatori, dar o motocicleta pe care o poti utiliza lejer chiar si in primii 2-3 ani.

are si posibilitatea de a te proteja impotriva vantului prin montarea unui parbriz si a unor aparatori la manere fara ca aceasta sa arate caraghios...

 

in rest, daca vrei un naked, ia-ti naked, este la fel de bun pentru inceput, dar iti va oferi o altfel de senzatie si inclinarea de dupa naked este catre sport de obicei... pe cand dupa F650 GS plaja este mai larga si poti sa te indrepti catre orice altceva...

pe de alta parte, la drumetzii, cu naked-ul poti sa mergi alaturi si de chopperisti si de vitezisti si de soft enduristi (mai mult pe strada decat pe aratura :blink: ), pe cand cu F650-ul vei putea merge alaturi de nakeduri si de soft enduro sau enduro...

 

oricare alegere ai face-o, preferabil sa nu depaseasca 60 CP in primul an si sa nu aiba o pozitie mai agresiva decat a GS-ului de 500 de la Suzuki :) ... parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

EL ZORAB-UL TEUTON

 

Motocicleta BMW 650 Dakar este varianta comerciala a modelului F 650 RR cu care Richard Sainct a obtzinut doua victorii consecutive in raliurile Granada-Dakar in 1999 si Paris-Dakar in anul 2000.

 

In urma cu 11 ani, BMW a bulversat lumea motocicletelor prezentand pentru prima oara gama F 650. Aceasta motocicleta versatila iese din tiparele obisnuite ale firmei. Are un singur cilindru si transmisia finala prin lantz, reusind sa ofere publicului larg formula "funduro". Este intr-adevar o motocicleta cu care te simtzi bine in orice situatzie. Fun-bike si enduro in acelasi timp, F 650 creeaza o noua categorie, fiind o realizare simpla si fiabila. Motocicleta pe care pasionatzii o asteptau de mult.

Dupa victoriile consecutive ale lui Richard Sainct in raidurile maraton africane din 1999 si 2000, germanii au luat hotararea de a produce un model hard-enduro avand ca baza invingatorul RR.

In anul 2000, firma BMW lanseaza varianta "GS" - monociclindru care preia tehnologia motoarelor M3, urmare a cererii foarte mari pentru un model cu accentuate calitatzi sportive si off-road. O motocicleta sigura, pe care te urci si o potzi conduce oriunde, atat in aglomeratzia citadina, cat si pe drumurile neamenajate. Astfel, partidele de cross-country devin un prilej de bucucrie, iar senzatzia de libertate este prezenta tot timpul.

Trecerea la categoria "profesionala" este marcata in primul rand de modificarile operate la sistemul de rulare. Astfel, roata din fatza isi mareste diametrul la 21 si se poate opta pentru o mai mare varietate de pneuri adaptate conditziilor mai dure de exploatare.

Amortizarea se modifica corespunzator, incluzand atat furca, cat si monoamortizatorul spate reglabil, Showa. Cursa de lucru creste cu 40 mm in fatza si 45 mm in spate, ajungand la 210 mm atat la jambe, cat si la bascula. In aceste conditzii, inaltzimea seii este de 87 cm ! Cei cu o statura sub 1,80 m si enduristii de ocazie (cazul subsemnatului) trebuie sa se gandeasca de doua ori inainte de a se aventura pe coclauri...

Privindu-l din profil, acest BMW mi-a dat ciudata, dar placuta impresie ca este un melanj intre un velociraptor, armasar pursange arab si o randunica. Nu m-am inselat ! Testele au dovedid ca are toate aceste calitatzi.

F 650 GS Dakar nu este o gluma sau un pretext pentru amatorii de soft off-road. De acest lucru mi-am dat seama inca de cand m-am instalat prima data "la pupitru"...

Luni, 4.08.2003, ora 11.00. Motocicleta luata de la "Automobile Bavaria" are 30 km la bord, ziua este frumoasa, asa ca-i dau "gaz". Din "prima" m-au deranjat pozitzia foarte inalta a seii cu care, trebuie sa recunosc, m-am acomodat abia dupa prima suta de kilometri.

Dupa ce te obisnuiesti cu ea, comportamentul acestei motociclete este extraordinar. La mersul prin oras, pozitzia in sa, ghidonul generos si motorul surprinzator de elastic itzi ofera satisfactzii nebanuite. Se strecoara cu agilitate serpeasca prin traficul oricat de aglomerat, "impinge" vehement, mai ceva ca un supermoto, iar la munte, pe macadam sau grohotis, urca si coboara rampe si pante incredibile. Mi s-a parut un pic ciudat relantiul reglat la 1.400 rpm, dar catzarandu-ma apoi pe drumuri forestiere cu peste 40 de grade inclinatzie, fara ca motorul sa acuze sincope (ar fi fost dramatic), mi-am dat seama ca "stie neamtzul ce stie"... Asa ca, pentru cei care sunt tentatzi sa critice pozitzia prea inalta, primul vad de rau furios trecut cu brio le va schimba parerea. La fel ca si "treapta intai prea scurta", in cazul rampelor atacate in regim de motocros, cat si la exploatarea "hotarata" a cutiei de viteze prin oras (bine-ntzeles cu schimbarile fulgeratoare care se impun) nu fac decat sa ne confirme faptul ca avem de-a face cu o motocicleta de exceptzie, buna oriunde si oricand!

La aceasta concluzie am ajuns dupa ce am condus timp de sase zile un parcurs de peste 2.300 km in toate conditziile posibile. Din Bucuresti in Tzara Motzior, apoi pe Muntele Rosu sau ratacind liber prin padurile de pe culmile Buzaului.

BMW F 650 GS Dakar - un adevarat pursange teuton.

DATE TEHNICE

Motor: (BMW cu tehnologia motoarelor auto de curse M3, dezvoltat dupa Rotax. Este "o legenda" ca motoarele F GS-ului ar fi similare cu cele de la Pegaso...). Un cilindru in patru timpi, racit cu lichid. Alezaj x cursa: 100 x 83 mm. Capacitatea cilindrica: 652 cmc. Putere: 50 CP/6.500 rpm. Cuplu maxim: 60 Nm/5.000 rpm. Raport de compresie: 11,5:1. Distributzie: doua axe cu came in chiulasa si 4 supape. Alimentare: injectzie de benzina cu management electronic. Esapament: catalizator cu trei cai. Ambreiaj: multidisc in baie de ulei. Cutie de viteze: cu cinci rapoarte. Transmisia finala: lantz cu O-ringuri. Greutate proprie: 177 kg. Cu plinurile facute: 192 kg. Acceleratzie 0-100 km/h: 5 sec. 0-140 km/h: 10,8 sec. Elasticitate 60-100 km/h: 5,4 sec. 100-140 km/h: 6,5 sec. Consum: 4,8 l/100 km. Viteza maxima: 170 km/h.

 

Text: Dan Nastase; Foto: ams. Test preluat din revista "auto motor si sport".

post-315-1112194449_thumb.jpg

Edited by dartagnan
Link to comment
Share on other sites

EL ZORAB-UL TEUTON

 

 

DATE TEHNICE

Motor: (BMW cu tehnologia motoarelor auto de curse M3, dezvoltat dupa Rotax. Este "o legenda" ca motoarele F GS-ului ar fi similare cu cele de la Pegaso...). Un cilindru in patru timpi, racit cu lichid. Alezaj x cursa: 100 x 83 mm. Capacitatea cilindrica: 652 cmc. Putere: 50 CP/6.500 rpm. Cuplu maxim: 60 Nm/5.000 rpm. Raport de compresie: 11,5:1. Distributzie: doua axe cu came in chiulasa si 4 supape. Alimentare: injectzie de benzina cu management electronic. Esapament: catalizator cu trei cai. Ambreiaj: multidisc in baie de ulei. Cutie de viteze: cu cinci rapoarte. Transmisia finala: lantz cu O-ringuri. Greutate proprie: 177 kg. Cu plinurile facute: 192 kg. Acceleratzie 0-100 km/h: 5 sec. 0-140 km/h: 10,8 sec. Elasticitate 60-100 km/h: 5,4 sec. 100-140 km/h: 6,5 sec. Consum: 4,8 l/100 km. Viteza maxima: 170 km/h.

19892[/snapback]

Mama dracovenia asta fuge ca un M3 :blink: ,cat ar costa o jucarie din asta?

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ambele. nu au implementat nici un standard de calitate, nici iso nici propriu, rezultatul e traba de mantuiala, lipsa de calificare, client pus pe drumuri. se pare ca bunavointa exista dar nu e suficient.

 

La masini sau la motociclete? :blink:

23430[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut.In urma cu o luna de zile am devenit fan BMW dupa ce mi-am cumparat un f 650, impecabil si la bani putini.Am mai avut vreo 7 motoare dar nici unul nu-mi placea asa mult ca asta.este exact ceea ce imi doream.Clar urmatoarea motoreta o sa fie tot un bmw poate dakar. Spuneti-mi si mie care aveti cate ceva despre el.Ma intereseaza sa iau ca model un suport de coburi laterale sa-mi fac si eu unul, si sa stiu daca pot sa-i pun o foaie mai mica sa merg mai cu viteza.La o suta la ora am 4 mi de ture.

Vreau sa aud si eu pareri, voi cu cat mergeti la drum lung cu ele si ce uleiuri folositi.A, ERA SA UIT. SE MAI POATE INALTA DE SPATE? SI CUM.

Link to comment
Share on other sites

Salut.In urma cu o luna de zile am devenit fan BMW. Clar urmatoarea motoreta o sa fie tot un bmw poate dakar. Spuneti-mi si mie care aveti cate ceva despre el.

Raspunsul meu a fost pentru textul de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

salut. Am avut un f650 st si am fost multumit pt un incepator.Ulei semisintetic sau sintetic pt ambreiaj umed si benzina f plumb.Nu mi-au placut vibratiile si obligativitatea mentinerii unei turatii in jur de 3-4000,posibila prin schimbarea continua a vitezelor;acum am un k 100rs si credeti-ma ca e net superior un motor in 4 cilindri:vibratii mai mici,cuplu pe masura si poti merge intra 4-a sau 5-a cu 2000 de rotatii,adica daca nu vreau rezerva de putere pt o accelerare imediata ,uiti sa schimbi vitezele
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

M-am hotarat:in martie vreau sa-mi iau un F650GS.

Merita diferenta de pret in favoarea Dakar ? (garda la sol mai mare,suspensii cu cursa mai lunga si alt tip de cauciucuri,parca).

Ce ar mai trebui ca echipament suplimentar,in afara de ABS si manere incalzite ?

Motorul vreau sa-l folosesc 50% in oras si in rest pentru escapade :blink:

Am inteles ca e un pic cam moale suspensia pe spate,daca ai si pasager ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
e super.am mers cu una in turcia.faza e ca nu am $ ,ca si acuma mi-as lua una.e mult mai buna pt un incepator decat modelul de 1100 care este si mai greu.e bine de urmarit serialul pe explorer cu cei 2 care au facut siberia cu ele,si era pe discovery mai demult 4 bikeri care au facut inconjurul lumii pe niste japoneze de 350 cm.depinde ce vrei sa faci cu ea :autobahn sau off road
Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...
Salutare tuturor! doresc sa achizitionez o motocicleta BMW F650 GS model 2002. Imi poate spune cineva daca motorul este pe injectie si cum pot sa verific daca are ABS sau nu. Pe ghidon are 2 butoane unul scrie ABS si celalalt ii pentru incalzirea manerelor de la ghidon. 45000 km ii mult pentru o astfel de motocileta? Va multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor! doresc sa achizitionez o motocicleta BMW F650 GS model 2002. Imi poate spune cineva daca motorul este pe injectie si cum pot sa verific daca are ABS sau nu. Pe ghidon are 2 butoane unul scrie ABS si celalalt ii pentru incalzirea manerelor de la ghidon. 45000 km ii mult pentru o astfel de motocileta? Va multumesc!

 

http://www.mbike.com/bmw/f650gs/2002

 

Daca are ABS are cu siguranta si pompa ABS, roata polara, senzor ABS.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ca sa o verifici daca are ABS:

 

- sub sa se vede un bloc metalic cu niste confucte metalice (vreo 4) care intra in el

sau

- la maneta de frana pleaca conducta flexibila, dupa care se face conversia la conducta metalica/rigida

sau

- la roata fata este prezent discul cu fante pt citirea rotatiei (atentie, nu exista GS cu ABS doar pe spate, cum zic unii, ori are, ori n-are. Roata cu fante de pe spte ajuta la vitezometru)

sau

- te duci pe o zona cu pietris, si la viteza mica te dai in frane (eu asa am facut)

 

Eu aveam vreo 71k si era in mintile ei, conteaza cum a fost intretinuta.

 

vezi ca modelul pre facelift (ininte de 2004) avea ceva probleme la furca

 

Gasesti pe http://faq.f650.com/main.html tot ce vrei sa stii de modelul asta, de la probleme comune si cum sa schimbi uleiul, la cum sa-l faci bucati :frantics:

 

A.

Edited by Atomykatt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.