Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Lipsa infrastructurii e doar o circumstanta, agravanta in cel mai rau caz, nu ea in sine duce la atatea accidente, dobitocul ala care merge cu +100kmh in zona de 50 si depasteste pe linie continua, in varf de rampa, in curba fara vizibilitate, nu tine cont ca ploua sau ninge, el are gume din 1900 toamna sau de iarna in plina vara, ori e la polul opus si crede ca el e cel mai smecher de pe sosea si lui nu i se intampla nimic ca are masina de fite si asa mai departe, daca infrastructura ar fi principala cauza atunci am muri toti :).

 

Doar pentru ca nu are autostrada e indreptatit sa depaseasca in zone nu ar trebui? Doar pentru ca nu are autostrada e indreptatit sa nu acorde prioritate sau sa mearga la fel de tare si cand ploua/ninge?

 

Scuza cu infrastructura tine pana la un punct, o sa intarzii poate din cauza ei, ajungi obosit dar totusi daca tii la viata ta nu faci acte de teribilism si pui in pericol alti oameni nevinovati.

 

E pacat ca multi nu au o imagine de perspectiva, daca ar fi filmati de un elicopter cum fac niste depasiri stupide doar sa treaca in fata ta sau a mai multor masini ca sa ajunga de fapt cu 3-4 min maxim mai devreme la destinatie, probabil atunci si-ar da seama ca e total inutil pe un tronson cum e V Oltului, si nu numai, sa depasesti pentru ca nu castigi mai nimic ca si timp, dar multi o fac din teribilism, nici macar din adrenalina probabil, majoritatea care-i vad ca depasesc au de obicei masini destul de slabe, nu stiu de ce au impresia ca trebuie sa dovedeasca ceva celui pe care l-au depasit. Inteleg cand dai de unul foarte slow sau vreun camion depasit de vreme, dar altfel de cele mai multe ori chiar se circula cu o viteza medie bunicica pe multe tronosoane de DN, viteza chiar peste limita legala cu min 10-20kmh. Intarzieri mari apar tocmai cand dobitocul ala face accident si blocheaza tot si mai distruge si niste vieti.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O comparatie (fortata, dar relevanta) este cu un supermarket. Mergeti la supermarket-ul vostru preferat sambata dimineata la ora 8:10. Sunt foarte putini clienti, aveti loc sa va "desfasurati" in tihna, va intelegeti perfect cu toata lumea si, dupa caz, chiar zambiti celor din jur.

Mergeti la acelasi supermarket in zilele dinaintea Craciunului, sau Pastelui. Este super aglomerat, foarte multi se comporta necivilizat, nervii sunt intinsi la maxim, apar frecvent conflicte.

Sunt aceeasi oameni care frecventeaza supermarket-ul acela, dar contextul diferit ii face sa se comporte necivilizat si agresiv.

Exact asa este si pe drumul public. Comparati o autostrada cu trafic lejer, versus un drum national pe care se circula bara la bara.

 

Comportamentul uman este extrem de complex, iar aglomeratia si conditiile dificile de deplasare ii transforma in mod negativ pe soferi. Sunt studii de psihologie pe acest subiect. Cunosc oameni educati si civilizati care la volan se comporta uneori ca niste vagabonzi.

De aceea, eu sunt printre cei care considera ca infrastructura are un rol fundamental in asigurarea unui trafic sigur. Atat timp cat masinile sunt conduse de catre oameni, infrastructura de calitate ii determina sa isi tina latura animalica sub control.

 

 

Dar, lipsa infrastructurii normal ca creste mortalitatea pe sosele prin simplu fapt ca accidentele se provoaca frontal. Acest accident pe autostrada nu s-a lasat cu morti, pentru ca nu a exitat contrasens ca sa existe o ciocnire frontala.

+1

 

Accidentul rutier in sine se produce din cauza uneia sau mai multor conditii ce tin de factorul uman , uneori de starea tehnica a masinii sau neprevazutul . Consecintele accidentului pot fi limitate sau amplificate ca gravitate de starea infrastructurii

Mai degraba, o infrastructura de calitate reduce probabilitatea de a se intampla accidente, iar, din caz de accident, limiteaza consecintele acestuia.

Citisem undeva o statistica a Parlamentului European din care rezulta ca 8% din accidentele rutiere au loc pe autostrazi, 55% pe drumurile rurale si 37% in zonele urbane. Este cat se poate de clara importanta autostrazilor.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

de acord ca este o baza importanta, dar atunci cand nu o ai nu-ti poti justifica actiunile tembele prin lispa ei, asta e realitatea, nu le avem si trebuie sa ne comportam ca atare, suntem oameni si gandim.

 

Tocmai de aceea nu ma duc la cumparaturi cand e aglomerat, ca sa nu-i calc cu caruciorul :rolleyes:

 

P.S. ma enerveaza astia care merg pe banda de viteza cand cealalta e libera si au explicatia ca aia prima mai are denivelari, dar nu casca ochii in retrovizoare sau care fac slalom printre canale care de abia daca sunt la un nivel mai jos fata de asfalt, azi un dobitoc cu un X5 ocolea la ele de parca facea jaloane, in conditiile in care in Sibiu majoritatea chiar nu sunt atat de grave incat sa le ocolesti, decat poate daca ai vreun Lamborghini, dar mi se pare penibil sa faci asta de parca de aia se strica suspensia masinii, si in DE iei la canale de te plictisesti ca nici la ei nu's ca'n palma si au si aia drumuri proaste prin orase, acolo nu s-a mai stricat masina, normal ca se strica aici ca a luat un canal. S-a stricat aici ca neamtul nu a schimbat la ea nimic in 250k km si evident ca acum incep sa pice, nu ca a dat el in canale.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

"FiveThreeFive" din ce sustii tu eu inteleg ca datorita calitatii etalon a autostrazilor din DE , soferul nu trebuie sa mai fie f atent la drum ? Accidentele pe autostrazi, ca si pe celelalte drumuri, se intampla din cauza nerespectatii unei/unor prevederi din Codul Rutier, nu ca nu curge apa la WC-ul de pe margine .
Link to comment
Share on other sites

Raportul UE e cat se poate de clar. Pe autostrazi sunt mai putine accidente cu muuuuult, fata de celelalte zone/drumuri.

 

Asta inseamna ca traficul sigur e dat de infrastructura, infrastructura care ii face pe teribilisti sa li se para fara sens sa forteze, pentru ca nu mai au unde (apropo de ce zicea mik15 ca cei cu masini slabe forteaza depasirile).

 

Neavand autostrazi, din pacate viata ne este pusa in pericol in fiecare zi cand iesim din localitate. Si nu mi se pare corect ca eu sa astept alti 20 de ani pana sa pot sa merg de la Cta la Arad in siguranta.

 

iijwF3A.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

e normal ca au mai putine, dar nu doar pentru ca au autostrazi, ci pentru ca le au de mai bine de 50 de ani si stiu sa si circule cum trebuie pe ele, ci pentru ca respecta legislatia, ci pentru ca e plin de camere si de politie civila, ci pentru ca au mai mult respect pentru viata lor si a celorlalti, ci pentru ca nu au nimic de dovedit, ci pentru ca nu refuleaza frustrarile in trafic... Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 saptamani cand am iesit pe la Nadlac, pe portiunea Sibiu-Deva, Lugoj-Nadlac nu am avut nicio emotie. Se circula ca si in afara (fara sa dovedeasca nimeni nimic, fara frustrari deoarece traficul era lejer).

 

Nu avea nimeni ce sa forteze, asta inseamna autostrada, e loc pt toata lumea, atat pt masinile lente, cat si pt grabiti.

 

La fel si cand am fost la Cluj, autostrazile tempereaza traficul sa zic asa.

 

Si garantat autostrazile vor diminua cu mult nr de morti, morti care exista acum pe tronsonul V. Oltului, sau Brasov-Sibiu etc.

Link to comment
Share on other sites

Ce relevanta are acest grafic ? Ca sunt mai putine accidente pe autostrada decat in alta parte ? Cu siguranta e valabil si in RO . Adica pe autostrada cand ai circula cu masina ai deveni dintr-o data sofer model, iar pe celelalte drumuri...da-i pe repede inainte cu statia si WAZE-ul. Apropos, flash-uit-ul si nepastrarea distantei reprezinta si acestea contraventii, nu banalitati ...si iar am ajuns la EDUCATIE.
Link to comment
Share on other sites

Raportul UE e cat se poate de clar. Pe autostrazi sunt mai putine accidente cu muuuuult, fata de celelalte zone/drumuri. [...]

 

Foarte interesant. As fi curios sa vad daca exista un grafic similar si pentru numarul de coliziuni, nu doar pentru decese. Sunt curios daca si proportiile intre numarul de accidente fara decese, pe acelasi sectoare de drum, arata la fel. Incerc sa inteleg daca se intampla ce spuneai intr-un comment mai sus (multe accidente, dar mai putine dintre ele cu potential de a conduce la decese pentru ca dispar impacturile frontale, etc.)

 

Fara nicio urma de rautate sau samanta de scandal, chiar sunt curios de informatia asta. :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Cand ai autostrada ai loc sa mergi (mai tare daca asta iti doresti), in timp ce pe tronsonul Pitesti-Sibiu, cat ai media? 60 kmh? Eu nu le gasesc scuze grabitilor, eu nu folosesc waze sau mai stiu eu ce, dar nu mi-as dori sa fiu pe sensul opus cand inconstientul crede ca are timp sa faca o depasire.

 

De-aia sunt importante autostrazile, sa nu mori, toxaba.

 

anania: aici e raportul https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/statistics/dacota/asr2018.pdf, cauta si vezi ce gasesti.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca trebuie demonstrat ceva in 2019. Autostrazile sunt mult mai sigure chiar si in caz de accident decat ORICE alt tip de drum. Asta pe langa beneficiul de a obtine o deplasare mai rapida. Nu inteleg cine nu intelege acest lucru?
Link to comment
Share on other sites

cred ca suntem cu totii de acord ca autostrazile ar ajuta, DAR ce facem pana atunci? Asta este important! Ne lamentam si dam vina pe lipsa lor ca sa mergem inconstient? Nu respectam viata celorlalti si pe a noastra? E ceva gen pai la bine ne e bine dar la rau ne dam in cap, acolo cred ca se vede mai mult nivelul de educatie. Cred ca despre asta ar trebui mai degraba sa fie vorba, ca despre autostrazi doar putem povesti pe unde ne-am plimbat sau auzi pe la TV ce ne mai mint astia :twitch: ...
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

De acord ca sunt cele mai sigure cai de transport rutier. Dar in RO, cand vezi animale (nu orice fel, ursi), lipsa de parapeti, tembeli care merg cu 130 km/h la 3 m in spatele tau , lume oprita pe banda de urgenta sa faca poze...nu prea cred ....
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Corect! Autostrada te fereste de impactul frontal ( desi la cati tembeli merg la noi pe contrasens pe autostrada, nu poti sa fii 100% sigur de asta), dar nu te fereste de alte cauze. Total de acord ca sunt super necesare autostrazile, dar o zic cu parere de rau ca nu reprezinta solutia magica si fara educarea prin masura drastice a soferilor, tot vom avea morti pe sosele. Acel sofer tembel care sta poate un pic mai cumite pe autostrada, va incalca legea cu prima ocazie cand revine pe un drum national.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Corect! Autostrada te fereste de impactul frontal ( desi la cati tembeli merg la noi pe contrasens pe autostrada, nu poti sa fii 100% sigur de asta), dar nu te fereste de alte cauze. Total de acord ca sunt super necesare autostrazile, dar o zic cu parere de rau ca nu reprezinta solutia magica si fara educarea prin masura drastice a soferilor, tot vom avea morti pe sosele. Acel sofer tembel care sta poate un pic mai cumite pe autostrada, va incalca legea cu prima ocazie cand revine pe un drum national.

Ei bine,cu cât mai mulți km de autostrada = cu atât mai puține șanse ca șoferul tembel sĂŁ facĂŁ ceva aiurea pe drumul national = mai puțini morți.

E greu de ĂŽnțeles cĂŁ autostrada salveazĂŁ vieți/timp?

PânĂŁ sĂŁ ajungem la educația vesticilor( care e totodatĂŁ la acel nivel datoritĂŁ legilor ) tot ar fi salvate niste vieți dacĂŁ ar exista autostrĂŁzi.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai senzatia ca eu sunt anti-autostrazi sau ce? Educatia nu se face peste noapte, dar vezi tu ca la noi nici autostrazile nu se fac peste noapte. Sa dea Domnu` maine sa ma trezesc si merg pe autostrada pana sa si duc gunioul la tomberon, dar tare mi-e teama ca pe drum ma intalnesc cu vreun tembel.

 

Nu ma intereseaza ordinea in care se intampla lucrurile: prima data autostrazi sau prima data educatie, tot ce zic e ca soferii romani au ceva impotriva respectarii regulilor, chiar daca asta nu le aduce niciun beneficiu semnificativ. Ce scuza are un tembel care merge numai pe B2 pe autostrada, desi B1 e libera?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai senzatia ca eu sunt anti-autostrazi sau ce? Educatia nu se face peste noapte, dar vezi tu ca la noi nici autostrazile nu se fac peste noapte. Sa dea Domnu` maine sa ma trezesc si merg pe autostrada pana sa si duc gunioul la tomberon, dar tare mi-e teama ca pe drum ma intalnesc cu vreun tembel.

 

Nu ma intereseaza ordinea in care se intampla lucrurile: prima data autostrazi sau prima data educatie, tot ce zic e ca soferii romani au ceva impotriva respectarii regulilor, chiar daca asta nu le aduce niciun beneficiu semnificativ. Ce scuza are un tembel care merge numai pe B2 pe autostrada, desi B1 e libera?

DacĂŁ ar primi o amendĂŁ de aprox 500 euro pt asta și ar știi cĂŁ nu are scĂŁpare de la neplata ei crezi cĂŁ și-ar schimba comportamentul?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.youtube.com/watch?v=whVCVIbRRBs

 

Acum sigur, pe langa faptul ca erau sub influenta bauturilor alcoolice si a cine stie ce mai ce (ce muzica asculta nu conteaza), presupun ca au cumparat acea serie 6 cu banii munciti cu greu ca ingineri, medici si economisti la diferite firme, unde au o reputatie impecabila. Nu? /s

 

Si cum de au scapat oare, ca nu pare sa fi purtat niciunul centuri...

Link to comment
Share on other sites

Bilantul este mult mai grav: o femeie de 79 de ani, un copil de 3 ani si o femeie insarcinata: partea mai trista este ca in mediul rural e plin de asemenea specimene ce fac liniute intre comune, sub influenta alcoolului, de multe ori cu masini neinmatriculate, bazandu-se si pe faptul ca un echipaj de politie rutiera nu ajunge niciodata in zona, iar seful de post , daca exista, este var de-al doilea si nu ii deranjeaza. Iar o mare parte din populatia comunelor respective empatizeaza vis a vis de comportamentul lor antisocial. Ma intreb care ar fi metoda cea mai buna de a izola aceste comportamente si acesti indivizi fara discernamant si respec pentru reguli de societate.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.