Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Cred ca mai depinde si de situatia din teren: drum drept, vizibilitate, etc.

In 2020 a fost un accident in Craiova intre un taxi si un bmw volan dreapta. Taxi avea cedeaza sau stop (nu mai tin minte), bmw-ul circula pe drum cu prioritate cu 130 km/h, dupa o curba care limita vizibilitatea taxiului.

Pe camerele din zona se vede cum taxi-ul opreste, se asigura, pleaca si, ulterior, este spulberat de bmw. Toti 4 din taxi au murit pe loc. Nu stiu cum s-a incheiat cercetarea, teoretic taxi avea cedeaza sau stop, practic a facut tot ce se putea ca sa se asigure. Repet, bmw-ul venea dupa o curba, cu 130, volan dreapta. 

Am fost de cateva ori acolo, in ambele situatii si eu nu consider taxiul vinovat.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pvsilviu said:

[...] teoretic taxi avea cedeaza sau stop, practic a facut tot ce se putea ca sa se asigure. Repet, bmw-ul venea dupa o curba, cu 130, volan dreapta. 

Cand am luat permisul, in regulamentul privind circulatia pe drumurile publice (parca HG 772/1966) era un articol care stipula ca este obligatorie reducerea vitezei "pana la limita evitarii oricarui pericol" in numeroase situatii, printre care curbe periculoase sau lipsite de vizibilitate. 

In mod evident, era o regula absurda si totodata draconica; pentru orice accident care se intampla in situatiile din lege, toti soferii implicati erau vinovati. Din cate tin minte, regula a fost eliminata din codul rutier acum mai bine de 2 decenii.

Decizia instantei in cazul accidentului de la Cluj dintre VW si Skoda - discutat mai sus - cred ca a fost foarte corecta si poate constitui o buna referinta de jurisprudenta, in viitor. Tind sa cred ca aceeasi judecata, aplicata cazului de la Craiova, descris de tine, ar incrimina soferul BMW-ului.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Accidentul cumplit a avut loc acum patru ani, pe 17 mai 2020, în Craiova. Inițial, șoferul a primit o sentință cu suspendare, dar Curtea de Apel Craiova a decis că trebuie să petreacă doi ani și jumătate în închisoare din cauza vitezei sale peste limita legală în oraș, care depășea 100 km/h

 

Se pare ca a primit ceva, cam putin, totusi

Edited by Romulus
text format
Link to comment
Share on other sites

40i cred ca nu poate. E64 650i al meu probabil ajungea cu greu acolo, si avea 368 CP.

Era limitat la 250 km/h dar pe bord se oprea la 260 km/h si parea sa mai vrea sa mearga estimez eu spre 280 km/h poate.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Alex3245 said:

Infiorator. Noi, oamenii, nu realizam nici cat de usor ne putem pierde viata, nici cat de mult depindem de hazard. Oamenii aceia saracii au fost pur si simplu in locul nepotrivit, la momentul nepotrivit. Au fost in totalitate la mana destinului.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Oare cu un mic reflex nu ar fi putut să tragă pe contrasens brusc? 
Nu vreau să zic în niciun caz ca putea fi evitat.. una e filmarea, alta e realitate, știm toți asta ca e o mare diferență de cum pare pe filmare față de realitate.. însă totuși cu puțină frică și reflex, nu îți vine să tragi în orice parte numai nu să rămâi în partea în care vine peste tine un camion?

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu rautacios, si poate nici eu nu sunt 100% sigur cum as fi reactionat in acest caz, dar 99,99% sunt sigur ca atentia la volan e cea mai importanta, si faptul ca te uiti totusi mai departe decat botul masinii tale, si incerci sa anticipezi oarecum ce se intampla... cum a zis si @WIN60 totusi in cazuri de genul parca ar trebui sa intre in miscare si instinctul de supravietuire, unde teoretic faci orice sa incerci sa eviti, chiar daca poate nu reusesti, dar macar incerci... cred ca in cazuri de genul se face diferenta intre un simplu conducator auto, si un sofer. Eu tot timpul am sustinut ca cel putin 60-70% din oamenii care stau in spatele volanului nu prea au tangenta cu sofatul. Multi conduc de necesitate si nevoie, fara a avea vreo inclinatie in acest sens, si de multe ori aceste lucruri costa mai mult decat ar trebui...

Dar totusi nu prea am inteles ce s-a intamplat cu camionul? A avut o explozie la vreo roata? Cel putin asa imi pare...

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, WIN60 said:

Oare cu un mic reflex nu ar fi putut să tragă pe contrasens brusc? [...] una e filmarea, alta e realitate

@WIN60 Am reluat filmuletul de nenumarate ori. Iti inteleg punctul de vedere; la o analiza a poteriori, la rece, poate ar fi existat un scenariu prin care soferul autoturismului sa se fi salvat. Dar aici discutam de un sofer amator intr-o situatie limita total neprevazuta. Eu consider ca nu avea nicio sansa. 

Daca tii minte cazul in care Sully Sullenberger a salvat in 2009 un avion plin cu pasageri "aterizand" in raul Hudson, ulterior au fost facute tot felul de simulari pentru a verifica daca ar fi avut timp sa aterizeze pe unul dintre aeroporturile din zona. Si a existat un astfel de scenariu plauzibil, dar care presupunea ca, imediat dupa ce motoarele s-au oprit, Sully sa fi inceput manevrele catre aeroportul respectiv. Ceea ce, in practica, nu era posibil: orice om are nevoie de un mimimum de timp pentru a realiza in ce situatie ce afla si a lua o decizie. In cazul lui Sully, timpul necesar a fost de 30 de secunde. Iar dupa acest timp, doar manevra cu aterizarea iun Hudson a fost singura solutie viabila.

Revenind la accidentul in discutie, in opinia mea soferul respectiv a fost un biet miel la taiere. Camionul a sarit in sus, a aterizat iar pe o traiectorie corecta, si abia apoi incepe devierea fatala catre sensul opus, la distanta mica in fata autoturismului. Absolut nicio sansa si totodata nicio urma de vinovatie pentru soferul autoturismului.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate niste oameni nevinovati au murit in urma acesti cumplit accident. Suntem fruntasi la capitolul decese pe sosele.

De ce se intampla asa ceva? Din pmdv din vina statului. Infrastructura slaba, organe de control absente, la volanul aclor autocamioane se urca tot labilii psihic, obositi poate dupa un sprit and so on, who cares?

Acest tip de camioane ar trebuie interzise pe drumurile publice.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Mircea-Si said:

Acest tip de camioane ar trebuie interzise pe drumurile publice.

Nu prea am inteles logica, mai ales ca pare un camion din cele folosite de UMB pentru construcția autostrăzilor din tara, probabil era chiar unul care lucra la Sibiu-Brasov in zona.

umb-camioane-autostrada-e1677058030171.j

image.png

Nu stiu de ce e tot portocaliu ca cele de la UMB dar cred ca aproape sigur in zona Avrig se lucreaza la autostrazi.

image.png

Pe tronsonul rosu a inceput sa lucreze recent firma Makyol. Cine este Makyol, compania din Turcia care ar putea construi ,,cap-coadă” Autostrada (A 13) Sibiu-Făgăraș (bizbrasov.ro)

Link to comment
Share on other sites

E un 8x4, Ford din ce imi dau seama dupa grila, si nu pare ceva coptatura de vreo 20-30 ani... pare un model mai nou... poate 5-8 ani... deobicei, din proprie experinta, problema majoritatii este ca freaca anvelopele in toate conditiile de santier, nu vreti sa stiti cum pot circula unii cu asemenea mastodonti, poate si cu bucati de fier prin roti ( am vazut cazuri ! ) sau cu ele coapte de uzura, rupte cu bucati sarite, sa nu mai vorbesc de greutate, ca le incarca pana la refuz cu 10-15tone peste, si asta adauga sarcina si mai mare pe anvelopele coapte. Ganditi-va ca un 8x4 are 8 anvelope de tractiune si 4 directoare, x aprox 2500/3000lei bucata... aprox 35.000lei un set complet... cati credeti ca la schimba la uzura?!?

Dupa cum pare si din film, eu am impresia ca una din anvelope a explodat, de aia a si sarit camionul asa, de la altceva nu imi dau seama ce ar fi putut fi, ca groapa, sau ceva, cam exclus...

Link to comment
Share on other sites

Logica e simpla, in caz de accident cu un turism, sansele de supravietuire ale celor din turisme sunt 0. mai ales ca aceste autocamioane pot lejer atinge 90km/h incarcate, 30 tone@ 90km/h vs 1.2 tone sau hai maxim 1.8 tone  @ 90-100 km/h care ar fi rezultatul? Inca un aspect, sunt supra inaltate, orice belina intra leje sub acest camion in caz de accident, pateu te face. Nu e acelasi lucru ca un cap tractor cu semiremorca pt transport care sunt foarte joase.

In cazul de fata daca camionul avea viteza mica, aceasta tragedie nu se intampla.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

Dupa cum pare si din film, eu am impresia ca una din anvelope a explodat, de aia a si sarit camionul asa, de la altceva nu imi dau seama ce ar fi putut fi, ca groapa, sau ceva, cam exclus...

O varianta ar fi sa fi lovit bordura din dreapta din neatentie. Oricum soferul a platit si el cu viata.

DN1 - Google Maps

Nu stiu daca asta este podul, cred ca nu, dar mai caut. Se vad "bordurile".

2 minutes ago, Mircea-Si said:

Logica e simpla, in caz de accident cu un turism, sansele de supravietuire ale celor din turisme sunt 0. mai ales ca aceste autocamioane pot lejer atinge 90km/h incarcate, 30 tone@ 90km/h vs 1.2 tone sau hai maxim 1.8 tone  @ 90-100 km/h care ar fi rezultatul? Inca un aspect, sunt supra inaltate, orice belina intra leje sub acest camion in caz de accident, pateu te face. Nu e acelasi lucru ca un cap tractor cu semiremorca pt transport care sunt foarte joase.

In cazul de fata daca camionul avea viteza mica, aceasta tragedie nu se intampla.

Si nu mai construim autostrazi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.