Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Pacat ca se circula in halul asta in Romania. 150 km/h este o viteza mare in afara localitatilor, ce sa mai spunem sa mergi cu viteza asta intr-un sat unde poate sa iasa din curte orice vietate si sa nu ai timp sa reactionezi. 

Degeaba ai M8 daca esti prost si nu adaptezi viteza la conditiile de trafic. Personal am ajuns la concluzia ca in Romania nu ai nevoie de mai mult de 200 cp la o masina pt ca nu ai efectiv unde sa mergi cu ea in conditii legale si de siguranta. Sa stai bara la bara pe Valea Prahovei sau pe alte drumuri din tara sau sa te tarasti de la semafor la semafor prin orasele aglomerate nu ai nevoie de M8.

 Sau daca tot cumperi o masina puternica si scumpa, fa naibii niste cursuri unde sa inveti cum sa o controlezi, sa nu mori daca ai o situatie limita.... Interesant clipul pus mai sus cu testarea masinilor - evitare la 140 km/h. 

Edited by Cosminbad
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Am trecut prin zona respectiva de nenumarate ori, o cunosc foarte bine, e drum drept pe o portiune foarte lunga si e fix pe iesirea din localitate. Pot spune ca într-adevăr te imbie sa o calci bine , mai ales daca vizibilitatea e maxima, poti face depasiti in liniste. Ce ma frapeaza foarte mult (cred ca am vazut de peste 20 ori videoclipul) e cum a putut pierde controlul la o masina 4x4 tinand cont si de latimea anvelopelor care iti ofera o aderenta suplimentara , fiind un M8. 

Personal pot spune ca doar cu RWD masina in general o simti foarte bine cand da sa piarda aderenta si imediat daca ridici piciorul din acceleratie ea se pune pe traiectorie singura. Nu stiu cum se comporta un Xdrive, dar mi-e greu sa cred ca mai rau. 

Drumul e lin, fara denivelari sau gropi, pentru mine ramane un mister ce s-a intamplat.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, HitmaNLive said:

Am trecut prin zona respectiva de nenumarate ori, o cunosc foarte bine, e drum drept pe o portiune foarte lunga si e fix pe iesirea din localitate. Pot spune ca într-adevăr te imbie sa o calci bine , mai ales daca vizibilitatea e maxima, poti face depasiti in liniste. Ce ma frapeaza foarte mult (cred ca am vazut de peste 20 ori videoclipul) e cum a putut pierde controlul la o masina 4x4 tinand cont si de latimea anvelopelor care iti ofera o aderenta suplimentara , fiind un M8. 

Personal pot spune ca doar cu RWD masina in general o simti foarte bine cand da sa piarda aderenta si imediat daca ridici piciorul din acceleratie ea se pune pe traiectorie singura. Nu stiu cum se comporta un Xdrive, dar mi-e greu sa cred ca mai rau. 

Drumul e lin, fara denivelari sau gropi, pentru mine ramane un mister ce s-a intamplat.

cand stanga dreapta este zapada, e clar ca vorbim de temparturi negative. drumul este deszapazit, dar in continuare umed. nu ai aderenta sa vii tu cu 200+ si sa faci un S cu frana calcata la maxim. A rupt aderenta in momentul cand a bruscat-o de pe o banda pe alta. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Urat rau accident. D-zeu sa-i odihneasca-n pace. Pacat de toti trei ca erau tineri, si mai mare pacat de acea copila ca n-a apucat sa-si traiasca nici macar copilaria.

Cum au mai zis si altii, ciudat rau cum a intrat in balans in momentul in care s-a repliat pe banda lui. N-as fi crezut ca se poate intampla unei astfel de masini, cel mai probabil a bruscat volanul, posibil ca a dat si in frane cand s-a repliat, dar cel mai probabil a tras prea tare de volan, posibil din frica.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, VladE46 said:

Degaba ai 4x4, 6x6 sau 8x8, daca ai anvelope "Primejdia" si/sau profil naspa sau de vara pe vremea aceasta.... asta se intampla + skill-uri pe minus. 

Am mers eu de unde stau pana la munca unde erau anvelopele cu jantele de iarna , cu cele de vara pe 19 , iarna trecuta. Intr-adevar a fost distractia cea mai mare pana am reusit sa ies din parcare (doar impins), dat in rest pe drum am mers fara sa rup aderenta. Nu cred ca era cazul in situatia de fata , sa fi avut omul anvelope de vara, dar eu am mers pe drum ca cel din filmare cu anvelope de iarna, evident intr-un regim normal de mers, dar cu zapada pe partile exterioare drumului (cum a zis si alt coleg). 

Ma repet, doar daca la revenirea pe banda a tinut pedala de frana continuu apasata exista riscul sa se intample situatia de fata, altfel nu exista sub nici o forma. 

Nu sunt o persoana care merge usor , si am putut sa vad cum actioneaza sistemele, te ajuta mai mult decat iti poti imagina vreodata ca o poate face. Am avut si viraje in care am intrat prea tare si in loc sa fie supravirare, intram in subvirare, din cauza ca nu acceleram , si am avut și situatii in care efectul supravirator era corectat de sisteme ca și cum nimic nu s-a intamplat. 

!!REPET!! ATATA TIMP CAT STII SA IEI PICIORUL DIN ACCELERATIE SA LASI MASINA SA FACA CE STIE EA!

Refuz sa cred ca un xdrive se comporta atat de rau, decât daca nu a tinut pedala de frana apasata pana in ultima clipa, blocand total rotile, intr-o miscare a masinii de translatie laterala. Daca tinea frana apasata pe traiectorie dreapta , nu se intampla acest lucru, intrând ABS-ul care iti permite controlul asupra directiei 

Totodata , e uimitor cum a ajuns o masina de ultima generatie sa nu mai poata fi identificata in urma unei coliziuni. Inteleg momentele de deformare si de structura , dar mi se pare ca masina aia s-a deformat structural in asa mod incat nici daca ii chemai pe cei de la BMW, nu stiau sa indentifice ce model e. 

 

Link to comment
Share on other sites

Deci fratii mei dragi. Cand asflatul e umed si are aspectul ala cetos/aburit, aia e mâzgă dinaia infecta de nu o vezi si ti se pare ca e numa bine de dat blana. Pe asfalt aburit nu te scapa nici masina computer de accident. Nu e nici un mister acolo. I-a fugit fundul dupa ce a reintrat in banda, si inertia l-a impins inainte in timp ce a inceput sa se invarta.

tumblr_otly7srcpt1v4u49oo1_400.gif

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cred că a fost o combinație de factori, poate a avut ceva dezactivat (nu știu de ce ai face așa ceva pe acest tip de drum , dar nu exclud), poate anvelope nașpa, nu cred că de vară dar se va vedea la anchetă, dacă a mai rămas ceva sau poze făcute de amici/cunoștințe anterior. Este ciudat modul cum s-a lipit cu lateralul la revenirea din depășire, nu s-a activat detecția de obstacole, dar de ce a derapat? A tras prea tare de volan și DSC-ul nu a avut timp să intervină? Ceva nu a fost în regulă.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, VladE46 said:

RIP M8...

Facuse Silviu Toma de la Romanian Driving Experience un videoclip in care a replicat manevra, in conditii de siguranta, desigur:
https://www.instagram.com/reel/DEFB58boypP/?igsh=NGcycXNoaHJ5NHJ1 
Descrierea videoclipului
"Ce vedeti in acest clip este o masina de generatie noua, cu toate sistemele de sigurantà active, care face o trecere de pe o banda pe cealalata in acelasi fel in care a facut si soferul BMW-ului M8 din accidentul de la Suceava, in care au murit 3 oameni. Testul este facut intr-un cadru sigur si controlat pe un aslfat lipsit de aderenta, ft rece, cu anvelope RECI! SUNT EU LA VOLAN!! INVATATI DIN ASTA!!!
Am ascultat parerea multor oameni si ma vad nevoit sa clarific ceva. Oameni buni....fiti atenti ca va scriu acum:
SISTEMELE DE SIGURANTA ALE MASINILOR AU NEVOIE DE ADERENTA!! AU NEVOIE DE ANVELOPE!! Au nevoie sa se "agate" de ceva!!! Daca pe jos e "sticla" poti sa ai toate sistemele de pe pamant!!! Nu te vor ajuta deloc. Greseala pe care a facut-o soferul M8-ului este ca a multor alti oameni: s-a bazat prea mult pe masina si pe sistemele acesteia. "

Fratilor, uitati-va la video-urile puse de @VladE46. Alea sunt masini cu multi cai, sisteme peste sisteme, nedezactivate si pneuri corecte. Putin ud, si asta se intampla. Cei din aceste video-uri intra in poarta cu 130 km/h daca fac ca si la BMW. Cel cu accidentul avea (estimarea mea ochiometrica) spre 180 km/h cand a facut aceeasi manevra. 

Nu e nevoie de dezactivat sisteme, pneuri proaste, e suficient putin ud pe jos (iar acolo estimez eu ca era mai mult) si temperatura joasa afecteaza si ea aderenta. Nu ai cum invinge fizica la asa viteza.

Repet, mai uitati-va odata la link-ul de mai sus.

https://www.instagram.com/reel/DEFB58boypP/?igsh=NGcycXNoaHJ5NHJ1

Masina dupa asa o manevra, are aderenta doar pe roata fata din interior. Restul rotilor sunt descarcate de greutate.

Link to comment
Share on other sites

In alta ordine de idei...

Daca ascultati, lovitura este perfect sincronizata video cu audio. Deci nu are intarziere sau diferente una fata de alta, sau nu semnificative. Se aude un zgomot puternic de pneuri sau franare... cand M8 era paralel cu a doua masina (BMW negru), deci nici macar nu ajunsese in dreptul BMW-ului alb. Acum eu presupun ca nu suna asa o frana sofisticata cu abs, deci sunetul vine de la tras violent de volan si pneurile pierd aderenta. Ascultati cu atentie...

 

image.pngAici se aude sunetul de pneuri.

 

image.png

Aici a supravirat spre stanga si a supra-corectat spre dreapta. Asa se si spune, nu te omoara evitarea, te omoara revenirea din evitare. Adica nu virajul stanga l-a omorat, ci virajul de corectie dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.