Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Deci au fost supraviețuitori ĂŽn bmw, ĂŽn afara șoferului care a murit. Și mai trist e modul cum s-a ĂŽntâmplat, cei care circulau regulamentar mergeau ĂŽn concediu ĂŽn grecia...Noaptea abia gĂŁsești 3 mașini pe drum și acolo se ĂŽntâmplĂŁ accidentul. Șoferul vinovat se ĂŽntoarcea de la nu știu discoteca, mașina plina, 5 oameni...din care 4 au murit.
Link to comment
Share on other sites

Daca mariti putin poza de la accident, se poate vedea "fusta" care este specifica modelelor X (cred ca e pachet X-line) si pe care nu am vazut-o pe F07/F10. De asememenea, jantele alea sunt de X. Am pus o poza cu "fusta" la care fac referinta.

post-85719-0-13543500-1561965905_thumb.png

Edited by mkdan2004
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca nu purta, orice impact peste 80kmh, deja tine de noroc si dinamica accidentului. Bmw totusi s-a tinut bine.

 

La mine in masina nu plec pana nu toti pasagerii, inclusiv cei din spate, au centurile puse. Chiar daca nu am martor in bord pt cele din spate, cum o fi la F-uri.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sase-masini-implicate-intr-un-accident-de-pe-a2-un-copil-si-trei-adulti-au-ajuns-la-spital-1163076?fbclid=IwAR3LBhPagLZyNFMHcGf9cAa9pLmKWoI31iOAYvpLG0BN5CNrw38DSs051WE

 

7-arul era de vanzare! Mentionez ca nu bate, nu troncane, fara accident, impecabil, km suta-n mie reali, full option, fara trapa. Accepta orice test autorizat!!!!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acuma mereu vii tu de afara sa arati cu degetul ce prosti sunt romanii. In primul rand ca da, sunt needucati in general, prin lipsa unui sistem de invatamant pus la punct. F multi soferi sunt pur si simplu analfabeti prin lipsa celor 12 clase esentiale.

 

Dar, lipsa infrastructurii normal ca creste mortalitatea pe sosele prin simplu fapt ca accidentele se provoaca frontal.

 

Acest accident pe autostrada nu s-a lasat cu morti, pentru ca nu a exitat contrasens ca sa existe o ciocnire frontala.

 

Deci concluzia mea e ca exista soferi indisciplinati peste tot in lume (posibil la noi sa fie procentul mai mare, dar acest fapt nu e dovdedit), iar accidente vor exista si daca am avea 5000 km de autostrada, insa nu cu atatia morti.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa faci autostrazi care sa inlocuiasca orice drum national. Trebuie puternic umblat la educatia soferilor, ca aceiasi soferi care circula pe autostrada vor conduce si pe drumurile nationale, care nu dispar niciodata. Sa zici ca nu e dovedit faptul ca soferii romani sunt mai indisciplinati denota lipsa unor repere. Pot sa zic cu mana pe inima ca romanii sunt mult mai bezmetici la volan decat nemtii de exemplu. De vreo 10 ori mai mult. Lejeritatea si tupeul cu care sunt incalcate regulile de circulatie la noi sunt inspaimantoare.

 

La noi se poate orice fiindca legea e o gluma proasta.

 

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dovedit tu cu studii ca romanii fac mai multe accidente pe drumuri cu dublu sens (ca sa nu calculam autostrazile pe care nu le avem), decat ungurii de exemplu? Nu exista asemenea dovezi si studii.

 

Ai pus punctul pe i ca la noi e de vina neaplicarea legii, nu soferul care stie ca scapa. Daca ar exista sanctiuni si s-ar aplica legea indiferent, fiecare s-ar gandi de doua ori pana sa apese pedala.

 

Uite mai in spate exemplu, ala care a omorat 5 (sau mai multi) oameni in statia de autobuz, a iesit din inchisoare dupa 2 sau 3 ani. Pai aia e pedeapsa? E facilitate chiar ca a stat pe moca 2 ani acolo.

 

Legile in Romania sunt o gluma, si nu sunt eu de vina, cetatean cinstit, ca institutiile nu o aplica.

Link to comment
Share on other sites

Pai da ma, dar asta e o statistica pe toate drumurile, in timp ce la noi 92% sunt drumuri cu dublusens, 2 benzi. Normal ca avem de 3 ori mai multi morti decat nemtii, ca nu avem ca ei 13.000km de autostrada (parca). Nu ai inteles nimic. Asta nu e dovada de indisciplina.

 

Daca am avea 7000 km de autostrada sa zicem, cum ar mai putea soferii indisciplinati sa se desfasoare? Ei ar depasi pe banda din stanga fara sa puna vietile nimanui in pericol si aia e. Pt viteza sa puna radare.

Link to comment
Share on other sites

Accidentul rutier in sine se produce din cauza uneia sau mai multor conditii ce tin de factorul uman , uneori de starea tehnica a masinii sau neprevazutul . Consecintele accidentului pot fi limitate sau amplificate ca gravitate de starea infrastructurii .

Dar nu prea e normal sa spui ca infrastructura e de vina de fapt pt ce se intampla . Normal este sa te adaptezi la infrastructura pe care mergi ...Ca suntem deficitari la capitolul sosele de mare viteza, este alta discutie...

Nr de km de autostrada nu este invers proportional nu nr de accidente. N-are treaba cu educatia..indiferent care .

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vazusem pe undeva o analiza mult mai complexa, ce lua in calcul cifrele parcului auto raportat la mia de locuitori, raportat si la densitatea retelei rutiere, si chiar si asa, aplicand factori de corectie, suntem "campioni", in conditiile in care Romania este o tara unde toleranta la alcool este zero, fata de tarile mai vestice, unde din diverse motive economico-culturale , se mai bea cate un pahar si in plus fata de limitele acceptate.

 

http://romaniafaragropi.ro/wp-content/uploads/2015/08/Strategia-Na%C8%9Bional%C4%83-pentru-Siguran%C8%9B%C4%83-Rutier%C4%83-perioada-2016-2020-PROIECT.pdf

 

Extrapoland putin, si analizant accidentele din mediul rural/urban, nu cele din afara localitatilor, am putea, eronat, sa ne imaginam ca aparitia autostrazilor va diminua/reduce acceste accidente? Bineinteles ca nu! Ar genera mii de km , printr-un mecanism mental la diminuarea indisciplinei in trafic, cum ar fi nerespectarea distantei fata de autoturismul din fata, rularea pe banda de urgenta, rularea agresiva, flash-uri etc? Clar ca nu!

 

E foarte simplu sa spunem ca infrastructura este cauza accidentelor, insa pana la urma, conduita la volan trebuie adaptata la conditiile din trafic, si nici ipoteza unui stat politienesc,cu un aparat politienesc supradimensionat, cu zeci de echipaje/radare pe traseu nu este viabila, deoarece statul roman nu are mijloacele financiare sa finanteze decent nici structurile actuale.

 

Nu cred ca am afirmat "ad-literam" vreodata ca romanii sunt prosti versus alte popoare alaturi de care se intampla sa traiesc, eu doar fac niste observatii personale,in calitate de cetatean roman, care parcurge si el anual niste km in tara, plateste taxe/impozite, fara scopul de a leza pe cineva anume, si fiecare este liber sa creada. Ca si in ceea ce priveste implicarea in societate, in politica, ecologie, si eu, ca si probabil multi altii ca mine au in cercul lor de cunoscuti persoane ce se dedau la fapte reprobabile, si proabil daca i-am verbaliza vehement pe cei cunoscuti , s-ar mai schimba cate ceva (cu riscul sa te injure rudele/sa nu mai discuti cu anumite persoane :)). Indiferent de locul in care traim, temporar sau definitiv, daca asteptam ca altii sa faca schimarea, aceasta nu se mai va intampla niciodata.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca am avea 7000 km de autostrada sa zicem, cum ar mai putea soferii indisciplinati sa se desfasoare? Ei ar depasi pe banda din stanga fara sa puna vietile nimanui in pericol si aia e. Pt viteza sa puna radare.

 

Ar putea, asa cum s-a intamplat in accidentul mai sus mentionat. Ar putea prin nepastrarea distantei fata de ceilalti participanti la trafic, de exemplu. Si nu ma refer la situatia in care cineva sta pe banda din stanga degeaba. De exemplu, nu o data mi s-a intamplat ca, pe autostrada, sa stau pe banda din dreapta si sa fiu depasit, pentru ca apoi cel care m-a depasit sa intre imediat in fata mea, la cativa metri. Vorbim de situatii in care ma vad nevoit sa franez eu ca sa maresc distanta fata de cel care tocmai mi-a intrat in fata.

 

In alta ordine de idei, si eu consider ca principalul factor pentru numarul ridicat de accidente este lipsa crunta de educatie a soferilor din Romania si nu lipsa autostrazilor. Sigur, autostrazile ar putea limita aparitia unor tipuri de accidente (i.e. impact frontal), dar in continuare necesita ca participantii la trafic sa nu conduca haotic, stupid, cat se poate de riscant.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Ma" vezi ca mai sus cu cateva posturi e fix e un articol despre un accident ce contine explicatia la intrebarea care te macina: "Daca am avea 7000 km de autostrada sa zicem, cum ar mai putea soferii indisciplinati sa se desfasoare?"

 

Or fi avand nemtii mai multi km de autostrada, dar si ca populatie sunt mult mai multi decat la noi. Doar nu merg toti nemtii numai pe autostrada, am condus si eu prin Germania si am intalnit destui soferi pe drumurile nationale. Pur si simplu stau naibii cuminti, asta e secretul.

Plus ca in topul din linkul de mai sus, pe locurile de la baza clasamentului, sunt si tari cu mai putini km de autostrada decat are Germania, deci nu neaparat numarul de km de autostrada de pazeste de belele. Fara soferi disciplinati nu faci nimic.

 

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Important e sa nu se mai moara pe sosele. Si daca ai avea autostrada de la Constanta la Timisoara-Arad... (adica cea mai importanta bucata, Pitesti-Sibiu, cat si bucatile lipsa sa fie o data facute), atunci nr mortilor pe sosele s-ar diminua semnificativ.

 

Atentie, nu am zis nr accidentelor, ci nr mortilor. Fiarele sunt fiare, accidentele pe autostrada oricum sunt la viteze mari si masinile ajung la fier vechi (cunosc doua cazuri in ungaria, doar de anul asta). Insa vietile omenesti sunt mult mai importante, de aia e important sa avem infrastructura si autostrazi.

 

Ce ziceti voi sunt nimicuri, ca iti da ala flash-uri, sau ca se retrage pe banda prea aproape de tine etc.

 

@toffefe Adica cum, ca suntem de 4 ori mai putini ar trebui sa avem de 4 ori mai putina autostrada decat nemtii? (oricum n-o avem nici p-aia).

 

Repet, motivul nr. 1 pt accidente mortale e lipsa infrastructurii. Cu accent pe cuvantul "mortale".

Link to comment
Share on other sites

" @toffefe Adica cum, ca suntem de 4 ori mai putini ar trebui sa avem de 4 ori mai putina autostrada decat nemtii? (oricum n-o avem nici p-aia)." -- sper ca doar te prefaci si nu chiar asta ai inteles din tot ce am zis.

Nemtii sunt de 4 ori mai multi, deci raman destui soferi si pe drumurile nationale la ei.

Cum zis colegul toxaba mai sus: te adaptezi infrastructurii. Daca ai limita de 40 ca drumul atat permite, nu te apuci sa mergi ca bezmeticul. Poate te lasa nervii ca faci 7 miliarde de ani pana acasa, dar in definitiv tu esti la volan, iar daca stai asa prost cu nervii in cat sa risti depasiri potential mortale, poate nu ar trebui sa ai carnet, vorbind la general.

 

Edited by toffefe
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca compari soferul roman cu ce vezi spre estul continentului, intr-adevar nu e prost ...dar daca te uiti in partea opusa...

Românul nu-i nici mai prost, nici mai deștept ca altul.. diferența o face legea din statul respectiv și modul ĂŽn care se aplicĂŁ..

Ca și exemplu ce conduitĂŁ au românii ĂŽn trafic când ajung prin Germania/Austria/etc fațĂŁ de ceea ce fac ĂŽn România?

Link to comment
Share on other sites

@toffefe Pai ok, dar vorbim tot aiureli... fara nimic concret. Oricum 90% din nemti fac naveta pe autostrada, zilnic. Autostrazile sunt baza la ei, de asta se provoaca si multe "stau" uri...

 

Romania e o tara destul de mare (ca suprafata) si e nevoie de autostrazi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.