Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Nu erai un sofer mai slab la 18-24 de ani, erai pur si simplu un sofer inconstient (nu vorbesc de tine, ci de tineri in general).

 

Nu stiu ce organe genitale vezi tu, nimeni nu vorbeste urat, pur si simplu parerea mea e ca tu debitezi niste prostii.

 

Eu am gasit alta statistica:

TOP accidente rutiere grave în funcție de vârsta conducătorilor auto implicați cu vinovăție, în 2018:

 

între 18 și 25 ani – 1255 accidente – 329 morți – 1232 răniți grav

între 26 și 33 ani – 1056 accidente – 298 morți – 1037 răniți grav

între 34 și 41 ani – 820 accidente – 209 morți – 796 răniți grav

între 42 și 49 ani – 460 accidente – 125 morți – 421 răniți grav

între 50 și 57 ani – 415 accidente – 116 morți – 388 răniți grav

între 58 și 65 ani – 237 accidente – 55 morți – 221 răniți grav

peste 65 ani – 132 accidente – 44 morți – 109 răniți grav

 

Ce ai gasit tu, e o statistica eronata (am gasit-o si eu) si in niciun calcul nu poate exista ca minorii sa fie vinovati de 9% din accidente :))) Mai filtreaza si tu ce citesti.

 

Bun, nu suntem de acord sa facem ca occidentalii, atunci sa gasim o formula de calcul a politei de asigurare, ce considera varsta soferului si puterea masinii, bazata si pe statistici, si asa poate se vor infrana si opri acesti viteji de pe sosele.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

A fost primul rezultat gasit, nu am verificat datele prezentate acolo, imi asum greseala dar imi mentin pozitia vizavi de impactul varstei soferului in calculul politei de asigurare.

Subliniez ca puterea mare a masinii nu e un factor de risc, dimpotriva. Masinile puternice vin echipate corespunzator la nivel de frane si suspensie, dinamica fiind mai mult decat adecvata mersului mai grabit pe strada.

Eu vad problema la “vitejii” cu masini vechi si neintretinute, cu anvelope extrem de uzate si consumabile (inclusiv discuri si placute frana) dintre cele mai ieftine sau chiar SH.

De altfel, sunt destul de rare accidentele grave cu masini OK, din ce am vazut.

Putem sa facem ca occidentalii, dar nu doar din punctele de vedere care ne convin, sistemul functioneaza mai bine la ei pentru ca e compus din mai multe “subansamble” complementare, nu doar preturi mari la polite pentru tineri.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai probabil in accidentul de la care a plecat discutia, daca masina nu avea putere, nu ajungea la 215 kmh sa intre in masina care circula regulamentar pe contrasens. Parca era ceva Seat Leon Cupra.

 

Nu cred ca ai dreptate nici cu afirmatia cu masinile vechi si neintratinute, majoritatea accidentelor mortale de care imi aduc aminte acum s-au petrecut cu masini mai noi, si puternice:

 

1) Seat Leon Cupra mai sus

2) Mario Iorgulescu sau cum il cheama, cu Aston Martin

3) valea Oltului in sarbatorile de iarna, un S-Klass a spulberat un Logan de pe contra sens, soferita omorand o familie

4) tot in iarna, nu stiu ce senator sau deputat undeva langa pitesti parca

 

Puterea masinii (viteza excesiva) e principala cauza in multe accidente.

 

Drept urmare, in continuare debitezi aberatii, dupa cum UE taxeaza la asigurare (si nu numai, in unele tari si la impozite) dupa puterea masinii (si varsta). Sau poate te crezi tu mai destept decat ei, du-te spune-le ca ce fac, e gresit. :pinch: :wacko:

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

215km/h prinde aproape orice 2.0 diesel.

Cand am adus in discutie masini puternice, ma refeream la 300+ cp, nu 150, cati sunt necesari pentru 215km/h cu o compacta.

Este un Leon 1P, pare FR, nu Cupra...dar e PQ35, platforma construita in 2002-2003 si care s-a vandut cu maxim 260cp pe versiunile FWD. Deci e o masina veche care ar trebui taxata (inclusiv la RCA) mai mult.

Mario Iorgulescu avea o masina puternica, dar cand intra in discutie drogurile si alcoolul, nu stiu ce relevanta mai au varsta, puterea masinii sau intretinerea ei.

Daca te uiti pe paginile acestui topic o sa vezi foarte multe E46 si masini din generatia aia, de acum 15 ani.

Mai sunt si situatii izolate cum a fost Panamera de pe autostrada, dar nu cred ca reprezinta regula cat, mai degraba, exceptia.

Oricum, ti-am inteles punctul de vedere, nu incerc sa ti-l schimb.

Link to comment
Share on other sites

Da, aberatii, plus ca intra in tine un dobitoc si la asigurari iti dau bani de o rasnita de cafea, ptr ca niste idioti care plateau 300lei au facut o paguba de 30k

asa si cu e46 pai nu exista o masina catalogata cu clasa de risc mai mare ca un e46, deci platesti aia 500€ in primul an raportat cu clasa de risc a masinii....

e46 e bomba , vw polo are rata de accident de 15 ori mai mica, deci alegi ce vrei dar platesti cat face

Edited by BOASKA
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

215km/h prinde aproape orice 2.0 diesel.

Cand am adus in discutie masini puternice, ma refeream la 300+ cp, nu 150, cati sunt necesari pentru 215km/h cu o compacta.

Este un Leon 1P, pare FR, nu Cupra...dar e PQ35, platforma construita in 2002-2003 si care s-a vandut cu maxim 260cp pe versiunile FWD. Deci e o masina veche care ar trebui taxata (inclusiv la RCA) mai mult.

Mario Iorgulescu avea o masina puternica, dar cand intra in discutie drogurile si alcoolul, nu stiu ce relevanta mai au varsta, puterea masinii sau intretinerea ei.

Daca te uiti pe paginile acestui topic o sa vezi foarte multe E46 si masini din generatia aia, de acum 15 ani.

Mai sunt si situatii izolate cum a fost Panamera de pe autostrada, dar nu cred ca reprezinta regula cat, mai degraba, exceptia.

Oricum, ti-am inteles punctul de vedere, nu incerc sa ti-l schimb.

 

Nici eu nu incerc sa-ti schimb nimic, dar tu contrazici niste practici din UE testate si dovedite.

 

Masinile, indiferent de vechime, trebuie taxate la asigurare in functie de putere si varsta soferului. Tinerii in unele tari in UE, parca nu au voie cu masini peste xx CP, adica gen peste 70-80cp. Deja 100cp e mult.

 

Deci da, ai 18 ani si ai o masina de 115 cp , platesti asigurare mare, pentru ca reprezinti un pericol. Asa gandeste UE, asa gandesc si eu.

Nu ca masini vechi, noi, capacitate cilindrica si altele. Puterea trebuie luata in calcul. Si modelul UE functioneaza bine in vest.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Numai daca esti tanar si nu ai copii nu stii, ADICA HABAR NU AI, ce inseamna sa iti (sa iti permiti sa) lasi propriul copil in spatele uniui bolid cu putere considerabil mai mare decat a unei masini de putere mai mica!

Desigur sunt si exceptii mai anormale in care un ..parinte considera ca, copilul lui e mai sigur intr-o masina cu multi cai putere si (poate) mai protectiva..

 

Oricand as plati o asigurare mai mica pentru a invata sa conduca propriul copil.

Categoric nu as plati o asigurare mai mare..

Simplu.

 

in alta ordine de idei, SA VEZI CE RESPONSABIL DEVII CAND PLATESTI ASIGURAREA IN FUNCTIE DE CATE ACCIDENTE FACI..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

215km/h prinde aproape orice 2.0 diesel.

 

Tin sa te contrazic, a mea nu prinde. Si pe langa asta, conteaza cum prinde 200+ kmh. Unei masini slabe ca putere, ii trebuie de doua ori cat o pista de avion sa ajunga la peste 200.

 

Drept urmare, doar pe autostrada se mai pot aventura, in niciun caz nu prindea 215kmh un 1.9 sau 2.0d pe un drum cu doua sensuri, cu viraje etc.

 

 

@bimmer90f30 Eu am un vecin, i-a cumparat baiatului la facultate, un astra H coupe de 150cp cred...o masina destul de scumpa prin 2010 cand a luat-o.

 

Nu are rost sa zic, copilul a facut un accident aproape mortal, si acum, dupa 10 ani, cred ca umbla inca cu cadru. A fost un eventiment groaznic la vremea respectiva.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

215km/h prinde aproape orice 2.0 diesel.

Imi permit sa rad copios.

Skoda Octavia II 2.0d DSG 140cp 105k km reali condusa doar de 2 persoane in firma de noua, abia ajunge la 195km/h.

BMW e91 m47 163cp, motor intretinut cu 265km verificati la dealer, ajungea la 200 ca un 318i e46.

Plin de tuneri si raceri, controale RAR la sange, verificari pe toate planurile.

Controale medicale pe bune, nu facute asa la oha.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e de inteles ca la un motor mai mic (e bine asa?) e suficient o asigurarea minima obligatorie.

Restul, the sky is the limit, ca pret al asigurarii masinii in primul an de conducere.

Poate ca n-am citit pe indelete toata discutia. Postarea mea era prin prisma asigurarilor - personal nu vad sensul calcularii unei asigurari in functie de capacitatea cilindrica a motorului, ci de a puterii.

Un sofer ce conduce un 2L cu 400CP zic eu ca este mai predispus la accidente decat daca ar conduce un 2L cu 90cp; cu toate astea, nu e nicio diferenta la asigurare.

 

Uite, in UK, varsta soferilor e determinanta in pretul asigurarii, sunt o gramada de informatii de genul asta, google it. In romania ar trebui sa fie la fel

Si in RO conteaza varsta la calcului RCA-ului. Tin minte cand am implinit 30 de ani, ca a scazut semnificativ :)

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Poate ca n-am citit pe indelete toata discutia. Postarea mea era prin prisma asigurarilor - personal nu vad sensul calcularii unei asigurari in functie de capacitatea cilindrica a motorului, ci de a puterii.

 

M-am corectat in postarea #1249.

Asa e, puterea conteaza nu cilindreea.

M-as bucura ca autoritatile sa fie cat mai restrictivi-limitativi fata de tineri si cei fara experienta in conducere. Sa li se limiteze accesul la masini puternice pana capata experienta.

 

Tanarul care ia ucis pe cei nevinovati omarandu-se nu cred ca era bolnav mintal ci lipsit de educatia necesara tuturor in cautarea adevaratelor solutii in problemele cu, care ne confruntam mai devreme sau mai tarziu!

Aceasta educatie lipseste cu desavarsire.

Nimeni, absolut nimeni nu ia spus probabil vreodata ca nu ai nici un drept sa iei viata altuia daca tu vrei sa o inchei pe a ta!

..Ca vor fi intotdeauna solutii oricarei probleme o intampini, ca intotdeauna vei avea de rezolvat aceea problema inainte ca alta sa apara in viata ta.. si ca daca nu o rezolvi dandu-i o directie, prima problema nu va pleca nicaieri; ramane problema ta..

 

Viata e o descoperire cu fiecare problema rezolvata.

 

Altfel poti sa ajungi un criminal.. sau un vicios..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.