Jump to content

Instalare subwoofer!


sergiu66

Recommended Posts

Salutare!am achizitionat de curand o statie sony Xplod si un subwoofer de 600rms...plus ca am si un crossover de la pro sound...pe care sincer nu am nici o idee cum sa le conectez....

Playerul as vrea sa il pastrez pe asta original...nu stiu daca altceva ar da bine....astept un ajutor din partea voastra si pareri in privinta playerului original.

Mersi mult!

Link to comment
Share on other sites

Lucrarea este destul de simpla. Ai nevoie de un kit de alimentare pentru amplificator. Acolo ai cabluri de alimentare si semnal audio. Traseul de alimentare pentru statie se poate realiza destul de simplu daca ai bateria in spate. Desfaci spliterul si te legi la unul dintre porturile libere. Minusul se poate lua de pe caroserie. Pentru remote va trebui sa cauti un plus contact. Semnalul audio se poate la unul dintre difuzoarele de pe spate cu ajutorul unui filtru hi-low. Toata investitia ar fi in jur de 120 ron. daca le montezi tu.
Link to comment
Share on other sites

In primul rand ar trebui sa ne spui ce masina ai, sa stim si noi.

In al doilea rand am putea sa te ajutam daca am stii unde e pozitionata bateria la masina ta (la diesel e in portbagaj).

Daca e in portbagaj, e foarte simplu cu cablurile de alimentare: iti recomand sa folosesti cabluri de 35mm^2, sa fii sigur ca iti pot asigura o alimentare corecta a amplificatorului, daca intr-adevar are 600W RMS.

Semnal iei de la boxele din spate cu un amplificator High-Low. Ai putea sa ne spui si ce model de amplificator ai ca poate ai intrari High Level si at nu mai ai nevoie de adaptor.

Adaptorul acela se conecteaza in locul boxelor din spate, si anume: adaptorul are 4 fire, 2 perechi de + si - care le vei lua, cum am spus, de la boxele din spate si o pereche de mufe RCA care reprezinta iesirea si le vei conecta printr-un cablu RCA la amplificator.

Apoi conectarea subwooferului la amplificator trebuie sa fie cu cabluri destul de groase, de cel putin 2,5mm^2, recomandat 4mm^2 (in sectiune).

Alimentarea amplificatorului se face astfel: cablul de plus se leaga direct la borna pozitiva a bateriei, iar pe acel cablu trebuie sa pui o siguranta, dar ai grija ca lungimea firului de la bateria pana la siguranta sa nu depaseasca 40cm.

Firul de masa al amplificatorului se conecteaza direct la sasiu. Cauta un surub gros prin portbagaj de care sa il legi. In momentul in care conectezi cablul de acel surub sa te asiguri ca va face contact cat de bine se poate (poti da cu smirghel zona inainte de conectare, sa fi sigur ca nu a ramas vopsea).

Vad ca vrei sa pui si condensator. Acesta se leaga in paralel cu amplificatorul.

Mai exact: cablul de plus de la baterie il legi la borna pozitiva a condensatorului, apoi tot la acea borna conectezi cablul care il vei duce la borna pozitiva a amplificatorului.

Cablul de masa care vine de la sasiu il conectezi la borna negativa a condensatorului, apoi tot la acea borna conectezi cablul de masa ce merge spre amplificator.

 

La final, mai trebuie sa conectezi firul de remote, care e un fir subtire si are rolul de a da comanda de oprire si pornire a amplificatorului.

Aici ai doua metode: poti sa duci un fir din fata care are tensiune doar cand e pus contactul (trebuie sa fie fir de + ) si astfel amplificatorul va fi pornit tot timpul cat e pus contactul, sau poti sa mai pui pe acest fir un intrerupator, astfel incat sa poti opri daca vrei amplificatorul subwooferului de la buton.

 

A doua varianta ar fi sa duci un fir subtire de la borna pozitiva a amplificatorului la Remote-ul acestuia si sa pui pe fir un intrerupator. Acest fir il poti prelungi pana in fata undeva unde sa iti fie comod sa pornesti si sa opresti cand vrei amplificatorul, dar dezavantajul acestei variante e ca trebuie sa ai grija ca de fiecare data cand pleci de la masina sa verific sa fie oprit, sa nu ti se descarce bateria cum va ramane tot timpul pornit (daca uti butonul in mod ON).

Link to comment
Share on other sites

As avea si eu o intrebare pentru cunoscatori: cum ati facut sa se auda mai bine in interiorul masinii bassul de la subwoofer? Stiind faptul ca e foarte bine izolata fonic, trebuie sa-l tin aproape de maxim sa se auda bine in abitaclu.
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai multe variante.

Daca ai avea sac de sky ai putea sa il lasi deschis tot timpul si cu cotiera din spate lasata astfel ar intra mai mult sunet in habitaclu si alta varianta: un coleg de pe forum a facut doua gauri in polita din spate si a bagat in locul lor doua tuburi cum sunt la subwoofere cu bass reflex (gasesti de cumparat in magazin audio, nu sunt scumpe) si ai mai castiga putin.

Altfel, singura varianta in care sa simti bassul asa cum trebuie e un subwoofer mai puternic, 500W+.

 

Oricum, cu un subwoofer de ~250w si si ala vai de el nu o sa simti o imbunatatire majora, eventual doar o sa iti vibreze portbagajul si o sa ai putin mai mult bass.

Link to comment
Share on other sites

As avea si eu o intrebare pentru cunoscatori: cum ati facut sa se auda mai bine in interiorul masinii bassul de la subwoofer? Stiind faptul ca e foarte bine izolata fonic, trebuie sa-l tin aproape de maxim sa se auda bine in abitaclu.

Daca ai bancheta rabatabila (ca in cazul meu), se aude fara alte modificari. Daca nu, poti sa dai jos bucata de tabla din dreptul cotierei (este oarecum decupata pentru optiunea de sac ski, tine doar in cateva puncte) si atunci volumul va creste considerabil.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Exista vreo modalitate sa pui subwoofer la Touring fara a afecta volumul portbagajului?

Toate bune!

Daca esti dispus sa renunti la roata de rezerva poti sa o scoti si sa faci o incinta in acel loc in care sa pui subwooferul, sau in locul unei mochete din stanga sau dreapta din portbagaj, sa faci o incinta din fibra de sticla pt subwoofer.

Nu se va auzi la fel de tare ca si cum ai avea o incinta normala la subwoofer, dar se va auzi decent si salvezi si spatiul.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Daca esti dispus sa renunti la roata de rezerva poti sa o scoti si sa faci o incinta in acel loc in care sa pui subwooferul, sau in locul unei mochete din stanga sau dreapta din portbagaj, sa faci o incinta din fibra de sticla pt subwoofer.

Nu se va auzi la fel de tare ca si cum ai avea o incinta normala la subwoofer, dar se va auzi decent si salvezi si spatiul.

Nu as renunta la roata de rezerva...Ma gandesc insa la varianta incintei in lateral. nu va fi insa afectat accesul la baterie (dreapta) sau la celalalt spatiu de depozitare (stanga)? Mai spre interior, adica unde sunt difuzoarele, ma gandesc ca ar incurca amortizoarele sau forma aripii (de deasupra rotii). Ai mai vazut/facut asa ceva? Orice idee mi-ar fi de folos. Merci!

Link to comment
Share on other sites

Pai un compromis trebuie sa faci undeva, altfel nu ai cum.

Ca sa obtii un sunet cat de cat, iti trebuie o incinta mai maricica, mai ales ca va fi una sealed (inchisa).

Astfel, eu zic sa renunti de tot la acel compartiment din stanga cu tot cu mocheta de langa el, si in tot acel loc sa faci o incinta din fibra de sticla.

Da, va fi mai greu accesul la amortizor cand va trebui sa il schimbi, dar mai ales la touring ai ceva spatiu de manevra, asa ca nu iti va fi greu sa dai jos incinta cand vrei sa lucrezi la amortizor/flansa.

 

Oricum, eu zic ca mai bine il faci in stanga, pt ca s-ar putea ca la baterie sa ai nevoie sa umbli mai des decat la amortizor.

 

 

Cam asa ar trebui sa arate la final:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bMPOXXNtgFY

 

LE: Tocmai de aceea am zis sa fie din fibra de sticla ca sa fie modelata dupa formele ce sunt pe acolo, si astfel nu va incurca cu nimic.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Interesant. Acum apar intrebarile: Incinta din fibra este inchisa sau este doar un perete? Daca ar fi perete inseamna ca are un efect de bass - reflex caci in spate ar fi fantele de aerisire. Ma intreb cum arata sistemul de prindere, ar trebui ceva improvizatii? Daca as face ca si cel din film, ce fac cu difuzorul stanga spate? si cea mai importanta intrebere: de ce esti in DEJ ?!? hai la mare ;) Edited by MCO
Link to comment
Share on other sites

In primul rand ar trebui sa ne spui ce masina ai, sa stim si noi.

In al doilea rand am putea sa te ajutam daca am stii unde e pozitionata bateria la masina ta (la diesel e in portbagaj).

Daca e in portbagaj, e foarte simplu cu cablurile de alimentare: iti recomand sa folosesti cabluri de 35mm^2, sa fii sigur ca iti pot asigura o alimentare corecta a amplificatorului, daca intr-adevar are 600W RMS.

Semnal iei de la boxele din spate cu un amplificator High-Low. Ai putea sa ne spui si ce model de amplificator ai ca poate ai intrari High Level si at nu mai ai nevoie de adaptor.

Adaptorul acela se conecteaza in locul boxelor din spate, si anume: adaptorul are 4 fire, 2 perechi de + si - care le vei lua, cum am spus, de la boxele din spate si o pereche de mufe RCA care reprezinta iesirea si le vei conecta printr-un cablu RCA la amplificator.

Apoi conectarea subwooferului la amplificator trebuie sa fie cu cabluri destul de groase, de cel putin 2,5mm^2, recomandat 4mm^2 (in sectiune).

Alimentarea amplificatorului se face astfel: cablul de plus se leaga direct la borna pozitiva a bateriei, iar pe acel cablu trebuie sa pui o siguranta, dar ai grija ca lungimea firului de la bateria pana la siguranta sa nu depaseasca 40cm.

Firul de masa al amplificatorului se conecteaza direct la sasiu. Cauta un surub gros prin portbagaj de care sa il legi. In momentul in care conectezi cablul de acel surub sa te asiguri ca va face contact cat de bine se poate (poti da cu smirghel zona inainte de conectare, sa fi sigur ca nu a ramas vopsea).

Vad ca vrei sa pui si condensator. Acesta se leaga in paralel cu amplificatorul.

Mai exact: cablul de plus de la baterie il legi la borna pozitiva a condensatorului, apoi tot la acea borna conectezi cablul care il vei duce la borna pozitiva a amplificatorului.

Cablul de masa care vine de la sasiu il conectezi la borna negativa a condensatorului, apoi tot la acea borna conectezi cablul de masa ce merge spre amplificator.

 

La final, mai trebuie sa conectezi firul de remote, care e un fir subtire si are rolul de a da comanda de oprire si pornire a amplificatorului.

Aici ai doua metode: poti sa duci un fir din fata care are tensiune doar cand e pus contactul (trebuie sa fie fir de + ) si astfel amplificatorul va fi pornit tot timpul cat e pus contactul, sau poti sa mai pui pe acest fir un intrerupator, astfel incat sa poti opri daca vrei amplificatorul subwooferului de la buton.

 

A doua varianta ar fi sa duci un fir subtire de la borna pozitiva a amplificatorului la Remote-ul acestuia si sa pui pe fir un intrerupator. Acest fir il poti prelungi pana in fata undeva unde sa iti fie comod sa pornesti si sa opresti cand vrei amplificatorul, dar dezavantajul acestei variante e ca trebuie sa ai grija ca de fiecare data cand pleci de la masina sa verific sa fie oprit, sa nu ti se descarce bateria cum va ramane tot timpul pornit (daca uti butonul in mod ON).

 

Ok,masina este e46 320d break 2003(facelift),bateria e intradevar in spate,am cumparat un kit pentru instalare,cu tot ce trebuie,amplificatorul e sony xplod xm-440ex,si subwoofer-ul e de 200 rms nu de 600...scuze...nu stiu ce adaptor imi trebuie...si de condensator nu am zis...ci de un crossover(two way crossover pro-sound dr66)...

Am inteles cum trebuie facuta treaba in afara de adaptor si condensator...poate nu am inteles eu...orikm sa imi zici de adaptor....si de crossover...

Mersi Frumos tuturor!!!

Link to comment
Share on other sites

Interesant. Acum apar intrebarile: Incinta din fibra este inchisa sau este doar un perete? Daca ar fi perete inseamna ca are un efect de bass - reflex caci in spate ar fi fantele de aerisire. Ma intreb cum arata sistemul de prindere, ar trebui ceva improvizatii? Daca as face ca si cel din film, ce fac cu difuzorul stanga spate? si cea mai importanta intrebere: de ce esti in DEJ ?!? hai la mare ;)

 

Vin vin, dar la vara :D

 

Bass reflex sau ported e incinta care are un port sau gauri pt bass reflex (arata ca niste tuburi rotunde) iar incinta sealed (inchisa) e la fel ca si cea ported doar ca nu are nici un port/gaura/tub.

Difuzorul din stanga din portbagaj ramane la locul lui, nu e afectat de nimic. Cel care iti va construi, daca te hotarasti sa mergi pe aceasta metoda, incinta din fibra de sticla stie el ce sa faca, si cum o modeleaza exact dupa interiorul masinii, ii va face la fata locului un sistem de fixare.

Cel mai simplu ca sa iti poti imagina cum ar trebui sa arate, uita-te in portbagaj, si unde vezi ca e mocheta gandeste-te ca acolo ar putea fi incinta din fibra, care nu e doar partea din fata ci are si pereti in spate si pe lateral iat interiorul acesteia va fi incinta in sine a subwooferului.

 

Ceva de genul va fi interiorul incintei:

 

http://www.300cforums.com/forums/attachments/car-audio-alarms-uconnect-navigation/17308d1159745022-do-yourself-300c-fiberglass-sub-enclosure-project-img_0048.jpg

 

Apoi incinta inchisa si terminata:

 

http://www.300cforums.com/forums/attachments/car-audio-alarms-uconnect-navigation/17317d1159766405-do-yourself-300c-fiberglass-sub-enclosure-project-img_0056.jpg

 

Bine, ca finisaj poti alege sa puna pe deasupra mocheta exact ca si modelul care il ai deja in masina.

 

La final poate arata si asa (vezi poza de mai jos) dar pozele anterioare sunt ca sa iti dai seama cum vine pe interior:

 

http://santafeautosound.com/uploads/custom-fabrication/RangeRoverHSESport2008-2.JPG

 

 

 

 

si cu crossover-ul ce fac?sau mai bine il scot din ecuatie?

 

 

 

Din moment ce amplifici subwooferul, nu mai ai ce sa faci cu crossoverul, pt ca amplificatorul are crossover integrat.

 

Ok,masina este e46 320d break 2003(facelift),bateria e intradevar in spate,am cumparat un kit pentru instalare,cu tot ce trebuie,amplificatorul e sony xplod xm-440ex,si subwoofer-ul e de 200 rms nu de 600...scuze...nu stiu ce adaptor imi trebuie...si de condensator nu am zis...ci de un crossover(two way crossover pro-sound dr66)...

Am inteles cum trebuie facuta treaba in afara de adaptor si condensator...poate nu am inteles eu...orikm sa imi zici de adaptor....si de crossover...

Mersi Frumos tuturor!!!

 

 

Din moment cu nu ai condensator (am inteles eu gresit, am inteles ca vrei sa pui) firele se conecteaza direct la amplificator, exact cum am spus mai sus, dar fara partea cu condensatorul.

 

La acel amplificator iti ajung cabluri de max 20mm^2.

 

 

--------------------------------------------------

 

Adaptor de nivel High-Low:

 

http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_instalare/Conectica/Stinger/SLOC/

 

 

Adaptorul se conecteaza astfel:

 

El are 4 fire, grupate cate doua : + si - pt dreapta, + si - pentru stanga.

 

Boxele din spate, care le ai deja in masina, au cate doua fire de la care primesc semnal: + si - . Avand doua boxe, ai 4 fire, adica 2 perechi de + si -.

 

Deconectezi boxele si legi acele fire la intrarea adaptorului, respectand polaritatea. (+ la +, - la - )

 

Apoi pe cealalta parte a adaptorului, ai 2 mufe RCA. La acele mufe conectezi un cablu RCA destul de lung incat sa iti ajunga pana la intrarea amplificatorului.

 

 

 

------------------------------

O completare pentru @MCO

 

 

Incinta sealed (stanga) vs incinta ported (dreapta)

 

http://www.audioholics.com/education/loudspeaker-basics/sealed-vs-ported/image

 

 

Incinta sealed (inchisa)

 

http://www.soundslimited.co.za/images/sealed%20sub%20enclosure.jpg

 

Incinta ported (cu port)

 

http://g35driver.com/forums/attachments/archived-sales/117373d1267915414-jl-audio-system-1000-1-amp-2x-10-w6v2-subs-w-ported-enclosure-p1000401.jpg

 

 

Incinta ported (cu tub)

 

 

http://images04.olx.com/ui/13/14/46/1298387905_169310846_2-KICKER-07DCVR122-Ported-Enclosure-with-Dual-12-CompVR-Subwoofers-Lakemont.jpg

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

crossover-ul este un filtru care taie sau imparte frecventele inalte, joase si medii

acum depinde de crossover-ul tau ce face? taie frecventele medii si inalte lasand sa intre in difuzor doar pe cele joase(bass)

Din amplificator legi firele +/- la crossover, de la crossover legi +/-la difuzor

Vezi cum suna mai bine cu sau fara crossover, oricum nu cred ca o sa ai mare nevoie de el deoarece setarile/frecventele le poti regla direct de la amplificator!

Link to comment
Share on other sites

Exact. Din amplificator, daca are LPF il seteaza la 80Hz, si astfel toate frecventele peste cea setata sunt taiate/atenuate asa ca nu vad de ce ar mai pune un crossover pasiv.

Oricum, cum zici si tu, poate incerca dar nu cred ca va obtine un rezultat mai bun.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai multe variante.

Daca ai avea sac de sky ai putea sa il lasi deschis tot timpul si cu cotiera din spate lasata astfel ar intra mai mult sunet in habitaclu si alta varianta: un coleg de pe forum a facut doua gauri in polita din spate si a bagat in locul lor doua tuburi cum sunt la subwoofere cu bass reflex (gasesti de cumparat in magazin audio, nu sunt scumpe) si ai mai castiga putin.

Altfel, singura varianta in care sa simti bassul asa cum trebuie e un subwoofer mai puternic, 500W+.

 

Oricum, cu un subwoofer de ~250w si si ala vai de el nu o sa simti o imbunatatire majora, eventual doar o sa iti vibreze portbagajul si o sa ai putin mai mult bass.

 

 

Daca ai bancheta rabatabila (ca in cazul meu), se aude fara alte modificari. Daca nu, poti sa dai jos bucata de tabla din dreptul cotierei (este oarecum decupata pentru optiunea de sac ski, tine doar in cateva puncte) si atunci volumul va creste considerabil.

Va multumesc baieti, la vatiantele astea ma gandisem si eu. Din pacate nu am sac de schi si nici bancheta nu e rabatabila :( era super asa , In schimb ma mai gandisem sa dau jos izolatia aia de sub polita din spate, poate intra mai mult sunet asa. A incercat cineva metoda asta? Wooferul il am de 400W rms e un magnat de 10' , daca il dau spre maxim se simte suficient, da incep difuzoarele din interior sa paraie si deasta cautam alta solutie. Gauri prin polita nu prea as vrea sa dau, poate viitorul propietar nu e "de acord".

Link to comment
Share on other sites

Nu as renunta la roata de rezerva...Ma gandesc insa la varianta incintei in lateral. nu va fi insa afectat accesul la baterie (dreapta) sau la celalalt spatiu de depozitare (stanga)? Mai spre interior, adica unde sunt difuzoarele, ma gandesc ca ar incurca amortizoarele sau forma aripii (de deasupra rotii). Ai mai vazut/facut asa ceva? Orice idee mi-ar fi de folos. Merci!

 

Daca vrei si ai ”putini” bani, treci pe pneuri de tip ”run flat” si ai rezolvat problema, nu mai ai nevoie de roata de rezerva ;)

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc baieti, la vatiantele astea ma gandisem si eu. Din pacate nu am sac de schi si nici bancheta nu e rabatabila :( era super asa , In schimb ma mai gandisem sa dau jos izolatia aia de sub polita din spate, poate intra mai mult sunet asa. A incercat cineva metoda asta? Wooferul il am de 400W rms e un magnat de 10' , daca il dau spre maxim se simte suficient, da incep difuzoarele din interior sa paraie si deasta cautam alta solutie. Gauri prin polita nu prea as vrea sa dau, poate viitorul propietar nu e "de acord".

 

Nu e nevoie sa gauresti nimic! Trebuie doar sa scoti din locul ei piesa 10 de aici si voila! http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=52_2344&hg=52&fg=20

Este deja decupata si sta prinsa doar in cateva puncte. Spor!

 

Ceva gen arata bucata de tabla care trebuie scoasa si vei avea loc liber. Aici zice ca i-au trebuit 5 minute si un ciocan sa scoata tabla respectiva :) http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1712307&page=2

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.