Jump to content

nu baga turbo presiune


Recommended Posts

Salut!Am o problema cu masina BMW e39D motor 2,5 automata 163hp fabricatie 2003.Aceasta problema se manifesta in felul urmator:Atunci cand motorul este accelerat pe furtunul de la turbo ce intra in EGR nu se face presiune.Am fost cu masina la mai toate service-urile din Botosani,nimeni nu stie ce are.Mentionez ca am fost cu masina si am verificat fiecare injector pe banc de probe Bosh,merg impecabil.am curatat toata tubulatura:turbo + intercooler+EGR+galerie admisie,am dat turbina jos si am curatat prin demontarea turbinei geometria variabila.Am montat totul la loc(facut proba ca sa fiu sigur ca functioneaza geometria variabila),facut diagnoza cu rezultat 0 eroare,dar....turbina nu baga.Cand pornesc motorul si accelerez se vede cum se misca tija ce comanda geometria variabila ,dar turbina nu face presiune.Daca a mai intalnit cineva acest fenomen rog sa posteze pe acest topic.Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Poate ai ceva furtune de vacuum fisurate , sau poate ai uitat sa cuplezi un furtun, mai verifica...

Salut!Am schimbat toate furtunele de la vacuum cu altele noi.Problema cred ca este din soft.Pusa pe diagnoza atunci cand este la relanti in dreptul presiunii generate de turbina este trecuta valoarea de 1 bar iar atunci cand se tureaza motorul valoarea tinde spre 0.92,cand in mod normal presiunea generata de turbo ar tebui sa creasca undeva spre 2,5 bar.Spun aceasta deoarece am pus diagnoza pe un motor care era in toate mintile si la turatie maxima avea undeva la 2,5 bari.Practic atunci cand turez masina tija de la actuatorul turbo inchide geometria variabila,nu o deschide cum ar fi normal.Am facut un experiment, pe o distanta de 2km,am pus direct de la magistrala de vacuum un furtun de vacuum pana la turbo,in acest fel geometria era deschisa full,masina se comporta super,tragea bine si nu dadea cu fum negru asa cum facea de obicei,dupa experiment am montat totul cum era inainte ca sa nu distrug turbina( pentru ca era tot timpul invartita cu turatie mare indiferent de sarcina).Pe diagnoza nu da nici o eroare.Acum o sa incerc cu alt debitmetru,poate acesta de pe masina sa fie partial functional si nu iese pe diagnoza acest lucru.Mai cercetez si cand rezolv o sa postez rezolvarea aici.

Link to comment
Share on other sites

Electrovalva de la turbo defecta? Acea electrovalva controleaza geometria si daca pe direct mergea, atunci tind sa cred ca ea este defecta, ori firele care care merg la ea intrerupte.

Mai poti verifica si butoiasul acela de vacuum sa nu fie fisurat.

Link to comment
Share on other sites

Electrovalva de la turbo defecta? Acea electrovalva controleaza geometria si daca pe direct mergea, atunci tind sa cred ca ea este defecta, ori firele care care merg la ea intrerupte.

Mai poti verifica si butoiasul acela de vacuum sa nu fie fisurat.

Salut!O sa dau jos butoiasul sa-l verific,iar electrovalva este schimbata cu una noua.O sa veric si firele ce merg la electrovalva.Electrovalva lucreaza haotic,atunci cand tre sa deschita geometria variabila ea o inchide,iar pe diagnoza nu apare nici o eroare.

Link to comment
Share on other sites

Ce apare in plus cand conectezi electrovalva (asa cum e normal)e doar butoiasul si electrovalva. Astfel, numai de acolo poate fi problema.

 

Aaa..cand ai conectat vacuumul pe direct, l-ai conectat din acelasi loc de unde era conectata si electrovalva? Poate e infundat stut-ul ala (nu stiu exact cum sa ii zic) care iese din teava principala de vacuum si merge la electrovalva.

Link to comment
Share on other sites

Poate ai montat gresit ceva furtune de vacuum

Salut!Totul este montat corespunzator,m-am inspirat de pe realoem ca sa vad traseul corect al furtunelor,sunt puse corect.Cand am pus pe direct vacuum la turbo am luat vacuum direct din magistrala de vacuum,si deschidea geometria la maxim si cu aceasta ocazie masin atragea "ghini di tat".Repet pe diagnoza nu apare nici o eroare.Nu este nici un furtun sau stut infundat.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

am aceeiasi problema si eu la un e 46fl 320d doar ca eu am si un sunet urat din turbo. maine desfac tot la service si aflu poate o sa iti fie de folos

Salut!Astept sa vad ce diagnostic o sa dea mecanicii la problema aparuta la masina ta.Multumesc pentru interesul acordat!

Link to comment
Share on other sites

acuma m-am intors de la service turbo kaput :p era si cam plina de mizerie semn ca masina in vremurile ei nu prea o primit ulei cum trebuie, cu ocazia asta o sa curati galeria de admisie, egr, intercooler si verificat furtunele de vacum.

in fine cert ii ca turbo se invartea si avea si joc destul dar NU AXIAL asta.i clar pt ca am verificari dar pe unde primea ulei erau destul de multe depuneri.

la diacnoza nimic doar ca im momentul cand acceleram scadea presiunea

azi am trimis turbo la reconditionat la cineva la bucuresti la care si-a recondititonat un prieten la e60 530 si deja are vreo 3 ani cu ea si aprox 100 de mii si merge ata

Edited by etyen
Link to comment
Share on other sites

Ai verificat ce ti-am spus mai sus?

Verifica daca ai tensiune in mufa de la electrovalva de la turbo, probeaza alta electrovalva, verifica butoiasul de vacuum.

SAlut!Am verificat tot cea ce ai recomandat,butoiasul este ok,iar electrovalva este cumparata de noua Pierburg

 

acuma m-am intors de la service turbo kaput :p era si cam plina de mizerie semn ca masina in vremurile ei nu prea o primit ulei cum trebuie, cu ocazia asta o sa curati galeria de admisie, egr, intercooler si verificat furtunele de vacum.

in fine cert ii ca turbo se invartea si avea si joc destul dar NU AXIAL asta.i clar pt ca am verificari dar pe unde primea ulei erau destul de multe depuneri.

la diacnoza nimic doar ca im momentul cand acceleram scadea presiunea

azi am trimis turbo la reconditionat la cineva la bucuresti la care si-a recondititonat un prieten la e60 530 si deja are vreo 3 ani cu ea si aprox 100 de mii si merge ata

Salut!Vezi ca la sectiunea DIY seria 3 o sa gasesti un topic facut de mine cu felul in care poti sa-ti cureti galeria de admisie.Eu am mai fiert in ca o galerie de 525 si a iesit impecabila,inspira-te din acest topic pentru a-ti face galeria ca noua.Bafta!

Link to comment
Share on other sites

azi am rezolvat totul am curatat toate conductele de ulei am facut o curatare de motor cu ceva solutie speciala si un ulei mai slab calitativ, am pus turbo sus (era o turbo recondititonata) si dupa am revenit la batranul CASTROL 5w40 MAGNATEC TurboDiesel
Link to comment
Share on other sites

Salut!

problema asemanatoare am avut si eu(doar ca la E46)...practic masina mergea fara turbo apasam pedala si nimica...de abia urca acul

Problema: mi-au crapat amandoua electrovalvele: cea de la turbo si cea de la EGR + cu cine am mai vorbit mi-a spus ca a avut multe cazuri in care crapa amandoua

le-am schimbat cu unele originale si acum masina trage de rupe

debitmetrul l-ai verificat daca lucreaza in parametri?

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

Salut!Ieri am verificat tampoanele la motor,unul din ele pierdea vacuum,furtunul de vacuum ce mergea la acel tampoan l-am anulat(provizoriu)acum masina trage muuult mai bine,dar pe diagnoza presinea turbo a urcat(in mers)la valoarea de 2.2bar.Pe alte masini pe care am pus diagnoza in mers,valoarea presiunii in turbo se ridica la 2.48 bar.Acum tre sa vad ce mai are de nu urca presiunea mai sus de 2.2bari. Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut!Chiar de revin cam tarziu iata rezolvarea problemei mele:Masina a fost achizitionata din Germania,si acolo s-a umblat la tija ce comanda geometria variabila la turbo,in sensul ca s-a micsorat cursa tijei actuatorului,asa ca dupa reajustarea cursei tijei de la turbo masina baga in sarcina 2,5 bari si merge impecabil.Se vede ca si in Germania sunt "meseriasi"buni ca-n Romania.Ajustarea tijei s-a facut cu ajutorul diagnozei computerizate.Strangeam putin piulita de la tija ,apoi ieseam in probe cu masina conectata la laptop pentru a vedea in timp real cat baga turbina,reveneam si mai strangeam putin pana ce presiunea in turbo a ajuns la valoarea de 2,5bari.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.