Jump to content

Ce jante recomandati?


Samzzy

Recommended Posts

Momentan am 235/35/18 pe spate si 225/40/18 pe fata, pe E46 320d, 100kw, asa am cumparat masina, si are suspensie sport.

Ma gandeam sa le vand sau sa le dau la schimb, pentru ca la 4 oameni in masina + bagaje la orice hop sau denivelare, rade cauciucul in aripa.

Daca merg cu mai o persoana nu are nimica, dar vreau sa merg la mare si nu pot cu jantele astea.

Ce jante imi recomandati si ce cauciucuri? Ma gandeam pe 16" :ermm:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Momentan am 235/35/18 pe spate si 225/40/18 pe fata, pe E46 320d, 100kw, asa am cumparat masina, si are suspensie sport.

Ma gandeam sa le vand sau sa le dau la schimb, pentru ca la 4 oameni in masina + bagaje la orice hop sau denivelare, rade cauciucul in aripa.

Daca merg cu mai o persoana nu are nimica, dar vreau sa merg la mare si nu pot cu jantele astea.

Ce jante imi recomandati si ce cauciucuri? Ma gandeam pe 16" :ermm:

 

Cm pe acolo te-as sfatui si eu, 16 țoli ajung ca sa nu ai surprize. Ai run flat? :download: :download:

Link to comment
Share on other sites

In mod normal, daca ai avea ET-ul potrivit nu ar trebui sa iti frece nimic.

La dimensiunile alea ale anvelopelor, la e46 e recomandat ET47 fata si 50 spatele.

Uita-te pe interiorul jantelor tale si spune-ne ce ET ai. Mai mult ca sigur ai un ET mai mic gen ET30 si de aia iti freaca.

Pune o poza cu jantele sa vedem :thumbsup:

 

Daca iti plac jantele, roluieste aripile si ai scapat de probleme :rolleyes:

 

Jante iti recomandam ce model vrei tu, dar in principiu sa fie originale si pt seria 3.

 

Jante 16: 225/50/16 sau 205/55/16, preferabil prima varianta pt un plus de stabilitate

Jante 17: 225/45/17 fata 245/40/17 spate

Jante 18: 225/40/18 fata 255/35/18 spate

Astea sunt dimensiunile recomandate, dar sunt valabile numai la jentile cu ET corespunzator.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

post-62189-0-61122500-1371506467_thumb.jpgAsa arate jantele care sunt puse pe masina, aste este de rezerva, ET48 8jX18H2.

Mentionez ca am si suspensie sport si este foarte lasata masina, nu am acuma poze cu ea dar o sa pun maine cel mai probabil.

Nu vreau sa largesc aripile prefer jante originale Bmw pe 16.

 

Cm pe acolo te-as sfatui si eu, 16 țoli ajung ca sa nu ai surprize. Ai run flat? :download: :download:

Da sunt run flat

Link to comment
Share on other sites

Bara din spate are o clema care se poate scoate. In clema aceea cred ca iti freaca. Iti pot spune colegii care s-au batut de aceasta problema cum se poate scoate acea clema si scapi de " deranj" .

 

Nu stiu daca este doar o clema cum spui tu..nu te contrazic, dar nu sunt 100% sigur, pentru ca la 4 oameni in masina +bagaje freca la orice denivelare minuscula, nu aveai loc sa bagi un pix intre aripa si cauciuc(spate) + la hopuri loveam cu scutul(fata) (si treceam peste hop cu 0,03 Km/h :frantics:

Edited by Samzzy
Link to comment
Share on other sites

Atunci e posibil sa nu fie doar acea clema.

Dar e ciudat ca iti freaca in aripa cu ET-ul ala, mai ales ca daca ai suspensie asa joasa, defapt roata sta mai in interior decat cu suspensie normala, asa ca nu ar trebui sa fie nici o problema.

Am vazut pe forum ca nu ai masina de mult timp. Verifica daca nu cumva ai distantiere pe spate.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Atunci e posibil sa nu fie doar acea clema.

Dar e ciudat ca iti freaca in aripa cu ET-ul ala, mai ales ca daca ai suspensie asa joasa, defapt roata sta mai in interior decat cu suspensie normala, asa ca nu ar trebui sa fie nici o problema.

Am vazut pe forum ca nu ai masina de mult timp. Verifica daca nu cumva ai distantiere pe spate.

 

Da o am de putin timp, sincer sa-ti spun nu ma pricep la jante, distantiere, et, 8j, toate alea :no:

O sa pun maine poze cu masina si poate ma lamuriti :stupid:

 

Da o am de putin timp, sincer sa-ti spun nu ma pricep la jante, distantiere, et, 8j, toate alea :no: Stiu doar ca distantiere se pun daca nu incape janta cred iar J este cat ii de lata? :ermm:

O sa pun maine poze cu masina si poate ma lamuriti :stupid:

Link to comment
Share on other sites

http://www.4tuning.ro/images/oferta-la-distantiere-de/oferta-la-distantiere-de-9cf5410eb1b68c5303-0-0-0-0-0.jpg

 

Asa arata distantierele.

Pune maine o poza cu masina si eventual da jos o roata din spate si vezi daca dupa ce dai roata jos, nu ramane pe butuc un distantier (ca si cel din poza) care se ia jos.

Link to comment
Share on other sites

http://www.4tuning.ro/images/oferta-la-distantiere-de/oferta-la-distantiere-de-9cf5410eb1b68c5303-0-0-0-0-0.jpg

 

Asa arata distantierele.

Pune maine o poza cu masina si eventual da jos o roata din spate si vezi daca dupa ce dai roata jos, nu ramane pe butuc un distantier (ca si cel din poza) care se ia jos.

 

Ok o sa fac asta maine, mersi mult pentru ajutor :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

roata freaca doar cand masina e incarcata si prinde un hop => ca masina e mult prea lasata si cine stie cat de bune sunt amortizoarele

 

tu spui ca roata freaca in suprafata de rulare si nu in aripa si exact la fel o sa frece si cu jante pe 16

 

diamentrul unei anvelope 225/50/16 e mai mare decat diametul anvelopelor tale 235/35/18

Link to comment
Share on other sites

roata freaca doar cand masina e incarcata si prinde un hop => ca masina e mult prea lasata si cine stie cat de bune sunt amortizoarele

 

tu spui ca roata freaca in suprafata de rulare si nu in aripa si exact la fel o sa frece si cu jante pe 16

 

diamentrul unei anvelope 225/50/16 e mai mare decat diametul anvelopelor tale 235/35/18

 

Cand am luat masina mecanicul de la Banat Car mi-a spus ca trebuie schimbate bieletele antirului si ca bratele o sa ma tina pana in iarna si trebuie schimbate si ele, de amortizare nu a spus.

Dupa cat mi-am dat seama cauciucul freaca in aripa.

Link to comment
Share on other sites

...sincer sa-ti spun nu ma pricep la jante, distantiere, et, 8j, toate alea :no:

... poate ma lamuriti :stupid:

 

Ok! Hai ca o sa incerc eu sa te lamuresc!

 

ET-ul reprezinta distanta de la jumatatea jantei pana la zona de contact cu butucul rotii!

ET-ul poate fi 0, pozitiv sau negativ. Se mai numeste si offset.

Pe interiorul jante poate fi scris ET sau IS, inseamna acelasi lucru!

ET-ul se masoara in milimetri (mm).

http://www.nicoclub.com/tech/images/tech-offset-image.jpg

 

J-ul este distanta dintre cele 2 buze opuse ale jantei, masurate in interior!

J-ul se masoara in inchi.

http://429mustangcougarinfo.50megs.com/RimWidth3.jpg

http://www.more-japan.com/blogs/wp-content/uploads/2011/08/photo-31-1024x764.jpg

 

Distantierele se monteaza intre janta si butuc pentru a modifica ET-ul jantei.

http://www.ok-shop.ro/images/SV-System-55.jpg317.jpg

http://i.clubafaceri.ro/clients/22/73146/3/distantiere-roti-2cm-15cm-615699_big.jpg

 

Daca ai inteles ce inseamna ET si J, iti dau un mic test:

Daca pui un distantier de 20mm unei jante cu ET=0, ce ET vei obtine?

Edited by SlowDeath
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ok! Hai ca o sa incerc eu sa te lamuresc!

 

ET-ul reprezinta distanta de la jumatatea jantei pana la zona de contact cu butucul rotii!

ET-ul poate fi 0, pozitiv sau negativ. Se mai numeste si offset.

Pe interiorul jante poate fi scris ET sau IS, inseamna acelasi lucru!

ET-ul se masoara in milimetri (mm).

http://www.nicoclub.com/tech/images/tech-offset-image.jpg

 

J-ul este distanta dintre cele 2 buze opuse ale jantei, masurate in interior!

J-ul se masoara in inchi.

http://429mustangcougarinfo.50megs.com/RimWidth3.jpg

http://www.more-japan.com/blogs/wp-content/uploads/2011/08/photo-31-1024x764.jpg

 

Distantierele se monteaza intre janta si butuc pentru a modifica ET-ul jantei.

http://www.ok-shop.ro/images/SV-System-55.jpg317.jpg

http://i.clubafaceri.ro/clients/22/73146/3/distantiere-roti-2cm-15cm-615699_big.jpg

 

Daca ai inteles ce inseamna ET si J, iti dau un mic test:

Daca pui un distantier de 20mm unei jante cu ET=0, ce ET vei obtine?

 

Ai fost foarte explicativ, mersi, dupa calculele mele ET-ul este 20, sau se ia 20mm si 1/2 din et-ul jantei si se aduna din moment ce Et=0 deci la mijloc? :scratchchin:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai inteles!

Mijlocul jantei nu este 1/2 din ET!!!

Mijlocul jantei este punctul de unde incepi sa calculezi!

Gandeste-te ca distantierul il sudezi de janta, (el nu mai exista) si atunci se modifica zona de contact al jantei cu butucul.

 

Raspunsul este ca o sa ai ET negativ, adica ET= -20mm!

Cu alte cuvinte, cand adaugi distantierul defapt scazi din ET!

E ca la matematica, spre dreapta ai numerele pozitive iar spre stanga ai numerele negative.

Iar mijlocul jantei este 0!

Deci, daca calculezi de la mijlocul jantei inspre stanga te vei duce pe scara numerelor negative si vei avea ET negativ, iar spre dreapta vei avea numerele pozitive deci ET pozitiv.

 

Acum, rezolvarea la problema ta ar fi:

Daca ai distantiere pe rotile din spate, va trebui sa le scoti sau sa pui unele mai mici.

Astfel, jantele vor intra sub aripa si nu vei mai avea probleme.

Daca nu ai distantiere, va trebui sa-ti schimbi jantele sau sa roluiesti aripile.

 

Bafta!

Edited by SlowDeath
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai inteles!

Mijlocul jantei nu este 1/2 din ET!!!

Mijlocul jantei este punctul de unde incepi sa calculezi!

Gandeste-te ca distantierul il sudezi de janta, (el nu mai exista) si atunci se modifica zona de contact al jantei cu butucul.

 

Raspunsul este ca o sa ai ET negativ, adica ET= -20mm!

Cu alte cuvinte, cand adaugi distantierul defapt scazi din ET!

E ca la matematica, spre dreapta ai numerele pozitive iar spre stanga ai numerele negative.

Iar mijlocul jantei este 0!

Deci, daca calculezi de la mijlocul jantei inspre stanga te vei duce pe scara numerelor negative si vei avea ET negativ, iar spre dreapta vei avea numerele pozitive deci ET pozitiv.

 

Acum, rezolvarea la problema ta ar fi:

Daca ai distantiere pe rotile din spate, va trebui sa le scoti sau sa pui unele mai mici.

Astfel, jantele vor intra sub aripa si nu vei mai avea probleme.

Daca nu ai distantiere, va trebui sa-ti schimbi jantele sau sa roluiesti aripile.

 

Bafta!

 

Acuma am inteles multumim pentru lectie :goodjob:

Am apucat sa fac niste poze la masina, am fost azi la RAR, dar n-am apucat sa dau jos roata sa ma uit de distantiere, ii o caldura insuportabila post-62189-0-25409600-1371552947_thumb.jpg post-62189-0-51827200-1371552964_thumb.jpg post-62189-0-17191800-1371552983_thumb.jpg post-62189-0-80105100-1371552989_thumb.jpg post-62189-0-12567100-1371552998_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ai distantiere clar , ala nu e ET48 acolo , cred ca sunt de 20mm distantierele , suspensia arata binisor poate chiar un pic mai ridicata ar fi mai bine , iti recomand jante OEM pe 17 sau pe 18 gen style 68 / style 44 pe 17 sau style 135M / style 72M pe 18

 

uite aici un site cu toate jantele OEM BMW , ai acolo tot ce trebuie J / ET gume recomandate

 

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ai distantiere clar , ala nu e ET48 acolo , cred ca sunt de 20mm distantierele , suspensia arata binisor poate chiar un pic mai ridicata ar fi mai bine , iti recomand jante OEM pe 17 sau pe 18 gen style 68 / style 44 pe 17 sau style 135M / style 72M pe 18

 

uite aici un site cu toate jantele OEM BMW , ai acolo tot ce trebuie J / ET gume recomandate

 

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

Suspensia este reglabila doar pe fata...

Si daca imi pun pe 17-18" nu fac tot aceeasi chestie? O sa am nevoie de distantiere? Ma gandeam la 16 maxim...

Link to comment
Share on other sites

Jantele sunt bune, dar distantierele imping roata prea tare in exterior si de aceea iti freaca.

Da jos distantierele, si o sa vezi ca scapi de problema.

Apoi daca vrei sa schimbi jantele, poti sa iei unul din modelele recomandate de un coleg, mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi nimic cu jantele de 16"!

 

Si iti spun de ce!

 

Jantele mele de iarna sunt de 15" si am pe ele cauciucuri 195/65/R15.

Mi-am cumparat jante Style 44 pe 17" si am pus pe ele cauciucuri 235/45/R17 de vara.

Inainte sa pun jantele de 17" pe masina, le-am comparat cu cele de 15".

Practic, le-am pus una langa alta, "in picioare"!

Rezultatul... aveau (aproape) aceeasi inaltime. Diferenta era insesizabila.

 

Se pare ca esti cam depasit de situatie! :)

 

Fii atent!

Daca vrei sa pastrezi aceste jante pe masina, cu tot cu cauciucurile existente, solutia este sa bagi jantele sub aripi.

Daca ai distantiere, ori le scoti definitiv de pe masina ori pui unele mai mici. Dar trebuie sa fii atent sa nu-ti atinga pe interior cauciucul.

Un efect negativ ar fi ca masina o sa devina instabila pe spate, daca jantele din spate vor fi bagate mai in interior decat jantele de pe fata.

 

Daca vrei sa schimbi jantele, gandeste-te ca o sa ai alt ET!

Iar daca vei avea acelasi ET cu jantele actuale, nu ai facut nimic orice cauciuc o sa pui si chiar daca jantele vor fi pe 15", 16" sau 17"!

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.