Jump to content

X5 3.0d


Daniel`s

Recommended Posts

Fratzilor,mi`am luat X5 nou 0 km...acu` am o intrebare pe care am pus`o si dealer`ului dar cred ca m`a vrajit.Despre rodaj...am intrebat daca nu trebuie respectata o anumita turatie maxima la motor in aceasta perioada.Cica BMW`ul nu are rodaj...bullshit,nu cred.Voi ce ziceti?Sa fie adevarat?Doru tu care ai avut 2 bucatzi noi...poate ma ajuti.Multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai care e pb. 1000 -2000km ii faci imediat. schimba si tu in jur de 3000rpm maxim si va fi ok. Parerea mea ca rodajul e o vorba care conta la vechiile dacii ...crezi ca neamtul cand isi ia masina ii face rodaj ? se duce alearga si se foloseste de ea. vrem poze cu X5-ul tau si iti uram sa il folosesti sanatos.
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos si fara de evenimente!

Cat despre rodaj, nu ai ce probleme sa-ti faci. Cand mi-am luat vw-ul, dealerul care mi-e prieten bun mi-a recomandat doar sa nu o turez prea tare (maxim 3000 zicea el in primii 1500-3000km). Nu am turat-o ba as putea spune ca am fost chiar atent.. nu a ajutat. La 50k mi-au schimbat chiulasa si un cilindru, asa ca daca e sa crape, crapa. :blink:

Una peste alta, propietari de bmw nou cu motorul crapat nu prea am auzit :) si cum ziceau si coforumistii, "neamtu' nu sta sa-i faca rodaj". Nu ca ar stii ce e ala sau la ce foloseste :) . (OT: multi dintre ei inca mai merg cu presiunea in roti asa cum o iau de la garaj... :)). Desi masinuta ta are un cuplu impresioant si o herghelie de cai sub capota, nu uita ca nu e facuta ca sa faci "liniute" cu ea.

 

PS: Nu ne uita cu pozele :)

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Apropo de ce zice Bavaria: Unul din sefii mei si-a luat un Nissan Pathfinder, i-au zis de faza cu rodajul (sa nu sara de 3000 rpm in primii 2000km - are motorul ala de 2.5 diesel - ), dar cu uleiul... cica nu se umbla la el decat la prima revizie, adica la ... 30.000 km/2 ani (care vine prima)

 

Ce scula de ulei au astia de la Nissan-Renault?:blink:

Link to comment
Share on other sites

Ce scula de ulei au astia de la Nissan-Renault?

191294[/snapback]

toti au, nu doar renault/nissan.

longlife. sintetic. 0w30 pe diesel si 5w40 pe benzina. Doar ca e mai fluid decat cel standard.. si consuma mai mult intre schimburi.

 

 

BMW Longlife 04

Authorised for the following petrol engines:

4 Cylinder: M43TU; M43/CNG; N42; N45; N46; N40; W10; W11

6 Cylinder: N52; M52TU; M54; NOT(!) S54

8 Cylinder: N62; M62LEV; NOT(!) S62; S85

12 Cylinder: M73 from 9/1997; M73 9/97-8/98; M73LEV; N73

Authorised for the following Diesel engines:

4 Cylinder: M41; M51; M47; M47TU; M47TU from 03/03; M47/TU2; NOT(!) W17

6 Cylinder: M57; M57TU from 09/02; M57TU from 03/04; M57Top from 09/04; M57TU2 from 03/05

8 Cylinder: M67; M67TU ab03/05

Others:

This includes all other BMW engines/models not listed above like M10,

M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70,etc.

• BMW Quality Longlife-04 SAE 0W-40 (fully synthetic);

(part number for 1-litre-unit: 83 21 0 398 504)

• BMW Quality Longlife-04 SAE 5W-30 (fully synthetic);

(part number for 1-litre-unit: 83 21 0 398 507)

 

Namely authorised Longlife-04 Oils: (so far)

• Aral SuperTronic

(Viscosity: SAE 0W-40; Manufacturer/Supplier: Aral)

• Aral SuperTronic Diesel

(Viscosity: SAE 0W-40; Manufacturer/Supplier: Aral)

• Castrol SLX LL-04

(Viscosity: SAE 0W-30; Manufacturer/Supplier: Castrol Limited)

• Castrol TXT LL-04

(Viscosity: SAE 5W-30; Manufacturer/Supplier: Castrol Limited)

• Mobil 1 Low Emission Formula

(Viscosity: SAE 5W-30; Manufacturer/Supplier: ExxonMobil)

• Titan GTI

(Viscosity: SAE 5W-30; Manufacturer/Supplier: Fuchs Petroclub AG)

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Parca la mine in carte zice sa nu treci in primii 1500 - 2000 de km de anumite viteze in diferite trepte de viteza. Am retinut viteza maxima de 150 care ar insemna cam 3000 rpm maxim in viteza a 5-a. Nu are ce sa strice daca o tii pana in 3000 de rotatii in primii 2000 km.

 

Sa te bucuri de ea sanatos!

Link to comment
Share on other sites

Parca la mine in carte zice sa nu treci in primii 1500 - 2000 de km de anumite viteze in diferite trepte de viteza. Am retinut viteza maxima de 150 care ar insemna cam 3000 rpm maxim in viteza a 5-a. Nu are ce sa strice daca o tii pana in 3000 de rotatii in primii 2000 km.

 

Sa te bucuri de ea sanatos!

191302[/snapback]

 

Ai dreptate: in cartea tehnica este o recomandare de a nu tura motorul peste o anumita turatie. In rest cu uleiul, eu am vrut sa il schimb mai repede, dar seful de service (o persoana foarte autorizata si recunoscuta de posesorii de masini) a zis ca nu trebuie decat cum scrie in cartea de service.

 

Sa ai noroc de ea, sa o vedem si noi si sa te duca sanatos :blink:

Link to comment
Share on other sites

ei ...eu in 30 000 de km am facut deja un schimb de tot ce misca pe la masina la primii 15 000, si sa stiti ca nu arata tocmai bine filtrul de aer si filtrul de polen.Ala de motorina nu ti-l arata nimeni dar l-am schimbat si pe acela. Cat despre ulei o sa il schimb iar la 15 000 care se implinesc peste 1000km , si poate si filtrele(mai mult ca sigur) .
Link to comment
Share on other sites

Ok,am prins ideea...oricum la 15 mii ma duc cu ea la revizie.Ei m`au chemat la 30 de mii dar eu merg la 15 mii.10 mil. nu e chiar asa mult pt o revizie deci nu o sa`mi bat joc de el si o sa`l duc la 15 mii km.Pozele vin saptamana viitoare cel tarziu ca mi`e aparatul foto in garantie si tre sa vina de la Timisoara ca o fost stricat :blink:
Link to comment
Share on other sites

poate pana atunci ne dai alte detalii ....cat te-a costat , ce dotari are , ce impresii ai in primele zile ..etc.

191368[/snapback]

Apoi impresii sunt...ca nu mai ma dau jos din el,a costat 45000 pret cip steptronic xenon,navigatie nu am vrut ca am un PDA si sunt foarte multumit de el.Imi place f mult sunetul motorului in ture(am avut un 525 din 2002 nu facea asa frumos).Imi place spatiul si inaltimea(e primul meu SUV) confortul...putzin rigid la gropi de trecem cu vederea :blink: .Are gume de iarna,deci peste 2-3 luni mai sar de 8 sutare...dar deh,merge...sunt super multzumit de el...Il recomand oricui vrea o masina ca asta.

Link to comment
Share on other sites

In rest cu uleiul, eu am vrut sa il schimb mai repede, dar seful de service (o persoana foarte autorizata si recunoscuta de posesorii de masini) a zis ca nu trebuie decat cum scrie in cartea de service.

 

 

191304[/snapback]

 

Eu am auzit ca dupa cateva mii de km depunerile de metal sunt foarte mari.Anumite motoare au probleme deoarece datorita procedeului folosit la fabricarea blocului motor,nu se pot elimina in totalitate reziduurile metalice.Din cauza asta se strica senzorii de ulei,sunt contaminati,printre altele...

Acum nu stiu daca este adevarat,persoana care mi-a spus nu era recunoscuta de posesorii de masini,era doar un inginer de la BMW. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am auzit ca dupa cateva mii de km depunerile de metal sunt foarte mari.Anumite motoare au probleme deoarece datorita procedeului folosit la fabricarea blocului motor,nu se pot elimina in totalitate reziduurile metalice.Din cauza asta se strica senzorii de ulei,sunt contaminati,printre altele...

Acum nu stiu daca este adevarat,persoana care mi-a spus nu era recunoscuta de posesorii de masini,era doar un inginer de la BMW. :)

191551[/snapback]

Nici eu nu sunt mecanic, dar imi dau cu parerea... :blink: De vreme ce BMW AG zice ca motoarele lor nu au neoie de rodaj, presupun ca, prin tehnologiile folosite, aduc motorul la parametrii lui inainte sa iasa pe poarta fabricii. Materialele din care este facut motorul ca de altfel si robotii care-l asambleaza au evoluat rau de tot in ultimii ani, si cred ca alezajele si cotele motoarelor moderne sunt extrem exacte. Si atunci, de unde reziduri metalice? Evident ca prin frecarea diferitelor piese in miscare este posibil ca niste atomi razvratiti sa se amestec cu uleiul, dar si uleiurile au evoluat-unele sunt capabile sa asigure protectie chiar si daca nu mai e pic de ulei in baie. (OT: TIS-ul cu uleiurile de mai sus este din 2006). Si atunci de unde frica asta? Am amici care "rup" masina si nu au avut nici o problema. Pe de alta parte ma stiu pe mine cum merg (demaraj usor, schimb la 2500, nu o alerg mai mult de 140, nu smucesc franele [am placutele orginale dupa 75k :) ]) si am avut probleme cu toate masinile de pana acum. Pana la urma e doar fier...

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt mecanic, dar imi dau cu parerea...  :blink: De vreme ce BMW AG zice ca motoarele lor nu au neoie de rodaj, presupun ca, prin tehnologiile folosite, aduc motorul la parametrii lui inainte sa iasa pe poarta fabricii. Materialele din care este facut motorul ca de altfel si robotii care-l asambleaza au evoluat rau de tot in ultimii ani, si cred ca alezajele si cotele motoarelor moderne sunt extrem exacte. Si atunci, de unde reziduri metalice? Evident ca prin frecarea diferitelor piese in miscare este posibil ca niste atomi razvratiti sa se amestec cu uleiul, dar si uleiurile au evoluat-unele sunt capabile sa asigure protectie chiar si daca nu mai e pic de ulei in baie. (OT: TIS-ul cu uleiurile de mai sus este din 2006). Si atunci de unde frica asta? Am amici care "rup" masina si nu au avut nici o problema. Pe de alta parte ma stiu pe mine cum merg (demaraj usor, schimb la 2500, nu o alerg mai mult de 140, nu smucesc franele [am placutele orginale dupa 75k :) ]) si am avut probleme cu toate masinile de pana acum. Pana la urma e doar fier...

191567[/snapback]

 

 

Posibil sa fie adevarat tot ce spui.Probabil persoana care mi-a spus nu stia ce vorbeste. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.