Jump to content

X5 3.0d


Daniel`s

Recommended Posts

.Probabil persoana care mi-a spus nu stia ce vorbeste. :)

191570[/snapback]

Departe de mine gandul sa contrazic un inginer BMW, imi cer scuze. Doar ca acum 30 de ani cand se facea dacia 1300 blocul motor era turnat in fonta, otelul ordinar din care se faceau cilindrii era calit la 23august si uleiul era schimbat la 2000km :). Acum, avem blocuri de aluminiu cu cilindri lustruiti si uleiul se schimba intre 15k si 50k (nu o recomand nimanui, dar am prieteni care au facut-o). Vroiam doar sa punctez evolutia tehnologica... Poate ca inginerul are dreptate.. :blink: in cazul asta ma intreb de ce mai punem filtre de ulei... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Departe de mine gandul sa contrazic un inginer BMW, imi cer scuze. Doar ca acum 30 de ani cand se facea dacia 1300 blocul motor era turnat in fonta, otelul ordinar din care se faceau cilindrii era calit la 23august si uleiul era schimbat la 2000km :). Acum, avem blocuri de aluminiu cu cilindri lustruiti si uleiul se schimba intre 15k si 50k (nu o recomand nimanui, dar am prieteni care au facut-o). Vroiam doar sa punctez evolutia tehnologica... Poate ca inginerul are dreptate..  :) in cazul asta ma intreb de ce mai punem filtre de ulei... :)

191572[/snapback]

 

Si eu m-am mirat,dupa care am pus mana si am citit cum se fabrica un motor N52,cu bloc motor din Mg,si am ajuns la concluzia ca nu abereaza. :)

Da,filtrul de ulei este foarte bun,nimic de zis.

Uneori insa te intrebi de ce s-au stricat motoarele de M,desi aveau filtru de ulei

:blink:

Probabil nu o sa aflam niciodata adevarata cauza :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am mirat,dupa care am pus mana si am citit cum se fabrica un motor N52,cu bloc motor din Mg,si am ajuns la concluzia ca nu abereaza. :)

Da,filtrul de ulei este foarte bun,nimic de zis.

Uneori insa te intrebi de ce s-au stricat motoarele de M,desi aveau filtru de ulei

:blink:

Probabil nu o sa aflam niciodata adevarata cauza :)

191573[/snapback]

 

Magneziul este pus peste blocul de aluminiu ca sa-l faca mai rezistent...

 

"The magnesium “jacket” is placed in position over the aluminum insert, and the two are fused together as the magnesium component cools. The block’s jacket contains the oil ductwork and accessory brackets, and the timing chain case is integrated into this housing as well. When fused, this composite construction is extremely strong."

 

Si ca vorbim de motoare noi si de "M"...

http://www.youtube.com/watch?v=2RUSDbDMHAs

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Magneziul este pus peste blocul de aluminiu ca sa-l faca mai rezistent...

 

"The magnesium “jacket” is placed in position over the aluminum insert, and the two are fused together as the magnesium component cools. The block’s jacket contains the oil ductwork and accessory brackets, and the timing chain case is integrated into this housing as well. When fused, this composite construction is extremely strong."

 

Si ca vorbim de motoare noi si de "M"...

http://www.youtube.com/watch?v=2RUSDbDMHAs

191574[/snapback]

 

Nu vad legatura cu problemele motoarelor S54 :blink:

Link to comment
Share on other sites

Baieti,nu stiu ce sa zic....multe se pot intampla teoretic dar dupa cum zicea Maverick,cred totusi ca nu e bine sa brutalizezi masina mai ales pana se lasa un pic motorul,eu zic ca fiind in garantie masina orice s`ar intampla fabrica schimba(in cazul in care vina le apartine)cu toate astea nu cred ca e bine sa`i scotzi si inima din ea la inceput.Si eu sunt talpagiu dar totusi o crut,cel putin acum,merg pe mana moshilor,las masina sa isi traiasca "copilaria" dupa aceea devin eu...Sper sa nu ma urasca prea tare :blink: :) :) :) :)
Link to comment
Share on other sites

Eu am auzit ca dupa cateva mii de km depunerile de metal sunt foarte mari.Anumite motoare au probleme deoarece datorita procedeului folosit la fabricarea blocului motor,nu se pot elimina in totalitate reziduurile metalice.Din cauza asta se strica senzorii de ulei,sunt contaminati,printre altele...

Acum nu stiu daca este adevarat,persoana care mi-a spus nu era recunoscuta de posesorii de masini,era doar un inginer de la BMW. :blink:

191551[/snapback]

 

Departe de mine gandul sa ma contrazic cu tine, pentru ca esti intradevar bine pregatit in domeniu :)

Dar cred ca nu un inginer, ci mai multi, au conceput si planul de revizii. Atata timp cat ei ne asigura ca asa e bine, e greu de facut altfel. Desigur ca logic ar fi ca schimbul de ulei si filtru sa il faci cat mai des, insa si tehnologia a avasnat mult in ultimii ani. Deci, adevarul e, ca intotdeauna, la mijloc.

Subtil, ca intotdeauna :) , (ultima fraza). Voiam sa spun ca omul, care este un vechi specialist si iubitor de BMW, este si foarte bine pregatit profesional si recunoscut de posesorii de masini in sensul ca opiniile sale s-au adeverit in timp. De fapt, inainte de a cumpara BMW, auzisem de el

Edited by Leusor
Link to comment
Share on other sites

Nu vad legatura cu problemele motoarelor S54 :)

191587[/snapback]

 

S54 este construit cu aceasi tehnologie Mg-Al ca si N52. Nu stiu la ce probleme te referi, dar din cate stiu eu, S54 este unul dintre cele mai performante motoare de la BMW (0-100 in 5 secunde pt un motor aspirat... :blink: ) . ECU-ul din ele poate face 25 de milioane de calcule pe secunda... Si a adus cel mai mari modificari la capitolul tehnologie.. valvetronic, "M" DDC, duble VANOS etc.

Votat 3 ani la rand "international engine of the year"...

On topic: cred ca toti ne dorim ca masina noastra sa fie cea mai fiabila si sa nu avem probleme de nici o natura. Multi dintre noi o brutalizam si o ducem la limita in goana noastra dupa senzatii si adrenalina. Tehnologia ne permite intr-o oarecare masura, si daca la tehnologie mai punem si un pic de suflet si avem grija ca toti parametrii sa fie in limitele acceptate ca normale de producator, nu avem de ce sa ne facem probleme. Putem sa schimbam uleiurile/filtrele la 5000km putem sa punem aditivi si carburanti superperformanti, sau putem sa le schimbam uleiurile la 30.000 si sa nu ne pese ce carburant punem; cum zicea si leusor, niste ingineri au gandit planul ala de service si daca ei au zis ca asa e... atunci asa tebuie sa fie.

Si iarasi off topic: acum ceva vreme BMW a anuntat cresterea puterii motorului de 2,0d de la 150 la 164cp pe seria 3.. Are cineva idee cand chestia asta se va aplicca si pe motorul care echipeaza X3?

Link to comment
Share on other sites

S54 este construit cu aceasi tehnologie Mg-Al ca si N52. Nu stiu la ce probleme te referi, dar din cate stiu eu, S54 este unul dintre cele mai performante motoare de la BMW (0-100 in 5 secunde pt un motor aspirat...  :blink: ) . ECU-ul din ele poate face 25 de milioane de calcule pe secunda... Si a adus cel mai mari modificari la capitolul tehnologie.. valvetronic, "M" DDC, duble VANOS etc.

191682[/snapback]

 

S54 are Valvetronic si nu a avut probleme grave? :)

Eu ma refer la S54,motorul de la BMW. :)

Link to comment
Share on other sites

...imi scapa partea cu Valvetronic...

 

"variable intake & exhaust- valve timing"

http://en.wikipedia.org/wiki/Valvetronic

 

Apropo de probleme la S54,probleme minore,motoare distruse :)

 

http://www.mbmw.com/e46_m3_engine_failure.htm

191753[/snapback]

...auch.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Stiu ce inseamna Valvetronic,cat de cat,ideea era ca nu exista pe S54. :blink:

191772[/snapback]

Ba da.. acelasi link: http://www.bmwworld.com/engines/s54.htm

Engine Specifications:

Type: DOHC 24-valve inline 6-cylinder High-Pressure Double VANOS 4 steplessly variable intake- & exhaust- valve timing, 6 individual electronically controlled throttles with Normal & Sport settings

BMW MS S54 with adaptive knock control; variable valve timing, electronic throttles, oil-level/temperature sender, variable tachometer warning zone, catalyst protection & M Driving Dynamics Control included in control strategy

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Ba da.. acelasi link: http://www.bmwworld.com/engines/s54.htm

Engine Specifications:

Type: DOHC 24-valve inline 6-cylinder High-Pressure Double VANOS 4 steplessly variable intake- & exhaust- valve timing, 6 individual electronically controlled throttles with Normal & Sport settings

191780[/snapback]

 

 

Deci S54 are Valvetronic :)

 

Ciudat,am avut un M3 si nu avea.Mi-au furat astia la reprezentanta Valvetronic-ul :blink:

Link to comment
Share on other sites

Deci S54 are Valvetronic :)

 

Ciudat,am avut un M3 si nu avea.Mi-au furat astia la reprezentanta Valvetronic-ul :blink:

191782[/snapback]

Poate erau la inceputuri si nu se laudau atat cu el... Dar cred ca era acolo :).

PS: suntem off topic.. da' rau.

Si totusi nimeni nu-mi spune si mie cand BMW mareste puterea diselului de 2l pe X3...

Link to comment
Share on other sites

Poate erau la inceputuri si nu se laudau atat cu el... Dar cred ca era acolo :).

191787[/snapback]

@Maverick, cred ca confunzi Vanos cu Valvetronic.

Interesant e ca tu insuti nu citesti link-urile pe care le recomanzi altora sa le citeasca spre documentare :blink:

 

Daca nu ai fi trecut doar superficial prin articolul de la http://en.wikipedia.org/wiki/Valvetronic , ai fi remarcat ultima fraza :

"Valvetronic has so far been limited to BMW's mass-market engines, with no high-performance M-series car using the technology. The Valvetronic hardware adds a great deal of mass to the valvetrain, limiting maximum engine speeds (~7,000 rpm peak rpm in N52) engines and making it unsuitable for the high-revving M engines."

 

M3 are VANOS - variable intake and exhaust valve timing, adica reglajul unghiului de deschidere al supapelor de admisie si evacuare.

Insa Valvetronic este cu totul alceva. Se refera la modificarea cursei de deschidere a supapelor, chestie total diferita.

 

La motoarele M nu s-a pus sistemul Valvetronic deoarece sistemul nu facea fata la turatiile extrem de ridicate ale motoarelor M.

Link to comment
Share on other sites

M3 are VANOS - variable intake and exhaust valve timing, adica reglajul unghiului de deschidere al supapelor de admisie si evacuare.

Insa Valvetronic este cu totul alceva. Se refera la modificarea cursei de deschidere a supapelor, chestie total diferita.

191894[/snapback]

Nu confunadam Valvetronic cu VANOS. Din ce stiu eu, Valvetronic inseamna modificarea timpuluide deschidere a supapelor (variable valve timing).

""

Valvetronic - Provides continuously variable timing for both intake and exhaust camshafts.

VANOS is a combined hydraulic and mechanical camshaft control device based on an adjustment mechanism that can modify the position of the intake camshaft versus the crankshaft.

""

Nu am gasit nicaieri o referire la cursa supapelor... Dar, daca gresesc, imi asum aceasta greseala.

.. si am terminat cu off topicul aici...

Link to comment
Share on other sites

Nu confunadam Valvetronic cu VANOS. Din ce stiu eu, Valvetronic inseamna modificarea timpuluide deschidere a supapelor (variable valve timing).

""

Valvetronic - Provides continuously variable timing for both intake and exhaust camshafts.

VANOS is a combined hydraulic and mechanical camshaft control device based on an adjustment mechanism that can modify the position of the intake camshaft versus the crankshaft.

""

Nu am gasit nicaieri o referire la cursa supapelor... Dar, daca gresesc, imi asum aceasta greseala.

.. si am terminat cu off topicul aici...

192013[/snapback]

Probabil trebuie sa citesti un pic mai atent chiar link-urile postate de tine. Daca o faceai te-ai fi lamurit pana acum si singur.

 

Da-mi voie sa citez :

"Valvetronic system is the first variable valve timing system to offer continuously variable timing (on both intake and exhaust camshafts) along with continuously variable intake valve lift, from ~0 to 10 mm, on the intake camshaft only"

 

Deci ce rezulta de aici ?

variable valve timing se refera la avans variabil

variable intake valve lift se refera la cursa variabila

 

Concluzie :

1. Valvetronic are pe langa Vanos ( modificarea avansului, adica a momentului actionarii supapelor ) si posibilitatea modificarii cursei supapelor de admisie.

2. Vanos NU regleaza cursa supapelor

3. Motoarele de M NU au Valvetronic, au doar Vanos - variable valve timing, adica avans variabil, nu si modificarea cursei supapelor.

 

Sper ca am resusit sa ma fac inteles acum :blink: .

Link to comment
Share on other sites

Valvetronic - Provides continuously variable timing for both intake and exhaust camshafts.

192013[/snapback]

 

 

Deci Valvetronic-ul este si pe admisie si pe evacuare. :)

 

Poate deschizi un topic separat cu explicatii,sunt convins ca multi nu stiu care este treaba cu Vanos,Valvetronic,admisie variabila,admisie nevariabila...etc.

 

Eu sunt foarte interesat de Valvetronic,mai ales cel pentru evacuare. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Trebuie citita toata fraza, nu doar inceputul. Chiar si dupa "along with" .... :blink:

Inceputul se refera la Vanos doar.

 

"Valvetronic system is the first variable valve timing system to offer continuously variable timing (on both intake and exhaust camshafts) along with continuously variable intake valve lift, from ~0 to 10 mm, on the intake camshaft only"

Link to comment
Share on other sites

Citeste toata fraza, nu doar inceputul. Chiar si dupa "along with" ....  :blink:

Inceputul se refera la Vanos doar.

 

"Valvetronic system is the first variable valve timing system to offer continuously variable timing (on both intake and exhaust camshafts) along with continuously variable intake valve lift, from ~0 to 10 mm, on the intake camshaft only"

192362[/snapback]

 

 

Pai crezi ca am stat sa citesc toate povestile alea ,am citit rezumatul facut de Maverick :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.