Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

Cu un liniar sau ceva asemanator lung de vreo 60cm, il pui pe cant sprijinit de roata si masori cati mm e de la planul rotii pana la buza aripii. Sper ca am reusit sa ma fac inteles cat de cat

Si spuneam ca distanta aia sa fie cam cu 5mm mai mica pe spate decat pe fata.

 

Si cat sa ramana distanta de la planul ala pana la buza aripii, dupa ce as pune distantierii?

 

 

Merci @hitman, dar pe cel putin ar merge pusi.

Link to comment
Share on other sites

Merci.

 

Cosmine, am masurat. Pe fata cauciucul este fix in linie cu marginea exterioara a aripii. Maxim-maxim un 3-5mm sa fie in interior. Pe spate distanta e cam de 15mm. Deci teoretic cu distantieri de 10 pe fata si de 20 pe spate, rotile ar iesi cam 5mm din planul aripii. Ce zici?

Link to comment
Share on other sites

Asa este.

Deci daca masuratorile tale sunt corecte, lasa fata fara nimic, iar pe spate ti-ar trebui un maxim 10-12mm. De fapt asa am si apreciat uitandu-ma la ultimele poze.

 

Pe spate oricum iti trebuie o marja de 5mm, ca poate mai pleci si in concediu sau incarci portbagajul. Apoi ai probleme la vreo denivelare sau un balans, sa-ti frece roata in aripa.

Link to comment
Share on other sites

It's a little bit too late for that. :D

Masuratorile astea trebuiau facute inainte, ca sa stii exact ce si cum comanzi.

 

Eu am mers personal la aia ce ti i-am recomandat, au vazut masina, le-am zis ce vreau si si-au dat si ei cu parerea cum ar fi mai ok.

 

Oricum, daca le trimiti sa ti le faca de 10-12mm, n-o sa te coste decat transportul pana acolo si inapoi.

 

Ups... De fapt tu ai comandat flanse. La 10-12 iti trebuie distantieri. Deci si alte prezoane, mai lungi.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Nu am comandat flanse, ci distantieri. Mai e timp sa ma razgandesc, am vorbit aseara cu patronul si mi a zis ca pana luni oricum nu le executa ca au alte comenzi.

 

As lua de 15 pe spate, or fi prea mari?

 

As vrea sa stea roata ca pe puntea fata, la nivel cu aripa.

Link to comment
Share on other sites

Atunci e bine.

Du-te si mai masoara o data. Daca e corect ce ai masurat mai devreme, eu iti recomand sa lasi 5mm. Nu doar c-o sa arate mai urat cu 15, dar ai putea avea si probleme.

Si sa nu uiti din calcul nici sablarea de care am spus mai sus.

Link to comment
Share on other sites

singurul inconvenient la montarea de distantieri e sablarea mai pronuntata a aripilor in partea de jos, dupa roata.

 

Categoric nu le scoate peste aripa.

Mai vad cate un pushtan cu rotile pe-afara... 8)

Link to comment
Share on other sites

Am luat azi masina de la service. S-a rezolvat problema cu trepidatia la franare, este mai mult decat ok acum. Chiar se simte ca franeaza mai bine, desi am facut doar vreo 7km cu noile placute si discuri.

 

Am schimbat discuri, placute, absolut toate fluidele, bratele inferioare cu bucse. Trebuie sa-i fac geometria.

 

Mi-au mai facut cei de la BES o mica lista cu ce ar mai trebui schimbat in viitor, o sa revin cu reperele ca nu am foaia la indemana, sa va dati si voi o parere.

 

O mica problema - dupa ce am plecat de la service am observat ca nu-mi mai functioneaza PDC. Apare masina pe display, dar senzorii nu piuie. Imi apare o eroare si pe CB si pe display, sa merg la service sa verifice PDC-ul. Au dat jos bara din fata sa verifice ceva la flapsuri si banuiesc ca au uitat sa conecteze ceva pe acolo............o sa ma duc maine sa rezolve.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Am facut zilele trecute un drum mai lung prin tara, cam 800 km. Cateva impresii:

 

Saptamana trecuta am montat distantieri de 15 mm, am plecat cu ei la drum, insa pana la Brasov mi-a atins aripa de cauciuc foarte usor de 2 ori, abia s-a auzit (o data pe centura la Ploiesti la o denivelare, si a doua oara la Timisul de sus intr-un ac de par luat cam tare). La Brasov am cautat o vulcanizare si i-am dat jos. Urmeaza sa-i trimit inapoi la producator sa mi-i faca de 10 sau 12 mm. Cauciucul nu a patit absolut nimic, se vedea doar ca s-a murdarit un pic de la aripa, si nu pe partea de rulare, ci oarecum pe cant, pe zona unde incep sa scrie detaliile cauciucului.

 

Masina se comporta foarte-foarte bine la drum intins, isi arata niste capacitati pe care in oras e mai greu sa le pun in valoare. Depasirile sunt o placere, mersul pe asfalt bun la fel. Mai apar probleme la drumuri proaste (in primul rand ca trebuie sa circul cu viteza redusa). Insa mi-am facut traseul astfel incat sa evit drumurile proaste.

 

Am fost curios sa vad cum merge la un drum mai lung, avand in vedere ca singura iesire de pana acum a fost pana la Ploiesti, pe o ploaie torentiala, cand nu prea am avut cum sa "trag" prea tare de ea. Prinzand o portiune foarte libera pe o autostrada, eram cam singur pe sosea (ca sa nu fie discutii, sa zicem ca eram in Deutschland pe autobahn :D ) si stiind ca drumul e "militia-free" (aveam un prieten care era cu vreo 5 km in fata), am incercat sa vad cat "duce" si cum se comporta. Eram foarte curios.

 

Concluzii: de la 130 kmh la 200 kmh merge brici, apoi de la 200 la 220-230 merge ok, si trebuie tras putin de ea sa ajunga la 250 (reali pe GPS). Asa ca i-am atins si limita :p. Sunt curios, daca stie cineva, 250kmh e limitare electronica sau e maxim cat duce masina cu acest motor?

 

La 200 daca ii dau blana schimba in a 5a. De la 220-230 in sus incep sa se auda cauciucurile mai tare, incep sa vajaie un pic. In rest, absolut nicio problema. Nu trage nici stanga nici dreapta, nu vibreaza nimic, la 250 kmh sta pe sosea fara sa iti dea senzatia de panica. La 210-220 kmh merge chiar ok, directia e foarte precisa astfel incat sa pot schimba benzile fara absolut nicio problema. Se cunoaste ca am facut si geometria.

 

 

Avand in vedere ca masina merge brici si n-am avut nici cea mai mica problema pe parcursul celor 800 km, pun si lista cu recomandarile facute de BES, pentru ce ar mai trebui schimbat, sa va dati si voi o parere:

 

* bujii si bobine inductie - 1020 ron

* fulie vibrochen - 1690 ron

* curea alternator, intanzator curea, rola curea, fulie alternator - 1080 ron.

 

Cam astea ar fi recomandarile. M-ar interesa daca, din experienta voastra, trebuie schimbate la recomandare sau, daca masina e mai mult decat ok, pot sa merg asa pana apar semne clare ca trebuie schimbat ceva. Ideea care e - nu vreau sa ma apuc acum sa schimb tot de pe ea. Plus ca, e clar, un service recomanda pentru ca din asta traieste.

 

Drumuri bune!

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

bujii si bobine e bine sa le schimbi de acum mai ales daca sunt alea cu care a iesit masina din fabrica , te pot lasa subit mai ales bobinele , si face urat cand merge in 5 , tremura merge foarte prost , eu am schimbat toate bujiile si toate bobinele ( o bobina m-a lasat de pe o zi pe alta , am ajuns cu masina acasa la 1 dimineata totul perfect , a doua zi pe la 14 cand am vrut sa plec , check engine , tremurat etc )

 

fulie vibrochen nu am auzit in viata mea sa se schimbe la o masina pe benzina ( pica destul de des la diesel )

 

cureaua de la alternator daca este vizibil imbatranita e bine sa o schimbi , rolele fac zgomote dubioase cand incep sa fie pe duca

 

eu iti recomand sa schimbi bujii , bobine , cureaua de la alternator , restul nu cred ca e cazul

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Saptamana trecuta am montat distantieri de 15 mm, am plecat cu ei la drum, insa pana la Brasov mi-a atins aripa de cauciuc foarte usor de 2 ori, abia s-a auzit (o data pe centura la Ploiesti la o denivelare, si a doua oara la Timisul de sus intr-un ac de par luat cam tare). La Brasov am cautat o vulcanizare si i-am dat jos. Urmeaza sa-i trimit inapoi la producator sa mi-i faca de 10 sau 12 mm. Cauciucul nu a patit absolut nimic, se vedea doar ca s-a murdarit un pic de la aripa, si nu pe partea de rulare, ci oarecum pe cant, pe zona unde incep sa scrie detaliile cauciucului.

Told yaaaa ! :acute:

Link to comment
Share on other sites

Spune tu cum se impaca drumul de la Predeal catre Brasov cu xDrive si herghelia de cai de sub capota :yahoo:

 

Se impaca precum.......mama si copilul ei :D Alta comparatie n-am gasit :p Urcarea pe viraje cu talpa la podea e criminala :heart: :heart: :heart: Cred ca la tine si si mai tare senzatia, masina fiind mai manevrabila.

 

Mai e si senzatia de pe autostrada si nu numai, ca nu prea are cine sa te depaseasca :p:P

 

Told yaaaa ! :acute:

 

Mda........Acum asta e, o sa ii fac de 10-11-12. Mai masor o data.

 

bujii si bobine e bine sa le schimbi de acum mai ales daca sunt alea cu care a iesit masina din fabrica , te pot lasa subit mai ales bobinele , si face urat cand merge in 5 , tremura merge foarte prost , eu am schimbat toate bujiile si toate bobinele ( o bobina m-a lasat de pe o zi pe alta , am ajuns cu masina acasa la 1 dimineata totul perfect , a doua zi pe la 14 cand am vrut sa plec , check engine , tremurat etc )

 

fulie vibrochen nu am auzit in viata mea sa se schimbe la o masina pe benzina ( pica destul de des la diesel )

 

cureaua de la alternator daca este vizibil imbatranita e bine sa o schimbi , rolele fac zgomote dubioase cand incep sa fie pe duca

 

eu iti recomand sa schimbi bujii , bobine , cureaua de la alternator , restul nu cred ca e cazul

 

Merci. Poate schimb si rola, e 160 ron. In rest, fulii, etc, n-as schimba nici eu. Asa in ritmul asta, in 3-4 luni schimb aproape toata partea de sub capota si cred ca e mai mult decat exagerat la o masina care se comporta impecabil si la care "trag toti caii". Dar, dupa cum ziceam, serviceul recomanda, ca doar n-o sa spuna "Sa nu mai treceti pe la noi!".

Edited by feitosak1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa traiti!

 

O intrebare:

 

Am observat ca am, pe partea inferioara a oglinzii retrovizoare, un fel de lampa mica portocalie. Am cititpe undeva ca ar fi o lumina ambientala pentru mersul pe timp de noapte. Stie cineva de unde si cum se aprinde luminita asta?

 

Merci.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

 

Am observat ca am, pe partea inferioara a oglinzii retrovizoare, un fel de lampa mica portocalie.

Mai mult ca sigur ca e unul dintre cei doi senzori care analizeaza gradul de luminozitate exterioara si, in functie de asta, se inchid oglinzile la culoare sau nu. Banuiesc ca ai oglinzi electrocrome.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.