Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

Repet, eu nu am vazut piesele, nu pot sustine sau baga mana in foc ca sunt OEM, dar daca oamenii scriu asta in mail si repeta si telefonic, ca au numai si numai piese OEM, mi s-ar parea de k** sa ia lumea la vrajeala. Totusi, nu e un garaj al lu' nea Caisa. Si aproape 1000$ pentru discuri+placute, nu mi se pare un pret mic. Cat naibii sa coste, 5000E?

 

In alta ordine de idei - tot la BES schimbat lichid de frana - 120 ron (60 manopera si 60 1L de lichid de frana OEM BMW).

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca sunt originale la preturile astea.

Ba sunt originale. Nu stii preturile.

La discuri fata au un adaos de 10,15% dar la placute si senzor pretul e cel real.

Placutele OEM vin la set cu senzor si pasta. Senzorul intradevar e 90 lei si pasta e 5-10 lei sau ceva de genul.

Link to comment
Share on other sites

In deviz mai am trecut si capitolul "surub", 4x5ron.

 

Ca idee, la Filaret toata treaba asta ar costa cu 900 ron mai mult. Avand in vedere ca "revizia" ar costa cu 450-500 ron mai mult (la Filaret), nu mi se pare ca sunt suspect de ieftine piesele de la BES.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

@feitosak, OEM inseamna ca piesa e facuta sub licenta BMW cu cod pe ea si scrie BMW ,indiferent ca sunt ATE, Jurid, Textar

De unde ai scos chestia asta ca sunt facute sub licenta BMW?

Licenta nu apartine lui BMW, ci producatorului. De exemplu, la comanda BMW si in baza specificatiilor sale, ATE proiecteaza si executa niste discuri de frana. Acele discuri de frana sunt cumparate de BMW, care le reeticheteaza (sau le ia gata etichetate) cu numele BMW, desi sunt produse de ATE. Licenta insa apartine lui ATE, nu lui BMW.

Link to comment
Share on other sites

Azi am avut posibilitatea sa plec de la un semafor cu talpa jos, si cand am apucat sa ma uit pe ceasuri aveam cam *** kmh :D. Nu e chiar Carrera Turbo, dar se misca cat de cat :D

 

Vineri sper sa ajung la Inmatriculari :D Mai ramane sa ma decid si cum il va chema (pe bmw :)) Am cateva combinatii in minte.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Telenovela azi la inmatriculari.

 

M-am dus cu toate actele ok, le-a verificat tanti de la ghiseu, si mi-a cerut placutele de inmatriculare. I-am explicat ca fostul proprietar vrea sa pastreze numerele. M-a intrebat daca le-a rezervat, i-am zis ca nu stiu, l-am sunat, mi-a zis ca nu le-a rezervat. Am intrebat daca le pot rezerva eu pentru el, raspuns negativ. Tanti se cam contrazicea, ca nu se mai pot rezerva numere, ba ca se pot, dar trebuie sa vina fostul proprietar in persoana...........

 

In final m-am decis sa pastrez numerele fostului (cu aprobarea lui telefonica), sau sa predau placutele si sa iau alte numere (era ora 17:50, puteam sa astept 2 ore) dar surpriza........desi pe site programul se termina la ora 20:00, tanti mi-a zis ca ei la 19:30 inchid, si nu era timp (2 ore) sa imi elibereze alte numere sau alt talon. Ar fi trebuit sa las masina fara placute acolo in parcare, sau sa plec de nebun fara placute prin oras. Circ.........Ramane sa ma mai duc o data. Oricum, destul de amabila tanti. Ca o paranteza, acum vreo 2 luni am fost tot acolo sa fac pasaport copilului, si personalul mi s-a parut destul de pregatit, educat si amabil. Diferenta fata de ce era la pasapoarte pe Iorga sau la Udriste acum vreo 7 ani............

 

Ma voi duce miercurea viitoare, i-am transmis "fostului", sa aiba timp sa isi rezerve numerele daca vrea si poate. De ce tine mortis sa le pastreze....pentru ca sunt numere cu literele distantate (habar n-am care e smecheria cu numerele astea, am auzit ca trebuie sa platesti ceva bani sa ti le scrie asa). In pozele mele nu apar numerele alea, avea 2 seturi de placute, pe cele cu literele distantate le-a pastrat sa nu i le pierd eu.

 

Telenovela, ce mai..............

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Da. Am observat ca nu mai erau literele distantate dupa ce am luat-o acasa, l-am sunat sa il intreb si mi-a zis ca le-a pastrat el pe cele distantate sa nu i le pierd eu :p. Se pare ca mai avea un set de placute "normale".

 

Oricum, am vrut sa pastrez numerele lui, dar nici asa nu s-a putut, pentru ca se pare ca progrmaul de pe site e "informativ", si ghiseele se inchid putin dupa ora 19.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi si am schimbat uleiul si filtrul de ulei + filtrul de polen, la BES.

 

Oamenii mi s-au parut profesionisti, mecanicul care mi-a schimbat uleiul si a verificat masina mi-a explicat in detaliu fiecare operatiune. Service curat, dotat. Filtrul de ulei si cele 2 de polen - in cutii gri-argintii pe care scrie BMW Group, cu eticheta pe care se vede serviceul pentru care au fost trimise (scrie BES la adresa). Dar atat cu reclama. Aaa, inca ceva: cand i-am spus mecanicului ce simptome prezinta pe franare, mi-a zis ca nici nu trebuie sa mearga cu ea, sa o simta, ca sigur am o bucsa sau ambele sparte. Si asa a fost. Mi-a mai zis ca exista un mic joc in caseta de directie, mic de tot, dar ca e normal, ca fiecare masina are un mic joc acolo si ca chiar daca as schimba caseta, si-ar face joc din nou (din cauza drumurilor, in special). Oricum, nu asta e cauza vibratiei.

 

Constatare: o bucsa pe stanga e cam dusa, curge din ea usor,cea de pe dreapta e cat de cat ok. Trebuie schimbate cu tot cu bratele de aluminiu. Cel de la Filaret se pare ca n-a vazut asta.......Asta e una din cauzele vibratiei la franare. A doua ar fi discurile, care sunt uzate destul de mult (asta mi s-a spus si la Filaret). Placutele mai tin cam 4000km, mai au carne pe ele, dar parca le-as schimba sa scap de ele, si de discuri. Mai trebuie schimbat ceva la cutia de transfer, am uitat cum ii zice (un fel de manson, sau bucsa), o sa vad cand primesc devizul estimativ.

 

Voi schimba si toate fluidele: uleiul din cutia de viteze, uleiul din cutia de transfer, uleiul din diferentialele fata + spate, lichidul de frana, antigelul. Lichidul de servo arata bine inca. Am mai comandat furtunasul care face legatura intre vasul de expansiune si radiator, am vazut inca de la Filaret ca "scuipa" antigel pe elicea radiatorului, nu foarte mult dar se vede verde. Astea se vor schimba cand vor veni piesele care se aduc pe comanda, insa astept intai un deviz.

 

Mi-am comandat grilele negre Performance - 440 ron.

 

 

SURPRIZA: Dupa ce am plecat de la service, am mers vreo 2km si am vrut sa deschid trapa. Oups, nu functiona. Am butonat-o eu, nimic. Nu m-am putut intoarce imediat, ca aveam treaba. Am revenit mai tarziu. De notat ca dimineata functiona.

Dupa ce mi-au explicat ca nu o puteau defecta ei din tester sau ceva de genul asta (banuiala mea era ca au anulat cumva comanda, din greseala), am trecut la diagnostic. Din cheie si din tester, trapa se putea deschide si inchide. Au pus un alt buton de la alt E60 (aveau unul cu trapa pe rampa), butonul celuilalt nu deschidea trapa mea, iar butonul meu deschidea trapa lui. Deci butonul meu era functional, motorasul functiona, dar impreuna nu puteau deschide trapa. Dupa cateva zeci de minute de verificari, a sosit verdictul, partial: posibil sa faca contact 2 fire undeva pe traseu si sa nu mai deschida trapa. Problema e ca toata masina e plina de fire si nu se stie unde ar putea face contact. Dupa ce Alex a vorbit la telefon cu cineva, am incercat sa tinem butonul pe pozitia deschis 5 minute, sa se reinitializeze comanda trapei. N-a functionat. Cand ma pregateam sa plec acasa, ramanand sa vina respectivul cu care se discutase telefonic, peste cateva zile, sa recodeze comanda trapei, lui Alex i-a venit ideea sa deconectam bateria. Am lasat-o 5 minute, au pus bornele la loc, si a functionat. Mi-a resetat tot prin masina, dar macar a mers.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.