Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

Asa e Mikken, am preferat sa nu fac carpeli. Mai ales ca pretul n-a fost astronomic, ma speriasem un pic cand am auzit ca numai compresorul oem e aproape 6000 ron, plus restul pieselor saream de 10.000. Asa la 3000 n-avea sens sa ma complic, plus ca nefiind vreun element de siguranta gen frane sau ceva la motor si cutie, am zis ca merge si ceva aftermarket. Insa am auzit numai de bine despre Denso, ba chiar ca echipeaza automobile din fabrica, nu stiu sigur daca si Bmw.
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salut. N-am mai dat de mult timp p-aici..............

 

Ce s-a mai intamplat intre timp.....am schimbat amortizoarele si niste bielete.

 

Pe la inceputul anului am observat ca acel canal de aer care pleaca de la radiator spre dedesubtul motorului nu mai era conectat ok la radiator, burduful ala de cauciuc s-a scurtat din cauza caldurii si nu mai facea legatura intre radiator si canalul metalic respectiv. Am zis ca nu e o problema si nu l-am schimbat (costa 1400 ron, numai oem am gasit). Pana sa vina caldura, a fost cum a fost, dar de prin Mai a incepus sa se incinga destul de tare masina, probabil nu se mai facea corect racirea evacuarii. Se simtea cand coboram din masina in garaj, emana caldura pur si simplu, si stiu ca inainte nu era asa. Pana la urma m-a lasat senzorul vibrochen, pe care l-am schimbat la Alex (Efficient Service). Mi-au recomandat sa schimb si distributia, intr-adevar cam huruia. Plus ca aveam o eroare pe un injector, cel schimbat anul trecut. Probabil asta fiind nou era fortat de celelalte care erau mai uzate.

 

In final am schimbat: distributie, vanosuri, toate injectoarele, toate sonele lambda, plus canalul ala de aer. Toate OEM. Cu tot cu revizie si alte cateva chestii minore (vopsit bara fata, zgariata de un bou anonim in parcare), m-a dus la..............nici nu mai vreau sa-mi amintesc :)) M-am decis sa mai tin masina 2-3 ani si am zis ca merita.

 

Ideea e ca acum totul merge perfect. Cred ca lipsa racirii corecte afectase sondele, aveam niste probleme la pornire, plus ca raspundea cam greu si cam incorect la accelerari bruste. Acum, ce sa mai, e ca noua, am schimbat cam tot ce puteam schimba in ceea ce priveste motorul. Chiar ma gandeam ca atunci cand am cumparat-o, o perioada mi-a fost un pic "teama" de ea, in sensul ca e destul de agresiva, cel putin pentru mine care am avut Octavia 1.9 inainte. Dupa ce am luat masina din service saptamana asta, am simtit din nou acea "teama" :))))

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asta mi-a recomandat Alex, si am incredere in el. Lucreaza dupa normele BMW, de ex. recomanda schimbarea tuturor injectoarelor cand e o problema. Acum, ce era sa fac, sa fac de capul meu?...

 

Daca o carpeam un pic s-o vand, nu schimbam atatea la ea, iti dai seama. Dar cum masina imi place si stiam ca daca schimb tot ce am schimbat va fi totul perfect, am mers pe varianta asta.

Link to comment
Share on other sites

Zice ca nu. Ca cel mai probabil e contaminat cu mizeria aia de ambreiaj topit. Si ca asta poate afecta compresorul in scurt timp. Oricum radiatorul AM este vreo 600 ron, nu ma mai complic sa nu-l schimb. Compresorul e cel mai scump in tot angrenajul, si ala e clar ca trebuie schimbat. Si manopera e f scumpa ca e Bemve :)))))

 

Mi-a spus baiatul ca undeva lana radiator este un filtru care contine nush ce particule de silicat nu stiu de care, si ar trebui schimbat o data la 3 ani (silicatul ala). Ca un consumabil gen antigel. Daca nu il schimbi, se poate intampla ce mi s-a intamplat mie. Acum nu stiu cat e de adevarat, asta mi-a spus.

 

Mea culpa daca nu postez unde trebuie, dar mi se pare interesant. Despre ce filtru este vorba?

Link to comment
Share on other sites

Ai luat masina pe benzina cu fiabilitate mai scazuta cu siguranta decat un 535d , intr-un 535d nu cred ca bagai atatia bani in el, imi pare rau de problemele pe care le ai avut. Masina a fost cumparata de noua din romania sau din germania? Sincer mi se par exagerat de multe probleme pt o masina cu km pe care ii are.
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@Branevl

 

Masina e cumparata de la AB Baneasa. Sincer, nu imi pare rau de bani, nici nu m-am plans de asta. Normal ca era ideal sa nu-i dau, dar masina imi place, e ce imi trebuie momentan si tot ce am schimbat am schimbat pentru mine si pentru linistea mea.

Plus ca situatia sta cam asa: aveam un singur injector cu probleme, cred ca peste 90% dintre proprietari l-ar fi schimbat doar pe acela, eu am preferat sa le schimb pe toate conform manualului BMW. La fel, sondele nu erau toate cazute, bineinteles, insa nici nu am mai stat sa depistam care e cu probleme (de fapt, stiam care, ca dadea eroare, dar am zis ca n-are rost sa astept sa cada si restul) si am preferat sa le schimb pe toate daca tot am intrat pe fagasul asta.

La fel si distributia, poate altcineva prefera sa carpeasca si sa vanda masina, eu am schimbat tot ce era recomandat de schimbat ca si cum ar fi fost copilul meu :)

Retine chestia asta, nu e vorba ca avea mari probleme (cred ca majoritatea n-ar fi schimbat distributia, insa nu am vrut sa ma trezesc cu vreo mare belea). Deci ce am schimbat, distributie (recomandare, am ales sa o schimb), injectoare (puteam sa schimb unul singur, insa am ales sa le schimb pe toate), sonde (la fel, am preferat sa fie toate noi in acelasi timp). Plus ca fiind toate OE, a fost si costul destul de mare. Insa, cum am zis, nu-mi pare rau, ba chiar imi pare bine ca ma pot baza ca s-a facut o treaba buna cu piese noi si originale.

Oricum, cred ca problema a plecat de la canalul ala de aer pe care l-am neglijat, chiar nu m-am gandit ca poate cauza probleme, asa ca in mare parte e vina mea.

In rest, amortizoare =consumabile, erau cele originale pe masina de 7 ani, bielete n-am schimbat niciodata de cand am luat masina, desi merg pe jante de 19 de 2 ani si ceva.

Plus ca eu daca as cumpara acum o masina de genul asta, as prefera sa aiba toate chestiile astea schimbate intr-un service autorizat cu piese OE decat sa nu le aiba schimbate. Ca mai sunt idioti care vor sa cumpere o masina si cred ca daca ai schimbat distributia, masina a avut probleme, e altceva.

Legat de 535d, mi-ar fi placut, insa eu in general fac drumuri de 2-3 km, opriri dese si lungi, nu cred ca era potrivit stilul asta pentru 535d. Poate urmatoarea va fi 535d.

 

@Acero

 

Bineinteles. Oricum, cred ca o mai tin macar un an. Am zis 2-3, dar cine stie. Oricum, un an o mai tin sigur, nu stiu daca te mai intereseaza prin 2017 :))) Sa nu-mi spui ca te intorci de la F07 la E60 ca nu te cred :D

Urmatoarea va fi un F10 535d sau 535i si momentan nu vreau sa blochez banii ca abia mi-am terminat casa si mai am nevoie de cate ceva la ea. Plus ca nu vreau sa o iau ca s-o vand dupa 6 luni, deci tre' s-o gasesc asa speciala incat sa ma indragostesc de ea.

Apropo, poate ne vedem la o intalnire, am vazut ca voi va intalniti vinerea in general, dar nu stiu cum se face sa aflu daca are loc intalnirea sau nu, la ce ora, unde...etc.

 

@Dan Dan, sincer mai multe nu stiu nici eu decat ce am scris acolo.

Edited by feitosak1
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Masina e dementiala am vazut-o live la efficient service cand ma duceam cu a mea, nu am vazut alt e60 cu jantele acelea de f10, dau foarte,foarte bine.

 

Poate ca zice lumea ca sunt nebun dar eu sunt de parerea ca masiniile cumparate din Romania de noi si nu neaparat bmw, au alta calitate fata de cele cumparate din Germania si tarile mai dezvoltate. Am observat asta pana si daca cumperi un laptop din ro nu are calitatea celui cumparat din Germania, Spania...

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de asta, nu stiu ce sa zic........masina a fost comandata cu optiunile respective, nu a fost cumparata dintr-un lot ajuns in RO asa, la gramada.

Acum, nu stiu daca aia la fabrica in Germania se uita de unde a fost comandata masina si lucreaza mai prost la ea. Tot ce e posibil. Eu zic ca e cam improbabil, totusi.

Ma bucur ca ti-a placut, si mie imi place foarte mult si tocmai d-aia am vrut sa fie totul ok. Ideea cu toate piesele schimbate a fost ca deja o cunosc destul de bine si simteam ca nu e 10% ok, si decat sa schimb azi un injector, maine sa cada acelasi pt ca il forteaza celelalte, sa le iau asa pe bucati, am preferat sa schimb tot ce putea cauza probleme pe partea asta de motorizare. Capacul de tacheti l-am schimbat anul trecut :)) Oricum, cred ca esti de acord cu mine cand spun ca daca nu schimbi ce trebuie, cand trebuie, te asteapta probleme si costuri mai mari ulterior.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Poate ca zice lumea ca sunt nebun dar eu sunt de parerea ca masiniile cumparate din Romania de noi si nu neaparat bmw, au alta calitate fata de cele cumparate din Germania si tarile mai dezvoltate. Am observat asta pana si daca cumperi un laptop din ro nu are calitatea celui cumparat din Germania, Spania...

 

Au pe naiba alta calitate. Tu crezi ca-si face BMW linie de asamblare special pt Romania ori pt tarile mai sarace? Ori tu crezi ca au repere mai slabe si repere mai bune pe care le asambleaza in functie de tara unde va merge masina? Nici nu-ti dai seama ce complicatii si pierderi le-ar provoca astfel de masuri unor companii atat de mari a.i. sa coordoneze atatea variante de repere ori procese. In toate comaniiile astea automotive se pune accentul mai nou pe reducerea costurilor. Tot ce spui tu, se traduce prin costuri, ce se rasfrang mai tarziu in pretul produsului. Se cauta tot mai mult folosirea unui reper la cat mai multe modele, ii zice carry-over. Reducerea nr-ului de part numbere si cate si mai cate actiuni de genu. Sunt povesti. Da, daca vor sa vanda ceva mai ieftin pe o piata mai saraca atunci vor lansa o versiune total noua cu un alt indicativ, la care se va observa din start ca are o calitate mai precara. Acest lucru nu cred ca se aplica celor de la BMW. Ei vor sa fie recunoscuti pt aceeasi calitate oriunde pe glob, ca-i Germania, ca-i China ori SUA etc Daca trebuie realizate anumite adaptari pentru o anumita zona, gen volan pe dreapta, alte reglementari ori poate clima este mai calda ori mai rece, atunci aceste ajustari se vor opera doar asupra anumitor repere a.i. sa functioneze in regula si in acele conditii mai extreme ori situatii mai diferite decat cele comune.

 

Asa cum spuneam mai sus cu reducerea costurilor, poate ca intr-adevar intre doua masini construite in perioade diferite, chiar daca sunt din aceeasi generatie, ca urmare a unui proces de "redesign to cost" sa "optimizeze" anumite piese in genul: mai reducem grosimea la plasticul asta cu 1mm ca poate sa functioneze si asa fara probleme. La final ei au economisit nu stiu cate Kg de material plastic, automat mai putini bani cheltuiti sa obtina piesa respectiva, iar la final tie ca si comparator nu-ti mai scade nimic de cele mai multe ori. Asta se traduce printr-un profit crescut ce va ajunge in buzunarul companiei.

 

 

 

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu

Cand am luat e90-ul vroiam mondeo

Toate mondeo-urile de romania aveau vinilinul de pe fata de usa incretit si dezlipit in partea de sus

Cum vedeam cate una de la cate un samsar adusa de afara era impecabila la fata de usa. Si au fost vreo 3 si 3 nu una,doua

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce le place unora sa sa vorbesc fara argumente intemeiate.

 

Bmw nu produce lanturi de distributie, role si multe alte piese. Foarte multe piese si subansambluri pentru realizarea unei masini sunt produse de anumiti producatori pentru bmw sau pentru multe alte firme de masini. Fiecare fabricant cere un anumit standard de calitate si un anumit pret per piesa, de aici pot provenii anumite diferente de calitate, nu e vorba de linii de asamblare diferite sau ce mai zic alti. Fiecare crede ce vrea, ca toti le stim pe toate.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dementiala masina!!! felicitari pentru modul cum o intretii!

 

P.S. Ca tot veni vorba anterior de filtrul uscator, este o procedura standard inlocuirea lui? Daca da, o face orice service?

Edited by MCO
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

As vrea sa imi reconditionez volanul (as vrea piele+piele perforata+ cusatura in culorile M, asta ar fi ideal, dar nu tin neaparat la cusatura si nici macar la pielea perforata). L-am zgariat cu bratara de la ceas, uneori si cu verigheta (da, am reusit....) si arata ca dracii. In plus, trebuie vopsit trimul, acum e negru si s-a luat caucuiucul ala subtire de pe el, as vrea sa il fac argintiu (ca si restul trimurilor din interior).

Nu prea vreau sa apelez la "maestrii" de pe net/farcebook, asa ca sper ca cineva poate sa imi recomande un meserias pentru treaba asta, indiferent de pret.

Link to comment
Share on other sites

@RZV, o sa iau legatura cu InSide, sa vad cam care ar fi pretul. Ma interesa mai mult o reconditionare deoarece mi-ar placea piele perforata pe laterale, in zona unde tin mainile, cum avea Acero pe E93.

 

In alta ordine de idei, am facut o iesire azi pana la Ploiesti si inapoi, merge brici, se simte foarte mult ca am "inviat-o" un pic cu ce am schimbat la motor. I-am dat un pic de talpa pe A3 si sunetul motorului si al evacuarii mi-au dat niste frisoane :) plus ca stiam ca nu e militie pe A3 la intoarcere, era si destul de liber, si mi-am facut un pic (mai mult) de cap in ultima treime a speedometrului ;):D :D

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.