Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

Cand am facut decarbonizarea motorului, baiatul de acolo mi-a spus ca sigur imi va scadea consumul, m-a rugat sa urmaresc chestia asta si sa-l anunt.

 

Inainte de decarbonizare, strict urban, aveam un consum de 17.3-17.4 pe cb si 17.9-18 la pompa. Dupa decarbonizare, pe ultimii 320km, acelasi stil de mers si aceleasi trasee zilnice la aceleasi ore, am 15.8 pe cb si 16.3 la pompa.

 

Chiar e pe bune, n-as avea niciun motiv sa le fac reclama. Nici eu nu eram increzator in decarbonizarea asta, nu am facut-o pana nu a confirmat un user serios de pe acest forum ca a simtit diferenta.

Edited by feitosak1
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare.

 

Am schimbat chederul de la luneta. Pana la urma am dat luneta jos. Am incercat sa il schimb singur, dar chederul vechi era atat de copt si lipit de marginea lunetei, incat n-am putut sa il scot in niciun caz ca in clipurile de pe youtube, pur si simplu simteam ca sparg marginea lunetei, era sudat. Abia dupa ce au dat luneta jos au reusit sa desfaca acel cauciuc cu grija, cate 1cm o data. Pentru 100 ron cat a fost montajul, nu am riscat. Am facut schimbul la Austroglass pe Timisoara, destul de priceputi mi s-au parut. 160 ron chederul, 100 montajul. Totusi, s-au chinuit aproape o ora sa dea jos luneta, din cauza lipsei de spatiu de manevra la interior. Nu prea au inteles de ce vreau sa schimb chederul. Una peste alta, a iesit bine.

 

In primavara care urmeaza (sa vina intai iarna.....), au ramas de facut urmatoarele:

 

- schimbat simeringuri supape (am vorbit deja cu Nasi - DGH)

- schimbat planetare spate

- schimbat tipsuri

- sablat si revopsit jante si etrieri

- detailing exterior

 

Mai am parbrizul pe care as vrea sa-l schimb, are vreo 3 floricele mici, dar am un presentiment ca la 2-3 saptamani dupa ce il schimb, iau o piatra in cap. Asa ca astept sa fiu chiar nevoit sa il schimb.

 

Pentru la vara se prefigureaza o excursie de vreo 2.000 km prin tara, sper sa n-am surprize. Voi pune totul la punct pana atunci.

 

Bafta la toata lumea.

Edited by feitosak1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am facut azi un drum Bucuresti-Craiova si retur, vreo 500km. Mi-am (re)amintit de ce iubesc asa mult masina asta, la drum lung inca ma face sa-mi bata inima mai repede chiar dupa aproape 5 ani de cand o am, in special pe drumurile cu o banda pe sens, unde e loc de depasiri. Bine, imi reamintesc aproape la fiecare drum mai lung extraurban.

Azi, drumul destul de liber, mers asa cum ii place ei, lipita de sosea, talpa din belsug pe unde s-a putut. Consum de curiozitate la pompa de 10.3% la dus, la intors n-am mai calculat.

Edited by feitosak1
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare.

Lunea viitoare am programare la Nasi-DGH pentru schimb simeringuri supape. Eu voiam sa cumpar si planetarele sa le schimbe, dar a zis ca se uita el sa vada care e problema, daca trebuie schimbate doar burdufurile sau le poate repara cumva.

Daca tot ajung prin zona, as schimba si tipsurile la PilotSport (parca asa le zice) pe Andronache.

Aici as avea nevoie de un sfat. As avea 3 optiuni:

 

- tipsuri Akrapovic cum are colegul Cristy pe 335i

- tipsuri din inox

- tipsuri din inox vopsite negru electrostatic.

 

Eu as vrea sa pun negre, pentru ca am cam totul negru pe masina si chiar si jantele am de gand sa le vopsesc un gri ceva mai inchis (gunpowder).

Deci ramane intrebarea, Akrapovic sau inox negru.

Akrapovic sunt dublu/triplu ca pret (1200 vs. 400-600), dar nu asta ar fi problema, ci faptul ca nu vreau sa par neam prost, cu tipsuri Akrapovic pe o masina destul de clean, zic eu, fara modificari de caroserie etc.

Pareri?

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

M-am decis pentru tipsuri negre Akrapovic.

Insa nu sunt hotarat ce dimensiune sa iau. Momentan tipsurile pe care le am pe masina au diametrul de 76mm. La Akrapovic am de ales intre 76 si 89.

Primele 3 poze sunt cu masina mea cu tipsuri de 76 (nr. de inmatriculare alb) si celelalte 3 poze sunt cu un E60 cu tipsuri Akrapovic de 89mm (nr. negru). Mie mi se par cam mari cele de 89.....parca 76 ar fi de ajuns.

Astept cateva pareri, multumesc.

 

 

 

post-62201-0-90970200-1518006562_thumb.jpg

post-62201-0-68020400-1518006256_thumb.jpg

post-62201-0-94010900-1518006408_thumb.jpg

post-62201-0-55365200-1518006659_thumb.png

post-62201-0-11943800-1518006667_thumb.png

post-62201-0-62703600-1518006671_thumb.png

Edited by feitosak1
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca o vrea M5, 89 este prea mare, daca era ceva cale de mijloc era ok, insa eu as lua cromate gen sau culoarea normala a lor, eu asa am bara cea de M5 gen originala fara difuzor cu dubla iesire pentru Quad si urmeaza in primavara asta sa dau o fuga la Pilot sa fac evacuarea. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Salut feitosak1

Ai facut cea mai buna alegere, cele pe 89 sunt prea mari(am vĂŁzut pozele de mai sus).Si eu am fost la fel de nehotĂŁrĂŽt in privinta dimensiunilor, dar am mers tot pe 76.

Asteptam poze cu ele montate, mai ales cĂŁ tu ai modelul decupat.

 

P.S: Imi place maxim masina ta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si mie a ta :D

 

Va dura ceva pana primesc tipsurile, sper sa le am pana la sfarsitul lunii. Intr-adevar 76 era solutia, 89 sunt de neam prost, probabil ca ar merge cu un bodykit, ceva.

 

Azi am descoperit ceva ce m-a facut fericit: un self-wash la 5 minute de casa, pe o straduta pe care nu am trecut niciodata in 4 ani :D

Am spalat masina acolo, foarte misto. 2.5 ron jetonul pentru 2 minute. Nu m-am descurcat cu 4 jetoane pentru ca aveam foarte mult noroi sub aripi, mi-au mai trebui 2.

Am alergie la spalatorii, nu suport sa stau sa caut una mai libera sau sa astept o ora si nici nu-mi place atitudinea a 80% din "baieti". De azi inainte imi voi spala singur masinile, merge si mai repede (spalatoria are 3 rampe, nu una singura ca la benzinarii) si e si mai sanatos pentru vopsea.

Edited by feitosak1
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Schimb simeringuri supape.

 

Cele pe admisie mai erau cum mai erau, dar la cele pe evacuare (poza 9-10) se vede cu ochiul liber diferenta de diametru, masurat a dat aproape 1 milimetru.

 

Bujiile se schimba si ele, arata rau, desi nu au dat vreun semn de oboseala pana acum. Au aproape 5 ani pe masina. Am pus NGK.

 

Distributia e ok (schimbata in 2015), vanosurile ok.

post-62201-0-62515000-1518522798_thumb.jpg

post-62201-0-57865200-1518522803_thumb.jpg

post-62201-0-93570200-1518522814_thumb.jpg

post-62201-0-24472200-1518522821_thumb.jpg

post-62201-0-11110900-1518522964_thumb.jpg

post-62201-0-10745600-1518522972_thumb.jpg

post-62201-0-71276000-1518522979_thumb.jpg

post-62201-0-95408400-1518523066_thumb.jpg

post-62201-0-17091200-1518523072_thumb.jpg

post-62201-0-96698000-1518523201_thumb.jpg

post-62201-0-75497200-1518523206_thumb.jpg

post-62201-0-99210900-1518523209_thumb.jpg

post-62201-0-43714600-1518523281_thumb.jpg

post-62201-0-53759100-1518523286_thumb.jpg

post-62201-0-92778600-1518523581_thumb.jpg

Edited by feitosak1
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Eram personal convins, cat si folclorul mecanicilor mentiona acest fapt, si anume ca doar motoarele cu alimentare benzina, din seria N4x(4 cilindri), ca suferind de uzura prematura a simeringurilor, datorata in special temperaturii ridicate de regim; din pacate, se pare ca nici cele cu 6 cilindrii nu scapa de aceasta boala.Cam devreme totusi, avand in vedere varsta si rulajul masinii.
Link to comment
Share on other sites

1500 ron simeringuri si manopera

216 ron bujiile

Masina are fix 10 ani (impliniti saptamana trecuta), n-as zice ca e chiar noua :D

Inca de cand am luat-o ardea ceva ulei, dar toti mecanicii pe care i-am intrebat mi-au spus ca e normal la un motor mare de turatie sa ia 1 litru la 3000-4000 km, mai ales la un stil de mers care nu menajeaza motorul dpdv al turatiilor. La Filaret si la Bavaria mi-au spus ca daca nu creste consumul de ulei peste 1 litru/1000km, nu trebuie sa imi fac griji, e in parametri :D

Cum in ultimum timp consumul crescuse (aproximativ 1 litru la 2500km), din cercetari am zis ca simeringurile ar fi principala cauza. Sunt curios daca se remediaza.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Ce motor nou? L-a schimbat in garantie sau a cumparat el altul nou din reprezentanta?

 

1L/1000 km este extraordinar de mult, aia nu e masina...imi pare rau sa spun, dar le-as face reclama negativa si as avea certuri saptamana de saptamana la reprezentanta respectiva.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.