Jump to content

E91 318 D


Paleonte

Recommended Posts

salutare,

 

dupa aproape un an de cand e la mine,am decis sa postez si eu despre masina mea.

inainte am avut 2 masini noi,Hyundai accent 1,5 crdi, si mazda 3, 1,6i 2008.

dorind sa trec la alt nivel, dar si din nevoia unei masini mai spatioase, fara sa imi permit o masina premium noua, am decis sa merg pe SH. doream neaparat un touring german. am avut de ales intre Audi A4 model 2007-2008 , si E91. totul a pornit in vara anului 2011, cand am imprumutat un A6 1,9 tdi , 2004, cu 310 k la bord de la un prieten. mi s-a parut mare diferenta de calitate si performante intre masina mea ( mazda 3 ) si acea masina, chiar daca acela era un model mai vechi.

 

primavara trecuta, am deci sa im vand vechea masina.am gasit un posibil schimb in constanta cu un A4. am facut deplasarea acolo, si urmeaza o foarte interesanta poveste de groaza, cu samsari de romania. nu o repet. it's a long story. cred ca am scris-o la un moment dat pe " masini puse la vanzare in romania". am vandut pana la urma masina in bucuresti, urmatoarea zi, cu 6k, dupa 4 ani si 100 k parcursi, de noua luata cu 18 k.

 

am inceput imediat cautarea, fara sa mai studiez prea mult pe forumuri, desi mi-ar fi prins bine, si poate nu luam masina asta ( nu inseamna ca regret ), luam probabil o masina din Germania, a mea fiind din Franta. in acelasi timp, poate citind topicul cu N47 m-as fi speriat si nu as mai fi luat acest motor, desi acum nu il vad ca pe o pacoste. am cautat express acest motor, stiind ca e generatie noua si are consumuri mai bune.

am condus si A4 , dar cand m-am urcat in BMW, alegerea a fost simpla. pur si simplu m-a cucerit. il consider mai bun aproape din orice punct de vedere, desi poate sunt subiectiv. pur si simplu, Audi nu mi-a transmis nimic.

 

masina am gasit-o in targ la cluj, luata de la licitatie din Franta. am verificat-o la BMW Cluj, si avea sunteul de distributie pe duca. nota era 2400 E la BMW cu vibrochen cu tot, iar la un alt service, in jur de 3000 lei fara vibrochen. am luat-o chiar si asa, vanzatorul mai lasand ceva din pret. in rest masina se prezenta excelent.

168 k km. istoricul nu prea sa poate verifica la masinile de pe Franta. a avut carte service, ( cu revizii la 40 K ), care pare verosimila, si hartiile cu ceva verificari care se fac la orice masina pusa la vanzare pe licitatie in Franta.

 

atasez lista cu dotarile dupa VIN.dotari are cam putine, dar bugetul a fost limitat. am vrut si iinterior crem sau gri neaparat, si aici variantele sunt destul de putine.

pana acum i-am pus jante pe 17 cu anvelope noi, 225 45 fata / 255 40 spate, cele pe 16 ramanand pentru iarna, si acelea le-am echipat cu anvelope noi iarna asta.

i-am mai pus folie Llumar, si am infoliat grila fata.

imi place culoarea, nu suport cromul pe masina.

imi lipsesc mult : xenon, navi si cup-holders.

in viitor vreau sa pun M-pack exterior ( masina are casco ), faruri OEM xenon, sper sa se poata avand in vedere ca acum le am cele simple, si eventual un remap. alte chestii, vor mai fii probabil, in funtie de buget.

 

masina are in prezent 206 k. am facut aprox.40 k in nici un an. circul destul de mult, am facut si drumuri in afara tarii.

intentionez sa o mai tin 2-3 ani. in ritmul asta o sa treaca de 300 k la mine in ograda. sunt curios cum se va comporta pe viitor.

 

am schimbat pana acum :

- 3 revizii complete - maxim 15 k fac revizia , desi timpul in care ii fac este scurt

- distributie

- discuri si placute fata ATE

- clapeta EGR

- ambreiaj si volanta la 200k.

- bieleta fata stanga.

- curatare filtru particule

 

momentan masina se prezinta excelent. este mult peste ce am avut eu pana acum.

atasez o poza si cu vechea masina :)

 

incerc sa pun poze direct pe pagina, dar nu stiu daca imi iese.

 

daca stie careva sa imi spuna cum le pun pe pagina.ms

bmwarchiv_de_a281221.pdf

post-56624-0-97344700-1372034036_thumb.jpg

post-56624-0-97730800-1372035363_thumb.jpg

post-56624-0-91133800-1372035468_thumb.jpg

post-56624-0-74986100-1372035636_thumb.jpg

post-56624-0-80476600-1372036331_thumb.jpg

post-56624-0-17663300-1372036441_thumb.jpg

post-56624-0-64920700-1372036517_thumb.jpg

Edited by Paleonte
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

mersi.

 

da, am bagat ceva bani. dar sunt tipul paranoic care vrea sa fie totul in parametrii optimi pe masina. la 200 k, am considerat ca unele defecte sunt normale. de la acesti km, sunt constient ca masina cere ca sa mearga optim. mai ales ca vb de generatii noi de motoare, mai sensibile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

up-date :

 

 

114 000 km. - facut revizie la 13 k de la ultima. am ramas pe ulei bmw 5w30. filtre man.

 

am schimbat un rulment pe spate dreapta, care a inceput sa huruie ingrozitor.. am avut de ales intre 200 lei sau 320 lei. am ales varianta mai scumpa.

 

dupa 6 luni de la schimbarea unei bielete pe fata ( cu Lemforder ) , aceasta bate din nou. luni urmeaza sa o schimb in garantie. cealalta care e pe masina de cand am luat-o , n-are nici pe naiba.

sper ca am avut ghinion, si nu o sa tina tot 6 luni si urmatoarea.

 

despre consum, tocmai am facut un drum de Munchen. dus : 4 oameni + bagaje, viteza de autostrada 150 - 160 - 6,2 l.

intors, venit mai tare, incarcatura mai mare, viteza de autostrada pe unde s-a putut 180-190. 6,8 l

am facut si o proba pe 150 km , cu mers 140 constant pe pilot, 5,2 l %.

 

avand in vedere incarcatura, anvelopele de 255 pe spate si viteza, eu sunt multumit.

 

bafta la toata lumea.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dupa 6 luni de la schimbarea unei bielete pe fata ( cu Lemforder )

 

despre consum, tocmai am facut un drum de Munchen. dus : 4 oameni + bagaje, viteza de autostrada 150 - 160 - 6,2 l.

Tocmai ce-am auzit de o problema similara la un prieten si tot cu Lemforder. A zis ca a trecut la alta marca dar nu mai tin minte ce...si problema s-a rezolvat. Sunt atat de multe piese proaste pe piata ca-ti vine sa...no comment.

Cei de la Autonet de unde luase piesa i-au schimbat-o dar cica a iesit scandal ca vroiau sa-i dea tot Lemforder si el n-a acceptat.

 

Legat de consum, eu am scos mai putin cu e60 la aceleasi viteze, e drept nici n-am avut incarcatura ta ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu ca ar avea dreptate, dar parerea lui asta e...

parerea care este ...vine de la nenea care vrea sa faca drifturi cu E91 , asa ca ...mda . In viata mai exista si alte motive pt care conteaza o anvelopa lata . Pt unii muma , pt altii ciuma gen . Ramtamtam .

Link to comment
Share on other sites

E un adevar in ce spune colegul. anvelopele late te penalizeaza la demaraj si la consum. Dar asta nu inseamna ca nu mai tre sa pui o janta frumoasa pe masina.

 

La masina mea am jumatate de litru cel putin diferenta intre rotile de iarna si cele de vara. Iarna sunt cu 205/R16 iar vara 225/50R16 si spate 245/45R16.

 

In fine acum tine si de gusturi tinand cont ca nu toti vor sa fie Schumacher si nu e totul cine sprinteaza mai repede.

 

Cat despre TDI..

 

 

Daca e un TDI disperat il lasi sa se duca.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Pic de sportivitate n-aveti in voi. Si in plus e si o chestiune de onoare. Adica de fiecare data cand ma depaseste cate un tdi recunosc ca ma deprim si nu mai sunt bun de nimic in ziua respectiva.
Link to comment
Share on other sites

Si cand am fost pe Transalpina/Transfagarasan mai aparea in curbe cate unul cu Skoda/Logan/Audi care cum vedea ca accelerez un pic gata si el dupa mine si intra in depasire chiar daca, curba era cu vizibilitate 0...

 

Le-am dat pace sa se duca, ba chiar am franat, mi-am vazut de drum si am admirat peisajul...

 

Pic de sportivitate n-aveti in voi. Si in plus e si o chestiune de onoare. Adica de fiecare data cand ma depaseste cate un tdi recunosc ca ma deprim si nu mai sunt bun de nimic in ziua respectiva.

Si daca cumva te mai depaseste inca unul te apuca si plansul. nu? :shifty:

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

despre Lemforder, am acceptat schimb cu aceeasi piesa, si in caz ca recidiveaza voi schimba...

 

despre consum, eu sunt multumit, unii se lauda cu consumuri mai mici pe aceste motoare, dar al meu asa consuma. ii si dau talpa, ca imi place sa conduc. si mai ales circuland mult, nu mai am rabdare sa merg la consum.

 

despre avelope : hyper.gif

 

cam asta e fata mea cand am trecut de la 205 la 255 pe spate 225 pe fata. nu se poate compara. am avut bucuria de a face traseul dej - suceava, deci am trecut prin pasul tihuta, un drum genial ! foarte bun, curbe mari, drum lat, masina parca acolo zburda. tractiunea spate e de vis pe un astfel de drum. intr-adevar parca a pierdut putin din demaraj, dar nu poti fi cu toate.

cat despre aspect, nici nu o suportam cu rotile pe 16, foarte bagate sub aripa spate.

 

celor ce le place sa conduca, le dau un sfat : anvelope premium ! gen : michelin pilot sport. nu va pot explica, cat de mult se reflecta o anvelopa buna in comportamentul masinii, dar probabil ati experimentat si voi !

 

upsss...my bad

 

km 214 k , nu 114 k cat am scris in postul anteriorrolleyes.gif

as vrea eu.....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

parerea care este ...vine de la nenea care vrea sa faca drifturi cu E91 , asa ca ...mda . In viata mai exista si alte motive pt care conteaza o anvelopa lata . Pt unii muma , pt altii ciuma gen . Ramtamtam .

 

De unde nene atata rautate?

Nu-i poluez colegului topicul de prezentare, avem acces la Chat Room, putem vorbi acolo.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

salutare la toti !

 

am pus jantele pe 16 cu anvelopele de iarna. o sa vin si cu ceva poze. acu e "ratusca cea urata" parca rolleyes.gif

o sa vin si cu ceva poze ca acum e prea jegoasa.

anvelope Bridgestone Blizzak, LM 32. Foarte multumit de ele iarna trecuta. acu e a doua iarna, mai merg foarte bine, insa nu cred ca vor mai prinde un sezon la cum se uzeaza. asta si pentru ca fac multi km.

despre ele, pot sa zic ca au un mic zgomot la rulare, dar specific anvelopelor de iarna. talon destul de tare, si profil care le ajuta la sosea uscata, si pentru stabilitate. aderenta buna pe umed si zapada.

profilul totusi e ciudat si uzura cam rapida. am pus si poza. crestele nu merg pana jos pe baza anvelopei, si fiecare creasta, are parca un suport de cauciuc "ne-creponat" , pe care sta.

eu nu le-am vazut in realitate, ca altfel nu le luam.

 

jantele de vara, cu anvelopele pe ele, mai ales cele de spate de 255 40 17, sunt extrem de grele. acu am vazut comparatia cu cele de 16, cand le-am manipulat. deci maine ies la drum mai lung , si sunt curios sa resetez consumul sa vad ce se intampla.

 

pana acum cam tot pe medie de 7.0 l am fost. cam 60 % afara, 40 % oras.

 

cred ca voi schimba curand placutele spate, care la inspectia vizuala, par a fi pe terminate.

 

km : 222 000. 11 k facuti de la ultima revizie, ulei nu am completat niciodata la ea , nimic. e tot pe maxim. pana da zapada ii mai fac o revizie.

 

 

 

vroiam sa ii fac resoftare la George, dar il tot astept de vreo luna jumate, si tot n-a venit catre Cluj.

 

acu 10 k , am verificat valorile in filtrul de particule si erau normale. pe la 190 k parca l-am dat jos si spalat. sunt curios cat va tine treaba, mai ales daca voi face si resoftare.

 

 

si acu, vin cu o problema. daca ati mai patit careva, poate ma ajutati.

de prin primavara, a inceput , doar rareori, sa scoata motorul un sunet mai ciudat. repet : e un sunet care apare doar uneori, pentru cateva secunde , si in anumite conditii.

in ultima vreme, il aud tot mai des. se petrece de felul urmator :

sa zicem ca sunt in treapta 2 ( pare ca in treptele 1,2 se aude mai tare, sau poate in celelalte nu mai e sesizabil ).

apas acceleratia pana la un anumit nivel, masina accelereaza, pana ajunge la o viteza constanta, data de nivelul la care am apasat pedala. in momentul in care masina se opreste din accelerat, si nici in frana de motor nu e , atunci zbiara motorul. e un sunet de "dizal" foarte accentuat. croncane galagios.

in secunda in care intru in frana de motor sau apas mai departe pedala, nu mai face.

deci sunetul ala apare in " golul " ala.

 

am incercat sa fac o descriere cat mai detaliata, poate va pica fisa la careva daca ati intalnit treaba asta. repet, nu e o chestie care o face tot timpul.

am crezut initial ca e de la motorina, deoarece s-a nimerit sa faca doar cand am bagat din OMV sau Petrom. deobicei bag MOL si mai nou EVO. imi place cum se comporta cu EVO.

dar mai nou face cu orice motorina.

 

sper ca nu v-am plictisit cu postul prea lung.

post-56624-0-91659400-1382017146_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut,

 

revin cu date despre consum. cel de 7,2 l era cu jantele de vara cu o medie de viteza de 40 km/h.

 

cu jantele de iarna, am acum 6,2 media, la 44 km/h medie de viteza. rolleyes.gif

 

deci jantele grele, au un cuvant greu de spus la consum, mai ales pe 318 D.

 

oricum, luand in calcul jante normale de 16 si viteza medie, sunt f,f, multumit de consum.

 

ps: sunetul ciudat nu l-am mai auzit de mult.

Edited by Paleonte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.