Jump to content

Interpretare si rezolvare - Coduri de eroare E46 NFL


Recommended Posts

buna,

 

 

Avand o diagnoza OBD la dispozitie , am instalat INPA pt laptop si am rulat o diagnoza pe diferite categorii. Motor, Body, etc...

Mai mare mi-a fost mirarea cand, la final am numarat nu mai putin de 7 erori!!!

De 2 dintre ele stiam , ele fiind injectorul cu fir ( inca nu se da batut, masina trage liniar) si incalzitorul auxiliar al masinii ( electric auxiliary heater).

Dar de restul, nici ca aveam habar.

Daca sunteti amabili, incercati sa-mi explicati si mie fiecare eroare si posibilele rezolvari/costuri.

1 . 5 Needle motion sensor ( stiam de ea.. )

2. 27 Coolant temperature heater

3. 65 Wheel speed sensor rear right trigger signal ( am avut un caz in care mi s-au aprins becurile de la ABS, ASC si frana de mana...si apoi fenomenul disparand de la sine, becurile s-au stins).

4. 15 Power on reset ! Ce D-zeu mai e si asta?

5. 23 Auxiliary water pump ; sunt 2 pompe de apa?

6. 41 Central locking system: Relay doesn't switch to ON at Unlocking ; alaltaieri nu am putut deschide masina din telecom, doar cu cheia in butuc, dupa 2 minute insa a mers!!!!

7. 61 Central locking system: Short circuit or open circuit at Motor Tailgate ( aici cred ca e de la usa portbagajului, ea nedeschizandu-se decat din cheie in momentul cand am cumparat masina, ca mai apoi sa isi "revina" si sa o pot deschide si de la butonul lui).

Pe langa aceste erori in trecut, am mai patit sa nu pot porni masina deloc, dupa ce odata a fost oprita, dau la automat dar nu se intampla nimic !

masina isi revine apoi " singura' dupa X timp...

 

Sper sa nu considerati pierdere de timp citirea acestui post si sa incercati sa ma ajutati in solutionarea problemelor descrise mai sus.

Va multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Le-am sters de 30 de minute.

Stiu doar ca Needle mot sensor si Aux eletric heater sunt acolo de cand am masina....

Le-am mai sters dar au reaparut.

Dar restul? Nu stiam nimic de ele pana azi. Am mai facut o diagnoza acum vreo 4 luni, dar era OK. Doar cele 2 sus mentionate.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Masina are o pompa de apa suplimentara daca are climatronic. e situata undeva in partea stanga fata cum stai pe scaunul soferului(asta la 318i, la restul nu garantez).

6 si 7 cred ca au aparut impreuna. Ai un scurt circuit la masa undeva la portbagaj, tind sa cred ca la racordul ala flexibil prin care trece un manunchi de fire sau ceva apa, oricum e de verificat in zona portbagajului(vezi daca sunt fire rupte, dezizolate, si incearca sa le refaci). In cel mai rau caz e modulul confort care costa 100lei la dezmembrari.

Asta "3. 65 Wheel speed sensor rear right trigger signal ( am avut un caz in care mi s-au aprins becurile de la ABS, ASC si frana de mana...si apoi fenomenul disparand de la sine, becurile s-au stins)."(eroare din cauza senzorului dreapta spate-contacte imperfecte, batran/defect etc) daca zici ca s-a stins de la sine nu ar trebui sa mai apara daca o stergi. Cu inpa poti vedea in timp real cum dau semnal senzorii de asc/abs si poti trage o concluzie cu privire la functionalitatea lor.

Gasesti o diagrama pentru sigurante in torpedou sub tabloul de sigurante, incepi prin a verifica starea acestora pentru fiecare element gen pompa suplimentara, auxiliary heater! E cel mai simplu pas. Ce nu gasesti in diagrama respectiva inseamna ca nu are protectie cu siguranta fuzibila.

Mult succes si daca ai nevoie iti pot scrie detaliat fiecare operatiune. Despre astea stiu, la celelalte prefer sa nu imi dau cu parerea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutari,

 

 

Din pacate erorile au reaparut! Chiar daca au fost sterse a 2-a oara! :(

Cred ca, pe langa erorile care le mai am, citind forumul am descoperit ca, "s-ar putea" sa-mi fie dus modulul de la electroventilator sau oricum ceva in legatura cu el, deoarece imi urca apa la temperaturi mari cand pornesc clima (100-110), deasemenea merge uneori compresorul de la clima foarte ciudat , parca pufaie, merge intrerupt, vreo 5 sec merge.. alte 5-10 se opreste. Problema cu clima apare cand si cand, asta e ciudat, nu e tot timpul.

Chiar am remarcat, mergand pana la Oradea, ca ( in ziua respectiva) temperatura nu a urcat mai mult de 98-100 maxim, in conditiile in care pe anumite portiuni rulam cu 150-180, voind sa observ in bord cat de tare urca temperatura.

La viteze normale, sa zic asa, 100-130 temperatura statea la 90-93 de grade!De asemenea cu masina pe loc, cu clima pornita pe 18 grade, viteza 1/2, rula normal, fara intreruperi sau sunete ciudate.

Asta .. pana a 2-a zi !! :( :(

Scurt in portbagaj, fire ciupite, sau apa nu am gasit....

Pentru problema cu Power on reset am citit pe undeva ca ar fi( sau ar putea fi) o problema de comunicare intre EWS si DME si ca ar trebui reimperecheate...sau ceva de genu.

Eroarea asta : 65 Wheel speed sensor rear right trigger signal apare si dispare cand vrea ea.. nu am apucat inca sa dau roata dreapta spate jos sa verific, am inteles ca ar fi ceva "cutiuta" in care intra mufa de la ABS. Ciudat e insa ca nu scrie nimic in eroare de " ABS" ...

Banuiesc ca eroarea " 27 Coolant temperature heater " vine impreuna cu eroarea 23 Auxiliary water pump, dar nu sunt sigur nici aici. Din cauza serviciului nu-mi pot face timp sa ma duc in Arad la cineva competent, care ar sti sa interpreteze si sa-mi dea niste posibile rezolvari!

Poate ma mai ajutati si voi si reusesc acasa, in putinul timp pe care il am sa mai " bibilesc" la ea:)

 

va multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Eroarea asta : "65 Wheel speed sensor rear right trigger signal" apare din cauza senzorului(defect sau contacte imperfecte,etc). O am si eu pe senzorul dreapta fata, dar cand am verificat cu inpa se vede clar cum senzorul da semnal mai tarziu decat celilalti la plecarea de pe loc(mai exact sub 10km/h nu functioneaza, desi e nou). Senzorul asta e folosit de abs si de asc/dsc, nu mai are si alte functii. Aia e o eroare standard, asa a fost codata pentru evenimentul respectiv, asa a vrut producatorul sa nu scrie abs acolo... Ca sa gasesti o cauza pentru care apare cauta aici pe forum despre martorii de asc, abs si frana de mana aprinsi, sunt mai multe topicuri pe tema asta.

Asta: "15 Power on reset !" am gasit pe net ca ar putea fi din cauza bateriei descarcate.

Cu clima nu inteleg exact ce se intampla. In mers, chiar si la 200 apa din radiator se raceste bine(daca iti functioneaza corespunzator termostatul). Ventilatorul trebuie sa porneasca cand apa din radiator ajunge la o anumita temperatura. Nu imi dau seama ce legatura are pompa secundara de apa cu faptul ca se incalzeste prea tare apa din motor.

Cel mai sigur e la un service. Cu presupusul poate sa isi dea oricine, dar e posibil sa nu te ajute prea mult. Daca ai interfata ta de diagnoza, mai insista pe sters erori pe la toate modulele, adaptari, recodari(easyDIS sau Progman)! Spor la surubarit!

Link to comment
Share on other sites

ai furtune sparte la turbo si iti da ca ai ceva la boost, daca trage greu, nu face presiune 2.2b , scoate fum si se incalzeste mai tare motorul verifica toata tubulatura la turbina

 

 

si cealalta e pistonasul de avans de pe pompa, remediaza prima si vezi daca mai apare dupa si eroarea cu gradele de avans....de obicei nu mai apare dupa remediere

Link to comment
Share on other sites

ai furtune sparte la turbo si iti da ca ai ceva la boost, daca trage greu, nu face presiune 2.2b , scoate fum si se incalzeste mai tare motorul verifica toata tubulatura la turbina

 

 

si cealalta e pistonasul de avans de pe pompa, remediaza prima si vezi daca mai apare dupa si eroarea cu gradele de avans....de obicei nu mai apare dupa remediere

ok,multumesc mult incerc si revin cu rezolvarea

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trebuie citit tot ce scrie....adica daca e short circuit ori open circuit after B+ sau altceva ....error sporadic sau curently present?

Sunt amanunte foarte importante. Daca eroarea a ramas cu short circuit trebuie verificata si siguranta dar si cablajul pentru a nu se arde din nou.

 

Boost controller e electrovalva supapei de control a turbinei.

Power on reset ...inseamna ca a fost desfacuta borna bateriei si pusa la loc de la ultima stergere a erorilor.

Needle motion sensor ...e injectorul cu fir...eroarea apare sporadic atunci cand se incearca pornirea motorului mult la cheie (adica porneste greu).

..desi senzorul de pe volanta citeste rotatiile motorului , presiunea motorinei nu e suficient de mare sa deschida injectorul si evident nu e detectata miscarea acului ...

in acest caz apare intotdeauna sporadic. daca e ars ...apare open circuit after B+.

Coolant temperature heater ...Short circuit or open circuit after B+...de verificat mufa si firele la pompa auxiliara (sunt in fata prin intre pompa servo si contraaripa pe lonjeronul longitudinal

...daca persista e arsa pompa.

la pompa VP44 pistonasul de avans nu poate fi controlat electric...insa se poate gripa de la span si mizerie sau rugina ..oxidare.

Fiind situat in partea de jos a pompei ajunge si apa acolo mai ales la stationari ingelungate.

 

Temperatura urca mult cand stai pe loc si mai pornesti si clima fiindca nu iti merge electroventilatorul. Cand acesta nu functioneaza compresorul de la clima se opreste de fiecare data cand in instalatie se ating 105 grade.

Evident ca nu pote fi racita si se deconecteaza automat compresorul. cand mergi cu ceva viteza radiatorul se raceste de la curentul de aer, insa cand urci cu in prima treapta sau a doua si masina trege din greu, o sa ii scada puterea ..ca prim simptom si apa creste foarte repede. Apoi daca continui motorul chiar se va opri.(protectie automata)

Pentru asta trebuie sa faci un test pe INPA cu motorul incalzit la 80-85 grade...pe diagnoza la modulul motor este undeva tasta Steuern (actionare) si acolo gasesti si e E-Lufter ..dai comanda si trebuie sa mearga progresiv pana la turatie maxima....daca nu merge iti trebuie alt ventilator ...cu tot cu modul.

 

Start control injection s-ar putea sa fie pentru motorul cu common rail, la modelele cu pompa apare automat si eroarea de avans +/- 3 grade.

Totusi si motorul M47 are dispozitiv electronic de control al injectiei insa acesta lucreaza abia dupa ce apa ajunge la 75 de grade...Pana atunici motorul se poate comporta ciudat daca avansul e dereglat. (pornire grea ..fum)

Avansul trebuie verificat cu dispozitivul cu ceas. Daca diferenta e mare fata de valoarea scrisa pe pompa trebuie reglat.

Spre exemplu am avut un caz in care dupa ce stergeam eroarea cu avansul dereglat si motorul era incalzit aceasta nu mai aparea nici la repornire. Insa aparea a doua zi cand motorul era din nou rece.

Aceasta eroare este datorata unor componente arse sau cu functionare defectuoasa din modulul pompei de injectie VP44. In momentul incalzirii motorului aceste piese (ex condensatori..microbobine) isi pot reveni datorita temperaturii sau datorita aparitiei unei tensiuni de control de la DDE. In aceste cazuri e nevoie de o diagnoza avansata cu un Bosch KTS direct pe mufa pompei. Nici INPA nici DIS-ul nu pot citi astfel de erori.

 

Toate bune!

Edited by bzu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trebuie citit tot ce scrie....adica daca e short circuit ori open circuit after B+ sau altceva ....error sporadic sau curently present?

Sunt amanunte foarte importante. Daca eroarea a ramas cu short circuit trebuie verificata si siguranta dar si cablajul pentru a nu se arde din nou.

 

Boost controller e electrovalva supapei de control a turbinei.

Power on reset ...inseamna ca a fost desfacuta borna bateriei si pusa la loc de la ultima stergere a erorilor.

Needle motion sensor ...e injectorul cu fir...eroarea apare sporadic atunci cand se incearca pornirea motorului mult la cheie (adica porneste greu).

..desi senzorul de pe volanta citeste rotatiile motorului , presiunea motorinei nu e suficient de mare sa deschida injectorul si evident nu e detectata miscarea acului ...

in acest caz apare intotdeauna sporadic. daca e ars ...apare open circuit after B+.

Coolant temperature heater ...Short circuit or open circuit after B+...de verificat mufa si firele la pompa auxiliara (sunt in fata prin intre pompa servo si contraaripa pe lonjeronul longitudinal

...daca persista e arsa pompa.

la pompa VP44 pistonasul de avans nu poate fi controlat electric...insa se poate gripa de la span si mizerie sau rugina ..oxidare.

Fiind situat in partea de jos a pompei ajunge si apa acolo mai ales la stationari ingelungate.

 

Temperatura urca mult cand stai pe loc si mai pornesti si clima fiindca nu iti merge electroventilatorul. Cand acesta nu functioneaza compresorul de la clima se opreste de fiecare data cand in instalatie se ating 105 grade.

Evident ca nu pote fi racita si se deconecteaza automat compresorul. cand mergi cu ceva viteza radiatorul se raceste de la curentul de aer, insa cand urci cu in prima treapta sau a doua si masina trege din greu, o sa ii scada puterea ..ca prim simptom si apa creste foarte repede. Apoi daca continui motorul chiar se va opri.(protectie automata)

Pentru asta trebuie sa faci un test pe INPA cu motorul incalzit la 80-85 grade...pe diagnoza la modulul motor este undeva tasta Steuern (actionare) si acolo gasesti si e E-Lufter ..dai comanda si trebuie sa mearga progresiv pana la turatie maxima....daca nu merge iti trebuie alt ventilator ...cu tot cu modul.

 

Start control injection s-ar putea sa fie pentru motorul cu common rail, la modelele cu pompa apare automat si eroarea de avans +/- 3 grade.

Totusi si motorul M47 are dispozitiv electronic de control al injectiei insa acesta lucreaza abia dupa ce apa ajunge la 75 de grade...Pana atunici motorul se poate comporta ciudat daca avansul e dereglat. (pornire grea ..fum)

Avansul trebuie verificat cu dispozitivul cu ceas. Daca diferenta e mare fata de valoarea scrisa pe pompa trebuie reglat.

Spre exemplu am avut un caz in care dupa ce stergeam eroarea cu avansul dereglat si motorul era incalzit aceasta nu mai aparea nici la repornire. Insa aparea a doua zi cand motorul era din nou rece.

Aceasta eroare este datorata unor componente arse sau cu functionare defectuoasa din modulul pompei de injectie VP44. In momentul incalzirii motorului aceste piese (ex condensatori..microbobine) isi pot reveni datorita temperaturii sau datorita aparitiei unei tensiuni de control de la DDE. In aceste cazuri e nevoie de o diagnoza avansata cu un Bosch KTS direct pe mufa pompei. Nici INPA nici DIS-ul nu pot citi astfel de erori.

 

Toate bune!

 

 

 

salut,

 

BZU,

 

Intr-adevar le-ai cam "zis" , cel putin cand a venit vorba de erorile care le-am avut eu.

Am observat ca este important ceea ce scrie dupa eroare, cum ai zis si tu.

Ieri de curios am facut un alt test la masina, cu un DIS ( un amic...).

Ca sa le iau pe rand :

1) Needle mot sensor. e clar.. inject cu fir e defect, insa deocamdata NU da semne ca cedeaza. Eroarea o am de anul trecut din Noiembrie. Pornesc usor pe timp de iarna, vara ok.. nu da in nas, trage liniar....

2)Coolant temperature heater- Auxiliarul electric de incalzire a apei.... era defect , l-am schimbat e ok, nu mai il da ca eroare. Insa nu stiu exact cand porneste, sub ce temperatura?

3)Wheel speed sensor rear right trigger signal - tot il am sporadic, insa nu mai apar toate becurile ca la pomul de craciun, ABS merge OK. ( becurle de la ABS, ASC si frana de mana erau toate aprinse)

4) Power on reset. Ai avut dreptate.. am dar borna jos cand am patit sa nu-mi porneasca masina DELOC !

5) La faza cu pornitul masinii era ceva de EWS....

6)Auxiliary water pump - inca o am, nu stiu unde e situata, eroarea are in capat -Short circuit to ground, deci e vb de firul de minus probabil, un scurt.. dar nu stiu unde anume e si nici cum arata !

7) 41 Central locking system: Relay doesn't switch to ON at Unlocking

8) 61 Central locking system: Short circuit or open circuit at Motor Tailgate

ambele erau " curently NOT present - dupa ce le-am sters n-au mai aparut.

Momentan nu mai exista decat:

needle motion senzor - dar nu stiu ce are scris dupa eroare..

si Auxiliary water pump - short circuit to ground.

Inca incerc sa rezolv ultima... prima stiind ca se poate rezolva doar prin schimbarea lui.

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

Revin, sa fie asta?

 

BMW 3 SERIES E46 AUXILIARY WATER PUMP 1 147412149 ?? Asta e de pe 2001-2005... Seamana?

Daca da, unde se afla? Ca probabil trebuie verificat firul de minus...

 

Pe Realoem.com apare asta :

 

Water valve with additional water pump 1 09/1999 09/2001 64118369807

post-59287-0-08731800-1380732774_thumb.jpg

Edited by sunsshine_21
Link to comment
Share on other sites

O poti vedea cum stai in fatza masinii chiar pe partea dreapta, undeva intre pompa servo si roata, cam impropriu zis dar o vezi. Are doua mufe care intra in ea. Masoara continuitatea pe pini si vezi rezistenta. Aceeasi eroarea am avut-o si eu cu Coolant heater si de fapt era de la senzorul de lichid temperatura de sub admisie. Motion needle sensor apare si la mine insa deocamdata nu-mi face probleme.
Link to comment
Share on other sites

salut,

 

BZU,

 

Intr-adevar le-ai cam "zis" , cel putin cand a venit vorba de erorile care le-am avut eu.

Am observat ca este important ceea ce scrie dupa eroare, cum ai zis si tu.

Ieri de curios am facut un alt test la masina, cu un DIS ( un amic...).

Ca sa le iau pe rand :

1) Needle mot sensor. e clar.. inject cu fir e defect, insa deocamdata NU da semne ca cedeaza. Eroarea o am de anul trecut din Noiembrie. Pornesc usor pe timp de iarna, vara ok.. nu da in nas, trage liniar....

2)Coolant temperature heater- Auxiliarul electric de incalzire a apei.... era defect , l-am schimbat e ok, nu mai il da ca eroare. Insa nu stiu exact cand porneste, sub ce temperatura?

3)Wheel speed sensor rear right trigger signal - tot il am sporadic, insa nu mai apar toate becurile ca la pomul de craciun, ABS merge OK. ( becurle de la ABS, ASC si frana de mana erau toate aprinse)

4) Power on reset. Ai avut dreptate.. am dar borna jos cand am patit sa nu-mi porneasca masina DELOC !

5) La faza cu pornitul masinii era ceva de EWS....

6)Auxiliary water pump - inca o am, nu stiu unde e situata, eroarea are in capat -Short circuit to ground, deci e vb de firul de minus probabil, un scurt.. dar nu stiu unde anume e si nici cum arata !

7) 41 Central locking system: Relay doesn't switch to ON at Unlocking

8) 61 Central locking system: Short circuit or open circuit at Motor Tailgate

ambele erau " curently NOT present - dupa ce le-am sters n-au mai aparut.

Momentan nu mai exista decat:

needle motion senzor - dar nu stiu ce are scris dupa eroare..

si Auxiliary water pump - short circuit to ground.

Inca incerc sa rezolv ultima... prima stiind ca se poate rezolva doar prin schimbarea lui.

 

Auxiliary water pump e exact ce ai pus in poza...de verificat firele mufa....daca nu inseamna ca defectul e chiar in pompa si e mai greu de reparat ....de obicei e la mufa necazul.

Injectorul cu fir e mort daca ai open circuit after B+ ..sau short circuit . Daca ai alta eroare incearca sa scri ce-i acolo. Motorul merge bine si fara el ...aproape insesizabila absenta, doar ca ai putea avea o eficienta mai mare pe turati mai mari, un control mai precis al injectiei plus ca de el depinde si controlul EGR-ului.

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

Ai dreptate, am inteles si de la altii ca are legatura si cu functionarea "normala" a EGR-ului, unii zic ca nici nu merge EGR daca nu e ok inject cu fir.

Am schimbat pompa auxiliara de apa, nu mergea motorasul ala.

A fost relativ ieftina( second) si din start cand pui contactul in poz 2 se si aude motorasul cum functioneaza. In prealabil l-am testat. Al meu.. pauza!

In ambele cazuri insa, daca e electrovalva sau ceva la motoras o sa-l dau unui amic sa vada daca poate sa-l repare.

Totusi, stie cineva la ce temperatura ar trebui sa porneasca Electrical Auxiliary heater-ul? Si cum iti dai seama ca functioneaza? Pe tester nu mai da eroare.

Teoretic , ar trebui sa urce apa mai repede la 70 de grade, dar ma gandeam ca poate ar trebui sa aiba un bazait ...ceva...sa-l auzi ca functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Pe un site strain am gasit asta . Deci se pare ca indiferent de temperatura exterioara, el trebuie sa porneasca si sa incalzeasca apa pana la o anumita temperatura. Sau cel putin eu asta am inteles.

De asemenea in anumite conditii si erori acesta NU porneste.

 

 

Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)

 

The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.

 

The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.

 

The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.

Cutout conditions

 

The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:

 

Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)

Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)

Time after engine start < 10 s

 

Coolant temperature

The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:

 

Ambient temperature [°C]

 

 

Coolant temperature threshold [°C]

 

-40.0

 

 

86.0

 

-5.0

 

 

86.0

 

10.0

 

 

50.0

 

20.0

 

 

17.0

 

30.0

 

 

17.0

 

Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.

 

The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:

 

On all models with 6-cylinder engines

On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.

 

The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:

 

35, "Coolant temperature sensor"

1B, "Electric auxiliary heater"

75, "Alternator load signal"

 

Troubleshooting

 

The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.

 

Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.

 

Consequence: Poor heating capacity at low temperatures

 

If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.

 

Consequence: Auxiliary heater is switched off

 

Si daca tot am acum mai mult timp liber, am sa pun erorile direct din INPA, dupa cum zicea si colegul, sa se vada exact ceea ce scrie la fiecare.

La poza nr6 ... nu inteleg de ce Luftmasse ( masa de aer) este atat de mare. Eram stationat, cu motorul pornit.

post-59287-0-56490900-1380897836_thumb.jpg

post-59287-0-75912900-1380897865_thumb.jpg

post-59287-0-08301300-1380897870_thumb.jpg

post-59287-0-61869500-1380897880_thumb.jpg

post-59287-0-49799100-1380897886_thumb.jpg

post-59287-0-47892500-1380897940_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

E buna prezentarea pe care ai gasit-o. Trebuie mentionat ca incalzitorul nu functioneaza intotdeauna...in primul rand, daca nu ai activat ventilatia, nici incalzitorul nici pompa auxiliara nu merg.

Apoi depinde si de valoarea temperaturii setata pe ventilatie, daca temperatura exterioara e mai mare decat cea setata pe ventilatie iar nu merg pompa si incalzitorul.

Situatia se potriveste pe vreme rece...cand la deschiderea ventilatiei pe caldura apa rece din radiatorul habitaclului ajunge deodata in radiator si cade brusc valoarea temperaturii de pe circuitul de ventilatie.

Cand uneori se ruleaza cu viteza mare si temperatura ceruta in habitaclu nu poate fi obtinuta doar din transfer de la lichidul de racire. Atunci e nevoie de aceasta incalzire auxiliara.

 

Referitor la erori, in caz ca nu functioneaza senzorul de temperatura de pe motor, nu functioneaza nici acest incalzitor auxiliar , fiindca evident nu se pote sti cand e necesara interventia lui atata timp cand nu se stie temperatura lichidului de racire.(de aceea exista o setare implicita de 86 de grade ca sa poata functiona totusi ventilatia - evident cand este ceruta o temperatura de incalzire). Cand incalzitorul e defect nu mai sunt necesare expicatii...iar ultima se refera la faprul ca alternatorul nu furnizeaza destul curent in sistem iar activarea incalzitorului ar putea periclita functionarea altor consumatori mai importanti pentru motor.

Sirul de date reprezinta o diagrama a pragului de pornire a incalzitorului auxiliar in raport cu temperatura lichidului de racire si temperatura exterioara...adica la -40 poate porni doar la 86 la -5 , tot la 86...samd pana la 30 grade afara poate porni de la 17 grade la lichidul de racire. Binenteles ca la o temperatura exterioara de 30 grade motorul se va incalzi foarte repede .....si probabil ca nici nu ai nevoie de acel incalzitor auxiliar.

 

Referitor la ultima imagine din INPA, cu valorile Analog 2 , este foarte ciudat cum are bateria ta 14 V daca motorul nu e pornit. Daca motorul e totusi la relanti atunci cred ca MAF-ul tau e destul de obosit sau are o problema la conexiuni..desi asta e mai putin plauzibil.

Celelalte erori sunt legate de chestiuni de conectare ...sau din ce am vazut la releul de actionare a inchiderii centralizate...trebuie verificate conexiunile cu ohmetrul...

Link to comment
Share on other sites

E buna prezentarea pe care ai gasit-o. Trebuie mentionat ca incalzitorul nu functioneaza intotdeauna...in primul rand, daca nu ai activat ventilatia, nici incalzitorul nici pompa auxiliara nu merg.

Apoi depinde si de valoarea temperaturii setata pe ventilatie, daca temperatura exterioara e mai mare decat cea setata pe ventilatie iar nu merg pompa si incalzitorul.

Situatia se potriveste pe vreme rece...cand la deschiderea ventilatiei pe caldura apa rece din radiatorul habitaclului ajunge deodata in radiator si cade brusc valoarea temperaturii de pe circuitul de ventilatie.

Cand uneori se ruleaza cu viteza mare si temperatura ceruta in habitaclu nu poate fi obtinuta doar din transfer de la lichidul de racire. Atunci e nevoie de aceasta incalzire auxiliara.

 

Referitor la erori, in caz ca nu functioneaza senzorul de temperatura de pe motor, nu functioneaza nici acest incalzitor auxiliar , fiindca evident nu se pote sti cand e necesara interventia lui atata timp cand nu se stie temperatura lichidului de racire.(de aceea exista o setare implicita de 86 de grade ca sa poata functiona totusi ventilatia - evident cand este ceruta o temperatura de incalzire). Cand incalzitorul e defect nu mai sunt necesare expicatii...iar ultima se refera la faprul ca alternatorul nu furnizeaza destul curent in sistem iar activarea incalzitorului ar putea periclita functionarea altor consumatori mai importanti pentru motor.

Sirul de date reprezinta o diagrama a pragului de pornire a incalzitorului auxiliar in raport cu temperatura lichidului de racire si temperatura exterioara...adica la -40 poate porni doar la 86 la -5 , tot la 86...samd pana la 30 grade afara poate porni de la 17 grade la lichidul de racire. Binenteles ca la o temperatura exterioara de 30 grade motorul se va incalzi foarte repede .....si probabil ca nici nu ai nevoie de acel incalzitor auxiliar.

 

Referitor la ultima imagine din INPA, cu valorile Analog 2 , este foarte ciudat cum are bateria ta 14 V daca motorul nu e pornit. Daca motorul e totusi la relanti atunci cred ca MAF-ul tau e destul de obosit sau are o problema la conexiuni..desi asta e mai putin plauzibil.

Celelalte erori sunt legate de chestiuni de conectare ...sau din ce am vazut la releul de actionare a inchiderii centralizate...trebuie verificate conexiunile cu ohmetrul...

 

Nah, super.. nici nu am stiut ca daca nu pornesc din panoul de "clima" ventilatia pe cald.. ( 28-30 Grade) ca NU porneste auxiliarul....

Am observat ca ruland cu viteza..100-140 , apa fiind intre 85-90 , daca dau drumu la caldura scade apa cu vreo 5 grade, dar apoi revenind dupa ceva vreme la temp initiala.

La ultima poza am scris ca aveam motorul pornit, dar eram stationat.

Ca o completare, unica probl ce mai am sa o rezolv e achizitionarea inject cu fir si poate de bujii incandesc. Nu stiu daca si cand au fost schimbate.

Ieri dim la noi a fost -2 si deja am simtit un mic hop la pornire ... sau o pornire nitel greoaie. Ciudat.. a fost doar -2.

Iarna trecuta la -26 ( cea mai mica temp ) nu am avut probleme la pornire.

Acum.. poate fi de la bujii, de la baterie sau.... de la inject cu fir care prob intr-un final isi va da "duhul".

Edited by sunsshine_21
Link to comment
Share on other sites

Nah, super.. nici nu am stiut ca daca nu pornesc din panoul de "clima" ventilatia pe cald.. ( 28-30 Grade) ca NU porneste auxiliarul....

Am observat ca ruland cu viteza..100-140 , apa fiind intre 85-90 , daca dau drumu la caldura scade apa cu vreo 5 grade, dar apoi revenind dupa ceva vreme la temp initiala.

La ultima poza am scris ca aveam motorul pornit, dar eram stationat.

Ca o completare, unica probl ce mai am sa o rezolv e achizitionarea inject cu fir si poate de bujii incandesc. Nu stiu daca si cand au fost schimbate.

Ieri dim la noi a fost -2 si deja am simtit un mic hop la pornire ... sau o pornire nitel greoaie. Ciudat.. a fost doar -2.

Iarna trecuta la -26 ( cea mai mica temp ) nu am avut probleme la pornire.

Acum.. poate fi de la bujii, de la baterie sau.... de la inject cu fir care prob intr-un final isi va da "duhul".

 

Scuze, asa e, ai specificat ca e pornit motorul. Masa mare de aer poate fi de la debitmetru...ca si test incearca sa observi valoarea in timp ce turezi motorul la 1500 si la 2500 rpm. Daca diferenta e mica , e o problema cu debitmetru. Daca ai pe cineva cu DIS incearca si varianta asta, insa nu am vazut mari diferente intre valorile indicate de DIS si INPA.

Chiar si in TIS (documentatia tehnica) spune ca daca debitmetrul nu apare cu eroare acest fapt arata ca are conexiunile corecte, insa senzorul in sine poate fi obosit. Tot in TIS este dat debitmetru ca prim exemplu pentru lipsa de putere la turatii reduse, la incapacitatea de a atinge viteza maxima, trepidatii ale motorului la relanti, variatii ale puterii in sarcina, samd...

Problema cu pornirea e mai degraba de la bujii. Injectorul cu fir lucreaza de la o temperatura mai mare a motorului si in plus nu are nici un efect la pornire. Chiar si in Test Schedule (in DIS) trebuie sa astepti pana la 75 grade sa poti testa senzorul de pe injector.

Edited by bzu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.