Jump to content

Interpretare si rezolvare - Coduri de eroare E46 NFL


Recommended Posts

Am facut si eu un test si cu INPA si cu DIS...valorile apar sub diferite unitati de masura.....insa la relanti si 86 grade (lichid racire) valoarea pentru Luftmasse este aproximativ la fel in INPA.

In DIS unitatea de masura e in miligrame / cursa.....in INPA e in kg /ora. S-ar putea face si o echivalenta ...avand in vedere rpm, nr. de timpi ai motorului, nr. de cilindri. Totussi cred ca ajuta mai mult o comparare a datelor intre niste valori normale si cele care sunt "suspecte".

Sintetizand am facut test si cu INPA si cu DIS , iar valoarea in INPA e la fel cu ce ai tu (pt. acelasi regim de functionare) iar in DIS valoarea pentru Air mass imi apare ca si normala.

Pt. temperatura lichid racire era aceeasi ca si in INPA - aprox 86 grade.

post-4372-0-33098600-1381267615_thumb.jpg

post-4372-0-06109800-1381267623_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

 

Atunci de aici pot deduce ca senzorul este OK sau este obosit?

Avand aceleasi valori ca si mine.... in INPA.Chiar nu am simtit nici o problema la turatii joase sa zic intre 1300-1800 RPM.

Din lipsa de timp nici acum nu am reusit sa repun masina pe tester (DIS). Interfata o are un amic care nu sta in oras...

As putea face eventual niste teste in sarcina, in mers, la diferite viteze si RPM-uri.

Dar de unde voi sti cat trebuie sa fie, sau intre ce intervale trebuie sa se situeze valorile?

Si inca ceva.. ce anume ar trebui verificat? Sa presupunem ca vrei sa faci un test in mers mai amanuntit.. ce anume trebuie urmarit ? Presiune turbina, chestii de injectie...senzori... intreb si eu !? :)

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

 

Atunci de aici pot deduce ca senzorul este OK sau este obosit?

Avand aceleasi valori ca si mine.... in INPA.Chiar nu am simtit nici o problema la turatii joase sa zic intre 1300-1800 RPM.

Din lipsa de timp nici acum nu am reusit sa repun masina pe tester (DIS). Interfata o are un amic care nu sta in oras...

As putea face eventual niste teste in sarcina, in mers, la diferite viteze si RPM-uri.

Dar de unde voi sti cat trebuie sa fie, sau intre ce intervale trebuie sa se situeze valorile?

Si inca ceva.. ce anume ar trebui verificat? Sa presupunem ca vrei sa faci un test in mers mai amanuntit.. ce anume trebuie urmarit ? Presiune turbina, chestii de injectie...senzori... intreb si eu !? :)

 

Debitmetrul care-l am pe masina mea nu e etalon, de fapt chiar cred ca e obosit. Am mers si pe masini care aveau un pic mai mult vigoare la turatii joase.

Pe motorul meu nu am alte probleme, deci presupun ca acea diferenta de putere e influentata de masa masurata de aer.

Nu pot sa spun daca al tau e ok. Mai detaliat se poate verifica prin masurarea valorilor intre terminale si comparate cu unul nou.

In cazul debitmetrelor e vorba si de sensibilitate, mai precis de viteza cu care variaza semnalul trimis catre DDE si acuratetea lui.

Este , ca sa dau un exemplu...cat de cat ca si in cazul casetofoanelor, cu capul magnetic de redare ,

si unul nou si unul vechi sunt ok din punct de vedere electric insa unul nou reda mult mai bine semnalul.

 

Avantajul pe DIS e ca in -Control unit functions- drive -DDE- Diagnosis Request -ai intotdeauna si valoarea specificata a parametrului urmarit langa cea masurata si poti face o comparatie.

 

Parametrii importanti , in principiu aia care care sunt si in poza.

 

-Coolant temperature.

-Fuel temperature.

-Engine speed.

-Charge air pressure - pentru turbina cu +/- 50 milibari toleranta fata de specificat.

-Specified charge air pressure

-Air mas actual - pt debitmetru.

-Specified air mass.

-Start of injection -actual angle - variaza cu turatia. - Trebuie observat si Timing device duty factor - daca lucreaza.

-Start of injection -specified angle- variaza cu turatia.

 

 

 

Sunt mai multi parametri in Diagnosis Request insa acestia ar fi de observat pentru o functionare buna.

Totusi multi din acesti parametri ii gasesti si in INPA, unii chiar si cu valoarea specificata.

 

Ceva mai amanuntit poti sa faci in DIS in -Function Selection-, alegi -Drive-, DDE, si acolo ai diferite optiuni...spre exemplu in -Injection- ai Timing device si Needle motion sensor , alegi Test Schedule si urmezi pasii, respectiv daca confirmi valoarea sau limitele specificate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

salut,

 

 

Atunci de aici pot deduce ca senzorul este OK sau este obosit?

Avand aceleasi valori ca si mine.... in INPA.Chiar nu am simtit nici o problema la turatii joase sa zic intre 1300-1800 RPM.

Din lipsa de timp nici acum nu am reusit sa repun masina pe tester (DIS). Interfata o are un amic care nu sta in oras...

As putea face eventual niste teste in sarcina, in mers, la diferite viteze si RPM-uri.

Dar de unde voi sti cat trebuie sa fie, sau intre ce intervale trebuie sa se situeze valorile?

Si inca ceva.. ce anume ar trebui verificat? Sa presupunem ca vrei sa faci un test in mers mai amanuntit.. ce anume trebuie urmarit ? Presiune turbina, chestii de injectie...senzori... intreb si eu !? :)

 

Daca nu este semnal de la injectorul cu fir, egr-ul este nefunctional iar atunci apare valoare mare pe debitmetru intre 39 si 42 in impa. Daca egr-ul merge, ar trebui sa ai o valoare intre 30 si 32 in impa. Nu schimba debitmetru, mai bine schimbi injectorul cu fir pt a putea functiona egr-ul.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.