Jump to content

e60 sare volanul.


Recommended Posts

Am un e60 520d. Am schimbat amortizoare, flanse, nu bate absolut nimic pe ea. Brate, bucsi, bielete, toate sunt ok.

 

Pe drum denivelat imi sare volanul din mana. Merge masina pe unde vrea ea, trebuie sa tin contra, de obicei la viteze mici si mai ales pe drumuri cu denivelari facute de camioane. La e90 prin aceleasi locuri sta volanul fix.

 

Am anvelope 245/40/18.

Edited by danny008
Link to comment
Share on other sites

Acest fenomen si numeste TRAMLINING.

 

Cauta pe forum si o sa gasesti mai multe thread-uri pe aceasta tema.

 

Pe scurt, tramlining-ul provine de la elemente de articulatie uzate / anvelope vechi sau uzate / unghiurile rotilor de pe spate.

 

Putin tramlining o sa ai daca ai jante mari cu anvelope late, indiferent ce o sa ii faci. Dar daca toate bucsile sunt bune, anvelopele bune, geometria rotilor ok va fi insesizabil.

Link to comment
Share on other sites

Acest fenomen si numeste TRAMLINING.

 

Cauta pe forum si o sa gasesti mai multe thread-uri pe aceasta tema.

 

Pe scurt, tramlining-ul provine de la elemente de articulatie uzate / anvelope vechi sau uzate / unghiurile rotilor de pe spate.

 

Putin tramlining o sa ai daca ai jante mari cu anvelope late, indiferent ce o sa ii faci. Dar daca toate bucsile sunt bune, anvelopele bune, geometria rotilor ok va fi insesizabil.

 

poate fi afectata directia fata, mai exact, apare tramlining`ul din cauza unghiului rotilor de pe spate??

 

La denivelari, imi sare putin volanul. Daca merg pe un drum de tara, la fiecare denivelare face volanul stanga-dreapta, parca as fi cu bicicleta :)). Brate, bucsi, nu am nici cea mai mica problema. Nu bate nimic, amortizoarele sunt noi, flansele noi.

Link to comment
Share on other sites

poate fi afectata directia fata, mai exact, apare tramlining`ul din cauza unghiului rotilor de pe spate??

Da. Daca geometria pe spate nu e ok rotile din spate tind sa calce pe urmele din asfalt.

Colegul Krebs de pe forum a avut aceeasi problema si a rezolvat-o refacand geometria rotilor de pe spate.

In cazul in care anvelopele sunt bune, directia ok, bucsi/brate/etc sunt in regula asta mai ramane de refacut. :thumbsup:

 

 

La denivelari, imi sare putin volanul. Daca merg pe un drum de tara, la fiecare denivelare face volanul stanga-dreapta, parca as fi cu bicicleta :)). Brate, bucsi, nu am nici cea mai mica problema. Nu bate nimic, amortizoarele sunt noi, flansele noi.

 

Legat de faptul ca ti se misca volanul cand mergi pe drum cu pietre nu ai ce sa ii faci, mai ales cu jante mari si anvelope late.

 

Repet: anvelopele in ce stare sunt? Daca sunt vechi si uzate cauciucul si-a pierdut din proprietati si este mai tare, nu e la fel de maleabil ca si inainte si nu se mai muleaza dupa asfalt.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Da. Daca geometria pe spate nu e ok rotile din spate tind sa calce pe urmele din asfalt.

Colegul Krebs de pe forum a avut aceeasi problema si a rezolvat-o refacand geometria rotilor de pe spate.

In cazul in care anvelopele sunt bune, directia ok, bucsi/brate/etc sunt in regula asta mai ramane de refacut. :thumbsup:

 

 

 

 

Legat de faptul ca ti se misca volanul cand mergi pe drum cu pietre nu ai ce sa ii faci, mai ales cu jante mari si anvelope late.

 

Repet: anvelopele in ce stare sunt? Daca sunt vechi si uzate cauciucul si-a pierdut din proprietati si este mai tare, nu e la fel de maleabil ca si inainte si nu se mai muleaza dupa asfalt.

 

O sa merg sa fac geometria, tinand cont ca am schimbat si amortizoarele. Anvelopele sunt in stare buna, fata-spate au vreo 6-7mm.

 

La denivelari mici cred ca e din cauza la jante, pentru ca sunt mari, dar asta ma deranjeaza mai putin. Problema e ca imi fuge volanul din mana pe denivelari facute de tiruri.

 

O sa tin cont de chestia cu geometria spate. Luni o sa merg sa o fac, sa vedem daca e vreo diferenta. Altceva nu stiu ce ar putea fi, nu e nimic uzat, nu am joc la volan, nu bate nimic, nu se aude nici un sunet.

Link to comment
Share on other sites

Sa verifici si bucsele de la brate.

Daca ai schimbat amortizoarele e neaparat sa refaci geometria. :thumbsup:

 

Am verificat absolut tot, la 4 service-uri. Era sa schimb bratele degeaba, din cauza la niste batai si surpriza...erau din flanse. :D

Link to comment
Share on other sites

schimba rotile cu maxim 225/45/17 . cauciucuri normale si nu RFT.

unghiul de fuga spate nu are treaba cu tramlining-ul, daca unghiul spate nu e bine afecteaza doar stanga sau doar dreapta. tramlining-ul se manifesta si in stanga si in dreapta.

 

uite aici ceva http://www.bmwclub.r...023-tramlining/

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Factorii susceptibili sĂŁ favorizeze tramliningul :

anvelopele ultra performante (cu mai puține șanțuri) sunt ĂŽn general mai sensibile decât anvelopele dotate cu un profil mai accentuat. Aceasta se explicĂŁ prin faptul cĂŁ contactul cu șoseaua este mai important ĂŽn cazul unui pneu sportiv decât ĂŽn cel al unui pneu de turism. Sunt deci mai sensibile la defectele șoselei.

Cu cât lĂŁțimea unui pneu este mai importantĂŁ. cu atât acesta câștigĂŁ ĂŽn aderențĂŁ. Ăn consecințĂŁ, va fi mai sensibil la tramlining.

Ampatamentul, care corespunde distanței dintre douĂŁ roți de pe aceeași osie, contribuie și el la acest fenomen. Cu cât ampatamentul este mai important, cu atât aderența este mai mare și sensibilitatea la tramlining crește.

Uzura suspensiilor poate provoca de asemenea un joc al roții susceptibil sĂŁ amplifice tramliningul. Simpla schimbare a pieselor de suspensie uzate poate diminua considerabil acest fenomen.

Unghiul de carosaj, dacĂŁ este negativ, favorizeazĂŁ de asemenea tramliningul deoarece permite luarea mai agresivĂŁ a virajelor.

Anvelopele runflat cresc tendința la tramlining din cauza rigiditĂŁții flancurilor anvelopei care transmite defectele șoselei la suspensie și la direcție.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.