Jump to content

Greutate in menținerea directiei


Recommended Posts

Am de aproximativ 1 luna un E46 320d / 2003 si ma confrunt cu o problema de menținerea directiei pe zonele de drum in care sunt fagase longitudinale cauzate de topirea asfaltului sub greutatea TIR-urilor. Si aici vorbesc de fagase de 1-2 cm, deci nu foarte adânci. Mentionez ca acel drum l-am fĂŁcut de multe ori si cu o Bora si cu un Mondeo dar niciodatĂŁ nu am avut acea senzatie.

Aproape la fel simt o Instabilitate a mașinii si daca o conduc pe ploaie. Chiar si pasagerii din mașina au sesizat aceasta lipsa de stabilitate a masinii. Precizez ca am anvelope 225x45xr17. Am mai vĂŁzut ca se comercializeaza multe bare stabilizatoare pt modelul asta, ajuta oare? Multumesc anticipat pentru pĂŁrerile voastre.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

pune cauciucuri noi de calitate(nu sehasuri de 100 de ani), latimea de preferat sa nu depaseasca 225, nu o sa mai ai probleme :) asta daca ai si geometria pusa la punct.

 

p.s. am aceleasi caucicuri 225/50/17 fata/spate, merg si pe centura unde e grav de la tiruri si deabia se simte ceva in volan, tot e46.

 

sa verifici si bucsele mari de la basculele fata sa nu fie duse, dar 99% sunt cauciucurile/geometria.

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

pune cauciucuri noi de calitate(nu sehasuri de 100 de ani), latimea de preferat sa nu depaseasca 225, nu o sa mai ai probleme :) asta daca ai si geometria pusa la punct.

 

p.s. am aceleasi caucicuri 225/50/17 fata/spate, merg si pe centura unde e grav de la tiruri si deabia se simte ceva in volan, tot e46.

 

sa verifici si bucsele mari de la basculele fata sa nu fie duse, dar 99% sunt cauciucurile/geometria.

 

Oricum trebuiesc iau doua anvelope, cred ca cele de 225 le pun pe spate si iau 2 de 205 pentru fata. Geometria si bursele sunt verificate f bine si nu e nici o problema. Tocmai ca exact pe centura de est imi face figuri mari. Crezi ca fac o schimbare buna așa? Rezolv problema?

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca nu cumva o sa ai probleme cu DSC-ul pt ca o sa ai dimensiuni diferite la cauciucuri..nu stiu cum se calculeaza sa fie acelasi lucru..

 

eu personal recomand aceeasi dimensiune fata spate la modele cu DSC.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca nu cumva o sa ai probleme cu DSC-ul pt ca o sa ai dimensiuni diferite la cauciucuri..nu stiu cum se calculeaza sa fie acelasi lucru..

 

eu personal recomand aceeasi dimensiune fata spate la modele cu DSC.

 

La cele cu ASC: 205-fata si 225-spate nu "se aprinde".

Link to comment
Share on other sites

SAlut,aceasi problema am avut si eu la masina mea e46,320d,am scapat de acest fenomen dupa schimbarea bucselor cu rulmenti din cap de la telescoape.Jocul nu se simtea,am facut si directia si tot aiurea mergea.Dupa schimbarea bucselor a disparut acest efect suparator.Am dat pe bucse marca lemford 200 lei.Recomand schimbarea bucselor cu rulmenti pentru ca un joc cat de mic in acei rulmenti se amplifica destul de mult in directia masinii mai ales pe drumurile unde sunt acele "santuri"lasate de tiruri. Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Si in conditiile in care nu ar fi de la anvelope,de la ce ar putea fi? Eu spre exemplu azi am facut un drum,200 km total (dus-intors),prima parte nu a fost mai nimi deosebit,spre finalul primilor 100 km am inceput sa am o senzatie de vibratie la volan nesemnificativa,nu i-am dat importanta. La intoarcere insa cand am dat sa-i mai fac un rodaj,incepand cu 120 km se simtea o vibratie parca mai accentuata,iar cand am ajuns la 170 deja vibra calumea,parca se simtea ceva in partea din spate a masinii,nu pot sa zic exact ce,dar era ca si cum simteam asfaltul in urma,nu cred ca m-am exprimat prea concludent. Cauciucurile sunt all season,dar sunt destul de noi,nu au fost rulate prea mult,in ultima luna am apucat sa fac eu vreo 2000 km cu ea cred plus ce facuse si ala de cand a adus-o in germania,deci inca vreo 3000 maxim. Probleme mai grave oare?
Link to comment
Share on other sites

Atunci cand am adus-o,am fost cu ea de s-au uitat la roti,bucse,tot. Masina este teapana,bucse,brate,tot. De acolo nu ar avea ce sa fie. Iar de roti,au tras de ele si la fel,echilibrate si fara nicio problema. Nici cine stie ce jante nu am sa zic ca ar fi de la ele ca sunt indoite sau mai stiu eu ce,sunt cele standard cu capac. De-asta mi se pare ciudat. Pana acum nu prea mi-a permis timpul sa ies sa fac un drum cum a fost asta si nu am constatat pana acum asta,in oras aici nu se simte,de fapt nu se simte deloc la viteze mici
Link to comment
Share on other sites

Exact. Daca trepidatia se amplifica odata cu viteza, cel mai probabil e de la jante dezechilibrate. E posibil ca pe drum sa iti fi sarit unplumb de pe una dintre jante si astfel trebuie re-echilibrate.

Du-te la vulcanizare sa ti le verifice.

 

Eu am patit fix dupa re-echilibrare sa vibreze ca naiba. Apoi am mers la alta vulcanizare si au rezolvat. Prima nu mi-a echilibrat corect..probabil nu aveau aparat la fel de precis.

Link to comment
Share on other sites

SAlut,aceasi problema am avut si eu la masina mea e46,320d,am scapat de acest fenomen dupa schimbarea bucselor cu rulmenti din cap de la telescoape.Jocul nu se simtea,am facut si directia si tot aiurea mergea.Dupa schimbarea bucselor a disparut acest efect suparator.Am dat pe bucse marca lemford 200 lei.Recomand schimbarea bucselor cu rulmenti pentru ca un joc cat de mic in acei rulmenti se amplifica destul de mult in directia masinii mai ales pe drumurile unde sunt acele "santuri"lasate de tiruri.

 

Salutare ,

 

Poti sa mi dai un cod pentru bucsile astea, ca si mie imi face la fel...

Link to comment
Share on other sites

SAlut,aceasi problema am avut si eu la masina mea e46,320d,am scapat de acest fenomen dupa schimbarea bucselor cu rulmenti din cap de la telescoape.Jocul nu se simtea,am facut si directia si tot aiurea mergea.Dupa schimbarea bucselor a disparut acest efect suparator.Am dat pe bucse marca lemford 200 lei.Recomand schimbarea bucselor cu rulmenti pentru ca un joc cat de mic in acei rulmenti se amplifica destul de mult in directia masinii mai ales pe drumurile unde sunt acele "santuri"lasate de tiruri.

Pai ce te-a determinat sa le schimbi daca nu aveai joc? Doar feelingul? Oricum multumesc de sfat.

 

SAlut,aceasi problema am avut si eu la masina mea e46,320d,am scapat de acest fenomen dupa schimbarea bucselor cu rulmenti din cap de la telescoape.Jocul nu se simtea,am facut si directia si tot aiurea mergea.Dupa schimbarea bucselor a disparut acest efect suparator.Am dat pe bucse marca lemford 200 lei.Recomand schimbarea bucselor cu rulmenti pentru ca un joc cat de mic in acei rulmenti se amplifica destul de mult in directia masinii mai ales pe drumurile unde sunt acele "santuri"lasate de tiruri.

Si am uitat sa te ĂŽntreb ce anvelope ai pe mașina. Dimensional mĂŁ refer.

Link to comment
Share on other sites

Am de aproximativ 1 luna un E46 320d / 2003 si ma confrunt cu o problema de menținerea directiei pe zonele de drum in care sunt fagase longitudinale cauzate de topirea asfaltului sub greutatea TIR-urilor. Si aici vorbesc de fagase de 1-2 cm, deci nu foarte adânci. Mentionez ca acel drum l-am fĂŁcut de multe ori si cu o Bora si cu un Mondeo dar niciodatĂŁ nu am avut acea senzatie.

Aproape la fel simt o Instabilitate a mașinii si daca o conduc pe ploaie. Chiar si pasagerii din mașina au sesizat aceasta lipsa de stabilitate a masinii. Precizez ca am anvelope 225x45xr17. Am mai vĂŁzut ca se comercializeaza multe bare stabilizatoare pt modelul asta, ajuta oare? Multumesc anticipat pentru pĂŁrerile voastre.

 

 

ce et ai la jante si ce j?

 

jantele sunt oem de e46?

 

si eu m am lovit de problema asta si am schimbat in 3 ani petse 10 seturi de roti.cu jante mai late peste 7,5-8 j si cu 17 si 18 toll incepe problema asta cu directia.cu jante pe 16 si et min 35 nu am probleme.

asa pot zice eu ce am patit la mina mea e46 318 i nfl.

 

acum am jante pe 16 8j et 35 gume 225/50 si nu am probleme

Link to comment
Share on other sites

ce et ai la jante si ce j?

 

jantele sunt oem de e46?

 

si eu m am lovit de problema asta si am schimbat in 3 ani petse 10 seturi de roti.cu jante mai late peste 7,5-8 j si cu 17 si 18 toll incepe problema asta cu directia.cu jante pe 16 si et min 35 nu am probleme.

asa pot zice eu ce am patit la mina mea e46 318 i nfl.

 

acum am jante pe 16 8j et 35 gume 225/50 si nu am probleme

Chiar nu stiu, o sa mã uit mâine .

Link to comment
Share on other sites

Pai ce te-a determinat sa le schimbi daca nu aveai joc? Doar feelingul? Oricum multumesc de sfat.

 

 

Si am uitat sa te întreb ce anvelope ai pe mașina. Dimensional mă refer.

Salut!JAntele sunt de 16" si cauciucurile sunt Dunlop sp sport 1-205/55/16.Am demontat telescoapele fata cu tot cu arcuri si am mers la mecanic,a tras de acele flanse cu rulmenti din capul telescoapelor,aveau ceva joc,mecanicul a spus ca nu este problema jocul,caci sub efectul greutatii masinii acel joc dispare.Ori,la e46 daca acea flansa are joc se duce naibii directia.Le-am schimbat cu altele noi si am scapat de efectul de tramling.post-46628-0-57362600-1373456033_thumb.pngUite,din imaginea atasata se vede cum telescopul intra in fuzeta si o fixeaza in partea de sus ,iar in partea de jos fuzeta este fixata pe brat prin intermediul unui pivot,de aici rezulta ca daca este un joc la telescop,la viteza mare fuzeta v-a avea ceva vibratii care vor duce la pierderea directie si aparitia fenomenului de tramling.DE acea eu dupa schimbarea flansei cu rulment din capul telescopului am scapat de efectul mai sus mentionat.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.