Jump to content

Aducerea pe drumuri bune al unui e34


Vadim

Recommended Posts

Sa incep povestea masinii mele :

 

Anul trecut prin martie am procurat un e34 525i din 1990 , masina era intr-o stare destul de jalnica ( pe loc nu s-a observat , dar cu timpu a inceput sa iasa la iveala toate problemele )

Probleme :

 

1. cand a venit vara motoru a inceput sa se incalzeasca :blink: ( asa am crapat si _chiulasa_ ) ... bun , problema este ca nu-mi dadeam seama care e problema , pana la urma am vazut ca radiatoru nu statea pe suportii lui , deci era de un motor mai mic ( 518 cred ) , asa ca am fost si mi-am cumparat un radiator nou nout ( made in Germany ) + elice cu vascocuplaj cu tot .

2.Acum trebuia sa rezolv problemele cu pierderile de apa ( deh , daca am crapat _chiulasa_) , prima oara am crezut ca pierde pe la niste furtune , le-am inlocuit si tot pierdea :) asa ca am fost la un mecanic si i-am cerut sa desfaca motoru , sa-i schimb garnitura de _chiulasa_ si sa segmentez motoru ca imi cam pierdea ulei( am crezut ca e de la segmenti ) . Ok.. a desfacut motoru , iar acolo a vazut dezastrul , _chiulasa_ fisurata , am cautat de mi-a venit raul , si nu am gasit nicaieri o _chiulasa_ de 2.5 m50 , dar mecanicu a gasit una la boldesti scaieni :D aia vroiau pe ea complecta 700 de euro dar am negociato pe la 400 parca :D ma rog am rezolvat si problema asta , dar mai ramasese problema a 3 a , uleiul :) ( punctul 3 )

3. La inceput masina imi pierdea ulei ( nu mult ce-i drept , dar pierdea) , prima oara am crezut ca e de la baia de ulei ( care este sudata , pentru ca nu am gasit una intreaga cand datorita soselele bune de la noi , an sparto in 2 :) aaa uitasem sa precize , veneam de la Bulgari , deci cele mai bune sosele la intrarea in tara ) , ma rog pana la urma am gasit o baie normala la Bossko ( nici pana acum n-am montat o) , pe urma mi a zis mecanicu ca sa-i las masina ca mi-o rezolva el , i-am dat o si nu a facut nimic , mai rau pierdea , ala a inceput sa ma ia cu faze de genu : "

El :Domne ai pus aditivi in ulei ?

Eu: am pus odata , dc ??

El : aaaaaaaaaa , e clar de la asta e , s-au infundat traseele de la ulei , si face presiune

deja cand am auzit am inebunit , ma rog m am dus acasa , si am investigat care e problema , si am zis ca poate e stricat acolo pe la ea ceva :) , am fost la Bossko si am luat suportu unde sta filtru de ulei :) pe urma am facut varicela :D si nu am avut cum sa-l schimb ... dupa ce m-am facut bine , am mai stat ceva vreme de am mai luat niste piese , si m am pus pe reparat masina , asa ca am schimbat suportu , si voila nu mai am pierderi

4.de cand am luat-o nu mi mergeau cele 3 butoane ( dezaburire , A/C , recirculare aer ) iar ac-ul cupla cand dadeam pe 18 grade ( era facuta o mare improvizatie ) , pe urma cand a venit frigu , am patit-o ca am plecat la drum si nu mergea caldura :D asa ca m-am pus pe investigat , s-a dovedit a fi de la compuerul de clima , asa ca am stat de am cautat computer , la arabi era intre 100 si 200 de euro ... pana al urma am gasit la NSL_FLORICA unu cu 100 de ron , dar nici el nu stia daca mere , asa ca intr-o zi cand am fost la Bossko sa mai iau niste piese am pus ochii pe aeroterma AUTO , care evident ca am luat-o ........ ma rog mi-a luat 2 zile sa o montez , dar a meritat efortul , acum a dezaburire parbriz(nu cu rezistente ) + luneta

 

 

va urma..........

Link to comment
Share on other sites

3.Da-ne si noua niste foto..poate-mi pun si eu la e34 plafoniere de e28...ca altceva nu am acum la indemana.... :) eu am plafoniere cu 2 becuri...becul care se aprinde odata cu deschiderea usii..si becuri pentru citit....nu cred ca o sa le schimb....ca-s deliciul ciutanilor mei...sa aibe propria lor lumina... :)

2.Clima auto e cu rotite ca la E32?

1.De obc4 nu te intreb nimic...ca stiu cum e... :blink:

Link to comment
Share on other sites

3.Da-ne si noua niste foto..poate-mi pun si eu la e34 plafoniere de e28...ca altceva nu am acum la indemana.... :) eu am plafoniere cu 2 becuri...becul care se aprinde odata cu deschiderea usii..si becuri pentru citit....nu cred ca o sa le schimb....ca-s deliciul ciutanilor mei...sa aibe propria lor lumina... :)

2.Clima auto e cu rotite ca la E32?

1.De obc4 nu te intreb nimic...ca stiu cum e... :blink:

192844[/snapback]

poze :) ... astea sunt plafoniere ca la e39 .. ma rog au fost si pe unele e34 :)

post-1786-1171437517_thumb.jpg

post-1786-1171437527_thumb.jpg

post-1786-1171437552_thumb.jpg

post-1786-1171437579_thumb.jpg

post-1786-1171438028_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Schimbi instalatia electrica? :blink:

193303[/snapback]

pai pt cruise control sunt deja trase firele :) doar instalatia de la air bag trebuie trasa ( este partial trasa :) ) iar pentru asc trebuie schimbat computeru de la abs , ca sa fie ABS+ASC si sa mufez butonul :)

Link to comment
Share on other sites

cam mult de munca, felicitari :) ptr curaj

si eu imi doream sa fac asa ceva dar pe o masina fara acte si sa mut tot pe a mea dar daca am vandut-o :blink:

am luat foc pe ea ptr ca nu am putut sa scot motorasul de la setrgatoare, am pus alte boxe ovale si mari pe spate si m-am chinuit de mi-a venit rau, furtunele alea de servo directie curgeau, am fost la cativa electricieni renumiti pe aici si cand auzeau de bmw nu stiau cum sa ma amane ca sa ma lipsesc eu....

pe urma motorul de generatie veche.

acum caut un e34 de 2000 din 93,94

felicitari :)

Link to comment
Share on other sites

cam mult de munca, felicitari :)  ptr curaj

si eu imi doream sa fac asa ceva dar pe o masina fara acte si sa mut tot pe a mea dar daca am vandut-o :)

am luat foc pe ea ptr ca nu am putut sa scot motorasul de la setrgatoare, am pus alte boxe ovale si mari pe spate si m-am chinuit de mi-a venit rau, furtunele alea de servo directie curgeau, am fost la cativa electricieni renumiti pe aici si cand auzeau de bmw nu stiau cum sa ma amane ca sa ma lipsesc eu....

pe urma motorul de generatie veche.

acum caut un e34 de 2000 din 93,94

felicitari :)

193327[/snapback]

ms ms :) si mie imi curge un furtun de la servo :blink:

Link to comment
Share on other sites

cam asa sper sa arate rezultatul final :) la interior o sa fie volan ca la e39 :)

193368[/snapback]

 

ti-ai si pus stampila pe el :blink:

pielea am inteles ca o sa o faci crem dar cum o sa faci cu plasticaraiele ?

cand te hotarasti sa-l vinzi sa ma pui pe lista :)

Link to comment
Share on other sites

ms ms  :)  si mie imi curge un furtun de la servo  :blink:

193330[/snapback]

Cred ca e cauciucul imbatranit..de obicei se crapa in lungul furtunului....eu am avut unul dintre furtunele de presiune de la servo...intre pompa si blocul de servo...mi-a crapat...si l-am bandajat cu doua coliere...si am mers 300 km pana acasa unde l-am comandat la sh (50ron+20ron celalalt furtun) si le-am schimbat singurel....si acum imi este umed sub vasul de expansiune de la servo...am vazut unul dintre furtunele alea ude complet si am presupus ca e de la colierul ala din fabrica...o sa-l schimb cu unul obisnuit, cu surubel... :)

Link to comment
Share on other sites

Renunti la climatizarea automata pe care ti-ai instalat-o zilele trecute? :)

Ca vad ca in poza e sistemul clasic de aer conditionat...

193529[/snapback]

normal ca nu :blink:) :) eh.. nu am gasit alta poza cu piele crem , normal ca o pastrez si pe aia :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e cauciucul imbatranit..de obicei se crapa in lungul furtunului....eu am avut unul dintre furtunele de presiune de la servo...intre pompa si blocul de servo...mi-a crapat...si l-am bandajat cu doua coliere...si am mers 300 km pana acasa unde l-am comandat la sh (50ron+20ron celalalt furtun) si le-am schimbat singurel....si acum imi este umed sub vasul de expansiune de la servo...am vazut unul dintre furtunele alea ude complet si am presupus ca e de la colierul ala din fabrica...o sa-l schimb cu unul obisnuit, cu surubel... :blink:

193533[/snapback]

eu am o parte din furtune :) , acum sa vad cand am timp sa le montez :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru cruise control (tempomat) ce trebuie sa faci? Stiu ca in interior e maneta in partea dreapta sub cea de la stergatoare, dar modulul de control (sau cum se cheama) de unde il iei si unde cum se monteaza?

193592[/snapback]

am sa il iau de la NSL_FLORICA si trebuie sa mufez computerul , care vine in cutia din partea stanga de la motor ( aia unde se afla ECU ) si actuatorul , care se monteaza in partea dreapta fata :) , nu e greu :blink:

uitasem o chestie:P mai trbuie montat un switch la pedalier ( pentru ambreiaj :) )

Link to comment
Share on other sites

N-am inteles prea bine cum sunt luminile de E39 de la interior din spate... Ai vreo poza ceva? Nu-mi dau seama cum sunt la modelul fara facelift fata de cum le am eu.

 

Sa nu-mi spui ca dupa tempomat urmeaza sa-ti pui vanos si knock sensors ca asta nu cred ca poti s-o faci :blink:

 

Eu singurul lucru pe care as vrea sa-l fac momentan ar fi sa inlocuiesc la a mea ceasul digital (cu temperatura exterioara) cu computer de bord. Nu stiu insa cum sa scot cd player-ul, ca fostul proprietar nu mi-a dat si tablitele care se folosesc pentru scoaterea lui.

Link to comment
Share on other sites

N-am inteles prea bine cum sunt luminile de E39 de la interior din spate... Ai vreo poza ceva? Nu-mi dau seama cum sunt la modelul fara facelift fata de cum le am eu.

 

Sa nu-mi spui ca dupa tempomat urmeaza sa-ti pui vanos si knock sensors ca asta nu cred ca poti s-o faci :)

Eu singurul lucru pe care as vrea sa-l fac momentan ar fi sa inlocuiesc la a mea ceasul digital (cu temperatura exterioara) cu computer de bord. Nu stiu insa cum sa scot cd player-ul, ca fostul proprietar nu mi-a dat si tablitele care se folosesc pentru scoaterea lui.

193636[/snapback]

 

dai la pariu ? :blink:

 

pai , plafonierele ca la e39 sunt alea care au un "spot" si lampa normala care se aprinde cand deschizi usa :)

 

CE cd ai ?? :) eu l-am inlocuit la al meu ceasul cu obc :) , nu a fost greu :)

Link to comment
Share on other sites

pai , plafonierele ca la e39 sunt alea care au un "spot" si lampa normala care se aprinde cand deschizi usa :blink:

Cred ca tipul asta am eu.

 

CE cd ai ?? :) eu l-am inlocuit la al meu ceasul cu obc :) , nu a fost greu :)

Unul slabut, se cheama RedStar RCD-103S (vechiul proprietar a mutat de pe o alta masina cd-ul cel mai prost pe asta inainte sa o vanda).

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e cauciucul imbatranit..de obicei se crapa in lungul furtunului....eu am avut unul dintre furtunele de presiune de la servo...intre pompa si blocul de servo...mi-a crapat...si l-am bandajat cu doua coliere...si am mers 300 km pana acasa unde l-am comandat la sh (50ron+20ron celalalt furtun) si le-am schimbat singurel....si acum imi este umed sub vasul de expansiune de la servo...am vazut unul dintre furtunele alea ude complet si am presupus ca e de la colierul ala din fabrica...o sa-l schimb cu unul obisnuit, cu surubel... :blink:

193533[/snapback]

nu te chinui sa schimbi colierele pana nu gasesti unele de calitate ca am schimbat eu colierele acelea cu unele normale si se slabeau in timp rebuia sa la mai strang din cand in cand :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.