Jump to content

vibratie in schimbator


Recommended Posts

Salut.

Are cineva idee de la ce poate fi vibratia - efectiv se misca maneta schimbatorului de viteze - care se manifesta la plecarea de pe loc, atunci cand o fortez putin mai mult?

Tremurul ala se manifesta doar la plecarea de pe loc, practic pana schimb in a 2-a, in rest nu se mai simte.

Mentionez ca totul a aparut dupa ce am schimbat flansa si un rulment (intermediar parca...) la cardan.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Ba el are o pozitie fixa, designul gaurilor e pentru tensionarea suportului (preloading).

 

 

Poti sa imi explici ca unuia care habar nu are? Ca sa stiu ce sa le spun celor care mi-au schimbat piesele respective.

Inca ceva... ce spun eu ca s-a intamplat/schimbat poate duce la problema pe care o am?

Link to comment
Share on other sites

1. Sper ca ti-au facut semne pe cardan inainte sa il desfaca... altfel e bai mare.

2. Ar fi fost bine sa schimbi suportul de cardan cu tot cu rulment, nu doar rulmentul. Exista sanse sa deformeze suportul la extragerea rulmentului/montarea celui nou, fiind din aluminiu.

3. Tensionarea se face prin impingerea catre fata masinii a suportului, astfel incat rulmentul sa stea in tensiune fata de pozitia suportului.

4. La remontarea cardanului era bine sa fie re-gresat canelurile

5. Vibratia poate fi cauzata de montarea necorepunzatoare a flansei (suruburile au o pozitie anume iar directia de prindere este alternanta - exista semne pe flansa). De asemenea, se poate sa fi umblat la timonerie cand au demontat cardanul, sau sa fi coborat cutia de pe suporturi ca sa poata desface cardanul mai usor. Ar fi bine sa verifici inca o data modul de prindere a flansei si suporturile de cauciuc ale cutiei.

 

Mai jos, suport cu rulmentul central al cardanului si pozitia de prindere, flansa cu directia de prindere a suruburilor si suporturile cutiei:

 

http://www.spcarsplus.com/gallery3/var/resizes/ptr%2Btwinscrew/IMG_0799.jpg

 

Suruburile cardanului se prind cu piulitele orientate spre cardan, in timp ce flansa cutiei are piulitele orientate invers. Lucrul asta e clar marcat pe flansa.

http://i.imgur.com/QFBf1.jpg

 

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Tranny_Mounts/pic17.jpg

 

PS: Era recomandat sa inlocuiesti/instalezi si o banda de butil intre suportul central si caroserie, reducea la minim vibratiile. Ea apare in plansele si recomandarile BMW, dar putini o fac.

 

http://3.bp.blogspot.com/-l1nFlwS69_I/UKkaFy9URiI/AAAAAAAACms/BqvCL7aoUN4/s1600/DSCF3625.JPG

 

http://i457.photobucket.com/albums/qq291/brian_gunn/BMW%20328/IMG_0375.jpg

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

1. Sper ca ti-au facut semne pe cardan inainte sa il desfaca... altfel e bai mare.

2. Ar fi fost bine sa schimbi suportul de cardan cu tot cu rulment, nu doar rulmentul. Exista sanse sa deformeze suportul la extragerea rulmentului/montarea celui nou, fiind din aluminiu.

3. Tensionarea se face prin impingerea catre fata masinii a suportului, astfel incat rulmentul sa stea in tensiune fata de pozitia suportului.

4. La remontarea cardanului era bine sa fie re-gresat canelurile

5. Vibratia poate fi cauzata de montarea necorepunzatoare a flansei (suruburile au o pozitie anume iar directia de prindere este alternanta - exista semne pe flansa). De asemenea, se poate sa fi umblat la timonerie cand au demontat cardanul, sau sa fi coborat cutia de pe suporturi ca sa poata desface cardanul mai usor. Ar fi bine sa verifici inca o data modul de prindere a flansei si suporturile de cauciuc ale cutiei.

 

Mai jos, suport cu rulmentul central al cardanului si pozitia de prindere, flansa cu directia de prindere a suruburilor si suporturile cutiei:

 

http://www.spcarsplus.com/gallery3/var/resizes/ptr%2Btwinscrew/IMG_0799.jpg

 

Suruburile cardanului se prind cu piulitele orientate spre cardan, in timp ce flansa cutiei are piulitele orientate invers. Lucrul asta e clar marcat pe flansa.

http://i.imgur.com/QFBf1.jpg

 

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Tranny_Mounts/pic17.jpg

 

PS: Era recomandat sa inlocuiesti/instalezi si o banda de butil intre suportul central si caroserie, reducea la minim vibratiile. Ea apare in plansele si recomandarile BMW, dar putini o fac.

 

http://3.bp.blogspot.com/-l1nFlwS69_I/UKkaFy9URiI/AAAAAAAACms/BqvCL7aoUN4/s1600/DSCF3625.JPG

 

http://i457.photobucket.com/albums/qq291/brian_gunn/BMW%20328/IMG_0375.jpg

 

 

Foarte tare explicatia, multumesc eu pentru toata lumea care va beneficia de informatie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu pot, pana acum n-am prea intalnit vreun mecanic care sa stie sa faca o schimbare de rulment intermediar ca lumea. Iar schimbarea de flansa ar trebui sa fie o operatiune simpla, desfaci 6 suruburi si apoi le strangi la loc....

 

Cred ca cel mai corect ar fi sa te duci inapoi la mecanicii aia si sa verificati impreuna pozitia suruburilor la flansa, suporturile cutiei (sa nu fi curs ulei, afecteaza cauciucul), sa fie bine stranse daca au umblat acolo si poate si rulmentul intermediar. Eu banuiesc flansa,ea preia cea mai mare parte a torsiunii exercitata in momentul plecarii.

 

PS: Cat ai umblat cu masina de atunci, ai iesit in afara, ai depasit 80-90 km/h ?

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Nu pot, pana acum n-am prea intalnit vreun mecanic care sa stie sa faca o schimbare de rulment intermediar ca lumea. Iar schimbarea de flansa ar trebui sa fie o operatiune simpla, desfaci 6 suruburi si apoi le strangi la loc....

 

Cred ca cel mai corect ar fi sa te duci inapoi la mecanicii aia si sa verificati impreuna pozitia suruburilor la flansa, suporturile cutiei (sa nu fi curs ulei, afecteaza cauciucul), sa fie bine stranse daca au umblat acolo si poate si rulmentul intermediar. Eu banuiesc flansa,ea preia cea mai mare parte a torsiunii exercitata in momentul plecarii.

 

PS: Cat ai umblat cu masina de atunci, ai iesit in afara, ai depasit 80-90 km/h ?

 

 

Da am mers si mai repede. Simptomul este acut la plecarea de pe loc (asa cum am spus, daca ii dau putina talpa, dar mi se pare ca vibreaza ceva si la accelerari mai bruste, in treptele 2 sau 3.

Oricum, multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Vroiam sa stiu daca masina vibreaza la viteze de croaziera, sa zicem peste 90 km/h.

 

 

Bogdan, nu mi se pare ca vibreaza la viteze mai mari, cu siguranta ca nu vibreaza daca nu incerc o accelerare mai puternica.

Altfel, am fost la cei care mi-au schimbat piesele, au dat jos esapamentul, s-au uitat la cardan...s-au jurat ca totul este pus la punct asa cum trebuie. Au dat jos cu tot angrenajul aferent maneta schimbatorului...vezi doamne de aici ar putea fi o problema. Adicatelea, au gasit o bucsa alba de plastic care cica ar fi crapata (desi eu n-am obsevat asta). S-au uitat la tampoanele de la cutie - cica si de aici ar apare acele trepidatii - sunt intregi, le-am vazut si eu...dar cica sunt obosite. Ma rog, cert este ca au stat pe sub masina aproape 2 ore si concluzia a fost urmatoarea: PROBABIL ca daca vom schimba tamppoanele si busca mentionata problema se va rezolva.

Mentionez ca nu mi-au luat bani pentru constatare (manopera/ora este de 90 lei).

Cred ca pur si simplu, si-au dat seama ce au labarit pe acolo, ma pun sa cumpar niste piese care sunt relativ ieftine si care ar trebui schimbate (ca sa nu ma indoaie prea tare), regleaza ce au de reglat la cardan (apopo, am fost cu "instructiunile lui Bogdan la ei") si le mai platesc vreo 2-3 ore de manopera ca sa nu fie nici vina lor si sa nici nu munceasca degeaba.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Suruburile cardanului se prind cu piulitele orientate spre cardan, in timp ce flansa cutiei are piulitele orientate invers. Lucrul asta e clar marcat pe flansa.

Nu are importanta directia suruburilor. Acele sageti arata locul unde trebuie sa calce lobii celor 2 flanse metalice. post-100370-0-61276500-1607115569_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.