Jump to content

Senzor baterie rosu


Guest

Recommended Posts

Salut,

 

Ieri m-am hotarat sa-mi instalez Inpa pe calculator sa imi sterg o eroare, ei bine, am facut asta, dar dupa cred ca am reusit sa sterg cumva o adaptare.

Masina se comporta ciudat, pe liber urca destul de greu in ture si da si rateuri, daca sunt in mers si schimb viteza scade sub 500 de rpm si se misca putin, are idee cineva ce sa fac acum? In afara de a nu mai umbla singur prin inpa?

 

Pe net am cautat si ziceau cativa oameni ca este alternatorul, dar e destul de dubios cum se aprinde si se stinge ledul rosu, pe filmulet nu am prins de mai multe ori.

Imi recomandati un coleg la care sa merg sa ma ajute?

 

Va multumesc!

 

http://www.youtube.com/watch?v=i4QJsEJRftA

Edited by X X L
insert video
Link to comment
Share on other sites

Daca ai reusit sa stergi adaptarile nu iti face probleme ca nu se intampla nimic rau, poate doar bine. Masina o sa urcce mai repede in ture, o sa se simta putin diferit. Am si eu inpa si easydis si sssprogman, dar nu mi s-a intamplat niciodata sa se aprinda martorul de baterie cu motorul pornit. Am si amplificator cu subwoofer si nu se aprinde cu motorul pornit, dar se aprinde cu motorul oprit. verifica tensiunea pe baterie cu meniul computerului de bord! Tii apasat pe butonul din stanga bordului, astepti pana iti apare test, apesi consecutiv pana ajungi la meniul 19, astepti pana apare OFF si apesi pe buton, apoi mergi la meniul 9 si vezi ce tensiune ai pe baterie cu motorul pornit. Daca e peste 13V(de preferat e 14,4 dar nu o sa vezi asta, e cam intre 13,5 si 14V)e bine, si vezi cum fluctueaza cand se aprinde martorul ala. E posibil sa fie alternatorul, releul de incarcare(puntea redresoare trifazata). Mai verifica intinzatorul de la cureaua de accesorii, cureaua, etc... In caz ca nu reusesti sa ii dai de cap mergi la un service. Cel mai important: ai grija sa nu ii faci mai mult rau! Eu asa as proceda. Succes

LE: acum am vazut ca la ralanti ai doar 12,0V ceea ce nu e deloc bine, dar isi revine dupa accelerare.verifica cureaua, ininzatorul, puntea redresoare(cel mai probabil aici e problema). La mine si la ralanti si turata tensiunea e aceeasi, undeva aproape de 14V. Spor

Edited by andishors
Link to comment
Share on other sites

Daca ai reusit sa stergi adaptarile nu iti face probleme ca nu se intampla nimic rau, poate doar bine. Masina o sa urcce mai repede in ture, o sa se simta putin diferit.

La ce folosesc adaptarile alea?

Link to comment
Share on other sites

La ce folosec adaptarile alea?

Calculatorul de injectie memoreaza niste valori pentru anumiti parametrii in functie de regimul de functionare al motorului si o sa incerce sa le mentina in exploatarea curenta. Adica daca mergi incet cu ea si ii dai rar talpa, mergi mai mult subturat o sa "se invete puturoasa". De preferat e sa stergi adaptarile alea cand simti ca nu mai trage cum trebuie, cand schimbi piese importante: debitmetru, sonde lambda, bujii, etc. Diferenta se simte, chiar si la consum.

Link to comment
Share on other sites

Ciudat. Eu citisem ca acele corectii (adaptari) sunt de fapt niste optimizari pe care le face ECU in functie de parametri actuali ai masinii. Adica sunt de bine, nu de rau. Si ca daca stergi corectiile, motorul va functiona cu setarile implicite, neoptimizate, pana cand va reinvata valorile diversilor parametri.
Link to comment
Share on other sites

e cam acelasi lucru cu ce spui tu, problema apare atunci cand ecu invata valori ale parametrilor ce vin de la componente ce lucreaza defectuos. intr-adevar se fac corectii in functie de stilul de mers. ele se vor a fi intr-adevar de bine, insa in momentul in care motorul functioneaza o buna perioada de timp cu una sau mai multe componente defecte or sa apara anomalii in functionare. Din acest motiv se prefera stergerea lor atunci cand sunt inlocuite piese importante..
Link to comment
Share on other sites

Citisem ca corectiile nu se fac in functie de stilul de mers, ci in functie de uzura motorului si de dispersia parametrilor diverselor componente. De exemplu ECU va optimiza injectia in functie de debitul injectoarelor existente pe masina. Stergerea corectiilor va determina ECU sa functioneze cu niste valori diferite de cele optime pana in momentul in care invata din nou parametri injectoarelor montate pe masina.

 

Nu vad ce ce cineva ar prefera sa stearga corectiile si sa faca ECU sa functioneze cu valori diferite de cele reale.

 

Ai idee, de exemplu, ce corectii face ECU legat de injectoare? Si mai ales cum calculeaza corectiile pe care le face?

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ce vrei sa spui tu, doar ca eu nu cred ca adaptarile respective sunt gandite pentru a compensa uzura pieselor. Daca ai injectore cu debit mai mare deja e alta discutie(codare, chiptuning, etc). ecu e programat intr-un fel, el are un software standard care trebuie sa se comporte intr-un anumit mod in functie de intrari. El asa a fost gandit, pentru componente care lucreaza in conditii optime(injectoare bune, bujii bune, benzina buna samd). Nu sunt luate in calcul uzurile care apar. el trebuie sa se comporte intrun anumit mod in conditii specificate.(nu are n moduri de functionare in caz ca injectorele sunt duse, in caz ca bujiile sunt terminate etc). Corectiile pe care le poate face sunt pentru exploatare in conditii tehnice ideale(nu stiu daca masina noua a avut adaptari mai putine, mai slabe, mai mici, deloc, decat acum dupa 13 14 ani).Nu stiu daca intelegi, dar daca ii bagi 5 ani ciorba de burta (benzina de pe fundul rezervorului statiei) si apoi ii pui 10 zile carera 100, initial diferenta poate fi insesizabila dar dupa stergerea adaptarilor poate o sa simti o diferenta(nu stiu daca e cel mai bun exemplu dar cred ca ai prins ideea). E discutabila treaba... Poti incerca sa stergi adaptarile, poate cine stie...o sa fii impresionat. Succes si noapte buna!
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ce vrei sa spui tu, doar ca eu nu cred ca adaptarile respective sunt gandite pentru a compensa uzura pieselor.

[...] Nu sunt luate in calcul uzurile care apar. el trebuie sa se comporte intrun anumit mod in conditii specificate.(nu are n moduri de functionare in caz ca injectorele sunt duse, in caz ca bujiile sunt terminate etc).

Corectiile pe care le poate face sunt pentru exploatare in conditii tehnice ideale(nu stiu daca masina noua a avut adaptari mai putine, mai slabe, mai mici, deloc, decat acum dupa 13 14 ani).

Nici eu nu ma pricep, dar macar cunosc termenii :)

 

Nu stiu daca intelegi, dar daca ii bagi 5 ani ciorba de burta (benzina de pe fundul rezervorului statiei) si apoi ii pui 10 zile carera 100, initial diferenta poate fi insesizabila dar dupa stergerea adaptarilor poate o sa simti o diferenta(nu stiu daca e cel mai bun exemplu dar cred ca ai prins ideea). E discutabila treaba... Poti incerca sa stergi adaptarile, poate cine stie...o sa fii impresionat. Succes si noapte buna!

Eu vorbeam de dispersia parametrilor, tu povestesti despre ciorba de burta :)

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu ma pricep, dar macar cunosc termenii :)

 

 

Eu vorbeam de dispersia parametrilor, tu povestesti despre ciorba de burta :)

Ma bucur ca stii termenii pe care ii folosesti. Eu incerc sa iti explic de ce cred ceea ce am afirmat. Nu am de unde sa stiu cum face ecu corectiile respective, nu am avut, nici nu am acces la astfel de informatii(in principiu media e influentata negativ de valorile "proaste" ale parametrilor, datorate combustibilului prost, aerului fals, incorectitudinii informatiilor de la senzori = Asta e dispersia despre care tot vorbesti). Daca vrei sa intelegi esentialul din ce ti-am spus bine, dar nu incerca sa rastalmacesti cuvintele mele!. Daca vrei sa afli detalii sigure da-le un mail celor de la BMW si cere-le! Eu iti spun la ce concluzii am ajuns dupa mai multe "experimente". Toate cele bune!

Edited by andishors
Link to comment
Share on other sites

degeaba te certi cu lumea pe tema asta pentru ca alternatorul nu poti sa-l readaptezi din dis, e pe duca si trebuie reparat , vezi ca se gasesc bucsile colectoare de la rotor cu 25lei si carbunii 12-15lei la orice magazine de piese auto, poate daca verificai tensiunea la borne observai fluctuatii de curent care zapacesc calculatorul si il baga in reset......

verifica incarcarea intai!

Link to comment
Share on other sites

e cam acelasi lucru cu ce spui tu, problema apare atunci cand ecu invata valori ale parametrilor ce vin de la componente ce lucreaza defectuos. intr-adevar se fac corectii in functie de stilul de mers. ele se vor a fi intr-adevar de bine, insa in momentul in care motorul functioneaza o buna perioada de timp cu una sau mai multe componente defecte or sa apara anomalii in functionare. Din acest motiv se prefera stergerea lor atunci cand sunt inlocuite piese importante..

La mine cand resetez adaptarile merge foarte bine masina 2-3 zile, apoi iar incepe chinul cu scazutul ralantiului la 500rpm in primele 10 minute de functionare, ciudata treaba.

Link to comment
Share on other sites

Pe scurt, repet din nou, inca o data :) : Corectiile sunt de bine, nu de rau.

Si chiar daca, andishors e de alta parere, rolul corectiilor este sa compenseze atat dispersia parametrilor diverselor componente gen injectoare, clapeta acceleratie, cat si a uzurilor.

 

Rezolva eroarea legata de termostat, altfel doar pierzi timpul.

Link to comment
Share on other sites

O eroare la termostat, dar nu cred ca are treaba termostatu cu scazutul turatiei la ralanti.

Calculatorul de injectie foloseste informatia de la termostat in algoritmul pentru injectie. Cand motorul este rece o sa tina deschise injectoarele mai mult(injecteaza benzina mai multa), cand motorul este cald o functioneze normal(asta e modul optim de functionare). Daca are informatii gresite de la termostat o sa imbogateasca sau o sa saraceasca amestecul cand nu trebuie(facusera unii niste cutii magice care cresteau puterea, bazate pe modificarea informatiilor de la diverzi senzori). Eu nu am erori pe motor, dar cand il apuca(de obicei la rece) mai scade turatia de 3, 4 ori pana la 500 de ture, dar ma surprinde faptul ca dupa ce se intampla asta nu ridica nici-o eroare. Se intampla de cele mai multe ori sa scada turatia cand am piciorul pe frana... Nu stiu de ce si nici nu imi bat capul prea tare. Succes

Scuze de offtopic.

Edited by andishors
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.