Jump to content

Sfat achizitie 645i


Bmw 530d

Recommended Posts

Zgarcenia totusi e altceva. Stiu pe cineva din Suedia, a murit, lasand vreo 4 mil de euro copiilor (6 frati). Din punctul meu de vedere n-a rezolvat mai nimic, in timpul vietii a fost zgarcit, un om avar, iar la sfarsit a murit de cancer.

 

Nici n-a trait ca lumea, nici n-a murit ca lumea :).

Am si eu un caz din asta tot in Suedia :rolleyes: , o matusa care cumpara numai de la reduceri, da are banet in banca (si la ce dobanzi au aia)

Link to comment
Share on other sites

@Severus, sa fii zgarcit, in halul ala, sa lasi vreo 4 mil, chiar si pentru Suedia e mult. Nu e vorba ca a lasat 4 milioane de euro, sau 1 miliard, e vorba de cum si-a trait viata. L-am cunoscut si era rau in general, zgarcit si multe altele.

 

zgarcenia se raporteaza la 2 lucruri:una e sa fi zgarcit cu altii si alta e sa fi zgarcit chiar cu tine insuti avand conditiile materiale de a o duce bine....probabil la 4 milioane de euro sa fi zgarcit chiar cu tine insuti si sa nu-ti cumperi lucruri pe care si le cumpara o familie cu un venit mediu de acolo e o anomalie,poate chiar o boala mintala....

Link to comment
Share on other sites

merg astia in 4 pistoane cu gpl zeci de mii de km si nu are nici pe dracu motoru dapoi la v8 nu are ce sa se strice mai ales ca nu fac putini km,deci daca fac putini km pe an se va merita cu gpl zic eu,cauciucuri se gasesc slava domnului si pe 18-19 si nu is asa scumpe...taxe deloc la stat...
  • Downvote 9
Link to comment
Share on other sites

GPL-ul nu are proprietati de ungere. GPL-ul are jumatate din puterea calorica a benzinei. Sa mergi doar pe GPL nu este OK pentru motor.

 

 

GPL-ul arde mai curat ca benzina, GPL-ul arde fara a lasa reziduri de carbon în motor, duce la cresterea duratei de viata a valvelor si pistoanelor si pastreaza un timp mai îndelungat calitatiile uleiului de motor.

Zi-mi aia cu proprietatile de ungere la motor, ce unge benzina si ce nu unge GPL-ul?

 

1. GPL-ul nu contine plumb, care se introduce in benzina tocmai pentru a proteja supapele si scaunele supapelor - deci faptul ca arde mai curat si implicit mai sanatos pentru motor e o ineptie (e ca si cum ai spune ca un ulei e mai bun daca e mai curat si nu contine molibden)

2. Temperatura gazelor din evacuare (EGT) este mai mare la motoarele pe GPL, si poate duce in timp la craparea galeriei de evacuare, conceputa pentru un anumit prag al EGT, mai ales la motoarele aspirate

3. GPL are valoare calorica specifica de 46.1 MJ/kg in comparatie cu 43.5 MJ/kg pentru benzina. Totusi, densitatea energetica per unitate de volum de 26 MJ/L este mai mica decat densitatea benzinei (0.5—0.58, fata de 0.71—0.77 pentru benzina), deci ideea ca motorul are aceleasi performante pe GPL si pe benzina e o alta ineptie

 

http://www.ijest.inf...0-02-10-063.pdf

 

Cum nu exista nici un avantaj pentru conversia la GPL, in afara de consum, e normal ca orice om echilibrat sa intrebe care e rostul unui 645i GPL, in dauna unui 630d sau 630i. Dar asa e, noua ne cam place sa suferim de noi. Ce conteaza ca n-ai bani de benzina, atata timp cat scrie 645i pe portbagaj. Oricum, ar fi o idee sa fim aroganti abia dupa ce ne facem temele...

Edited by ZyZ
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Toti lupii moralisti ai forum-ului au scris pe topic-ul asta !

 

Bai babuinilor, gpl-ul a fost gandit fix pentru motoarele mari, ca alea consuma ! Paradoxul la noi e ca montam pe Matiz, nu pe un motor de 4-5000 cmc !

 

Vai de pula noastra de romani imbecili ! Fudulia o sa ne faca sa batem pasul pe loc inca vreo cateva sute de ani de acum inainte !

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

[/size]

 

 

 

 

1. GPL-ul nu contine plumb, care se introduce in benzina tocmai pentru a proteja supapele si scaunele supapelor - deci faptul ca arde mai curat si implicit mai sanatos pentru motor e o ineptie (e ca si cum ai spune ca un ulei e mai bun daca e mai curat si nu contine molibden)

2. Temperatura gazelor din evacuare (EGT) este mai mare la motoarele pe GPL, si poate duce in timp la craparea galeriei de evacuare, conceputa pentru un anumit prag al EGT, mai ales la motoarele aspirate

3. GPL are valoare calorica specifica de 46.1 MJ/kg in comparatie cu 43.5 MJ/kg pentru benzina. Totusi, densitatea energetica per unitate de volum de 26 MJ/L este mai mica decat densitatea benzinei (0.5—0.58, fata de 0.71—0.77 pentru benzina), deci ideea ca motorul are aceleasi performante pe GPL si pe benzina e o alta ineptie

 

http://www.ijest.inf...0-02-10-063.pdf

 

Cum nu exista nici un avantaj pentru conversia la GPL, in afara de consum, e normal ca orice om echilibrat sa intrebe care e rostul unui 645i GPL, in dauna unui 630d sau 630i. Dar asa e, noua ne cam place sa suferim de noi. Ce conteaza ca n-ai bani de benzina, atata timp cat scrie 645i pe portbagaj. Oricum, ar fi o idee sa fim aroganti abia dupa ce ne facem temele...

De multi ani nu se mai foloseste benzina cu plumb, si de fapt se punea plumb in benzina pentru a creste cifra octanica, adica spre exemplu dintr-o benzina cu cifra octanica 90 se facea o benzina cu cifra octanica 96, si se presupunea ca plumbul proteja supapele si forma o pelicula pe cilindri si ajuta la ungere dar in realitate cantitatea de plumb care se depunea pe cilindri si pe supape era infima si in plus prin arderea benzinei cu plumb rezulta foarte multa calamina si s-a renuntat la ea. Deci in concluzie benzina nu ajuta la nici o ungere a nici unei componente a motorului.

La instalatiile moderne de GPL, diferenta de putere pentru acelasi motor intre benzina si GPL este de 1%.

Nu stiu cum dracu nu le explodeaza la taximetristi galeriile de evacuare de la temperaturile extraordinar de mari datorate instalatiilor GPL montate pe masinile lor.

Sunt curios cand a fost scris articolul respectiv.

Stii ca se poate pune GPL si pe motoare Diesel? Dar probabil e asa cum zice KIP ca e mai bine sa fii fudul.

Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

deci numai unul care nu a avut un leu in buzunar in viata lui si cumpara o masina sh in rate si face 8k km pe an poate sa puna problema asa.. adica de ce sa pui GPL o masina cu motor mare care oricum e scumpa de intretinut :)

Pur si simplu sa economiseasca niste bani...

LA 30k km. economisesti cam 2-3k euro fara probleme cu care faci ce vrei...

 

 

 

 

 

 

Bai Zyz vezi ca nu se mai vinde benzina cu plumb de prin 2000...:)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

gpl-ul a fost gandit fix pentru motoarele mari, ca alea consuma ! Paradoxul la noi e ca montam pe Matiz, nu pe un motor de 4-5000 cmc !

 

de acord cu ce spui tu, dar oare de ce nu vin din fabrica cu instalatia gata montata pe ele? ar fi nostim sa vezi un 760LI cu instalatie gpl sau vreun S600, si am cam vazut ceva motoare mari dar nici unul cu instalatie gpl

 

toata discutia asta e cu dus si intors, adevarul e undeva la mijloc, cert e ca sa pui gpl pe o limuzina de lux sau masina sport mi se pare cam aiurea KIP....

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

deci numai unul care nu a avut un leu in buzunar in viata lui si cumpara o masina sh in rate si face 8k km pe an poate sa puna problema asa.. adica de ce sa pui GPL o masina cu motor mare care oricum e scumpa de intretinut :)

Pur si simplu sa economiseasca niste bani...

LA 30k km. economisesti cam 2-3k euro fara probleme cu care faci ce vrei...

 

Cine naiba isi pune GPL pe o masina noua cu motor mare? Asta e o chestie tipica oamenilor care si-au cumparat masina sh tocmai pentru ca nu si-o permiteau noua.

Daca ideea e sa economisesti, exista masini diesel.

Sigur ca exista oameni care vor sa-si puna GPL si isi vor pune oricum. Dar de ce trebuie decizia asta sa fie aplaudata? Mie mi se pare ca trebuie sa fii foarte ieftin ca sa ai GPL pe o masina de lux. E normal sa ai GPL pe taxi sau GPL pe o masina veche care altfel ar merita dusa la REMAT, dar sa ai masina de lux si sa-ti pui GPL e un manelism.

 

De ce e un manelism? Pai masina aia cu motor mare va costa mult mai mult ca intretinere. Piesele pentru o masina cu motor mare sunt mai scumpe decat piesele pentru o masina cu motor mai mic, chiar daca vorbim de aceeasi marca.

Deci practic e vorba de niste oameni care vor sa para opulenti, dar nu vor sa si achite intreaga nota de plata.

E un fel de opulenta pe datorie, pe burta goala.

Edited by Service Premium
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Toti lupii moralisti ai forum-ului au scris pe topic-ul asta !

 

Bai babuinilor, gpl-ul a fost gandit fix pentru motoarele mari, ca alea consuma ! Paradoxul la noi e ca montam pe Matiz, nu pe un motor de 4-5000 cmc !

 

Vai de pula noastra de romani imbecili ! Fudulia o sa ne faca sa batem pasul pe loc inca vreo cateva sute de ani de acum inainte !

 

Stau oare si ma intreb de ce Wärtsilä nu echipeaza si vapoarele cu GPL, ca tot consuma. Un motor gandit pentru GPL nu este acelasi lucru cu unul pentru benzina. Spre exemplu, sunt motoare cu injectia directa GPL, ceea ce mi se pare mai avansat decat o benzina.

 

In cazul GPL mai ai de luat in calcul si emisiile evaporative, o instalatie de alimentare corespunzatoare. La noi, marea majoritate a masinilor cu GPL nici nu au autorizatie.

 

Eu nu am gasit nici o referinta sa-ti sustina teoria ca GPL-ul a fost gandit pentru motoarele mari, ci tind sa cred ca a fost adoptat datorita asa zisele crize ale petrolului de-a lungul anilor.

 

 

 

N-am nimic cu GPL-ul, chiar mi se pare misto ca si alternativa, dar ar fi pacat sa pierzi o garantie din cauza GPL-ului, mai ales la noi. In Australia, e cu totul alta povestea, oamenii chiar sunt motivati de un rebate ce-l oferta statul la achizitia de sistem GPL, producatorii de autovehicule nu se trag pe cur cand aud de asa ceva. E cu totul altceva.

Edited by Scufi
Link to comment
Share on other sites

Cine naiba isi pune GPL pe o masina noua cu motor mare? Asta e o chestie tipica oamenilor care si-au cumparat masina sh tocmai pentru ca nu si-o permiteau noua.

Daca ideea e sa economisesti, exista masini diesel.

Sigur ca exista oameni care vor sa-si puna GPL si isi vor pune oricum. Dar de ce trebuie decizia asta sa fie aplaudata? Mie mi se pare ca trebuie sa fii foarte ieftin ca sa ai GPL pe o masina de lux. E normal sa ai GPL pe taxi sau GPL pe o masina veche care altfel ar merita dusa la REMAT, dar sa ai masina de lux si sa-ti pui GPL e un manelism.

 

De ce e un manelism? Pai masina aia cu motor mare va costa mult mai mult ca intretinere. Piesele pentru o masina cu motor mare sunt mai scumpe decat piesele pentru o masina cu motor mai mic, chiar daca vorbim de aceeasi marca.

Deci practic e vorba de niste oameni care vor sa para opulenti, dar nu vor sa si achite intreaga nota de plata.

E un fel de opulenta pe datorie, pe burta goala.

Oamenii cerebrali eu zic ca o fac, daca pot face o economie de ce sa nu o fac? Daca imi iau masina noua cu motor mare pentru ca asa ma eu chef si trebuie sa fac Suceava-Bucuresti de 3 ori pe saptamana si mi-am luat masina pentru confort si sa nu ma doara spatele cand ajung la destinatie si vreau sa merg si repede si daca prin montarea unei instalatii de GPL economisesc 200 de lei la un drum de ce sa nu o fac?

Dar asa cum gandesti tu e gandire de roman rupt in cur care isi ia masina cu motor mare si se invarte numai in oras si prefera sa manance biscuiti dar sa aiba bani de benzina.

Edited by Cosm1n
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.