Jump to content

Ciudatenie E46 320d


Ciobanu George

Recommended Posts

Salutare tuturor....

Vad ca nu scap bine de o belea, ca apare alta. Acum 2 zile am ameliorat diferentialul, in seara asta (acum o ora) am patit cea mai ciudata/stupida chestie: am plecat de acasa pana la un market aflat cam la 600-1000 metri. Masina a stat in parcare toata ziua, doar dimineata a facut vreo 50 km in care a mers foarte bine. Am ajuns la destinatie, trag stanga sa intorc, cuplej marsalier, dau incet drumul la ambreiaj, masina incepe sa dea in spate si moare motorul. Acum nu stiu daca a murit, deoarece iesisem cu rotile din fata de pe carosabil si a intampinat ceva rezistenta la inainte sau a murit din alta cauza. Repornesc....dar ciudat: motorul se aude mult mult mai tare ca inainte (zgomotul e mai gros si mai puternic, inainte daca era la relanti, abia se auzea din interior, iar acum parca se aude de stai cu urechea pe capota). Zgomotul motorului, parca scade in mers, fiind puternic doar in relanti, scoasa din viteza. Inca uimit, am plecat si surpriza: la apasarea ambreiajului se aude un "vuiet" (exact acel sunet pe care il face viscolul iarna pe la colturile casei) care persista cam 1-2 sec si scade progresiv, auzindu-se cred ca la 10-20 m de masina. Total socat, incep sa testez toate treptele, face la fel in toate, parca nu mai trage asa bine dupa 1800 ture, insa poate fi din cauza socului si doar sa mi se para (maine dimineata o sa treaca socul si ies cu ea pe asfalt). Am ajuns acasa, nu are curgeri, din ce am verificat cu lanterna, zgomotul persista, am pus pe cineva sa o tureze pana la 4500-5000 si nu scoate fum deloc pe esapament, insa cand a turato si stateam deasupra motorului, cu capacele de la admisia de aer desfacute, mi-a dat un nor de fum chiar in freza, de mi-a taiat respiratia. E normal?

Va rog, dati-mi ceva sfaturi sa vad ce verific maine. M-a uscat de bani in 2 luni, pica cate ceva in fiecare saptamana, plus ca nu am bani sa o mai bag in service, iar eu luni sau marti plec pt. 2 luni din oras cu serviciu si masina va sta in curte pana revin.

Va multumesc si ma scuzati ca a trebuit sa cititi atat de mult.

Link to comment
Share on other sites

Poate ai vreun furtun de la turbo/egr/intercooler spart.

 

SI eu am patit si suna foarte gros, ca un tractor nu tragea mai deloc si iesea fum/abur de sub capota. Cotul din fata de la EGR era puscat.

Ms mult, maine verific furtune si ce naiba o sa imi mai treaca prin cap. Nici nu pot dormi, bag picioru, avusei ceva masini pe mana (toate erau de la firma)la care am avut doar probleme minore in 100 de mii de km si cand mi-am luat si eu masina mult visata, dau din belea in belea. In concediu, cand am ajuns la pensiune, mi-au picat amortizoarele spate, nah, uite bucurie. Acum am schimbat ulei diferential. Nu demult am schimbat cauciuce si toate filtrele + ulei, brate fata, am pus tot ce e mai bun in ea. Incep sa fiu dezamagit si asta doare....:D. Ma omoara gandul ca a murit turbo sau am facut praf un piston in motor.

Link to comment
Share on other sites

ar fi fost si mai bine daca dupa primele simptome nu ai mai fi pornit motorul, dar acum asta e.

 

Verifica maine furtunele de care am zis, poate scapi cu atat.

 

Restul pieselor pe care le-ai schimbat nu mi se par iesite din comun: filtre, ulei si restul lichidelor sunt obligatoriu de schimbat cand achizitionezi o masina, amortizoarele banuiesc ca erau originale iar acum 100 k km nu ar trebui sa mai ai problemee iar anvelopele sunt consumabile. Nu vad sa fie ceva in stricat la masina..

Iar acum daca scapi doar cu un furtun, la fel nu e problema mare. Totusi masina are peste 10 ani...

Link to comment
Share on other sites

ar fi fost si mai bine daca dupa primele simptome nu ai mai fi pornit motorul, dar acum asta e.

 

Verifica maine furtunele de care am zis, poate scapi cu atat.

 

Restul pieselor pe care le-ai schimbat nu mi se par iesite din comun: filtre, ulei si restul lichidelor sunt obligatoriu de schimbat cand achizitionezi o masina, amortizoarele banuiesc ca erau originale iar acum 100 k km nu ar trebui sa mai ai problemee iar anvelopele sunt consumabile. Nu vad sa fie ceva in stricat la masina..

Iar acum daca scapi doar cu un furtun, la fel nu e problema mare. Totusi masina are peste 10 ani...

1) Maina mea e din septembrie 2000, si am facut cu ea in jur de 5000 km in 2 luni de cand o am. Acum are undeva la 235 de mii de km. Stiu ca ce am schimbat la ea au fost consumabile, insa le-am schimbat preventiv (filtre, ulei , brate) sa nu apara altele mai grave. Amortizoarele erau Delphi, deci nu erau originale. Placute, discuri, table pe fata si spate, toate noi. Am bagat ceva bani in ea, avand in vedere ca traiesc dintr-un salar mizerabil, iar totul se face doar din banii mei si mai stiu ca multi nu inteleg asta. La masina am schimbat cam singur toate piesele.

2) Am repornit motorul deoarece am crezut ca a murit din cauza ca a intampinat rezistenta la urcarea rotilor din fata inapoi pe carosabil in timp ce dadeam cu spatele, eu am folosit doar ambreiajul, fara sa accelerez deloc la datul inapoi, banuiesc ca fiind diesel si avand cuplu ceva mai mare la turatie de relanti, nu il afecteaza atat de mult. Motorul nu a dat nici un semn/eroare pe bord. Puii mei, total aiurea.

Link to comment
Share on other sites

george, mergi la un service si baga un test , apoi stii ce sa faci si stai linistit...

La ce service-uri sunt in roman, ma las pagubas. Ei nu au auzit de presa pentru rulmenti, vaselina la planetare...am cautat ulei de diferential si jumate dintre service-uri mi-au spus ca nu exista. Am fost oricum dimineata in trecere la un service si mi-au spus ca e furtunul de la intercooler. Ma bag amu' sa vad si eu cum arata acest furtun si ce mama naibii o fi de capul lui. Am circulat cam 30 km acum cu ea, si trage bine....pare ca in treapta 4-5 dupa 2500 ture are ceva lag, insa se duce frumos la 130-140 (mai mult nu am vrut sa ii dau). Oricum, urla tare la 2500 ture...trezesti oamenii de pe 2 strazi. Azi-noapte, dupa ce am desfacut toate capacele, am observat ca miroase tare a fum in partea dreapta a masinii (sub rezervorul pt lichid de spalare parbriz). Chiar destul de tare, ca am inceput sa tusesc la un moment dat. Acum caut o rampa si sa ma documentez despre intercooler. Apoi dau eu si peste el si il verific. (sunt inginer mecanic de profesie, insa sunt pe masini-unelte (strunguri, freze, masini de rectificat si danturat, etc.), asa ca un E46 vechi de 13 ani nu ma poate bate, il fac bucati si tot aflu ce are). E prima mea masina si chiar imi place sa fac tot la ea, sa o curat, sa verific si nu imi este teama sa imi murdaresc hainele de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit problema. Furtunele de la intercooler sunt ok (arse putin, insa nu sunt gaurite sau sa scape). Problema e undeva la iesirea din catalizator sau ce naiba o fi ala, deoarece esapamentul e prins undeva chiar sub motor printr-un manson de cauciuc (sau garnitura, ce dracu o fi). Acolo, evacuarea mea a iesit de tot. S-a rupt panarama aia de manson. Am bagato cu mana in interior, am iesit cu ea, zgomotul nu se mai auzea asa tare, insa la prima groapa (o denivelare de viteza) a iesit si a inceput sa urle, din nou. Habar nu am cum se numeste piesa (daca stie cineva sa ma ajute, e chiar langa cutia de viteze, la inceputul evacuarii). Am observat ca si fum la spate, scoate foarte putin. Voi fi plecat din localitate o perioada, plus ca imi expira numerele, deci va ramane pe alta data sa o demontez complet si sa vad exact cum arata piesa rupta. Multumesc tuturor si multi km fara probleme.
Link to comment
Share on other sites

Am gasit problema. Furtunele de la intercooler sunt ok (arse putin, insa nu sunt gaurite sau sa scape). Problema e undeva la iesirea din catalizator sau ce naiba o fi ala, deoarece esapamentul e prins undeva chiar sub motor printr-un manson de cauciuc (sau garnitura, ce dracu o fi). Acolo, evacuarea mea a iesit de tot. S-a rupt panarama aia de manson. Am bagato cu mana in interior, am iesit cu ea, zgomotul nu se mai auzea asa tare, insa la prima groapa (o denivelare de viteza) a iesit si a inceput sa urle, din nou. Habar nu am cum se numeste piesa (daca stie cineva sa ma ajute, e chiar langa cutia de viteze, la inceputul evacuarii). Am observat ca si fum la spate, scoate foarte putin. Voi fi plecat din localitate o perioada, plus ca imi expira numerele, deci va ramane pe alta data sa o demontez complet si sa vad exact cum arata piesa rupta. Multumesc tuturor si multi km fara probleme.

cred ca vorbesti de racordul flexibil care se afla imediat dupa catalizator

Link to comment
Share on other sites

cred ca vorbesti de racordul flexibil care se afla imediat dupa catalizator

Da, asta e, acum ma documentam si eu. Vedeti poza atasata. Cineva mi-a spus ca trebuie sudat, insa eu vad ca se prinde cu cleme....puii mei. O sa caut sa il cumpar si ramane ca luna asta sau in iarna sa il montez. Stie cineva un pret sau imi poate da un site?....am cautat pe 2 care le stiu si nu au asa ceva.

post-58008-0-45760500-1376134745_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

racordul flexibil original vine doar impreuna cu,catalizatorul si este sudat

ce ai tu in poza este un racord aftermarket si costa cam 100 ron si asta se sudeaza

eu am pus unul de 200mm cu diametrul de 60mm daca pui mai scurt de 200 o sa fie prea rigid si o sa iti rupa toba intermediara

vezi ca asta de 200 e mai lung ca ala original deci trebuie taiat si din teava putin

Link to comment
Share on other sites

racordul flexibil original vine doar impreuna cu,catalizatorul si este sudat

ce ai tu in poza este un racord aftermarket si costa cam 100 ron si asta se sudeaza

eu am pus unul de 200mm cu diametrul de 60mm daca pui mai scurt de 200 o sa fie prea rigid si o sa iti rupa toba intermediara

vezi ca asta de 200 e mai lung ca ala original deci trebuie taiat si din teava putin

Asta e o poza de pe net...al meu nu mai exista deloc...nush cum dracu de a disparut de acolo, au ramas doar niste resturi cum a fost prins.

Bun, deci sa iau de 200 lungime cu diametru de 60. Diametru interior sau exterior?...intreb si eu ca prostul, dar chiar nu stiu, se sudeaza in interior sau pe exteriorul tevii?

Link to comment
Share on other sites

Asta e o poza de pe net...al meu nu mai exista deloc...nush cum dracu de a disparut de acolo, au ramas doar niste resturi cum a fost prins.

Bun, deci sa iau de 200 lungime cu diametru de 60. Diametru interior sau exterior?...intreb si eu ca prostul, dar chiar nu stiu, se sudeaza in interior sau pe exteriorul tevii?

teava nu o sa intre in racord,deci se sudeaza ''buza in buza''

Link to comment
Share on other sites

Weekend placut si tie.

 

Pentru preturi informative:

 

https://www.google.ro/#bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=b677ffec975009cb&q=racord+flexibil+esapament+60x200

 

Totusi e o chestie ciudata..dragosel spune ca a cumparat de 200mm lungime, dar unde am auzit pe forum ca au schimbat colegii toti au spus ca le-a trebuit de 120mm...eu zic sa mergi la service inainte sa cumperi sa masoare ei lungimea corecta de care ai nevoie ;)

 

Sau chiar 100mm..

 

Uite aici topic pe tema asta:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/86044-racord-flexibil-universal-bmw-320d-e46/

Link to comment
Share on other sites

Weekend placut si tie.

 

Pentru preturi informative:

 

https://www.google.ro/#bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=b677ffec975009cb&q=racord+flexibil+esapament+60x200

 

Totusi e o chestie ciudata..dragosel spune ca a cumparat de 200mm lungime, dar unde am auzit pe forum ca au schimbat colegii toti au spus ca le-a trebuit de 120mm...eu zic sa mergi la service inainte sa cumperi sa masoare ei lungimea corecta de care ai nevoie ;)

 

Sau chiar 100mm..

 

Uite aici topic pe tema asta:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/86044-racord-flexibil-universal-bmw-320d-e46/

am pus si eu de 120mm prima oara si in cateva saptamani aveam toba intermediara rupta era prea rigid

asa ca am pus altul de 200mm

Link to comment
Share on other sites

Da, asta e, acum ma documentam si eu. Vedeti poza atasata. Cineva mi-a spus ca trebuie sudat, insa eu vad ca se prinde cu cleme....puii mei. O sa caut sa il cumpar si ramane ca luna asta sau in iarna sa il montez. Stie cineva un pret sau imi poate da un site?....am cautat pe 2 care le stiu si nu au asa ceva.

am patit-o si eu ,dar eu am anulat mansonul ala si am pus alta bucata de la alta evacuare sudat bine la exterior . Tai de sub colierele alea si sudezi alta bucata in loc (colierele alea sa iti ramaie acolo sudezi pe ele) .Trebuie punctata pe masina mai inatai pt ca e un pic curbata evacuarea in locul ala .Indicat e sa cauti o bucata dintr-o evacuare un pic mai larga sa poata intra una in alta se sudeaza mai bine decat buza in buza

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.